ضرورت حمایت گسترده و مسالمت آمیز مردمی در تحقق دموکراسی


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
13-Jun-2009
 

همزمان با انتخاب احمد ی نژاد در دور قبلی مصاحبه کوتاهی با تلویزیون " آم نی" تورنتو داشتم . مجری برنامه گفت ما سورپرایز شدیم گفتم شما سورپرایزهای زیادی را در آینده خواهید دید. روز 22خرداد جناح خامنه ای –احمدی نژاد مردم ایران و جهان را سورپرایز کردند ولی جهان قانونمند هست اگر قرار بود که با این سورپزاها جهان بچرخد الان هم دیک چینی در کاخ سفید ادامه سیاست ها ی جنگ افروزی بوش و نو محافظه کاران را دنبال می کرد.چند تا از سورپرایزها 1 )اینکه چگونه کروبی که هم حزب دارد که در ایران کاری نشدنی هست و هم روزنامه ( اعتماد ملی ) و هم آخوند هست و هم رئیس مجلس بوده است و هم لر که در دور قبل 5 میلیون رای می آورد و لی این دوره 1 میلیون رای هم نمی آورد. 2

) 19 میلیون نفر د ردور قبلی به عبارات مختلف شرکت نکردند این دوره این عده آمدند که مطمن شوند احمدی نژاد نمی آید که این رای ها به حساب احمدی نژاد نوشته شده است

3) خامنه ای بطور غیر قانونی قبل از تاییدیه شورای نگهبان از صحت انتخابات شبانه ، به احمدی نژاد تبریک گفت تا تکلیف رقبا را یکسره کندو آـنها را در قبال ولایت فقیه قرار دهد . فعلا محسن رضائی نتیجه را د رکمال ناباوری پذیرفته هست . 4) اگر احمدی نژاد 24 میلیون رای اورده هست چه نیازی به پلیس ضد شورش و بسیجی ها ی موتور سوا ر هست که اجتماع بیش از 2 نفر را با باطوم بهم بزنندالان خانمی از تهران تلفن کرده بود و در این مورد که دوستش ختر خانمی بنام فاطمه حسابی کتک خورده است یعنی اگر چنین جماعتی به احمدی نژاد رای داده باشند باید بطور خودش در خیابانها شادی و پایکوبی باشد .

5) این جاست که تفاوت بین رهبران غیر واقعی مانند خاتمی و کروبی و موسوی و رهبران واقعی مانند مدرس و دکتر مصدق و آیت اله طالقانی ( 58) و رهبران مجاهدین در سال 60 ( با رهبران وطن فروش فعلی مقایسه نشوند ) محک می خورند و مقایسه می شوند .یعنی اگر اینها به مردم و رای آنها باور دارند باید اعتراض خود را از طریق حضور هواداران خود در خیابانها بطرق غیر خشونت آمیز و مسالمت آمیز اعلام کنند تا خامنه ای مجبور به برگزاری انتخابات مجدد با حضور ناظران بی طرف و مستقل بین المللی گردد.

دموکراسی نیازبه فداکاری دارد این فداکاری الزاما نباید ازجان مایه گذاشتن باشد می توان و ایت الله منتظری سالها بخاطر مخالفت اصولی د رامور سیاسی با خمینی ، در بازداتش خانگی و سختی بود و یا مانند رهبر جنبش دموکراسی مردم برمه خانم سان سو کی گی سالها در زندان خانگی باشد .

شکی ندارم که جمهوری اسلامی هیچ تردیدی برای سرکوب خشن نخواهد کرد ولی مبارزات مسالمت آمیز مدنی و تظاهرات آرام خیابانی ، راهگشای بن بست فعلی خواهد بود و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به عقب نشینی و احترام به حقوق فردی و مدنی مردم ایران ، وادار خواهد کرد .

هرچند تجربه تشویقون رای ، و سورپرایز ولایت فقیه نشان داد که هیچ امکان اصلاحات با وجود انحصار استبدادی ممکن نیست ولی .ذکر این نکته هم لازم هست که عدم حضور نیروی سازمان یافته اپوزیسیون و ارتباطات قوی تشکلات کارگری دانشجویی برای برگزاری اعتصابات صنفی و بدون رهبری سازمان یافته ، انجام نیافتن تظاهرات خیابانی بهتر از انجام آن هست.

زیرا با توجه به تجربه 18 تیر ، این تظاهرات می تواند براحتی تغییر مسیر داده شد و به ضد خود تبدیل و نیروهای فعال را از صحنه خارج کند. ما در سال 60 به درستی از بر کناری غیر قانونی دکتر بنی صدر رئیس جمهور قانونی در 30 خرداد تظاهرا ت وسیعی کردیم و در سکوت آن دوران که اتورتیه خمینی در ادامه جنگ ایران و عراق ، می رفت که نشان دهد همه مردم از این طرح که راهی برای حذف کردن مخالفان رفسنجانی و بهشتی ، د و مرد قدرتمند جمهوری اسلامی ، بود حمایت می کنند.

امروز ه یک تفاوت آشکار و درس تاریخی از ان دورا ن به ما می آموزد که ما ( نسل جوان انقلاب ) در دام خشونتی افتادیم که جناح رقیب برای ما تدارک دیده بو د و رهبری کم تجربه مجاهدین ، براحتی در این دام خشونت افتادندو سرنوشت اینده ایران را تغییردادند.

امروزه با ید با تمامی قوا در خارج از کشور و داخل کشور بر حول محور دفاع از آرای مردم ایران و پاسداری از رای آنها به عنوان یک حق و وظیفه حقوق بشری دفاع کرد .

دفاع از رای های داده شده در ایران ، با توجه به اینکه تمامی کاندیداها خود دست اندرکار سرکوب

سیاه و خشن دوران 60 و ادامه دهندگان جنگ ایران و عراق بوده اند ، با توجه به شرکت بسیاری از مردم بخصوص جوانان و زنان ، دفاع از مردم ایران و دفاع از حقوق بشر هست که برای تغییر به این دام افتاده اند .

جمهوری اسلامی یکی از استراتژیک ترین اشتباهات خود را انجام داد و عملا ولایت فقیه را به عنوان مانع بزرگ دموکراسی و ازادی مردم ایران پررنگ کرد.


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour