پاسخ به اتهامات کنگره ایرانیان کانادا و سوالات بی جواب ما از کنگره


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
23-Nov-2012
 

گفت و گوی سعید سلطانپور با نیاز سلیمی - رئیس شورای جامعه ایرانی کانادایی- محمد سلیمانی - فعال اجتماعی –

پاسخ به اتهامات کنگره و سوالات بی جواب ما از کنگره ایرانیان (ای سی سی) - سو ای سی سی - برنامه تلویزیونی راه حل - تن تی وی
لینک مصاحبه

//youtu.be/bdKP6ZqeB1w 

 سعید سلطانپور:
در پی اتهامات کنگره (ای سی سی) و جلسه 18 نوامبر 2012، من از اعضای کنگره ایرانیان و شورای جامعه ایرانی کانادایی دعوت کردم در یک برنامه تلویزیونی زنده (راه حل) در 5 شنبه 2012-22 نوامبرشرکت کنند.

متاسفانه هیت مدیره کنگره دعوت مارا نپذیرفتند که نشان از عدم احترام انها به افکار عمومی جامعه ایرانی هست.

خانم نیاز سلیمی – رییس شورای جامعه ایرانی کانادایی (مستعفی از کنگره) و اقای محمد سلیمانی (فعال اجتماعی) و عضو شورا در این برنامه شرکت کردند و به سوالات ما پاسخ دادند.
البته اعضای هیت مدیره کنگره می توانند در صورت تمایل به پاسخ سوالات مطرحه در برنامه های اینده شرکت کنند.

 

سوالات:
خانم سلیمی هیت مدیره جدید ای سی سی در شهروند 1412، هیت مدیره سابق ا را متهم کرده است که کارشکنی کرده اندو مدارک و حسابهای بانکی را برای چندماه تحویل نداده اند ؟ شما چه می گویید.

 

 نیاز سلیمی در چند روز بعد از انتخابات 29 اوریل، طی ای میلهای مختلف از هیت مدیره جدید خواسته شده بود که تغییر و تحول را انجام بدهند که متاسفانه نه تنها خودشان اینکاررا نکردند ناگهان در 15 نوامبر اتهاماتی را مطرح کردند که دروغ است.
این در حالی است که انها قبلا هم مصاحبه داشتند ولی د راین مورد چیزی نگفته بودند. در هر حال همه مدارک موجو د است.

 

سعید: اقای سلیمانی شما در جلسه 18 نوامبر شرکت کردید، نظرتان چه هست؟
سلیمانی: یک اقای جوانی بود که با حرارت خواستار تفحص در مورد حسابهای ایرانی ها بود. اقای دیگری سلام تورنتو و یک نهاد ( بیناد پریا ) را متهم به عامل جمهوری اسلامی می کرد در حالیکه دو وکیل عضو هیت مدیره ( دیوید موسوی و کاوه شهروز) و یک استاد دانشگاه ( فرخ زندی ) در انجا هیج اعتراضی به متهم کردن نکردند.
سیاسی بودن حق اعضا ی کنگره است ولی باید انها شفاف باشند و خود را نماینده طیف خودشان معرفی کنند نه نماینده کل جامعه ایرانی. ادعایی که در مجلس سنای کانادا (فرخ زندی و صمد اسد پور) کرده بودند
حضور فرخ زندی رییس کنگره به عنوان شاهد در دادگاه توقیف اموال مردم ایران (ساختمان سفارت) به نفع غیر ایرانیها بسیار تاسف اور است

 

سعید سلطانپور: یکی از شرکت کنندگان در جلسه گفت من به جیسون کنی گفته ام وقتی در خیابانهای کانادا راه می رون خوشم نمی اید برخی از ایرانیها را در اینجا ببینم.
جای تاسف دارد. دو تا وکیل – یک استاد دانشگاه (فرخ زندی) – یک دامپزشک (دکتر کفایی) و دکتر صمد اسد پورو چند تا سازمان حقوق بشری (بادی) در انجا حضور داشته باشند و هیچ کدام به چنین سخنانی اعتراض نکنند. کانادا محا تحمل عقاید است و به همین دلیل محل هزاران پناهنده است.

 

* گزارش مهدی شمس (فعال حقوق بشری) در مورد سوالات بدون جواب از هیت مدیره کنگره و جلسه 18 نوامبر 2012 که ویدیوی ان نیزبا همت مهدی شمس برروی اینترنت قرار گرفته است.
//youtu.be/XuvBLPOxktQ
سعید سلطا نپور: خانم سلیمی؛ کنگره گفته است که هیج ارتباطی با گروه شما ندارند؟
نیاز سلیمی: بعد از اینکه انها عملا اجازه گفتگو در

 

داخل کنگره را ندادند تنها راه بیرون امد ن بود. ما استعفا دادیم و شورا را تشکیل دادیم. شورا گذاشتیم یعنی همه می توانند مشارکت داشته باشند. ما برعکس هیت مدیره که خود را قیم کامیونیتی می دانند ما اینگونه باور نداریم. ما هیچ وقت نگفتیم که نماینده همه کامیونیتی ایرانی هستیم. در عین حالی که معتقدیم بسیاری ازاعضای جامعه ایرانی از ما حمایت می کنند زیرا انها هم مانند ما با تحریم ها که مردم ایران را تهدید می کند، هم عقیده هستیم..
سعید سلطانپور:
وحدت در صفوف کامیونیتی ما در برابر دیکتاتوری در ایران بسیار ضروری است یعنی وحدت کامیونیتی بر خلاف نظر جمهوری اسلامی و اسرائیل هست. در حالیکه سکولار سبزها و برخی از جریانات سیاسی موضع درستی علیه جمهوری اسلامی دارند ولی با توجه به خاورمیانه و جنگ اخیر غزه، من موضعی در برابر اسرائیل از این ها ندیده ام. بنظر میاید که جریانات سیاسیی و گروه های فشار مانند سکولار سبز ها که گرو ه های فشار را حمایت می کنند اب در اسیاب جمهوری اسلامی و اسراییل می ریزند زیرا در جهت تفرفه کامیونیتی حر کت می کنند. نظر شما چیست ؟

سلیمانی: هر فردی و یا جریانی تعریف مشخصی از دیکتاتوری دارد. به همین دلیل باید هرجریان سیاسی در این مورد شفاف باشد.

 

سعید: ویدیوی جلسه 18 نوامبر را پیشنهاد می کنم همه ببینند.
اگر قرار بود که هر کس موافق صحبت کند دست بزنیم و موقع صحبت مخالفان نگذاریم و مجری هم ساکت باشد، این می شود کنگره چاله میدان و شایسته کامیونیتی ایرانی نیست باضافه اینکه این هیت مدیره خودشان تحصیلکرده هستند. امیدواریم که کنگره هم بتواند محل مناسبی پیدا کند و ازدامپزشکی بیرون بیاد. سیاستمداران و سازمان امنیت کانادا بخوبی می دانند که وقتی کامیونیتی محلی ندارد و یا در کلیینک دامپزشکی قراردارد. د رحالی که ادمهای با سواد و پولدار هم زیاد دارد، کل کامیونیتی را جدی نمی گیرند چه برسد به کنگره.
مسولانه تر عمل کنید
با تشکر از مهمانان برنامه و بینندگان، لطفا نظر و یا انتقادات و تصحیات خودشان را برای ما بفرستند rahehahltv@gmail.com


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour