خانم فراهانی هنرمند بدون آب


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
18-Jan-2012
 

لطفا اقایان و خانمهایی که قرار است هنجار شکنی، تابو شکنی، بت شکنی و عقده شکنی بکنند، یک کار دسته جمعی در یک مکان مشخص و یک شعار مشخص انجام بدهند چند تا حسن دارد:

1- در کتاب گینس ثبت می شود و بعد جای رقابت باقی می گذارد.

2- اگر قرار است زنان ایران از قید سنت و حجاب و مرد سالاری و جنسیت با این حرکت ها خلاص شوند، به طریق میان بر تکاملی و تاریخی و تابو شکنانه ی اجتماعی هر چه سریعتر این آزادی صورت پذیرد

3- اگر قرار است رژیم سرنگون شود، این کار بشود در غیر این صورت ها، اجازه بدهید مبارزه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی آهسته ولی پیوسته و هدفمند توسط اقشار مردم در ایران و بعضا در خارج از کشور ادامه پیدا کند. اینقدر هم وقتمان را سر مسائل شخصی افراد که می خواهند به هر قیمت مشهور شوند و از هنرمندان زن غربی مانند ماریا اشنایدر هم درس نمی گیرند، تلف نکنیم.

داستانی است مرحوم پدر دوستم (قبل از انقلاب) تعریف می کرد: که زنی از راه تن فروشی (فقر - فقر فرهنگی و هر چه که می خواهید بنامید یک واقعیت تلخ اجتماعی انسانی) روزگار می گذرانده و از این راه به فقرا و نیازمندان هم کمک می کرده است.

روزی از درویشی (شیخی و هر کسی که شما می خواهید به جای این فرد بنشانید) می پرسد که حکم این کار چیست؟

درویش می گوید: مشتریان را راضی می کنی کار خدا پسندانه ای هست به فقرا هم کمک می کنی ان هم کار خدا پسندانه ای است. بعد نگاهی به زن می کند و می گوید ولی تمام مرضهایش و در دهایش برای تو می ماند؟ با آن زخمها چه می کنی.

امیدوارام که من اشتباه کنم ولی سال 2014 هم ما زنده شما زنده و خانم فراهانی زنده. انوقت بهتر می شود فهیمد کار چه کسی اثر گذارتر بوده است و چه حرکتی مثبت تر. زیرا این نیز بگذرد. کما اینکه ستاره های بزرگی مانند فرزانه تاییدی - سوسن تسلیمی - در خارج از کشور تقریبا فراموش شده اند.

هنرمند بدون مردم، مانند ماهی بدون آب است.


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
NY GAL

This is not your business

by NY GAL on

Golshifteh's body is hers. She doesn't need to get permission of anybody , and I mean ANYBODY to go naked or not. It is so ourrageous that some backward-minded iranians got offended by golshifteh photos. Mind your business.  


Anahid Hojjati

Dear MPD, Golshifteh is not or at least does not

by Anahid Hojjati on

want to be just an Iranian artist in Diaspora. She is an international actress and she will probably take actions that an international actress would take. Golshifteh's background is from Iran but she is probably sick and tired of limitations that IRI has caused her. My understanding is that she will not let these limitations define her.


vildemose

Please you don't worry

by vildemose on

Please you don't worry about Golshifteh, Aab va noon...Nobody really cares what reformists agents of the regime think.

A state of war only serves as an excuse for domestic tyranny.--Aleksandr Solzhenitsyn.


Iranboy

ارضای غریزه جنسی‌

Iranboy


 

متاسفانه مد شده که ملت خودشون رو لخت کنند. این کار اعتراض نیست. ارضای غریزه جنسی‌ است.

 

اعتراض باید نتیجه داشته باشه... اگر جرات دارید برید مبارزه کنید تو ایران. نه این که خودتون رو لخت و پتی بندازید جلوی درربین

 


Multiple Personality Disorder

The market for Iranian artists in Diaspora is extremely small,

by Multiple Personality Disorder on

,,, and thus some of them try to cross over to a bigger market.