حمله اسرائیل به ایران -بایدها و شایدها


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
06-Jul-2008
 

ما و یهودیان در کانادا

افکار عمومی یهودیان اسرائیل و یهودیان کانادا که تحت تاثیر تبلیغات شدید و نگران از تهدیدهای حذف فیزیکی کشور اسرائیل که توسط افراطیونی مانند احمدی نژاد و بن لادن و ایمان الظواهری (مرد شماره 2 القاعده) تکرار می شود در حالت حمایت بدون قید و شرط از دولتمردان اسرائیلی هستند که فساد مالی آنان کمتر از مقامات جمهوری اسلامی نیست.

رشوه خواری 200 هزار دلاری اولمرت نخست وزیر فعلی در زمان شهرداری بیت المقدس از یکسو که این روزها در جریان است و نیز رشوه خواری در انتخابات ژنرال شارون که به دستگیری و محاکمه و زندانی شدن پسر شارون انجامید نشان از عدم سلامت سیستم سیاسی این کشور که به احزاب بسیار کوچک افراطی یهودی متکی است، دارد. در هر حال از منظر اخلاقی، فساد،تباهی می آورد و به حقوق اقشار ضعیف و آسیب پذیرجامعه لطمه می زند. فساد، فساد است چه آ قازاده ی شارون باشد یا آقازاده آخوند طبسی و برادرزاده خزئلی. چه رفسنجانی و چه اولمرت. رشوه هم چه یک دلار چه یک میلیون دلار نفس آن بی عدالتی و فساد است.

باید با اتحاد جامعه ایرانی این پیام را به سیاستمداران و طرفداران اسرائیل در کانادا رساند که همانگونه که ما نقض حقوق شهروندان ایرانی و تقسیم آنان به خودی و غیر خودی و درجه بندی جنسی توسط جمهوری اسلامی رامحکوم می کنیم ولی قرار نیست که این محکومیت یک طرفه باشد و این به معنی تایید اسرائیل و چراغ سبز برای حمله نظامی اسرائیل به ایران باشد .

یهودیان طرفدار اسرائیل در کانادا با توجه به نعمت زندگی در این کشور که همه تفکرات و مذاهب و ملیتها را به رسمیت می شناسد و در سایه امنیت قرار می دهد، و خود یهودیان نیز برای تحقق این امر تلاش زیادی کرده و محرومیت هایی هم در این راستا پیش از دیگر مهاجران متحمل شده اند،نباید چشم خود را در مورد نقض حقوق بشر در اسرائیل و حکومت خودی ها(یهودی ها) بر غیرخودی ها (اعراب) و ادامه اشغال سرزمین های فلسطینی ها (که منبع اصلی اختلافات جدی در دنیا است)ببندند.

همانگونه که یهودیان در کانادا مورد ستم قرار داشته اندو در سالهای بعد از جنگ جهانی توانستند در احقاق حقوق حقه خود تلاش کنند و آن را بدست بیاورند، امروزه در حالی که در این کشور در صلح و امنیت زندگی می کنند و سالانه میلیاردها دلار از محل مالیات به اسرائیل کمک می کنند، باید دولت اسرائیل را مجبور کنند که به صلح و احترام به دیگر ادیان و ملت ها متعهد باشد. باید به آنها گفت جان یک یهودی برابر جان دیگران ارزش دارد نه کمتر و نه بیشتر.جان همه چه یهودی ، چه مسلمان و چه مسیحی و یا بودائی و هندو ویا بی دین و یا منکر دین همه ارزش مساوی دارد ، نه کمتر و نه بیشتر.

 

بقیه متن

//www.kanoun-e-bayan.blogspot.com/

//www.shahrvand.com/?c=118&a=4835


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
default

just my taught

by maziar 58 (not verified) on

the other time I was thinking about a good scenario for middle east peace process;
U.S.A leaves Iraq & Afghanistan within one week contingent to leaves behind (ONE SHART);
Both countries should add American flag (small print) on the corner of their national flag and jefferson $$ become their currency,and be called common wealth
just like Australia,New zeland & canada hail to the Queen even today after 300 years.
what you guys think ?


Abarmard

Very well said

by Abarmard on

Many US and ultimately Israeli politicians have been using the Iranian opposition to the Islamic Republic an excuse for an attack to Iran. thank you for making this important point clear.


default

Its not going to happen

by Alborzi (not verified) on

First off Israel by itself will have a hard time to achieve anything, the Iranian sites are at significant depth and heavy duty missiles are needed. Not the kind that you fasten on airplane and take them 3000 miles. I think a US attack is the only possibility. The exercise by Israel was so fake that the audience was not Iranians or the intellectuals, rather it was meant for redneck McCain supporters. This would be totally unreasonable to advertise the method of attack and let Iranian soldiers prepare.
The second problem is that in case of such a war all retaliations, especially to soft targets (like hezbullah and Hamas) will be the likely and there may be even some groups in Iraq and Saudi Arabia.
A third front on a country twice the size of Iraq and much more populace is unbearable, all in all its not going to happen any time soon. Now having said that Dubaya thinks that his father in heaven is talking to him, so reason may not matter to the fanatics, but I would not think its likely.