داستان شلوغی های لندن خیاط در کوزه افتاد


Share/Save/Bookmark

داستان شلوغی های لندن  خیاط در کوزه افتاد
by Amir Sahameddin Ghiassi
10-Aug-2011
 

داستان شلوغی های لندن  خیاط در کوزه افتاد  متاسفانه حرص وطمع و غارت ریشه همه این مشګلهاست  جوانانی را به خدمت میګیرند تا با دیګرانی که بخدمت نګرفته شده اند مبارزه و بعضی مواقع کشت کشتار کنند. مثلا یک مهندس میشود مهندس ناظر شهرداری با حقوقی خوب و درآمدی مکفی باضافه ریخت پاشها و ګرفتن رشوه های کلان  حالا این آقا یا خانم که دستش به ګرفتن رشوه عادت کرده و درآمدی سرشار از این راه فاسد پیدا کرده است خوب معلوم است که برعلیه جوان تحصیکرده دیګری که شاید هم هم رشته خودش باشد وارد میدان مبارزه میشود و اورا که دستش به دم ګاو بند نشده است برای بقای و اندوختن ثروت بیشتر برای خودش له میکند؟  در ګذشته کشورهای پیشرفته و صنعتی سعی میکردند با غارت مردم ساده دل آلوده به خرافات مذهب های پوشالی همراه با توهم و باورهای استعماری و استحماری به مردم طبقه متوسط خودشان کاری نداشته باشند. 

 ولی اکنون وضع فرق کرده است مردم دنیای سوم هم با وجود بسط اطلاعات کم بیش بیدار شده اند و دیګر حاضر نیستند برده وار زندګی کنند و شاید زمانی هم بتوانند از اختلاف هایی که بین آنان انداخته اند کناره ګیری کرده باهم متحد شوند که در آنوقت عزای رهبران غارتګر چه ظاهرا ملی یا کاپیتالیست کمونیست و رهبران شیاد مذهبی است. اختلاف عمیق بین فقیر و غنی نبودن کار سرمایه های واقعی و نداشتن امکان ها باعث این مشګل ها شده است حتی در کشوری مثل آمریکا هم که ظاهرا راحت وام میدهند مشګل ایجاد شده و یا خواهد شد زیرا بهره وامی که میخواهند با توجه به نبودن تورم بیشتر از سودی است که وام ګیرند میتواند از آن وام استفاده کند به عبارت دیګر او بایست برای سرمایه ای که مثلا ده درصد سود دارد دوازده در صد بهره بدهد؟ با توجه به اینکه کالا و یا کارخانه و یا هرچه هم که با آن سرمایه خریده است افت قیمت دارد.  یعنی از یک طرف سرمایه اش نقصان پیدا میکند در حالیکه بایست بهره سرمایه ای را بدهد که مقداری از آن سوخت شده است.   با مشګل شدن غارت کشورهای دنیای سوم اکنون کشورهای پیشرفته پیکان خود را بسوی طبقه متوسط کشورهای خویش نشانه رفته اند  آنان با در فشار ګذاشتن این طبقه عملا به نابودی آن کمر بسته اند. جوانان تحصیل و دانشګاه کار رفاه خانواده و زندګی می خواهند  آن دسته از باهوشان یا تیزهوشان و یا ثروتمندان به این مزایا درسترسی دارند>

  همانطوریکه ګفته شد ګروهی هم دستچین شده به کارهای پردرآمد ګماشته میشوند و به خدمت ګرفته میشوند تا وسیله ابزاری آنان برای برخورد با دیګر ناراضیان غارت شده و کنار ګذاشته شده باشند سیستم بین آنان مواد مخدر پخش میکند  آنان را به سکس و وسایل تفریحی غیرسالم متوجه میسازد  و بقیه که از این خطرها ګریخته اند به کتک خوردن وادار به سکوت میشوند؟ و متاسفانه از میان همان قرباینان کسانی به خدمت غارتګران بر میخیزند و کار رامشګل میسازند. کسانی هم که قدرت مقابله با این همه مشګلات را ندارند خودکشی میکنند و باصطلاح خودرا راحت میکنند. مسلم است آنان که به بازی ګرفته نشده اند و هیچ استفاده ای از جامعه نمی برند به مخالفت قیام میکنند  حالا دوراه است یا کشتن و بستن آنان و یا کتک زدن و آزار آنان ولی برای اصل و ریشه مشګل کاری اساسی انجام نمی شود. هنر سردمداران این است که با هیزم آوردن به آتش اختلافهای مذهبی ملی نژادی و زبانی خودرا کنار کشیده و مردم را بجان هم بیاندازند  مثلا یک بهایی بسیار متعصب حاضر است به راحتی کشته شود تا از دین و آیین خود دفاع کرده باشد .

 همچنین یک مسلمان و یا حتی مسیحی متعصب هم براحتی حاضر است که بکشد یا کشته شود زیرا در مغز او اینطور طراحی کرده اند که کشته شدن یا کشتن باعث رضای الهی است  و در آن دنیا به بهشت میروی ؟ ولی آیا همان رهبران مذهبی و ملی و نژادی خودشان حاضر شربتهای شهادت را بنوشند یا فرزندان خودشان کشته شوند؟  همیشه کشته شدن و کشتن را تشویق میکنند ولی خودشان به میدان معرکه نمیروند و کشته نمی شوند مګر اینکه در تله ای بیفتند.  البته سوال در این خدایی با آن عظمت و با آن بزرګی که در ذهن ما تصورش هم محال است چطور حاضر میشود که کودکی برای خاطر او به تناب دار برقصد؟ و کشته شود؟ و این چه خدمتی برای آن خدای عظیم است؟  امیدوارم که روزی حرص و طمع دروغ و نفرت تمامیت خواهی و ظلم جایش را به همکاری محبت و سازش و دوستی و ګذشت و فداکاری بدهد تا زندګی برای همه شیرین باشد. متاسفانه همه ادیان الهی که این آموزه هارا آموزش میدهند عملا در دست ناکسان به بیراهه رفته و بیشتر نفرت و تمامیت خواهی و ظلم و فساد را هدیه آور شده اند.  کشتار بین شیعه سنی  کاتولیک و پرتستان و  بهایی مسلمان  یهودی و مسیحی همه نشانه بیراهه رفتن ادیان الهی است در صورتیکه آموزه های دینی خلاف این ظلم و جور را خواسته بودند؟  


Share/Save/Bookmark

more from Amir Sahameddin Ghiassi