ایکاش رهبران خاور میانه هم به مردم نزدیکتر میشدند؟


Share/Save/Bookmark

ایکاش رهبران خاور میانه هم به مردم نزدیکتر میشدند؟
by Amir Sahameddin Ghiassi
21-Jul-2010
 

ایکاش رهبران خاور میانه هم به مردم نزدیکتر میشدند؟


ایکاش که این حسادتها تمامیت خواهی ها و بی انصافی ها از بین میرفت.

ما مردم کشورهای دنیای سوم بجای حل مشگلات خود و رسیدن به قافله علمی و صنعتی و ورزشی دنیا هنوز هم مثل عصر تاریک قرون وسطی اروپا به نبردهای بیهوده با هم میپردازیم. بجای همکاری و کندن ریشه ظلم و فساد و بی دانشی و بیکاری و جنگ با اعتیاد و پیشرفت سر موضوع های باوری با هم مبارزه میکنیم. با نهایت غرور از باور خود دفاع میکنیم و باورهای دیگران را بیهوده میدانیم و آنان هم درست همان نظریه را در باره ما دارند هیچکس کس دیگر را قبول ندارد وهمه ما عقل کل هستیم و دانشمند  بی دانش دهر؟

جهل و دفاع از عقاید و باورهای شخصی را تا دم مرگ ادامه میدهیم و حاضر نیسیتم که به طرف مقابل هم گوش بدهیم  همه ما خودمان را علامه دهر میدانیم و برای عقاید دیگران پشیزی ارزش قایل نیستیم و اگر بتوانیم آنان را نابود و حدف فیزیکی هم میکینم. متاسفانه تمامیت خواهی و تنها دفاع از منافع شخصی وخیانت به کل جامعه مارا به آنجا رسانیده است که هستیم . برادر کشی درافغانستان و هرج مرجهای عراق و ... همه دلیل این است که ما نمی خواهیم اجتماعی فکر کنیم که البته نداشتن دانش کافی هم مزید بر علت است.

اگر ما به همان کلامها و گفته های بزرگان خود گوش بدهیم همه مارا راهنمایی کرده اند ولی متاسفانه پول وثروت و دزدی و خیانت و خور خواب شهوت چنان وجود مارا فرا گرفته است که بی تفاوت خود خواه و بی انصاف شده ایم.

 

متاسفانه عوض پیشرفتهای علمی و صنعتی و هنری ما.... سیستم های غارتگر هنوز هم در پی انداختن تفرقه بین ما میباشند. با دریا دانش از هنرمندان و بزرگوانی مانند مولانا سعدی حافظ عطار... آیا اکنون وقت آن نیست که به بالندگی و پیشرفتهای علمی بپردازیم و ماها مثل آمریک و اروپ دانشگاههای پیشرفته صنعت پیشرفته کشاروزی پیشرفته و ورزش پیشرفته داشته باشیم وباید مثل عصر اسکولاستیک سر موضوعاتی بحث کنیم که نه مبنای علمی دارند و نه عقلی تنها یک باورند وروی همین باورهاست که استعمار نو پایه گذاری شده است. مسلمانی مثل صدام شمر معاویه بچه درد میخورند؟ در اسلام گفته اند که طلب علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب است. آیا شیوخ عرب میلیارد ها دلار خوابانیده در بانکها را خرج تحصیل مردم مسلمان میکنند. یهودیان با وجود تعداد کم اینهمه دانشمند برنده جایزه نوبل دارند و ملل اسلامی هنوز در بحث جدل های پوچ بسر میبرند.

خودتان تحقیق کنید و ببینید که میان یک میلیارد و نیم مسلمان چقدر دانشمند جدید و هنرمند و ورزشکار و صنعتگر و دانشگاه داریم. اخلاق فساد و بی تفاوتی و خیانت را مقایسه کنیم چرا ملل اسلامی هنوز بایست اینقدر عقب افتاده باشند؟ حسادت  بیرحمی تمامیت طلبی  فساد ظلم دارد غوغا میکند. و ما هنوز بدون داشتن معلومات کافی و سواد کافی تنها به تفرقه ها دامان میزنیم. آقای عزیز هر کسی در دامان و در هر محیطی بزرگ شود تابع همان محیط میشود و با زور ضرب و فشار که نمیشود عقاید مردم را عوض کرد؟

آیا کشتن سی هزار بابی و صدها بهایی کافی نبوده است آیا با اینکارها آب به آسیابان چه کسی ریخته شده است؟  کی طالبان را مجهز کرد که بجنگند کی القاعده را علم کرد.  میلیاردها دلار الکی خرج کی شد؟ کی صدام را برای حمله به ایران تشویق کرد. کی به او بهترین اسلحه ها را داد و در برابر جنایاتش سکوت کردند تا مادامیکه او دیوانه تر شد و فکر کرد علی آباد هم شهری است.

تعصب کور تا مغز استخوان مردم نفوذ کرده است و بعضی ها مثل معاویه از همین تعصب و تحجر سواستفاده میکنند و حتی سر نوه های همان پیامبر عظیم اسلام را هم گوش تا گوش میبرند؟ آیا شمر یک نماز خوان نبوده است؟ آیاهمه آنان ادعای مسلمانی نمیکرده اند؟

بجای این بحثهای بیهوده بیایید لیسنیگ آلمانی را بخوانید  در کتاب ناتان یهودی عاقل و مشگلات رااز راه دوستی و فکر و منطق حل کیند. حمله های بیهوده جز آتش زدن به تفرقه مورد نظر غارتگران بین المللی سودی دیگر ندارد. میدانید که تجارت مواد مخدر و اسلحه از تمامی تجارتهای دیگر سودمند تر است و امپراتوریهای گسترده دارد. همانهاییکه آتش نقاق را بین شیعه و سنی و بهایی و مسلمان یهودی و مسلمان شعله ور میکنند.


اکثر مسلمانان حتی قرآن را نخوانده اند و ادعای مسلمانی میکنند؟  مسلمان بایست به علم و دانش بپردازد. مگر در کشورهای ما جز فساد و اعتیاد و بیکاری و بی دانشی رشوه خواری و تمامیت خواهی چیز دیگری هم هست؟ مگر حسادت تفرقه افکنی و نداشتن همکاری باعث اینهمه دردسر برای ملتهای ما نشده است.

درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را.  این همه جنگ و جدل حاصل کوته نظری است  چون درون پاک کنی حرم دیر  کعبه بت خانه یکی است.

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من  چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من. آیا بهتر نیست که همه ما با احترام به عقاید هم ولو از نظر ما غلط بایست به هم احترام بگذاریم و هم خود را صرف خدمت و پیشرفت و کمک و دانش کنیم مثل ملل آمریک اوروپ. نه اینکه همدیگر را بکوبیم و بقول اکثر مردم شرقی ها مثل سگ وگربه با هم دعوا میکنند. و بازیچه دست ابر استعمارگران نو نشویم.

آیا ما یک حکومت دادگستر در تمامی خاورمیانه داریم که این همه ادعا هم داریم؟

 


 هفت شهر عشق را عطار گشت  ما هنوز اندر پس یک کوچه ایم.  متاسفانه ما هنوز در قرنهای گذشته سیر میکنیم و نمی خواهیم مشگلات خود را با توجه به عقل و منطق و آزادی و دوستی حل کنیم تا شاید ما هم به قافله های علمی  صنعتی  ورزشی و کشاورزی پیشرفته جهان برسیم. زنده باد کشورهای خاور میانه و به امیدپیروزی آنان بر فقر فساد و تمامیت خواهی و جهل  بی عدالتی.


Share/Save/Bookmark

more from Amir Sahameddin Ghiassi