آلبوم موسیقی «آزادی: ترانه های رهایی برای ایران»


Share/Save/Bookmark

آلبوم موسیقی «آزادی: ترانه های رهایی برای ایران»
by United4Iran
12-Jun-2012
 

English

Free DOWNLOAD

در ایران و سایر کشورهایی که اخیرا قیام های مردمی را تجربه کرده اند، هنرمندان مشغول ترجمان نبض و تپش خیابان ها بوده اند. آهنگ سازان و نوازندگان از کشورهایی چون ایران، مصر، لیبی، آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریکا، فلسطین وعراق ترانه های مقاومت و همبستگی خود را به ایرانیان تقدیم کرده اند، که کماکان به مبارزات خود برای دموکراسی و حقوق بشر را ادامه می دهند.

اتحاد برای ایران و دی جی Child از پروژه ی Groundation این ترانه ها را با یکدیگر تلفیق کرده اند و مجموعه ای، که به صورت رایگان قابل داونلود است، تهیه کرده اند. این مجموعه به نام “آزادی: ترانه های رهایی برای ایران”، از روز 22 خرداد و همزمان با سومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در این آدرس در دسترس خواهد بود: www.azadimusic.bandcamp.com

از جمله هنرمندان معروف ایرانی در این آلبوم می توان به محسن نامجو، رعنا فرهان(فرحان)، فرید شفیع نوری، ایندو، آبجیز و کیوسک اشاره کرد. آرش سبحانی از گروه کیوسک می گوید: “این آلبوم اصیل ترین جنبش ها، یعنی مبارزه ی مردم برای آزادی، را گرامی می دارد”. همچنین، این آلبوم ترانه ای از بهاره هدایت، که به سبب فعالیت های مدنی اش در ایران در حال گذراندن محکومیت ده ساله حبس خود است، و ترانه ای از کوهنورد آمریکایی سارا شورد، در خود دارد. شورد این ترانه را در روزی که دو کوهنورد دیگر، شین و جاش، آزاد شدند، سروده است.

از جمله هنرمندان دیگر مشارکت کننده دراین طرح می توان از، مسعود بیسری (Bwisri)، هنرمند لیبیایی که به خاطر نواختن گیتار برای انقلابیون در جبهه های نبرد مشهور شد، راش و مک امین، خواننده های رپی که برای جنبش انقلابی در مصر آهنگ تهیه می کنند، و سالومه، اولین خواننده رپ ایرانی، نام برد.

Free DOWNLOAD

سالومه می گوید: “ما در جهانی پر از بی عدالتی زندگی می کنیم. تاریخ بشری به ما نشان می دهد که تنها راه مبارزه با بی عدالتی، اعتراض، افزایش آگاهی و تقویت اراده و تمایل به مبارزه، و بازپس گیری آن چیزی است که از بدو تولد حق شما محسوب می شود”. او ادامه می دهد: “امیدوارم این طرح به ایرانیان این پیغام را برساند که هیچ یک از ما در این مبارزه تنها نیستیم”.

عیسی می گوید: “ایرانیان از دوران کهن تا کنون چون برادران و خواهران ما بوده اند. ما سرنوشت وعاقبت یکسانی داریم. و دشمنان ما علیه آزادی و حقوق بشر مشترک اند. بنابراین معتقدیم که به عنوان شهروندان مصری، ارتباط برقرار کردن با ایرانیان و ایستادن درکنار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است”. او می افزاید: “ما از مردم مصر و ایران می خواهیم تا قدرت خود را استحکام بخشند و برای مردم و ملت خود، و سرنوشت کل منطقه با یکدیگر متحد شوند”.

سارا شورد می گوید: “روز 12 ژوئن (22 خرداد) فرصتی است برای بازتاب و انعکاس جنبش در ایران، جنبشی برای حقوق بشر، آزادی و دموکراسی. مردم ایران تا زمانی که جامعه و حکومت شایسته خود را بدست نیاورند، هیچگاه تسلیم نخواهند شد. و این وظیفه ی همه ی ماهاست که از آنها حمایت کنیم”.

لیست هنرمندان

سالومه اولین خواننده ی رپ زن در ایران، او یک هنرمند چندرسانه ای و مدرس موسیقی است. ترانه ی او به نام شاه مست، شیخ مست، صدای نسل دوم انقلاب را بازتاب می دهد، که نه تنها به تغییر امیدوارند بلکه به سوی تحقق آن گام برمی دارند.

راش یکی از اعضای گروه مصری هیپ-هاپ به نام “شب های عربی” است. مک امینهنرمند مصری و رهبر تکنوازان است. ترانه ی آنها به نام مکشوفین در باره ی سواستفاده از اسلام در سیاست است.

آبجیز -صفورا و ملودی صفوی دوخواهری هستند که همراه با چهار نوازنده دیگر یک گروه جهانی پاپ تشکیل داده اند. ترانه ی آنها به نام بیا اولین ترانه ای است که آنها در حمایت از جنبش سبز ساخته اند.

کیوسک در ابتدا یک گروه زیرزمینی در ایرانی بود. آرش سبحانی این گروه را در سال 1382 در تهران تشکیل داده است. ترانه ی آنها به نام دشت سبز به جنبش سبز ایران تقدیم شده است.

اکسنتریک (Excentrik) تهیه کننده و آهنگ ساز فلسطینی-آمریکایی است. نارسیسیست روزنامه نگار عراقی- کانادایی است. ترانه ی آنها به نام (A Piece…(Piece Dies “بیانیه و فریادی است برای اتحاد و مقاومت. خواه در فلسطین باشد، خواه در عراق، ویا در ایران، این یک مبارزه جهانی است.”

انقلاب عقیده-آی.شیک (I.Sheik) خواننده اصلی این گروه متولد ایران و بزرگ شده در کالیفرنیا است. او واقعیت های انقلاب و تبعید را در قالب اشعار قدرتمند و پالایش شده انعکاس می دهد. ترانه ی برای مردمم می میرم روایتی افسانه وار از تاریخ سیاسی ایران در طول سی سال گذشته ارائه می دهد.

آیلا نرو (Ayla Nereo) شاعر و نوازنده از اکلاند آمریکا است. تیره ترین نور ” دعایی برای حمایت از کسانی است که سرکوب و وادار به سکوت شده اند…دعایی برای همبستگی، آزادی، و همینطور دعایی است برای سرکوبگران، برای اینکه قلب هایشان در برابر نور باز و نرم شود.”

مسعود بوصیر (Masoud Bwisri) در لیبی و در اوائل انقلاب به یک ستاره تبدیل شد، هنگامی که با گیتار خود به جنگجویان شورشی پیوست. او می گوید:” سیم های ساز، برای من از اسلحه قوی تراست”. دبابت ترانه ای است در ستایش جسارت در برابر سرکوب، که وی در خطوط مقدم نبرد خوانده است.

رعنا فرهان(فرحان) شعر کلاسیک فارسی را با موسیقی جاز و بلوز معاصر تلفیق می کند. ترانه ی ایران توسط اعتراضات خیابانی در ایران درپی انتخابات مناقشه برانگیز سال 2009 به وی الهام شده است.

بهایی سونتمیک (Bahaisonthemic) یک گروه از آفریقای جنوبی است که اعضای آن به نوشتن، اجرا و ضبط موسیقی می پردازند. ترانه ی آنها به نام Siyabonga در گرامی داشت “خواهران و برادران که در ایران و آفریقای جنوبی برای آزادی رنج و مشقت برده اند”، ساخته شده است.

محسن نامجو هنرمند ایرانی، آهنگ ساز، خواننده، موسیقی دان و نوازنده سه تار است که در کالیفرنیا سکونت دارد. ترانه ی او به نام همراه شو عزیز در ستایش همبستگی در شرایط مصیبت و سختی است.

سارا شورد نویسنده، نوازنده و کنشگر اجتماعی است. او به مدت 14 ماه در ایران در زندان انفرادی محبوس بود. او ترانه ی نوبت توست را برای کمپین آزادی نامزد و دوستش نوشته بود، و اکنون آن را برای زندانیان سیاسی در ایران و سایر نقاط جهان می خواند.

لیا رز خواننده ی ساکن سانفرانسیسکو است. وی ترانه ی فاز دو را در حمایت از کوهنوردان آمریکایی خوانده است. “آرزو می کردم که می توانستم این را برای آنانی اکنون در ایران در راس امور هستند اجرا کنم….از آنان بخواهم “برگردید و با خورشید روبه رو شوید، آن چه که از شما انسان می سازد”…از آنان بخواهم تا آزادشان کنند.”

بهاره هدایت فعال دانشجویی ایرانی و مدافع حقوق زنان است. در سال 1389 او به 10 سال زندان محکوم شد. یکی از اتهامات او “تبلیغ علیه نظام” بوده است. او کماکان در زندان است و ترانه ی خون ارغوان ها را هنگامی که برای چند روز بیرون از زندان بود، ضبط کرده است.

هاله خواننده و آهنگ سازمتولد نیویورک است. او ترانه ی خود به نام ایران را به تمامی ایرانیانی تقدیم کرده است که شجاعانه علیه دولت سرکوبگر اعتراض کرده اند.

فرید شفیع نوری آهنگ ساز و نوازنده ایرانی-آمریکایی است که در تهران و آوستین تگزاس زندگی می کند. این ترانه که بازخوانی یک سرود انقلابی مشهور به نام یار دبستانی است، به “دانشجویان و جوانان ایرانی، به سبب شهامت و ایستادگی آنان، تقدیم شده است”.

ثریا فلاح یک فعال حقوق بشر کرد است. او چهار بار در ایران زندانی شده، و مورد شکنجه قرار گرفته به گونه ای که در زندان انفرادی مجبور به سقط جنین شده است. ترانه ی او به نام اشک های شیمیایی برای زنان زندانی نوشته شده است، به ویژه برای زینب جلالیان، یک فعال کرد، که در زندان به سر می برد.

ایندو گروهی است که توسط اردلان، آهنگ ساز و نوازنده ی موسیقی سنتی، و شادبانو، یک عکاس حرفه ای، تشکیل شده است. ترانه ی آنان به نام ناله ی شبگیر برای کسانی که در جریان اعتراضات سال 1388 فعال بودند سروده شده است.

سوفار، در جریان خیزش مردمی سال 1388، قویا احساس کرد که می بایست نسبت به شرایط واکنش نشان دهد. بنابراین آنها ترانه ی داستان سبز را ساخته و ضبط کردند. متعاقبا، بنیان گذار و خواننده رپ گروه بازداشت شد و مدتی را تحت بازجویی و شکنجه گذراند.

جانی.بی.آذری بنیانگذار پروژه ی شکوه آزادی است. او شاعر، فیلمساز و آهنگساز است. ترانه ی شکوه آزادی با ماست “به مردم ایران و تمامی کسانی که در هرنقطه از جهان از مردم ایران حمایت می کنند، تقدیم می شود. این برای رهایی، کرامت انسانی، عشق، صلح و آزادی برای تمامی مردان، زنان و کودکان کره ی خاکی است”.

Free DOWNLOAD


Share/Save/Bookmark

more from United4Iran
 
Zendanian

بیانیه شورای راه سبز امید امام ره....!

Zendanian


بیانیه شورای راه سبز امید امام ره....!

اسماعیل هوشیار
June 11, 2012

hoshyaresmaeil@yahoo.com
www.tipf.info
 
آدمیزاد بی غذا ، دو ماه دوام می آورد.... / بی آب ، دو هفته... / بی هوا ، چند دقیقه... / بی"وجـــدان" و بی شرف و بی شعور سالیان.....


شورای هماهنگی راه سبز امید امام ره.... به مناسبت سومین سالگرد راه سبز ؛ شخص خودش را به راهپیمایی سکوت فراخواند .


شورای هماهنگی راه سبز امید دراین بیانیه گفت : سکوت کنید ! الان همه اپوزسیون باید با هم باشند . نقد اپوزسیون کاری است که مورد سوء استفاده سوسکهای مریخ قرارمیگیرد . پس حرفی نزنید و سکوت کنید ! اپوزسیون را که نقد نمیکنند ؛ بلکه باید حلوا حلوا کرد. نقد و انتقاد کیلو چند ؟ همون "همه با هم" امام ره....خوبه و سکوت ! درود برمجاهد ؛ درود برکمونیست ؛ درود بررضا پهلوی ، درود برموسوی ، درود برکروبی ، درود برشورای من ، درود برنقی.... خلاصه همه با هم ، به سوی خدا بروید ! اینطوری خوبه . حالا هرکی دستش به جایی بند و حاکم شد ؛ دست ما روهم میگیره . آدم باید همیشه سیاسی و آینده نگر باشه ؛ تا یه لقمه نون حلال ببره سرسفره !

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :


به ‌نام خداوند کشنده و خونریز مهربان


«خداوند به کسانی از قوم مقام عظما که به امام ره... ایمان آورده و اعمال نیک قتل عام و تجاوز انجام داده‌اند مثل من و تو و بقیه اپوزسیون ؛ وعده کرده است که حکومت روی زمین را همراه با دست خر نصیب آنها خواهد فرمود، همچنان که به نقی عظما عطا فرمود.»
 آیه ۵۵ سوره نور


پاسداران و علما و بسیجیان عزیز، همراهان سرافراز


سه سال پیش در چنین روزهایی ، حرکتی عظیم آغاز شد که به تولد ماها "جنبش سبز" انجامید . جنبش سبز مبتنی شد برحفظ نظام و اسلام برای تحول در شیوه اداره کشوراسلام با رأی به نامزدهای انتخاباتی راهرو دوران طلائی کشت و کشتار امام ره...اکثریت چشمگیری از طلبه ها ، فریبکاران ؛ امامان از جمله نقی ؛ بدون عینک امام ره... نمی‌دیدند.
 
 دوستان و یاران دیروز مثل همان پاسداران جان برکف به بی‌بصیرتی متهم شدند تا بی بصیرتی حاکمان تک خور؛ پنهان بماند. با نزدیک شدن به سومین سالروز میلاد این سبز خشونت ‌پرهیز، فرصت را برای بازخوانی چند نکته، از طرف خودم و خانم والده.... مغتنم می‌شماریم :

۱٫ پیدایش جنبش سبزمن، تبلور خواست اصلاح طلبان برای حفظ خودمان وحکومت خودمان است که کشور را از بشریت بیشتر دور‌سازد . کارنامه‌ی سی و سه ساله دولت اسلام حاکی از کمی تبعیض بین ماها است که حاصل فرق گذاشتن بین اعضای خانواده مسلمین حاکم است . نقض بدیهی‌ترین حقوق ماها، حذف رقیب به‌جای حل مشکلات کشور اشتباه است. باید با سکوت صدای مظلومییت حسین را ازعاشورا به تمام جهان رساند ! سکوت با آلاسکا چوبی که لیس بزنید ؛ معنی عمیق تری داره...

۲٫ جنبش سبزمن، اهداف و آرمان‌های خود را در امتداد مطالبات دوران طلائی امام ره...بازمی‌شناسد.  بسیجی و پاسدارو ماموران وزارت نیک می‌دانند که بدون زنده کردن دوران طلائی امام ره...، عدالت علی دست نیافتنی است ؛ بدون عدالت علی هیچکدام از نقی ها پیشرفتی نمیکنند   بدون پیشرفت نمی‌توان به بهشت رسید؛ بدون بهشت نمیتوان به جهنم رسید. حرکت سه ساله‌ی من ونقی وننم نشان داد که با وجود همه‌ی تهدیدها و سختی‌ها ما برای زنده کردن دوران طلائی امام ره...برحق هستیم . سکوت با روغن بادوم خاصیت داره .


۳٫ «جنبش سبز» یک ناندانی برای ما است و نه یک حزب. این بدان معناست که انتظار شکل‌گیری تشکیلات و سازماندهی هرمی که در اغلب احزاب به‌کار گرفته می‌شود، برای ساماندهی تشکیلاتی جنبش نابجاست. جنبش‌ها از سازماندهی‌های متناسب با شرایط خود بهره می‌برند. الان شرایط ایجاب میکند که همه مخفی و ساکت باشند . تا بشه مثل 33 سال پیش به یاری حق و امام ره... بازم چپوند ! سکوت و قیمت بازار دست ماست ! رقبا زیاد هستند . به بقیه اعتماد نکنید . تبلیغات خودتون رو به ما بسپارید .

۴٫ جنبش‌های سبز من، شیوه‌های گوناگونی را برای پیشبرد اهداف خود به‌کار می گیرند. این‌گونه، گاه مانند ۲۵ خرداد به نشانه‌ی اعتراض به شلوغی خانه وجیغ های ممتد نوزاد به خیابان می‌آییم و سکوت میکنیم و درسکوت عناصربرانداز را شناسایی میکنیم، و گاه مانند ۱۲ اسفند به نشانه‌ی اعتراض به ایزوگام نشدن سقف  مهندسی ساختمان در خانه می‌مانیم . گاه با سکوت سبزمان حضور را می‌کنیم، و گاه در اعتراض مصرف کالاها و خدمات حوزه را تحریم می‌کنیم. گاه حلقه‌های کتابخوانی تشکیل می‌دهیم ، گاه باید آرام نفس کشید ؛ نباید با صدای بلند گوزید تا مبادا چرت عظما دچار وقفه شود ؛ گاه باید با وضو چسید . گاه آرام پلک زد . یواشکی چشمک زد، پنهانی باد گلو زد.........پنهانی مرد ؛ پنهانی زیرباران خوابید .....
میگم حالا یه وقت کمری نشی نقی سبز امید امام ره.... !

۵٫ از همان روزهای نخست پیدایش جنبش سبزمن؛ بر مسالمت‌آمیز بودن مبارزه‌ی خود تأکید داشته و دارد. با وجود اذعان به وجود نواقص و معضلات در قانون اساسی، به تلاش برای بالفعل کردن ظرفیت‌های نقی ‌سالارانه‌ی آن معتقدیم. معتقدیم که ظرفییت قانون اساسی درساختن کهریزک با مجوزشرعی قابل استخراج است . ما اذعان میکنیم که قانون اساسی اسلام نواقصی دارد . مثلا باید موقع سوارشدن ؛ همه نقی ها با هم سوارشویم و نه فقط پیروان یک نقی خاص !.... ای قانون اساسی جون ؛ زالزالکتیم .....


۶٫ همبستگی و همدلی، رمز موفقیت من ونقی وننم است . همه اپوزسیون باید از سکوت ما عبرت بگیرند و خفه بمانند . چون باید یاد بگیریم که چطور از ظرفییت قانون اسلام درخفه ماندن استفاده کرد ، و در عین حال نسبت به تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف در میان همراهان جنبش سبزمن و امید امام ره.... هوشیار بمانیم . سکوت حناق هم میآورد .


۷٫ جنبش سبزمن ، جنبشی اخلاق‌مدار است که به تعهد خود به موازین اخلاقی اسلامی و اخلاق خمینی و اخلاق لاجوردی ، اخلاق سعید امامی و بازگشت حکومت به ارزش‌های اخلاقی قتل عام زندانیان و عهد جدید چپاندن و دادن سهم ماها نه به‌عنوان تاکتیک، که به‌مثابه‌ی استراتژی پایدار معتقد است. سکوت همیشه استراتژی ماست !
 

۸٫ «آگاهی، درسکوت و با سکوت معنا دارد البته با سکنجبین هم خوب است ». تأثیر شگرف آگاهی‌بخشی را طی سه سال گذشته به عیان فقط با سکوت دیده‌ایم البته با سس خردل هم مفیده .سکوت کلا خیلی خاصییت و سود داره واسه ما.سکوت به معنای خفه خون هم هست .اگه شلوغ بشه ماها نمیتونیم تمرکز چپوندن داشته باشیم !


۹٫ شهدای عزیز جنگ تحمیلی و حماسه کربلا و خون بسیجی جنبش سبزامید من را تنومند میکند. پیشقراولان راه سبز امام ره... خیلی بوده و خواهند بود؛ و زندانیان غیورصدام یزید کافر به سرچشمه‌ی جوشان حرکت و سمبل سبز امید امام ره.... تبدیل میشوند، هیچگاه از یاد جبهه آزاده‌ی حسین نرفته و نخواهند رفت. شورای هماهنگی راه سبز امید به نمایندگی از همراهان جنبش سبز نقی و باقی نقی ها، مراتب احترام و قدردانی خود نسبت به محمد حسین فهمیده که رهبرامام ره....بود و خانواده‌های نقی ها ، تقی ها ، اسکولها و همه غایبین تقدیم می‌نماید.

۱۰٫بخش عظیمی از اصلاح طلبان در نتیجه‌ی سیاست‌های نادرست و نسنجیده‌ی گردانندگان حکومت، روزهای سخت و تلخی را سپری می‌کنند. غذای تکراری ، پول ناکافی ؛ کمبودامکانات درغرب.... از همین‌رو از اقشار مختلف پاسداران و بسیجی ها و طلبه ها در نقاط گوناگون کشور دعوت می‌کنیم در اعتراض به دشواری‌های روزافزون زندگی ماها ؛ بین ساعت ۷ تا ۹ شامگاه پنجشنبه بیست و پنجم خرداد 1391 در اماکن عمومی و به‌ ویژه پارک‌های اصلی شهرها تجمع اعتراضی سکوت برگزار کنند؛ باشد تا عبرت مردم شود. وسکوت روش ماست. شورای راه سبزامام ره....ضمن آرزوی موفقییت درمذاکرات مسکو برای عظما نقی؛ ازهمه جانوران و انگلها درخواست سکوتی ابدی جهت به بارنشستن مذکرات مسکو و حفظ قانون اساسی و حکومت اسلامی را میکند....

خرداد 1391
مرگ بر ضد ولایت فقیه
شورای هماهنگی راه سبز امید
لیدر : نقی
معاون : بازم نقی
عضوفعال : دوباره نقی
عضومخفی : یه باردیگه نقی
بخش مالی : عظمای نقی
بخش سرکاری : نقی و 5 بعلاوه یک
امضاء : نقی مستقردروزارت
وای ی ی ی چقدرنقی ....!
 
إِذَا زُلْزِلَتِ الأرْضُ زِلْزَالَهَا
بعد ازهرزلزله ؛ زالزالک خیلی میچسبد .
سوره زالزالک  .  آیه ۵۵


//melimazhabi.com/?p=11947
 
 
 
 
اسماعیل هوشیار
21.خرداد 1391


Darius Kadivar

Add this one to your list if your so earnest about "hambasteghi"

by Darius Kadivar on