Reactions to Ayatollah Montazeri's death

Reactions to Ayatollah Montazeri's death
by Shifteh Ansari
20-Dec-2009
 

There is news that Ayatollah Hossein Ali Montazeri has passed away at his home in Qom.  The 87-year-old Grand Ayatollah had been marginalized by Islamic Republic for many years, initially demoted as successor to Ayatollah Khomeini as Supreme Leader pursuant to his objection to mass executions of political prisoners, and later put under house arrest.  He was one of the most vocal critics against Islamic Republic's human rights and foreign policies.  After the June uprising in Iran, he spoke several times against government brutality and murders of peaceful protesters.  In his most recent public appearance the day before the 30th anniversity of US Embassy hostage situation in November 2009, he said that the occupation of the US Embassy had been a mistake.

The buzz in the blogsphere is that people are leaving for Qom to participate in his funeral.  I doubt his funeral and the large public gathering which will take place in Qom will be ordinary events over the coming days.

Read more here:  

//www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/artic...

//tagheer.info/fa/archives/1388,09,29/2324

//en.wikipedia.org/wiki/Hosein-Ali_Montazeri

Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
Monda

خسته نباشی شیفته جان

Monda


ماشالله به وقت و انرژی بی انتهایت. از اینهمه زحمتت جدا ممنونم.


Shifteh Ansari

هر لحظه بر تعداد مردم افزوده می شود

Shifteh Ansari


اختصاصی جرس / مردم در مقابل بیتآیت الله العظمی منتظری در حال شعار دادن هستند

هر لحظه بر تعداد مردم افزوده می شود

جنبش راه سبز (جرس): از لحظات نخستین بامداد امروز ، ده ها هزار نفر از مردم ایران که شب را در مقابل بیت آیت الله العظمی منتظری به صبح رسانده اند با سر دادن شعار به عزای از دست رفتن این فقیه وارسته برخاسته اند.

مردم شعار میدهند : منتظری نستوه راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد - عزا عزاست امروز ، ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز، منتظری مظلوم ، آزادیت مبارک - منتظری نمرده ، این دولته که مرده - دیکتاتور دیکتاتور ، منتظری راهش ادامه دارد. به گزارش خبرنگار جرس با وجود اینکه نیروهای امنیتی بسیاری از راهیان به قم را در دروازه های خروجی شهرهای مختلف متوقف کرده و مانع از رسیدن آنها به قم شده اند ، اما هر لحظه بر تعداد مردم سوگوار در مقابل بیت آیت الله العظمی منتظری افزوده می شود. آنها آمده اند تا پیکر رهبر معنوی جنبش سبز را تشییع کنند.
//www.rahesabz.net/story/5842/


Shifteh Ansari

ده ها هزار نفر در مقابل بیت آیت الله منتظری در حال شعار دادن هس

Shifteh Ansari


From Twitter:

ساعت 8:30 بامداد : ده ها هزار نفر در مقابل بیت آیت الله منتظری در حال شعار دادن هستند !

//twitter.com/amirkp/statuses/6883286570

و

//balatarin.com/permlink/2009/12/21/1883636

 ترافیک در محدوده بیت آیت الله العظمی منتظری به شدت سنگین و بی سابقه, حضور بسیار زیاد مردم در اطراف بیت, مردم در حال شعار دادن هستند و عکسهای بسیار بزرگی از آیت الله رو در دست دارند. حضور نیروهای امنیتی چشمگیر هست. دوستانی که به قم میآیند, بهترین مسیر جهت رسیدن به بیت آیت الله, رودخانه است و وسیله نقلیه خود را در رودخانه پارک کنند چون خیابانهای اطراف رو بستن. منم دارم آماده میشم که برم مراسم تشییع. برگشتم اخبار تکیملی رو میدم. )


Shifteh Ansari

خرما ممنوع!

Shifteh Ansari


دوشنبه، ۳۰ آذر، ۱۳۸۸
دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز شامگاه بیست و نهم آذر ماه، یاد بزرگ مرد آزادی خواه، مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی حسینعلی منتظری را گرامی داشتند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان شیراز در حالی که شمع‌هایی روشن کرده بودند، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و همچنین خواندن فاتحه یاد این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر ایران را گرامی داشتند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز نیز با برپایی مراسم ختم، درگذشت آیت الله العظمی منتظری را به سوگ نشستند. دانشجویان دانشگاه سهند در مراسم خود در حسینیه خوابگاه امیرالمومنین این دانشگاه آیاتی از قرآن مجید تلاوت کرده و سپس دانشجویان خاطرات خود از عالم عالیقدر منتظری بیان کردند. همزمان با برپایی این مراسم نیروهای حراست دانشگاه نیز در بین دانشجویان حضور یافته و آن‌ها را تهدید کردند. در ظهر روز گذشته نیز مسئولین حراست دانشگاه سهند تبریز مانع از پخش خرما توسط دانشجویان در محوطه دانشگاه به مناسبت فوت آیت الله منتظری شدند. دانشجویان دانشگاه سهند از صبح روز گذشته در نقاط مختلف دانشگاه و خوابگاه عکس هایی از آیت الله منتظری را نصب کردند.
//www.autnews.de/node/5298


Shifteh Ansari

استقرار نیروهای یگان ویژه در ورودی اتوبان تهران -قم

Shifteh Ansari


بر اساس اطلاعات دریافتی نیروهای یگان ویژه سپاه در ورودی اتوبان تهران به شهر قم حضور بسیار گسترده دارند این نیروها تمامی اتوبوسهای وراده به شهر قم را به شدت تفتیش و در صورتی که مقصدنهایی اتوبوس شهر قم باشد کلیه مسافرین انرا مورد بازجویی قرار می دهند توصیه می شود اتوبوسهایی که از تهران به قم عازم هستند از طریق جاده قذیم قم تهران به این شهر وارد شوند همچنینی در صورت توقف خودرو شخصی توسط نیروهای سرکوب گرعنوان شود مقصد نهایی شهرهای دیگری به جز قم می باشد

//mandegar-mandegar.blogspot.com/2009/12/blog...


Shifteh Ansari

بزرگداشت آیت الله منتظری در دانشگاه صنعتی شیراز (عکس)

Shifteh Ansari


بزرگداشت آیت الله العظمی حسینعلی منتظری در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد

 

دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز شامگاه بیست و نهم آذر ماه، یاد بزرگ مرد آزادی خواه، مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی حسینعلی منتظری را گرامی داشتند. دانشجویان در حالی که شمع‌هایی روشن کرده بودند، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و همچنین خواندن فاتحه یاد این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر ایران را گرامی داشتند.

//news.gooya.com/didaniha/archives/2009/12/09...


Shifteh Ansari

تجمع مردم عزادار در برابر بیت آیت الله منتظری ادامه دارد

Shifteh Ansari


ملت سبز ایران و سوگواران آیت الله منتظری تا ساعتی پس از نیمه شب در مقابل منزل این مرجع تقلید بزرگ شیعه تجمع کرده بودند.

به گزارش نوروز، حضور و تجمع مردم در برابر بیت آیت الله منتظری تا ساعت 12:30 بعد از نیمه شب که حجت الاسلام کروبی و آیت الله طاهری وارد بیت حضرت آیت الله منتظری شدند ادامه داشت.

کروبی و طاهری در میان شعارهای " عزاعزاست امروز روز عزاست امروز جنبش سبز ایران صاحب عزاست امروز "، "صلی علی محمد یار امام خوش آمد"، "یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم رو بکن" و "مرگ بر دیکتاتور" وارد بیت آیت الله منتظری شدند.

 

مردم عزادار همچنان با سردادن شعار "منتظری منتظری آزادی ات مبارک" در مقابل بیت معظم له حضور داشتند.

 

//norooznews.info/news/15726.php


Shifteh Ansari

استقرار گارد فوق ویژه در ورودی شهر قم

Shifteh Ansari


به گزارش شاهدان عینی گروهانهایی از ماموران امنیتی با ظاهری متفاوت و به مراتب مهیب تر از گارد امنیتی در ورودیهای شهر قم از جمله میدان هفتاد و دو تن مستقر هستند و گویا وظیفه آنها ارعاب مسافران است و هنوز وارد عمل نشده اند. بر طبق آخرین اطلاعات دریافتی ، اتوبان قم همچنان باز بوده و علیرغم اینکه هتلهای قم تماما پر شده اند ، هنوز خیل کثیری از جمعیت عزاداران از شهرهای مختلف به سمت قم در حرکتند. گروههای دانشجویی از دانشگاههای سراسر کشور نیز در میان مسافران به چشم می خورند.انتهای خبر.

//fardidp.blogfa.com/post-84.aspx

 


Shifteh Ansari

Iran's Opposition Loses a Mentor But Gains a Martyr

by Shifteh Ansari on

From TIME Magazine:

"Grand Ayatullah Hossein Ali Montazeri was known as Iran's defiant cleric,
first in challenging the autocratic rule of the Shah, and then later in
confronting the very revolution he had helped foment. Now, the big question
in Tehran is whether his sudden death of will catalyze a broader showdown
between the regime and the opposition Green Movement."


Read more: //www.time.com/time/world/article/0,8599,1949048,00.html#ixzz0aHIitaR9

 


Hajminator

این ماه، ماه خونه ... سید علی سرنگونه

Hajminator


میدان محسنی (میرداماد)


Shifteh Ansari

اتوبوس فعالان سیاسی تبریز که عازم قم بود متوقف شد

Shifteh Ansari


تلاش برای جلوگیری از حضور مردم در مراسم تدفین آیت الله منتظری: اتوبوس فعالان سیاسی تبریز که عازم قم بود متوقف شد

 

اتوبوس حامل 42 نفر از فعالان سیاسی - فرهنگی شرکت کننده در مراسم خاکسپاری "آیت الله حسینعلی منتظری"، که به سوی قم در حرکت بود در پلیس راه تبریز- بستان آباد متوقف شد.

یک عضو نهضت آزادی ایران که خود نیز در این جمع بود با تایید این خبر به تبریز نیوز گفت: من و 41 نفر از فعالان سیاسی، فرهنگی و دانشجویی که اغلب دارای گرایشات ملی مذهبی در شهرهای شمال غرب ایران بویژه تبریز و میاندوآب هستند، ساعت 9:30 شب برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری، با یک دستگاه اتوبوس(دربستی) در حال حرکت بودیم که نیروهای امنیتی از بدو خروج ما از شهر اتوبوس را تعقیب و فیلمبرداری می کردند که نهایتا پلیس راه تبریز - بستان آباد اتوبوس را متوقف کردند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده و سرنشینان از آنان فیلمبرداری کرده و علیرغم توضیحات مفصل و پرس و جو از انگیزه سفر در نهایت مانع از ادامه مسیر اتوبوس شدند و در آخر مجبور به بازگشت به تبریز شدیم.

//norooznews.info/news/15724.php


Shifteh Ansari

مراسم ختم آیت الله منتظری چهارشنبه در اصفهان برگزار می شود

Shifteh Ansari


به مناسبت درگذشت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری، مراسم ترحیمی از سوی آیت الله طاهری در اصفهان برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، این مراسم روز چهارشنبه دوم دی ماه از ساعت 8:30 تا 11:30 صبح در مسجد سید اصفهان برگزار خواهد شد.
//norooznews.info/news/15723.php


Masoud Kazemzadeh

thanks

by Masoud Kazemzadeh on

Dear Shifteh,

Thank you for gathering and posting these news. 

ba sepaas,

MK


Shifteh Ansari

حضور گسترده نیروهای امنیتی و یگان ویژه در میدان محسنی

Shifteh Ansari


خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان: در پی اعلام حضور مردم در میدان محسنی برای عزاداری به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری، نیروهای امنیتی و یگان ویژه در سرتاسر خیابان میرداماد و میدان محسنی مستقر شدند.

 

به گزارش نوروز، پس از آنکه در سایتهای اجتماعی اعلام شد که مردم سبز تهران امشب به مناسبت درگذشت مرجع بزرگ شیعه در میدان محسنی دست به سوگواری خواهند زد، نیروهای یگان ویژه با استقرار در این میدان و خیابان های اظراف مانع از تردد اتوموبیل ها در این محل شدند.

 

با اینحال برخی اخبار حکایت از حضور مردم در ساعات ابتدایی شب در خیابان میرداماد دارد. برهمین اساس مردم سوگوار با تجمع در میدان محسنی شعارهایی را در حمایت از  آیت الله منتظری سردادند.

 

نیروهای امنیتی تا این لحظه(ساعت 23:30) خیابان های منتهی به میدان محسنی را قرق کرده و اجازه عبور و مرور به خودروها را در این محدوده ندادند.

 

//www.hra-news.org/news/10855.aspx


Shifteh Ansari

جلوگیری از انتشار عکس آیت الله منتظری در صفحه اول روزنامه ها

Shifteh Ansari


"Don't get the public excited," says the directive from Ministry of Guidance to newspapers!

 

وزارت ارشاد دولت کودتا محدودیت‌های شدید و کم‌سابقه‌ای را به بهانه جلوگیری از "تحریک عموم" علیه روزنامه‌ها اعمال کرد.

به گزارش پارلمان‌نیوز، حوالی ساعت 19 امروز معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با استقرار نمایندگان خود در چاپخانه‌ها به روزنامه‌ها اعلام کرد که حق ندارند در صفحه اول خود عکسی از آیت‌الله منتظری منتشر کنند و پیام‌های تسلیت به شرطی که تحریک‌ کننده نباشد باید در صفحات داخلی منتشر شود.

تنها پیام رهبر انقلاب اجازه درج در صفحه اول را دارد.

وزارت ارشاد دلیل این عمل غیر حرفه‌ای و خلاف قانون خود را جلوگیری از "تحریک عموم" اعلام کرده است!

//norooznews.info/news/15721.php


Shifteh Ansari

فراخوان‌ گسترده برای شرکت در خاکسپاری آیت‌الله منتظری

Shifteh Ansari


From Deutsche Welle:

موسوی و کروبی ضمن فراخواندن مردم به شرکت در مراسم خاکسپاری آیت‌الله منتظری، روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرده‌اند.۱۰ سازمان سیاسی و دانشجویی نیز با ستایش از شخصیت وی مردم را به شرکت در مراسم روز دوشنبه فراخوانده‌اند.

More here: //www.dw-world.de/dw/article/0,,5041314,00.ht...


Shifteh Ansari

Iran regime on alert following death of dissident cleric Montaze

by Shifteh Ansari on

From Guardian:
Iran regime on alert following death of dissident cleric Montazeri

"Thousands of mourners are gathering in the Iranian city of Qom following the death of leading reformist cleric Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri, offering protesters a fresh rallying point for confrontation with the government.

 

Montazeri, who died early this morning aged 87, is due to be buried at the Ma'asoumeh shrine, one of the holiest in Shia Islam, tomorrow.

The event threatened to turn into a security nightmare for the authorities amid reports that thousands were travelling from as far away as Isfahan and Najafabad, Montazeri's birthplace. Reformist websites reported that the road between Tehran and Qom was clogged with motorists heading to the funeral. Riot police were deployed throughout Qom in preparation for a mass turnout of anti-government demonstrators, while security forces surrounded Montazeri's house. The reformist website Rah-e Sabz reported that some political activists had been contacted by intelligence agents and warned that they would face arrest if they tried to attend the funeral."

Read the rest here:  //www.guardian.co.uk/world/2009/dec/20/iran-a...


Shifteh Ansari

دستگیری ، سانسور رسانه ها و ترس کوتوله های کودتاچی از عزاداری س

Shifteh Ansari


سانسور رسانه ها و ترس کوتوله های کودتاچی از عزاداری سبز

خامنه ای به عنوان نماینده ی الله حکم به محکومیت شادروان
منتظری در ماجرای اواخر دوره ی خمینی داد و از خدا خواست خطای وی را ببخشد!! این رهبر آواره از کینه نسبت به یک مرده هم ابایی ندارد و آنقدر حقیر است که توانایی پنهان نمودن این عقده را هم ندارد . کودتاچیان هم روزنامه ها را سانسور کردند تا خبری سیاسی و یا پیام تسلیت شخصیت های سیاسی مانند خاتمی ، موسوی و کروبی و  دیگران در رسانه ها منعکس نشود . حالا هم مانند کفتار در جاده قم کمین کرده اند و فعالان راهی قم را بازداشت می کنند . پس از آقای قابل و نوری زاد ، نوبت دستگیری عزیزان دیگری بود . بود .مهناز محمدی ، محبوبه عباسقلی زاده ،کوهیار گودرزی و شیوا نظر آهاری در راه قم دستگیر شدند

//behsan.blogfa.com/post-48.aspx//behsan...


Shifteh Ansari

این ماه ماه خون سید علی سرنگونه

Shifteh Ansari


با درود به همه.۱۰ دقیقست رسیدم .همون طور که پیش بینی شده بود ملت سبز ایران در هوایی سرد با شمع هایی روشن بار دیگر ثابت کردند که در کنار هم تا اخرین نفس و رسیدن به پیروزی نهایی ایستاده اند.در ساعت ۹:۳۵ دقیقه صدای الله اکبر از کوچه های منتهی به میدان محسنی شنیده شد و رفته رفته بر تعداد جمعیت اضافه.نیروی انتظامی تصور نمیکرد ملت در این هوای سرد حضور پیدا کنن.ملت شعار میدادند.این ماه ماه خونه/ سید علی سرنگونه/منتظری منتظری ازادیت مبارک و انقلاب بوق بود که تا میدان ونک کشیده شده بود.نکته ی مهم حضور کم نیروهای انتظامی و عاجر ماندن در کنترل اوضاع.و بار دیگر زنان بودند که جرقه شعار ها را زدند.درود به شرف ایرانیه ازاده.

 

چندین فیلم هم گرفته شده که متاسفانه سرعت کم اینترنت اجازه نداده تا الان اپولود کنم.تنها هدفم اطلاع رسانی بود.و حال یک بار دیگر بر همگان ثابت شد گر چه رسانه ای نداریم اما باورمان تنها راه نجاتمان است.پاینده ایران.

From here: //zabor.blogsky.com/1388/09/30/post-1/

and here's the video clip:


Shifteh Ansari

FG

by Shifteh Ansari on

Ahmad Khomeini's death continues to be a mystery to many, including his own family members.  I have also heard the rumors you mention.

Montazeri's death is most likely due to his age.  There is speculation among (the ever suspicious!) Iranians in blogsphere that his death might have come through unnatural causes, but none of the statements his children have issued point to that suspicion.  One of them said he had been ill for three days.  He said his older son was with him when he woke up and performed his vozoo (ablution for prayer) just before he passed away.

FG, Montazeri's death is going to serve as a major reason for:

a) people to congregate freely again

b) continued gatherings through his 7th day of passing (an important ceremony for Iranians) which would take it right to Ashura, the day there would have been a huge gathering of the greens anyway

c) and renew people's disgust with IRI leadership for the way they are now treating a very respectable and loved cleric, a grand Ayatollah.

It will be a scene to watch over the coming days.  It seems IRI is passing on every chance at a national reconcilliation with people of Iran.  Montazeri's passing could have been a fresh opportunity for them, but judging by the miserable and insulting coverage of news of his passing, I doubt they were wise enough to know any better.


benross

If bazar of Ispahan actually

by benross on

If bazar of Ispahan actually close, this is a big deal.

BTW thank you Shifteh for your excellent coverage. 


FG

The regime murdered Khoumeini's son, so why not Montazeri?

by FG on

Khoumeini's young son was likely murdered by Khamenei's death squads on March 17, 1995.   The regime claimed--implausibly--that it was a "heart attack."   However, the media expose of of the death squads did reveal that other such "natural" deaths of regime critics were caused by the injecting them with drugs.

In Khoumeini's case, it is highly likely that this was the case given his young age and family longetivity.  He was also the critic the regime could least allow to live but could not dispose of blatently as it did with others.

Was Montazeri also murdered?  Given his age, it's possible his death was natural.  But with this regiime--so capable of anything--you never know.

Perhaps March 17th should be an opposition holiday,


Shifteh Ansari

سانسور عکس های آقای منتظری و پیامهای تسلیت از روزنامه های دوشنبه

Shifteh Ansari


همه روزنامه ها را از چاپخانه برگردانده اند، عکس ها را درآورده اند، پیام
های تسلیت را حذف کرده اند. فقط اجازه انتشار پیام رهبر را داده اند

//www.twitlonger.com/show/1afjv

 


Shifteh Ansari

بازار اصفهان فردا تعطیل است

Shifteh Ansari



Shifteh Ansari

Family members of political prisoners detained

by Shifteh Ansari on

بازداشت گسترده خانواده های زندانیان سیاسی

ماموران امنیتی با حمله به اتوبوس حامل خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری عازم قم بود، گروهی از همسران زندانیان سیاسی را بازداشت کردند.

اتوبوس حامل خانواده های زندانیان سیاسی ساعت 21:30  عازم قم برای شرکت در مراسم درگذشت آیت الله منتظری بود که در میدان انقلاب تهران توسط نیروهای لباس شخصی که خود را ماموران پلیس امنیت می نامیدند متوقف شد.

ماموران امنیتی پس از 45 دقیقه معطلی با بیسیم از مقامات مافوق خود کسب تکلیف کردند و در نهایت با گرفتن کارت شناسایی و تلفن های همراه مسافران اتوبوس، برخی از آنان را از اتوبوس خارج کردند.

گفتنی است در این اتوبوس همسران عبدالله مومنی، پیمان عارف، فیض الله عرب سرخی (به همراه دو دختر او)، مصطفی تاج زاده، بهمن احمدی عمویی، مسعود باستانی، علی تاجرنیا و نیز زهره آغاجری و شیوا نظرآهاری و .. حضور داشتند.

//www.hammihannews.com/news/8091


Shifteh Ansari

Activists arrested while trying to attend Montazeri mourning

by Shifteh Ansari on

حبوبه عباسقی زاده و همچنین شیوا نظرآهاری که قصد شرکت در مراسم تشییع
جنازه آیت الله منتظری را داشت توسط مامورین امنیتی دستگیر شدند.

//mohegh.blogfa.com/post-281.aspx


Shifteh Ansari

میردادماد 22:30:مردم در دستجات 50 تا 100 نفره شعارمیدهند

Shifteh Ansari


From Twitter:

میردادماد 22:30:مردم در دستجات 50 تا 100 نفره شعارمیدهند عزاعزااست امروز مردم سبزایران صاحب عزااست امروزوا..اکبر

//twitter.com/hasannejat/status/6868019720


Shifteh Ansari

Report and photos of Mirdamad gathering in Tehran

by Shifteh Ansari on

از حدود ساعت 9 امشب ، جو امنیتی - پلیسی شدیدی را دور میدان ایجاد کرده بودند و مردم به تدریج حوالی میدان محسنی جمع شدند . حدود ساعت نه و نیم ، در خیابانهای وزیری پور و شاه نظری ( منتهی به میدان ) صدای الله اکبر و یاحسین میرحسین شروع شد . نیروهای امنیتی به داخل خیابان حمله و یک نفر را بازداشت کردند که در مقابل یورش مردم و جمعیت نسبتا کم پلیس ، فرد بازداشتی را رها و به میدان بازگشتند . از آن پس جمعیت گرد آمده منتظر جرقه ای بودند و ناگهان دخترکی حدود 20 ساله فریاد برآورد : منتظزی زنده است - مرجع پاینده است . همه چیز شروع شد و تا نیم ساعت پس از ساعت ده ، میرداماد از محسنی تا پمپ بنزین در غریو فریاد مردم و بوق ماشینها به خود میبالید . شام غریبان امشب ، هزاران نفر را به خود جمع کرد . طلوع فردا ، شروعی دیگر است بر مزار آن بزرگی که رفتنش هم به آمدن میماند .

//piresabz.blogspot.com/2009/12/blog-post.htm...


Shifteh Ansari

همین الان مردم بلوار میرداماد رو بستن دارن شعار میدن

Shifteh Ansari



Shifteh Ansari

تظاهرات معترضان در سوگ آیت الله منتظری

Shifteh Ansari


از رادیو بین المللی فرانسه: //www.rfi.fr/actufa/articles/120/article_1001...

مخالفان حکومت اسلامی به نشانۀ احترام و سوگواری در
پی درگذشت آیت الله منتظری در مناطقی از شهر تهران دست به تظاهرات و تجمع زده اند.

سایت اینترنتی تغییر نزدیک به مهدی کروبی نامزد
معترض دهمین انتخابات ریاست جمهوری نوشته است که "شبکۀ اجتماعی جنبش اصلاح طلب" مردم را برای سوگواری در غم از دست رفتن آیت الله منتظری به تجمع در میدان محسنی تهران دعوت کرده و همچنین افزوده است که تجمعات مشابه در دیگر نقاط تهران برگزار شده است.

فوت آیت الله منتظری که از او به عنوان پدر معنوی جنبش اصلاحات در ایران یاد کرده اند می تواند به تشدید اعتراض ها علیه حکومت اسلامی بیانجامد.

مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری فردا صبح در قم برگزار می شود و هزاران ایرانی از اقصی نقاط کشور برای شرکت در این مراسم راهی قم شده اند.   

سایت تغییر همچنین از حضور گسترده پلیس ضد شورش در نقاط مختلف قم خبر داده است.