Reactions to Ayatollah Montazeri's death

Reactions to Ayatollah Montazeri's death
by Shifteh Ansari
20-Dec-2009
 

There is news that Ayatollah Hossein Ali Montazeri has passed away at his home in Qom.  The 87-year-old Grand Ayatollah had been marginalized by Islamic Republic for many years, initially demoted as successor to Ayatollah Khomeini as Supreme Leader pursuant to his objection to mass executions of political prisoners, and later put under house arrest.  He was one of the most vocal critics against Islamic Republic's human rights and foreign policies.  After the June uprising in Iran, he spoke several times against government brutality and murders of peaceful protesters.  In his most recent public appearance the day before the 30th anniversity of US Embassy hostage situation in November 2009, he said that the occupation of the US Embassy had been a mistake.

The buzz in the blogsphere is that people are leaving for Qom to participate in his funeral.  I doubt his funeral and the large public gathering which will take place in Qom will be ordinary events over the coming days.

Read more here:  

//www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/artic...

//tagheer.info/fa/archives/1388,09,29/2324

//en.wikipedia.org/wiki/Hosein-Ali_Montazeri

Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
Shifteh Ansari

«شهر قم به وسیله مردم فتح شده بود»

Shifteh Ansari


From Deutsche Welle: //www.dw-world.de/dw/article/0,,5043533,00.html 

دوشنبه سی آذرماه، پیکر آیت‌الله منتظری در میان صدها هزار تن از طرفدارانش به خاک سپرده شد. امیرحسین فتوحی، عضو کمیته دفاع از زندانیان سیاسی، که در این مراسم حضور داشته، از دیده‌هایش می‌گوید.

 

دویچه‌وله: آقای فتوحی شما امروز در تشییع جنازه‌ی آیت‌الله منتظری در شهر قم شرکت داشتید. این تشییع جنازه چگونه برگزار شد و چه اتفاقاتی افتاد؟

 

امیرحسین فتوحی: ما نزدیک ساعت دو و نیم شب با تعداد زیادی از دانشجویان از تهران رسیدیم قم. بیت آیت‌الله منتظری پذیرای همه‌ی آنهایی بود که برای عرض تسلیت آمده بودند. بعد از آن بیت آیت‌الله منتظری گفتند که همه بروند خانه‌هایشان و ساعت ۹ صبح برای تشییع جنازه بیایند. از حول و حوش ساعت ۶ صبح در جلوی بیت جمعیت بسیار عظیمی شکل گرفته بود که تقریباً می‌شود گفت خیابان‌های اطراف را کاملاً پر کرده بود. جمعیت از شمار خارج بود. بعد از آن جمعیت به سمت حرم حضرت معصومه حرکت کرد.

 

اتفاقی که افتاد این بود که آقای احمد منتظری از مردم خواستند که فقط در راستای مراسم تشییع آیت‌الله منتظری شعار بدهند، ولی این اتفاق نیفتاد و مردم از ابتدا تا انتها شعارهای جنبش سبز را تکرار می‌کردند. به اضافه‌ی شعارهای جدیدی که مختص امروز بود، مثل "تسلیت کینه‌ای، نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم" که اشاره به تسلیت آقای خامنه‌ای به بیت آیت‌الله منتظری بود. جمعیت تا ساعت نزدیک ۱۱ ظهر آنقدر زیاد شد که دیگر حتی نفس کشیدن سخت شده بود. بعد از آن وقتی به حرم حضرت معصومه رسیدند، آقای احمد منتظری از مردم خواستند که متفرق شوند و در مراسم ختمی که امشب در حرم حضرت معصومه شکل می‌گیرد شرکت کنند.

 

آیا بعد از اینکه مراسم خاکسپاری تمام شد، درگیری یا چیز دیگری اتفاق افتاد یا خیر؟

 

بله. نزدیک پل حجتیه شاید نزدیک به هزار یا هزارو پانصد نفر از افراد هوادار دولت جمع شده بودند که به بیت آیت‌الله منتظری رفتند، عکس‌شان را پاره کردند و به سمت بیت آیت‌الله صانعی رفتند و عکس آیت‌اله منتظری را از آنجا هم پایین کشیدند، بنرهای تسلیت را پایین کشیدند و سعی می‌کردند با مردم درگیر شوند که مردم حتی‌المقدور درگیر نشدند. امروز اتفاق جالبی که افتاد این بود که تمام نیروهای انتظامی بدون حفاظ، بدون گارد ویژه، در کنار مردم حضور پیدا کرده بودند و قم کلاً تحت اختیار نیروهای جنبش سبز بود.

 

آیا در این درگیری‌هایی که بین نیروهای طرفدار دولت و مردم رخ داد، کسی هم دستگیر شد؟

 

تا آنجایی که ما دیدیم، کسی دستگیر نشد. منتهی در راه رسیدن به قم، من از دستگیری دو نفر اطلاع دارم. خانم شیوا نظرآهاری و خانم محبوبه عباسقلی‌زاده.

 

بله، این‌ها دیشب اتفاق افتاده. سوال بعدی من از شما در همین مورد بود. شما گفتید که با عده‌ای از دانشجویان داشتید به قم می‌رفتید. آیا برای شما در فاصله‌ی بین تهران و قم اتفاقی نیفتاد؟

 

برای ما اتفاقی نیفتاد. از پلیس راه قم هم بدون مزاحمت گذشتیم، منتهی طبق شنیده‌هایی که از مردم داشتیم، چند اتوبوس از تبریز آمده بودند که آن‌ها را برگردانده بودند. تعداد زیادی را از تهران برگرداندند و می‌گویند چند نفر را هم دستگیر کرده بودند، ولی بعد آزادشان کردند.

 

آقای فتوحی در آخرین ساعاتی که شما قم را به مقصد تهران ترک می‌کردید، جو عمومی شهر قم چگونه بود؟

 

اتفاق مبارکی در شهر قم افتاد و آن این بود که شهر قم به وسیله‌ی مردم فتح شده بود. یعنی این اتفاقی که در قم افتاد بی‌سابقه بود و هرگز ما شاهد این همه جمعیت در قم نبودیم. شاهدهای عینی که در روز تشیع آیت‌الله بهجت هم حضور داشتند، می‌گویند جمعیتی که امروز حضور داشته، شاید چند برابر آن جمعیت بوده است. من هم به شما می‌گویم اتفاقی که در قم افتاد، این بود که در خیلی‌جاها ما برای نفس کشیدن دچار مشکل می‌شدیم، اینقدر جمعیت زیاد بود. از تمام شهرها ما آدم دیدیم. از شهر یزد، اصفهان، نجف‌آباد، تهران، رشت، قزوین، کرج. از همه‌ی این شهرها ما آدم‌هایی دیدیم که گروه گروه آمده بودند.

 

از چهره‌های سیاسی و چهره‌های شناخته‌شده‌ی اصلاح‌طلب چه کسانی در تشییع جنازه آیت‌الله منتظری حضور داشتند؟

 

شنیده‌ها این طور حکایت می‌کرد که آقایان موسوی و کروبی به قم آمدند، ولی من آنها را در میان جمعیت ندیدم. آقای عبدالله نوری در میان جمعیت دیده شدند، آقای صانعی در کنار مردم قرار گرفته بودند. از ملی‌ـ مذهبی‌ها کسان زیادی مشاهده شدند، مثل آقای علیجانی و آقای سحابی. یکی از اعضای نهضت آزادی که من الان اسم‌اش دقیقاً خاطرم نیست، نزدیک بود بازداشت شود که با مداخله‌ی مردم از بازداشت رهایی پیدا کرد. بچه‌های دفتر تحکیم وحدت حضور داشتند. کمیته‌ی دفاع دانشجویی حضور داشت، کمیته‌ی دفاع از زندانیان سیاسی حضور داشت. تقریباً می‌شود گفت اکثر انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های شهرهای نزدیک به قم آنجا حضور داشتند.

 

مصاحبه‌گر: میترا شجاعی

 

تحریریه: بابک بهمنش

 


Shifteh Ansari

افزایش تشنج در قم

Shifteh Ansari


From Radio France International:

پس از پایان مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری، که با حضور بی سابقۀ مردم به پایان رسید گزارش ها از بروز در گیری میان نیرو های

بسیجی و مردم سوگوار در مقابل درب خانۀ آیت الله منتظری حکایت میکنند. شماری از هواداران دولت که تعدادشان بین یک تا دو هزار نفر گزارش شده است عملاً خانۀ خانوادۀ منتظری را در محاصرۀ خود در آوردند و جوی ملتهب و تنش زا در اطراف آن بوجود آوردند.

همچنین در مقابل خانۀ آیت الله صانعی
جمعی از طلاب افراطی دست به تجمع زده اند. پیشتر گزارش ده بود که از ورود آیت الله صانعی به حرم حضرت معصومه و شرکت وی در مراسم خاکسپاری ممانعت به عمل آمده است.

رسانه های نزدیک به جنبش سبزنیزازحملۀ نیروهای لباس
شخصی به اتومبیل میرحسین موسوی هنگام حرکت به سوی تهران خبر داده اند. برخی از رسانه ها از تیراندازی های پراکنده نیز خبر داده اند.

این درحالیست که به گفتۀ برخی تحلیلگران مراسم خاکسپاری امروز و حضور گستردۀ مردم در آن پیامی روشن برای سران حکومت به ویژه شخص آیت الله خامنه ای در بر داشت.

 

Read the rest here: //www.rfi.fr/actufa/articles/120/article_1003...


Shifteh Ansari

لغوختم آیت الله منتظری وحمله به دفترآیت الله صانعی

Shifteh Ansari


خبرنگار آینده ازقم گزارش داد با هجوم گروهی از مخالفان آیت الله منتظری مجلس ختم وی بصورت نیمه تمام لغو شد.

بنابراین گزارش از عصر امروز حدود دوهزار نفر از مخالفان آیت الله منتظری در مسجد اعظم حضور یافته وبا سردادن شعارهایی مانع از برگزاری مجلس ختم وی شدند.

مجلس ختم پس از قرائت قران ومداحی مدیرتبلیغات آستانه نیمه تمام لغو شد وجمعیت مذكور با هجوم به سوی دفتر آیت الله منتظری وآیت الله صانعی اقدام به پاره كردن پلاكاردها وپایین كشیدن تابلوی دفتر كردند.

نیروی انتظامی حاضر در صحنه برخورد خاصی با مخالفان آیات منتظری وصانعی نكرد.

برخی شایعات از چراغ سبز یكی از مسئولان ارشدقم به این گروه برای برخورد با بیت آیت الله منتظری پس از خاكسپاری جنازه حكایت داشت.

صبح امروز نیز مسئولان از حضور آیت الله صانعی در مراسم خاكسپاری آیت الله منتظری ممانعت بعمل آوردند.

//www.ayandenews.com/news/16593


Shifteh Ansari

From Twitter, (smile a little!)

by Shifteh Ansari on

انقدر به ما سبزها مجوز ندادید که ایت الله منتظری مجوزمان را از خدا گرفت.
//twitter.com/faustoos/status/6899824588


Shifteh Ansari

حمله نیروهای لباس شخصی به اتومبیل میر حسین موسوی

Shifteh Ansari


یکی از همراهان موسوی زخمی شد

جنبش راه سبز (جرس): پیش از ظهر امروز به هنگام بازگشت مهندس میر حسین موسوی از مراسم تشییع مرحوم آیت الله العظمی منتظری گروهی از موتور سواران لباس شخصی به وسیله نقلیه حامل وی حمله کردند که بر اثر آن یکی از همراهان مهندس موسوی به صورت سطحی زخمی شد.

 


به گزارش وب سایت کلمه این گروه موتورسوار که در بیرون منزل آیت الله صانعی کمین کرده بودند در ابتدا به هنگام خروج نخست وزیر امام از این محل اقدام به فحاشی نمودند.


سپس با تعقیب کاروان حامل وی در چند مرحله با سد مسیرموجب توقف این کاروان شدند، تا این که در یک مرحله یکی از اعضای این گروه شیشه عقب اتومبیل حامل مهندس موسوی را شکست و در اثر آن یکی از همراهان به صورت سطحی زخمی شد ولی آسیبی به مهندس موسوی نرسید.


لازم به ذکر است که در اثر واکنش متقابل محافظان به این حمله فرمانده لباس شخصی ها نیز دچار آسیب سطحی شد

//www.rahesabz.net/story/5917/

 


Shifteh Ansari

حاشیه‌های مراسم تشییع پیکر آیت‌الله العظمی منتظری

Shifteh Ansari


شلیک تیر هوایی در صحن حضرت معصومه

 

جنبش راه سبز (جرس): مراسم تشییع پیکر حضرت آیت‌الله العظمی منتظری با شکوه هر چه تمام‌تر صبح امروز برگزار شد.

سایت پارلمان نیوز برخی حاشیه های مراسم را منتشر کرده است. براساس گزارش این سایت، انتقاد به عملکرد صدا و سیما و مواضع رسانه‌های حامی دولت در حوادث بعد از انتخابات محور بسیاری از انتقادات و شعارهای مردم بود.


*بخش اعظمی از جمعیت تشییع کننده را شهروندان نجف‌آباد و اصفهان تشکیل می‌دادند.

*بیش از 80درصد از شرکت کنندگان در مراسم امروز که به زعم رسانه‌های داخلی و خارجی بین 500هزار تا یک میلیون نفر بوده‌اند با نمادهای سبز در این مراسم شرکت کردند.

*جمعیت به قدری زیاد بود که خیابان‌ها اطراف حرم و بیت آیت‌الله العظمی منتظری مملو از جمعیت بود.


*برخی نیروها دو بار اقدام به پرتاب کردن لنگه کفش به مردم عزادار کردند.


*پشت‌بام تمامی مغازه‌ها و مهمانپذیرها و خانه‌های خیابان‌های اطراف محل برگزاری مراسم مملو از جمعیت بود.


نیروی انتظامی دوربین مردم عادی که از حضور مردم فیلمبرداری می‌کردند را جمع‌آوری کرد اما نیروهایی خود به شخصه اقدام به فیلمبرداری می‌کردند.


*در این مراسم و پیش از برگزاری نماز میت به امام آیت‌الله شبیری زنجانی پیام آیت الله خامنه ای به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی منتظری قرائت شد.


*بنا بر اطلاعات رسیده در صحن حضرت معصومه(س) چند تیر هوایی شلیک شد.


*در پایان مراسم با خروج مردم از صحن، برخی از نیروهای لباس شخصی با مردم درگیر شدند.


*روحانیون جوانی از خانم‌هایی که حجاب کامل نداشتند فیلمبرداری می‌کردند.


*نیروهایی در بازگشت مردم از مراسم تدفین بنر تسلیت آیت‌الله منتظری را پاره کردند و با مردم درگیر شدند که مردم شعار دادند: معلوم شد، معلوم شد عکس رو کی پاره کرده که اشاره‌ای بود به صحنه پخش شده از سیما مبنی بر پاره شدن و هتک حرمت به عکس امام راحل.

//www.rahesabz.net/story/5904/


Shifteh Ansari

Update: Ceremony cancelled

by Shifteh Ansari on

From Radio Farda: 

//www.radiofarda.com/content/f2_Iran_Montazer...

 

احمد منتظری: نگذاشتند مراسم برگزار شود

احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، روز دوشنبه در گفت‌وگو با رادیوفردا اعلام کرد که مراسم بزرگداشت این مرجع شیعه به دلیل حضور «گروهی بزرگ از لباس‌شخصی‌ها» و «اشغال مسجد» توسط آنها بر هم خورده و این افراد «نگذاشته‌اند که [مراسم] برگزار شود».

پس از برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله منتظری در پیش از ظهر روز دوشنبه، قرار شده بود که علاقه‌مندان او پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم گرد هم آیند و به بزرگداشت این مرجع تقلید شیعه بپردازند.

احمد منتظری در مصاحبه خود ضمن اشاره به اینکه بین گروه هواداران آیت‌الله منتظری و جنبش سبز و این گروه از لباس شخصی‌ها درگیری‌هایی پیش آمده و «تعدادی هم مجروح شدند» گفت که از این پس «شاید تصمیم بگیریم که مراسمی نباشد که مردم هم صدمه نبینند».

From BBC Persian:
//www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/12/091221_o...
خانواده آیت‌الله منتظری مراسم مسجد اعظم را لغو کرد
سعید منتظری می‌گوید که نیروهای نظامی'و انتظامی بیت آیت‌الله منتظری را محاصره کرده‌اند و مراسم دوشنبه شب در مسجد اعظم به دلیل پر شدن این مسجد توسط نیروهای بسیج و سپاه، لغو شده است.
From Deutsche Welle:
//www.dw-world.de/dw/article/0,,5043866,00.ht...
ممانعت از برگزاری مراسم ختم آیت‌الله منتظری
لباس شخصی‌ها در قم مانع برگزاری مراسم ختم آیت‌الله منتظری شده‌اند.مراسم گسترده خاکسپاری وی با بی‌اعتنایی رسانه‌های رسمی مواجه شد.مسئولان قم خود را برای ازدحام احتمالی در مراسم سوم آیت‌الله منتظری آماده می‌کنند.


Shifteh Ansari

Thank you all for following

by Shifteh Ansari on

Thank you.  Under the circumstances, and in the absence of proper reporting out of Iran, it is absolutely crucial that everyone be dilligent in getting information out of Iran in any way they can.  Lives depend on this. 

A total news blackout is Islamic Republic's dream and we all know what it was capable of doing everytime nobody was watching.  This is the same country that performed mass execution of its dissidents and engaged in state sponsored murders of its intellectuals and most recently, opened fire on its unarmed citizens.  Our role is more important than we think.  While everyone wields slogans about "bearing witness," we must act and stand witness.  We are the media.  We have a job, too.


vildemose

"...As with a number of by

by vildemose on

"...As with a number of

by vildemose on

"...As with a number of well-known Middle Eastern leaders, including the late and largely unlamented Saddam Hussein, President Mahmud Ahmadinejad continues to put what purports to be national pride before common sense or a rational approach to international relations.

The Iranian government, its military and intelligence services go out of their way to needle the West in a manner that suggests that they still harbor the illusion of surviving such a military confrontation.

Iran incapable of defending its strategic targets
The truth is that Iran is quite incapable of defending its air space and strategic targets against a determined Israeli attack, let alone one that involved US air assets.

Iran's air force and air defense forces are a generation or more behind its potential foes. According to the US Center for Strategic and International Studies (CSIS) in Washington in May 2009, "Without Russian air defense systems, Iran is a sitting duck."

CSIS said, "Iran's current air defense umbrella is antiquated and could not stop an Israeli or US strike. Iran's air defense network could be easily penetrated by the air forces of Israel and the United States."

 

//www.atimes.com/atimes/Middle_East/KL22Ak04.html


Monda

Thanks Shifteh for this most needed blog

by Monda on

I've been opening your blog everywhere I go since you posted it. Jeddan dastet dard nakoneh aziz.

 


vildemose

Seyed-ol-Shohada Corps

by vildemose on

Seyed-ol-Shohada Corps (strategically perched on the northern gateway of Tehran) to move swiftly into the metropolis and occupy all important institutions and buildings, and cut off the Iranian capital from the outside world, all within hours, then I’d say a real crisis is at hand.  From this thread:

 //iranian.com/main/2009/dec/camp-ashraf-stalemate

 

 Sargord Pirouz on

I find this ominous. This was posted by our resident IRGC, sargord Pirouz.

Does anyone know anything about this group??


Veiled Prophet of Khorasan

Ayatoolah Montazeri

by Veiled Prophet of Khorasan on

 

Ayatollah Montazeri

Does not need "Forgiveness" from Khamenei! Unlike Khamenei, Montazeri was a man of honor; decency and wisdom.

I am not a big fan of Islam. But respect goes where it is due. And this man deserves it. If he had taken over he would have been able to reform the Islamic Republic. Now there is a single choice remaining: :"revolution". Whatever happens he should and will be remembered as a good man. I wish his soul only the best. Even though he did not play the politics well he was not a hypocrite.

VPK


default

Shifteh jan

by sag koochooloo on

I know, what do you expect from a Supreme Git?

PS: Fantastic blog, as always. thanks.


yolanda

......

by yolanda on

Thank you, Shifteh & Holly, for the coverage. I read all the English posts. Great job! I hope IRI gets the message that people are using all the opportunities to protests and they won't give up until they get their victory!

Take care! 

Delaram Banafsheh (Yolanda)

"Cactus in the Desert"


Shifteh Ansari

sag koochooloo

by Shifteh Ansari on

That was so petty of him to send that message.  But don't worry.  People got back at him!  Here's the part of Ayatollah Montazeri's funeral where they read Khamenei's message.  See what people do!

//www.youtube.com/watch?v=_Yx-BfcM1dQ


David ET

Free Grand Ayatollah Boroujerdi

by David ET on


default

KHAMENEI ASKS ALLAH TO "FORGIVE" MONTAZERI

by sag koochooloo on

Tehran Bureau says:

Khamenei extended his condolences for the death of Shia Source of Emulation Ayatollah Hossein Ali Montazeri

Ayatollah Khamenei described Ayatollah Montazeri as "a well-versed jurist and a prominent master", adding that "many disciples have benefited greatly from him."

"Ayatollah Montazeri spent a long period of his life serving the late founder of the Islamic Revolution and made many efforts and suffered much hardship for advancing this cause," he said. "Toward the end of the Imam's life there came a time of a great and dangerous test and I ask God in all his compassion to forgive him [Montazeri for failing that test] and consider his [Montazeri's] earthly struggles as a punishment (collateral) for that [failed test]."

By test, Ayatollah Khamenei was referring to the incident that resulted in the removal of Ayatollah Montazeri from his position as the successor to Ayatollah Rouhollah Khomeini and subsequent exile. Montazeri challenged the notion of the Rule of the Just Jurisprudent, which is the foundation of the lifetime rule of one cleric as the Leader of Iran.


Shifteh Ansari

فضا در قم بحرانی است /هجوم لباس شخصی ها با گاز اشک آور و فلفل به

Shifteh Ansari


From Twitter:
فضای بحرانی درقم /هجوم لباس شخصی ها با گاز اشک آور و فلفل به بیت آیت الله منتظری/ دفاع عزاداران با سنگ و شعار علیه خ.ر

 

Looks like things have started to turn really ugly.


Fouzul Bashi

Shifteh & Holly

by Fouzul Bashi on

Just adding my humble voice to Ari.  Sincere thanks for this continuous stream of update.  Khasteh nabaashid.


HollyUSA

twitter

by HollyUSA on

Ppl inside the Shrine can’t leave. Sec forces letting ppl out in minor groups

 

And a pic. This is a lot of people!

//onlymehdi.saharkhiz.net/archives/195859484


Shifteh Ansari

Iranian opposition turns funeral of cleric Hossein Ali Montazeri

by Shifteh Ansari on

From Times of London:

Iranian opposition turns funeral of cleric Hossein Ali Montazeri into mass rally

"Iran's opposition turned this morning's funeral of their spiritual leader, Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri, into another huge demonstration against the government, with tens or hundreds of thousands of protesters descending on the holy city of Qom. "

Look at those photographs!

//www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle...

 


HollyUSA

Ari jan

by HollyUSA on

Shifteh has been at it all day...I just arrived a while ago.

And I don't think he brushes his teeth. Khamenei packs his Sange Paa, may be?


Shifteh Ansari

Thank you Ari for the visit!

by Shifteh Ansari on

Look at this FriendFeed:

 

فرصت بست نشستن و تحصن در قم فراهم است / فرصت از دست نرود

فرصت بست نشستن و تحصن در قم فراهم است کسانی که می توانند در قم بست بنشینند و تحصن کنند. می توان تا هفت روز تا خود عاشورا آنجا ماند.

These protesters mean business!  The Basijis positively hate it that all these people have come to Qom, soiling their beloved city!  Here, look at another FriendFeed:

هجوم سبزها به شهر مقدس قم

تابحال دیده ای زنی در قم بدون چادر باشد؟ یا مردی در محرم لباس سیاه نپوشد؟

The Basijis want these guys gone immediately, but not without a lesson, so that they would never again dream of returning to Qom.  I think they may even be hesitant to heed orders to stay away from the crowd.


Shifteh Ansari

Photo of Mousavi in the crowd from Spiegel

by Shifteh Ansari on


Ari Siletz

Thanks shifteh and Holly...

by Ari Siletz on

...for all the hard work and excellent reporting. I'm keeping this blog page open, refreshing it every few minutes.

 

 

The headline I'm hoping to see is "Khamenei packs toothbrush."


HollyUSA

I know but...

by HollyUSA on

1. it was just a thought, not really a serious one at that!

2. I don't know ... I could sort of see a truly devout person committing a sin for which only he would pay,  if it was for  the benefit of others on such a grand scale. Isn't that what it is all supposed to be about anyway?


Shifteh Ansari

صدای تیر هوایی و پرتاب گاز اشک آور در حوالی پل آهنچی

Shifteh Ansari


Blogger from Qom reports:

الان اومدم خونه مراسم تشییع بسیار باشکوه بود و تمام خیابان ها مملو از جمعیت و تعداد زیادی هم دانشجو ازنقاط مختلف کشور آمده بودند .نیم ساعت پیش بالاخره نیروهای لباس شخصی در حوالی پل آهنچی و همچنین پل حجتیه با مردم درگیر شدند صدای تیر هوایی و پرتاب گاز اشک آور آنجا را تبدیل به صحنه جنگ کرده است و مردم شعارهای تندی می دهند

//harfemago.blogfa.com/post-3.aspx


Shifteh Ansari

Holly

by Shifteh Ansari on

Committing suicide is one of the worst sins a muslim can commit, let alone a Grand Ayatollah!  He was really frail and I was very surprised to see the burst of energy in him recently as he made those pivotal speeches since this summer.  With his very limited resources, he did quite a bit to help the movement in Iran.  I think his last speech in which he told the Basijis that what they are doing to people is a sin will go down in history as one of the most important directives against state sponsored violence and violation of citizen and human rights. May he rest in peace.


HollyUSA

They are on the move

by HollyUSA on

Twitter:

11 students of Azad Uni Shahre Rey summoned to discipl office Sun #29Azar. Warned to not participate at any demos

Arrested on the way to Qom: Shiva Nazarahari, Mahnaz Mohamadi, Mahboubeh Abasgholi & Kohyar Godarzi

 

Some Students of Alame Uni have been contacted tonight 2 give up names of the Green students activists at the Univ

 


HollyUSA

Twitter

by HollyUSA on

Possibility of shutting down Tehran-Qom highway as Special Units are situating on the highway