May 1, International Labor Day: developing news

May 1, International Labor Day: developing news
by Shifteh Ansari
01-May-2010
 

Today is May 1st, the International Labor Day, and tomorrow, May 2nd, will be National Teacher's Day in Iran. Labor activists such as Mansour Osanloo have been imprisoned and prosecuted over the past several years. In an attempt to intimidate teachers and to keep them from demonstrating for their rights, earlier this week members of teachers groups were arrested in Iran. Even so, it appears that there will be some demonstrations in observation of May Day today and Teacher's Day tomorrow. I will be posting any news I find about this weekend's events here. Please join me if you find any news. Let's get the voices of those who are risking their lives and freedom to express their thoughts out of Iran. We are the media.

Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
Mardom Mazloom

تجمع کارگران در خیابان نواب به خشونت کشیده شد!

Mardom Mazloom


گزارش دریافتی: تجمع کارگران در خیابان نواب به خشونت کشیده شد. در خیابان نواب تجمع آرام کارگران چندین کارخانه که به دعوت تشکلهای کارگری صورت گرفته بود و تعداد آنها چشمگیر بود با دخالت نیروهای امنیتی بخصوص لباس شخصیها به درگیری کشیده شد . در این میان تعدادی از کارگران مجروح شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده . هم اکنون ( ساعت 14 ) بلندگوهای خودروهای امنیتی ضد شورش که تاکنون در اعتراضات خیابانی گذشته دیده نشده بودند مشغول تذکر به جمعیت کارگری برای ترک خیابان نواب هستند و به تعداد نیروهای امنیتی در خیابان هر لحظه افزوده میشود .

//azadipress.com/index.php?option=com_content...


Mardom Mazloom

فیلم از تجمع كارگران معترض در مقابل وزارت كشور

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

تجمع اعتراضي در ميدان فروردين سنندج

Mardom Mazloom


درشهر سنندج , ميدان فروردين , مقابل فرماندهي نيروي انتظامي تجمعي شكل گرفت. به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبر, در اين تجمع درگيري بين مردم و نيروي انتظامي ايجاد شد و يك نفر از تجمع كنندگان توسط نيروي امنيتي سركوبگر دستگير شده و بقيه مردم را متفرق كردند.

https://www.newsagency-ina.com/News-Details.aspx?n...


Mardom Mazloom

تهدید کارگران به اخراج و ایجاد فضای امنیتی در سطح شهر تهران

Mardom Mazloom


اطلاعات رسیده حاکی از آن است که همزمان با ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر در سطح شهر تهران به خصوص در مناطق مرکزی شهر، فضای امنیتی حاکم شده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، تجمع ماموران نظامی و انتظامی در میدان انقلاب تا نزدیک میدان آزادی بیشتر مشهود است و خودروهای ون در اطراف میدان انقلاب مستقر شده اند.
گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که در اطراف وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی (در خیابان آزادی ) نیروهای امنیتی به طور پررنگ سازماندهی و مستقر شده اند و آن نقطه از شهر کاملا شبیه منطقه نظامی شده است.
همچنین از میدان فاطمی نیز خبر رسیده که نیروهای امنیتی روبروی وزارت کشور نیز مستقر شده اند.
از سوی دیگر بسیاری از کارفرمایان، کارگران خود را تهدید به اخراج کردند که در این روز هیچ اقدام یا اعتراضی را صورت ندهند.

//www.kaleme.com/1389/02/11/klm-18103


maziar 58

.........

by maziar 58 on

WHY IN IRAN WE NEVER HAD AN OFFICE LIKE THE ONE THAT PAYS UNEMPLOYMENT COMPENSATION ?

OR IS THERE ONE ?   Maziar


Mardom Mazloom

از گرسنگي ميميريم ذلت نميپذيريم

Mardom Mazloom


اهواز – 11 ارديبهشت - جمعي از كارگران لوله سازي اهواز نيز در مقابل اداره كار رژيم با پلاكارد " از گرسنگي ميميريم ذلت نميپذيريم" تجمع كرده اند.
همچنين در مقابل استانداري نيز در وحشت از قيام امروز كارگران نزديك به 10 خودروي انتظامي مملو از ماموران مستقرشده اند.

//daliranbibak.blogspot.com/2010/05/blog-post...


Mardom Mazloom

تجمع 8000 كارگر چيني البرز

Mardom Mazloom


قزوين – 11 ارديبهشت – در وزرشگاه اين شهر 8000 نفر از كارگران چيني البرز با پلاكاردهاي «كارگر اتحاد اتحاد» و « ما عيدي سالهاي 87 و 88 راهم نگرفته ايم » تجمع كرده و دست به تظاهرات زده اند .

//daliranbibak.blogspot.com/2010/05/8000.html


Mardom Mazloom

مدعي عدالت , خجالت خجالت

Mardom Mazloom


آژانس ايران خبر, شيراز : بيش از 100 نفر از كارگران مجمتع صنايع گوشت و ساير كارگران در مقابل استانداري شيراز تجمع كرده اند . به گزارش خبرنگارآژانس ايران خبر اين كارگران پلاكاردهايي به شرح زير در دست دارند:
•پول نفت سر سفره را نخواستيم,حداقل نان خالي سفره ما را قطع نكنيد.
•پس از 20 سال سابقه كار ما را اخراج و شركت مجتمع گوشت فارس را تعطيل كرده اند.
•مدعي عدالت ,خجالت خجالت
•وقتي مجتمع گوشت فارس را تعطيل و كارگران آنرا اخراج كرديد,آيا به سرنوشت سياه خانواده اين كارگران فكر كرده ايد؟
•كارگر روز بيكاري ات مبارك
https://www.newsagency-ina.com/News-Details.aspx?n...


Mardom Mazloom

اعتصاب اتوبوس ها در تهران ۱۱ اردیبهشت روز کارگر

Mardom Mazloom



vildemose

Excellent round up of news.

by vildemose on

Excellent round up of news. Khasteh nabashid.


Mardom Mazloom

خودداري تاكسيها از سوار كردن مردم - همبستگي با كارگران

Mardom Mazloom



Mardom Mazloom

کارگر،روز بیکاری ات مبارک

Mardom Mazloom


//www.flickr.com/photos/sabzphoto/4567036171/

تجمع کارگران شیرازی مقابل استانداری فارس؛کارگر،روز بیکاری ات مبارک

کلمه: ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۱ اردیبهشت(اول می)کارگران در شیراز به مناسبت روز کارگر،تجمع اعتراضی برپا کردند.
به گزارش خبرنگار کلمه، این تجمع که در دقایق اولیه نزدیک به پنجاه کارگر در آن حضور داشتند در مقابل استانداری فارس در خیابان آزادی شیراز در حال برگزاری است.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید کرده بودند که اخراج کارگران، آن ها را به “سرنوشت سیاه” دچار می کند.همچنین در پلاکارد دیگری نوشته شده بود:”کارگر،روز بیکاریت مبارک،تا حق خود را نگیریم از پا نمی نشینیم”.
یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت که حدود چند ماه است از مجتمع صنعتی گوشت فارس اخراج شده و هفت ماه است که حقوق نگرفته است.
این کارگر که نام خود را اعلام نکرد،تاکید کرد بیش از دو ماه است که مجتمع صنعتی گوشت فارس به دلیل خصوصی سازی تعطیل شده و نزدیک به ۱۲۰۰ کارگر این واحد صنعتی از کار بیکار شده اند.
کارگران این واحد صنعتی ۲۲ فروردین گذشته و پنجم اردیبهشت نیز مقابل دفتر مجتمع صنعتی گوشت تجمع کرده بودند.
همچنین اول دی ماه سال گذشته و به هنگام سفر محمود احمدی نژاد به شیراز،کارگران این واحد صنعتی و کارگران صنایع مخابراتی راه دور ایران با حضور در مقابل ورزشگاه حافظیه،محل سخنرانی رئیس دولت دهم، خواستار توجه هیأت دولت به مشکلات این واحدهای صنعتی شده بودند.
کارکنان مجتمع گوشت فارس در همین روز در ورزشگاه حافظیه، به دلیل وابسته بودن این واحد صنعتی به وزارت جهاد کشاورزی،با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار توجه وزیر جهاد کشاورزی به وضعیت خود شده بودند.
//www.kaleme.com/1389/02/11/klm-18123


Shifteh Ansari

حاکمیت جو پلیسی و امنیتی در اطراف محل مراسم روز کارگر

Shifteh Ansari


بسیاری کارفرمایان، کارگرانِ شرکت کننده در اعتراضات را تهدید به اخراج کرده اند
جــرس: درحالی که فرمانده نیروی انتظامی تهران هفته گذشته اعلام کرده بود "نیروهای انتظامی هیچ برنامه ای برای روز کارگر نخواهند داشت"، با این حال از اوایل بامداد امروز شنبه، یازدهم اردیبهشت و روز جهانی کارگر، جو سنگینِ پلیسی – امنیتی، با حضور گارد ویژۀ نیروی انتظامی و مامورانِ دیگر، در اطرافِ محل برگزاری تجمع کارگران حاکم شده است.
همزمان با فراخوان کارگرانِ حامیِ جنبش سبز برای تجمع مقابل ساختمان وزارت کار در تهران، سردار ساجدی‌نیا روز سه‌شنبه گذشته در حاشیه حضور در مركز نظارت همگانی نیروی انتظامی، پیرامونِ تمهیدات پلیس برای روز كارگر گفته بود: "پلیس تهران در این راستا برنامه خاصی ندارد و همانگونه كه در هفته پلیس كارگران زحمتكش در مراسم‌های روز پلیس شركت كردند ما نیز در برنامه‌های آنها شركت خواهیم كرد."
گزارش سامانه خبری- تحلیلیِ کلمه نیز در این مورد حاکی از آن است که تجمع ماموران نظامی و انتظامی در میدان انقلاب تا نزدیک میدان آزادی بیشتر مشهود است و خودروهای ونِ پلیس، در اطراف میدان انقلاب مستقر شده اند.
گزارش های رسیده نیز حکایت از آن دارد که در اطراف وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی (در خیابان آزادی ) نیروهای امنیتی به طور پررنگ سازماندهی و مستقر شده اند و آن نقطه از شهر کاملا شبیه منطقه نظامی شده است.
در میدان فاطمی نیز خبر رسیده است که نیروهای امنیتی روبروی وزارت کشور نیز مستقر شده اند.
//www.rahesabz.net/story/14674/


Shifteh Ansari

Video: heavy police presence in Fatemi Square, Tehran

by Shifteh Ansari on


Shifteh Ansari

صدها نفر از کارگران تبریزی با تجمع در مقابل اداره کار روز جهانی

Shifteh Ansari


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،صدها نفر از کارگران و مردم در مقابل اداره کار شهر تبریز تجمع کردندو ضمن گرامیداشت روز جهانی روز کارگر علیه اخراجهای گسترده ،بیکاری و فقر اعتراض کردند.
روز شنبه 11 اردیبهشت ماه صدها نفر از کارگران و مردم تبریز در مقابل اداره کار تبریز در خیابان خمینی ،نیمه راه –راه آهن برای گرامی داشت روز جهانی کارگر تجمع کردند. کارگران علیه اخراجهای گسترده،بیکاری و فقر اعتراض می کردند.
این تجمع از حوالی ساعت 11:00 صبح آغاز شده است و تا لحظه ارسال گزارش صدها نفر در آن شرکت دارندو هر لحظه بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر علیرغم حضور گسترده نیروهای سرکوبگر همچنان ادامه دارد.
نیروهای سرکوبگر انتظامی ،سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصی در منطقه حضور گسترده ای دارند. بنابه گفته شاهدان عینی بیش از 40 خودروی نیروهای سرکوبگر در آنجا مستقر شده اند. همچنین تعداد زیادی از نیروهای موتور سوار که باتون بدست هستند در منطقه در حال گشت زدن هستند.مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات و سپاه پاسدارن حضور گسترده ای دارند
//hrdai.blogspot.com/2010/05/blog-post.html


Shifteh Ansari

تجمع اعتراضى بيش از300تن از كارگران كشتى ىسازى بندر عباس

Shifteh Ansari


گزارشي از تجمع اعتراضى بيش از300تن از كارگران كشتىسازى بندر عباس
در اعتراض به عدم امنيت شغلى و اخراج , بيش از 300تن از کارگران شرکت کشتىسازى بندرعباس در مقابل استاندارى بندرعباس، تجمع كردند.
در اين شرکت تاکنون ۳۰ نفر از کارگران را اخراج و از چند روز پيش، کـارت حضور و غيـاب آنها را غيرفعال كرده اند .
اين شرکت ۱۵ روز پيش هم ۱۸ کارگر را اخراج كرد .
مسئولان شرکت قصد دارند نيمى از نيروهاى اين شرکت را تعديل کنند و از کارگران مىخواهند که پس از اخراج با پيمانکاران قرارداد ببندند. مسئولان اين شرکت بـه ازاى هر کارگر ماهانه يک ميليون تومان به پيمانکاران پـرداخت مىکنند و پيمانکاران نيز با کسر ۶۵۰ هزار تومان از اين مبلغ، ۳۵۰ هـزار تومان بـه هـر کارگر حقوق مىدهند.
اين درحالى است که کـارگران اين شرکت مىگويند ساخت ۵ فروند کشتى در اين شرکت آغاز شده و علتى براى تعديل نيرو وجود ندارد.
https://www.newsagency-ina.com/Report-Details.aspx...


Shifteh Ansari

بیست (20) يگان ويژه در خيابان ولي عصر

Shifteh Ansari


صبح امروز 20 يگان ويژه در خيابان وليعصر مستقر گشته است و فضاي اين محل را به شدت امنيتي نموده است.
//balatarin.com/permlink/2010/5/1/2031765


Shifteh Ansari

پیامک های گسترده فرهنگیان در پی بازداشت اعضای کانون صنفی

Shifteh Ansari


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۲/۱۰
اعضای کانون صنفی معلمان درخواست همراهی مردم ومعلمان بامعلمان دربند را دارند.بازداشت گسترده اعضای فعال كانونهاي صنفی معلمان در استان هایی مانند همدان,کرمانشاه وآذربایجان شرقی وبازداشت دبیرکل وسخنگوی شورای مرکزی کانون صنفی کشور موجب شده است تا دیگر اعضای کانون صنفی از مردم وسایر معلمان بخواهند تا برای نجات جان معلمان دربند ونیز رهایی فعالین فرهنگی وارد عمل شوند.بازداشت علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی وبهشتی سخنگوی این کانون موجب شده است تا دیگر اعضای فعال کانون صنفی اقدام به فراخوان ودعوت از معلمان ومردم برای اعتراض به این بازداشت ها کنند.
پیامک های بسیاری از سوی اعضای این کانون وفرهنگیان به شهروندان ارسال می شود.اعضای کانون صنفی معلمان ضمن اطلاع رسانی این بازداشت ها از مردم خواسته اند تا در روز گرامی داشت مقام معلم برسر مزار ابوالحسن خانعلی درابن باویه شهر ری از حقوق معلمان دربند دفاع نمایند.
پس از بازداشت دبیر کل,سخنگو وتعدادی از اعضای شورای مرکزی کانون صنفی معلمان کشور ونیز احضار وبازداشت اعضای کانون صنفی معلمان برخی استان ها,فرهنگیان کشور در یک اقدام هماهنگ به ارسال پیامک های حاوی این اخبار ودعوت برای حضور گسترده در مراسم روز معلم پرداختند.
شایان ذکر است که طی شب گذشته وامروز پیامک های گسترده ای از سوی فرهنگیان با این مضامین در بین مردم پخش شده است .
https://www.newsagency-ina.com/News-Details.aspx?n...


Shifteh Ansari

روز کارگر – عکسی از احاطه مجلس توسط نيروهاي سركوبگر نظام

Shifteh Ansari


به گزارش خبرنگار میهن درهراس از روز جهاني كارگر و اعتراضات گسترده كارگران
بيش از 1000 مامور نيروي انتظامي مقابل و اطراف مجلس مستقر شده اند.
همچنين در ضلع جنوب مجلس , خيابان علامه , شريف رضي صدها ماشين ضد شورش ومزدورانشان مستقر شده اند .
//www.mihan-news.com/archives/577


Shifteh Ansari

استقرارگسترده نيروي انتظامي مقابل وزارت كار درهراس از اعتراضات

Shifteh Ansari


استقرارگسترده نيروي انتظامي مقابل وزارت كار درهراس از اعتراضات كارگران
شماري از نيروهاي انتظامي , امنيتي و يگان ضد شورش مقابل وزارت كار ,خيابان خوش , خيابان بهبودي و خيابان هاي منتهي به وزارت كار و سازمان تامين اجتماعي مستقر شده و رفت آمد مردم را زير نظر دارند .
لازم به ذكر است نيروهاي انتظامي و امنيتي در مترو شادمان آزادي هم داخل مترو و هم بيرون مترو مستقر شده اند .
https://www.newsagency-ina.com/News-Details.aspx?n...


Shifteh Ansari

روز کارگر؛ فضای شهر تهران امنیتی است

Shifteh Ansari


گزارش‌ها از تهران حاکی است که برخی مناطق مرکزی این شهر، همزمان با روز کارگر (اول ماه مه)، چهره امنیتی به خود گرفته است.
وب‌سایت کلمه از استقرار ماموران امنیتی و نظامی، در حدفاصل میدان انقلاب تا نزدیک میدان آزادی خبر می‌دهد.
در اطراف وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی (در خیابان آزادی) نیز تعداد نیروهای امنیتی، قابل‌ توجه گزارش شده است.
میدان فاطمی از دیگر مناطقی است که حضور نیرو‌های پلیس در آن گسترده است.
گزارش‌های تائید نشده‌ای نیز از برگزاری تجمع‌های کارگری در برخی شهرستان‌های ایران و درگیری‌های پراکنده میان کارگران و نیروهای امنیتی حکایت دارد.
در تهران آن‌طور که برخی سندیکاهای کارگری اعلام کرده‌اند، قرار است عصر امروز شنبه، به مناسبت روز جهانی کارگر، تجمعی مقابل وزارت کار برگزار شود.
//zamaaneh.com/news/2010/05/post_12987.html


Shifteh Ansari

Tweet

by Shifteh Ansari on

مردم بریزید بیرون کارگران را زیر باتون قرار دارند بریزید بیرون جمعیت رفته به رفته داره زیاد میشه (خیابان نواب به سمت آزادی


Shifteh Ansari

تجمع اعتراضي در ميدان فروردين سنندج

Shifteh Ansari


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۲/۱۱
روزجمعه ساعت 1830 درشهر سنندج , ميدان فروردين , مقابل فرماندهي نيروي انتظامي تجمعي شكل گرفت. به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبر, در اين تجمع درگيري بين مردم و نيروي انتظامي ايجاد شد و يك نفر از تجمع كنندگان توسط نيروي امنيتي سركوبگر دستگير شده و بقيه مردم را متفرق كردند.

https://www.newsagency-ina.com/News-Details.aspx?n...


Shifteh Ansari

روز كارگر – درگيري كارگران و مزدوران در خيابان نواب

Shifteh Ansari


تهران – 11 ارديبهشت – در ساعت 13:30 حدود 40 نفر كارگر كه بطور دسته جمعي
در خيابان نواب بطرف خيابان آزادي جهت برگزاري تظاهرات روز كارگر ميرفتند
در پي هجوم وحشيانه مزدوران انتظامي با آنها درگير شدند .
مزدوران با ميله هاي آهني و باتوم به كارگران محروم و بي دفاع حمله كردند
و دو نفر از آنها بشدت زخمي شده و به بيمارستان منتقل شدند
//www.mihan-news.com/archives/574


Shifteh Ansari

friendfeed: یزیدعلی خامنه ای! کارگران و معلمان زندانی را آزاد کن

Shifteh Ansari


هنوز رهبران کارگران ما اسانلو و مددی و دیگران عزیزان سبز همچون زیدآبادی, سحرخیز, باقی, پناهی, عرب سرخی, بهزادیان و معلم های مبارز ما و صدها انسان سبز گمنام و نامدار در زندانهایت از آفتاب و بهار محرومند. یزید! از تاریخ درس بگیر و اسرای سبز ما را آزاد کن.


Shifteh Ansari

Video: heavy police presence in Tehran

by Shifteh Ansari on

فضای امنیتی در روز کارگر در شهر تهران


Shifteh Ansari

Video: Tehran bus drivers on strike

by Shifteh Ansari on


Shifteh Ansari

خبرفوري , احاطه كارگران معترض شيراز توسط نيروي انتظامي

Shifteh Ansari


به گزارش خبرنگارآژانس ايران خبر از شيراز , تجمع كارگران مجتمع گوشت شيراز و ساير كارگران در مقابل استانداري به بيش از 2000 نفر رسيده است .بيش از هزار نفر از كارگران مخابرات راه دور هم كه 13 ماه است حقوق خود را دريافت نكرده اند در اين تجمع شركت دارند و دست به اعتراض زده اند.نيروي انتظامي زيادي كارگران تجمع كننده را احاطه كرده است.
//www.newsagency-ina.com/News-Details.aspx?ne...


Shifteh Ansari

اعتصاب غذای دانشجویان در روز کارگر

Shifteh Ansari


سایت خبری دانشجو نیوز از اعتصاب قریب الوقوعِ گروهی از دانشجویانِ کشور خبر داد و خاطرنشان کرد "این اعتصاب در روز ۱۱ اردیبهشت (۱مه) و به مناسبت روز جهانی کارگر و ۱ روز پیش از روز معلم، در همبستگی با معلمان و کارگران سراسر کشور برگزار خواهد شد
صادر کنندگانِ بیاینۀ اعتصاب اعلام کرده اند "قصد دارند با اعتصاب نمادین، اعتراض خود را نسبت به وضعیت سخت معیشتی و مشکلات کارگران و معلمان و فشارهای اجتماعی بر آنان اعلام نمایند
در این اعتصاب، دانشجویان ضمن حمایت از تمامی کارگران، همبستگی خود با معلمان و به خصوص اساتید سراسر کشور را اعلام خواهند کرد
لازم به ذکر است اعتصاب غذای دانشجویان در صحن دانشگاههای مختلف کشور، روز
شنبه ۱۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
//www.unity4iran.com/2010/04/blog-post_983.ht...


Shifteh Ansari

اهواز- روز كارگر – از گرسنگي ميميريم ذلت نميپذيريم

Shifteh Ansari


اهواز – 11 ارديبهشت - جمعي از كارگران لوله سازي اهواز نيز در مقابل اداره كار رژيم با پلاكارد " از گرسنگي ميميريم ذلت نميپذيريم" تجمع كرده اند.
همچنين در مقابل استانداري نيز در وحشت از قيام امروز كارگران نزديك به 10 خودروي انتظامي مملو از ماموران مستقرشده اند.
//daliranbibak.blogspot.com/2010/05/blog-post...