اعتراض‌نامه‌ی جمعی از دانش‌آموختگان به حکم اعدام سعید ملک‌پور


Share/Save/Bookmark

aynak
by aynak
12-Feb-2011
 

//saeedmalekpour.freepoliticalprisoners.net/

لطفا فورا اقدام کنید

سعید ملک پور یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، محروم از عدالت و محاکمه عادلانه و براساس اتهامات بی پایه با خطر اعدام روبروست‫.‬ ما به عنوان دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف از این رفتار ظالمانه بر علیه یکی از هم دانشگاهی هایمان اعلام انزجار میکنیم . لطفا با اقدام فوری و امضای این نامه به عنوان یک دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف به پررنگ شدن این اعتراض انسانی یاری برسانید.

هدف چیست؟

خطر اعدام ناگهانی بسیار جدی است. حکم ناعادلانه سعید مورد بی توجهی اکثر نخبگان جامعه و دانش آموختگان قرار گرفته است. کمپین عمومی برای نجات او موفق به جلب توجه کافی نشده است. اینجاست که ما به عنوان دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف می توانیم در دفاع از حق هم دانشگاهی خود برای یک محاکمه علنی و عادلانه نقش مهمی را ایفا کنیم. حرکتهای مشابه صنفی ما شریفیها در گذشته برای دفاع از حقوق هم دانشگاهی هایمان موفقیت آمیز بوده است. به علاوه آگاهی عمومی در مواردی مانند مورد سکینه آشتیانی در توقف احکام ناعادلانه اعدام اثر بخش بوده اند.

سعید کیست و اتهام او چیست؟

سعید ملک پور متولد خرداد ماه ١٣٥٤، فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف است. او کارشناس فنی شرکت ایران خودرو، مرکز تحقیقات رازی‌ و یکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است. وی به همراه همسرش (فاطمه (زهره) افتخاری، فارغ التحصیل لیسانس فیزیک شریف و دکترای برق از کانادا) در سال ۱۳۸۴ جهت ادامه تحصیل به کانادا عزیمت کردند. سعید از آن تاریخ به عنوان طراح و برنامه نویس وب سایت برای اشخاص و شرکتهای مختلف شروع به کار کرد.

ایشان در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۸۷ طی سفر خود به ایران برای دیدار از خانواده بازداشت شد و اکنون پس از گذشت بیش از دو سال از بازداشت موقت و بلاتکلیفی و تحمل بیش از سیصد روز حبس انفرادی، با حکم اعدام به دلیل اتهاماتی از جمله راه اندازی و مدیریت یک وبسایت پورن، رو به رو گشته است.

سعید در رنجنامه ای که در اسفند ۸۸ منتشر کرد اعلام کرد که حتی پس از ۱۷ ماه، ملاقاتی با وکیل خود نداشته است [1]. او با رد اتهامات خود بارها و بارها در دادگاه اذعان داشته که اعترافاتش خلاف واقع است و در اثر فشار و شکنجه روانی و جسمی ، تهدید خود و خانواده و مطابق خواسته و دیکته بازجوها انجام گرفته است و وی هیچ رابطه ای با گردانندگان وبسایت مذکور نداشته است. سعید اعلام میکند که تنها یک طراح و برنامه نویس شبکه بوده است و معمولاً بخشی از پروژه طراحی یک وبسایت را بعهده داشت. او سفارشی دریافت می کند و برنامه ی آپلود عکس –قابلیتی که در وبسایت اکثر عکاسی ها وجود دارد- برای این مشتری می نویسد و طبق عرف برنامه نویسی، اسم و مشخصات کامل خود را در فایل این برنامه وارد می‌کند. گویا این برنامه بدون اطلاع سعید در یک سایت پورن استفاده شده، و چون تنها کسی‌ که اسم حقیقی‌اش قابل شناسایی بود اسم سعید بود، ایشان به اتهام راه اندازی و مدیریت سایت دستگیر میشود. سعید از کمترین امکانات دفاع از خود محروم است. او حتی دسترسی به اینترنت و پسوردهای اکانتهای خود که توسط تیم بازجویی تغییر کرده است را ندارد تا بتواند به لیست مشتریان سابق خود دست پیدا کند.

پرونده سعید در اسفند ۸۸، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه فرستاده شد و وکالت پرونده را آقای دکتر علیزاده طباطبایی به عهده دارند. ایشان پس از مطالعه و بررسی پرونده عدم وجود مستندات کافی‌ دال بر فعالیت سعید در وبسایت مذکور به عنوان ادمین و مدیر را اشکال اساسی‌ پرونده عنوان کرده اند. اين پرونده با وجوديکه تمام جرائم آن اينترنتی است کارشناس فنی ندارد. با وجود تقاضاهای مکرر سعید و همسرش، قاضی با حضورکارشناس فنی و ارجاع متهم به پزشکی قانونی برای تایید شکنجه ها مخالفت کرده است [2]. سعید تنها یک بار قبل از دادگاه برای امضای فرم وکالت و یک بار در طول دادگاه ۱۵ دقیقه ای خود، وکیل خود را حضورا ملاقات کرده و تمام ارتباط فعلی او با وکیلش منحصر به پیامهایی است که هرازگاه از طریق تلفن از طریق خانواده به وکیل می رساند.

همانطور که سعید و همسرش بارها اعلام کرده اند هر دادگاه معقولی با حضور کارشناس فنی مستقل براحتی بی گناهی سعید را احراز خواهد کرد. ما خواستار چنین دادگاهی هستیم تا سعید قربانی بی توجهی جامعه و سواستفاده قوه قضاییه و سپاه سایبری سپاه از حساسیت مردم نسبت به مسایل جنسی نشود. لازم به ذکر نیست که حکم اعدام حتی برای مدیران چنین وبسایتی احمقانه و غیربشری است.

ما چه می خواهیم؟

توقف سریع حکم سعید. دسترسی سعید به وکیل و جزییات پرونده اش و کارشناس مستقل کامپیوتری. هرگونه اتهام اینترنتی برعلیه ایشان باید در دادگاه علنی با حضور هیات منصفه و متخصصین بیطرف کامپیوتر صورت گیرد.

شما چه کار میتوانید بکنید؟

‎نامه را با ذکر نام رشته و سال ورودی خود در شریف ، افتخارات علمی و موقعیت فعلی امضا کنید.
‎این ایمیل را به دوستان شریفی خود بفرستید و به طور شخصی از اهمیت امضای نامه آنها را مطلع کنید.
‎درصورت آشنایی با اساتید شریف از آنها برای امضای نامه و کمک به صورتهای دیگر دعوت کنید.
‎با توجه به ضرورت بالای مساله فورا اقدام کنید.


Share/Save/Bookmark

more from aynak