کارپردازان انگلیس در ایران - قسمت نوزدهم


Share/Save/Bookmark

All-Iranians
by All-Iranians
21-Apr-2012
 

 

در قسمت های گذشته مطالبی در مورد سیدضیا الدین طباطبایی، برادران رشیدیان ، برادران جی  ، حسین فردوست ، بهرام شاهرخ ، نواب صفوی ، جمال امامی ، جعفر شریف ‌امامی ، حسنعلی منصور ، امیر عباس هویدا ، سيد حسن تقي ‌زاده ، برادران انتظام  ، مصطفی فاتح ، شیخ عبدالکریم حائری یزدی  ، محمد خلیل جواهری ، ابراهیم حکیمی ، علی اردشیر لاریجانی ، علی شریعتی ، محمدجواد لاریجانی ، عطاالله مهاجرانی و محمدرضا مهدوی کنی  عرضه شد. در این قسمت به معرفی میرحسین موسوی می پردازیم:

٢٤ - میرحسین موسوی

میرحسین موسوی در ۷ مهرماه ۱۳۲۰ در شهر خامنه در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. پدرش میر اسماعیل موسوی، از بازرگانان چای از تبریز بود. او در خامنه بزرگ شد و پس از پایان دورهٔ دبیرستان در سال ۱۳۳۷ از خامنه به تهران آمد.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C
میرحسین موسوی از دانشگاه ملی ( بهشتی ) فوق لیسانس معماری و شهرسازی گرفت و در سال ۱۳۴۳ یکی از موسسین انجمن اسلامی این دانشگاه بود. او در اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه خورشیدی، با گروه های ملی - مذهبی مثل نهضت آزادی نزدیکی داشت و از جمله کسانی بود که در جلسه های سخنرانی علی شریعتی در حسینیه ارشاد تهران حاضر می شد.
//www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/05/090521_og_ir88_mosavi.shtml
علی شریعتی در قسمت پانزدهم کارپردازان انگلیس در ایران ، قبلا معرفی شده است
//iranian.com/main/blog/all-iranians-74
میرحسین موسوی، که در آن دوران با نام حسین رهجو فعالیت می کرد، از جمله افرادی بود که در تاسیس جنبش مسلمانان مبارز با حبیب الله پیمان همکاری کرد. موسوی در سال ۱۳۴۸ با زهرا رهنورد، از دانشجویان رشته مجسمه سازی ازدواج کرد. زهرا رهنورد نیز در آن سال ها از جمله شاگردان مشهور علی شریعتی بود //www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/05/090521_og_ir88_mosavi.shtml
زهره کاظمی مشهور به زهرا رهنورد (زاده ۱۳۲۴ در بروجرد) نویسنده و روزنامه‌نگار است و ریاست دانشگاه الزهرا را بر عهده داشته ‌است. پدر زهرا رهنورد، صادق كاظمي از نظاميان حكومت پهلوي و مادرش، احترام السادات نواب صفوی، از بستگان سید مجتبی نواب صفوی است.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7_%D8%B1%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF
نواب صفوی در قسمت چهارم کارپردازان انگلیس در ایران ، قبلا معرفی شده است
//iranian.com/main/blog/all-iranians-61
میرحسین موسوی به زبان‌های انگلیسی و عربی و ترکی آذربایجانی نیز تسلط دارد.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C
میرحسین موسوی در سال ۱۳۵۵ به همراه همسرش زهرا رهنورد ایران را بقصد انگلیس و آمریکا ترک کرد و به مدت ۱۰ ماه در آمریکا با عضویت در کنفدراسیون دانشجویان ‏ایرانی با این کنفدراسیون همکاری داشت و در سال ۱۳۵۶ به ایران بازگشت.
Various Sources
با نزدیک شدن به انقلاب ٥٧ و پررنگ شدن نقش رهبری خمینی در مبارزات ضد حکومت ، میرحسین موسوی نیز بیشتر به این جریان گرایش پیدا کرد و به ویژه به محمد حسینی بهشتی پیوست، بهشتی از روحانیان بانفوذ نزدیک به خمینی بود.
//www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/05/090521_og_ir88_mosavi.shtml
حلقه ی اسلامی فراماسونری ایران : روح الله خمینی بنیانگذار لژ اسلام یا حلقه ی اسلامی فراماسونری ایران که بعدا به لژ سيد جمال الدين اسدآبادی تغيير نام يافت/ مهدوی كنی ، رييس مادام العمر لژ/  محمد حسینی بهشتی  عضو لژ / میر حسین موسوی  ، عضو حلقه ی اسلامی و عضو لژ فراماسونري قسطنطنیه
//iranian.com/main/blog/all-iranians-13
پیام فضلي نژاد (نویسنده و روزنامه‌نگار ) درباره عضويت ميرحسين موسوي در لژ فراماسونري قسطنطنيه گفت: از سوي دیگر گمانه های بسیاری درباره ي عضویت میر حسین موسوی در لژهاي ماسوني مطرح بوده است و همیشه مصلحت ها و ملاحظات مانع از آن شده تا این گمانه زني ها مورد تحقیق تاریخی مطلوب قرار گیرد. میر حسین موسوی عضو لژ فراماسونري قسطنطنیه است این روایتی است كه بسیاری از مورخان برجسته ي ایران و بسیاری از پژوهشگران سياسي این مرز و بوم آن را مطرح کردند حتی يكي از مورخان برجسته يك ماه پیش در گفتگوی تلفنی به شخص من گفت: كه اسناد عضویت میر حسین موسوی در لژ فراماسونري قسطنطنیه موجود است و جاسوسی ایشان براي صهيونيست ها يك احتمال بسیار قویست
//www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=2736
با تاسیس حزب جمهوری اسلامی از سوی  بهشتی در نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب، میرحسین موسوی هم به این حزب پیوست و دبیر سیاسی این حزب شد. موسوی سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی، ارگان حزب نیز بود. در سال ۱۳۶۰در کابینه محمدعلی رجایی، موسوی به عنوان وزیر خارجه معرفی شد.بعد از کشته شدن  رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، در انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ علی خامنه ای رئیس جمهور شد و ابتدا علی اکبر ولایتی را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کرد، اما مجلس به  ولایتی رای اعتماد نداد و خامنه ای علی رغم اختلافاتی که در داخل حزب جمهوری اسلامی با میرحسین موسوی داشت، او را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کرد. موسوی از آن زمان تا سال ۱۳۶۸ و بعد از فوت خمینی نخست وزیر ایران بود. بسیاری از ناظران دلیل این انتخاب خامنه ای را نظر مثبت روح الله خمینی به موسوی و حمایت قاطع خمینی از او دانسته اند. از آنجا که تقریبا تمام دوران نخست وزیری میرحسین موسوی همزمان با جنگ ایران و عراق بود، عموما از او با عنوان "نخست وزیر جنگ" یاد می شود. سیاست های انقباضی دولت او در آن دوران، که به عقیده خیلی ها از روی ناگزیر ی بود، و به ویژه توزیع کالاهای اساسی با کوپن از جمله ویژگی هایی است که دولت موسوی عموما با آنها به یاد آورده می شود. با بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ مقام نخست وزیری از ساختار سیاسی ایران حذف شد و با فوت خمینی، میرحسین موسوی و کل جناح چپ جمهوری اسلامی، حامی اصلی خود را از دست داد.  میرحسین موسوی همان زمان از دنیای سیاست کناره گرفت و به وادی هنر، که پیش از انقلاب در آن فعال بود، بازگشت. البته موسوی در این سال ها مسئولیت های سیاسی حاشیه ای داشته است. از جمله سال ۱۳۶۸ با حکم خامنه ای عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این عضویت کماکان ادامه دارد.
//www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/05/090521_og_ir88_mosavi.shtml
وی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، هرچند معمولاً در جلسات آن شرکت نمی‌کند.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C
 از سال ۱۳۷۵ نیز عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است. همچنین در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی (۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶) مشاور سیاسی رئیس جمهور و در دوره محمد خاتمی (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) مشاور عالی رئیس جمهور بوده است. اما عمده فعالیت های میرحسین موسوی در این سال ها، هنری و دانشگاهی بوده است. موسوی از میانه دهه پنجاه خورشیدی استاد دانشگاه بهشتی بود و در دهه هفتاد هم به عضویت هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در آمد. او در سال ۱۳۷۸ و با حکم محمد خاتمی، رئیس فرهنگستان هنر شد و عمده فعالیت هایش را در قالب این نهاد پی گرفت. رشته اصلی میرحسین موسوی معماری است. او در سال های گذشته بیشتر به نقاشی مشغول بوده و در چند نمایشگاه شخصی و گروهی شرکت کرده است.
//www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/05/090521_og_ir88_mosavi.shtml
در انتخابات ۱۳۸۸ ، وی نامزد انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست‌جمهوری دهم بود که همراه با دیگر معترضان، نتیجهٔ انتخابات را ناشی از تقلب گسترده در انتخابات دانست.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C
در نمایش تعیین رئیس جمهور در انتخابات ۱۳۸۸ ،  میرحسین موسوی و مهدی کروبی از احمدی ‌نژاد شکست خوردند  و پس از چندی هر دوی آنها در حصر خانگی قرار گرفتند. در ادبیات هواداران احمدی ‌نژاد از میرحسین موسوی و مهدی کروبی با عنوان «سران فتنه» یاد می‌شود.
بنظر میرسد  میرحسین موسوی در انتظار مقام خوا هد ماند. انگلیسی ها گاهی یکی از کارپردازان خود را به اصطلاح در "آب نمک" می خوابانند تا در موقع لزوم از او بهره برداری کنند!
 همه ی ایرانیان


تصاویر میرحسین موسوی
//zahrasabz.files.wordpress.com/2011/04/d985d988d8b3d988db8c-2.jpg
//www.iranianuk.com/uk87/pic20/8232342.jpg
//www.iranianuk.com/uk87/pic22/5218813.jpg
//www.iran-world.com/article.php5?id=43033

 

نظر شما چیست؟


Share/Save/Bookmark

more from All-Iranians
 
All-Iranians

Jenab Anglophile

by All-Iranians on

Thank you for your visit and your valid input. You may also like to view this

//iranian.com/main/blog/all-iranians-82#comment-490165


All-Iranians

میر حسین موسوی : يکي از شاگردان مکتب پادوهاي تقي زاده

All-Iranians


به نقل از خلاصه بيوگرافي دکتر محمد مُکری(نخستين سفير كبير دولت جمهوري اسلامي در مسكو) ،منتشره در ١٩٩٢  در پاریس به کوشش و تنظیم امیر سیف الدین مُکری:

... میر حسین موسوی يک مرد عقده يي کم سواد (متظاهر به مارکسيستي اسلامي و در باطن همه جا فروخته شده) که «سرعملگي» جهت اسفالت خيابانها هم براي او زياد بود از مرگ بهشتي و رجائي ...استفاده کرد و نظير هويدا که سيزده سال بر سر کار ماند او نيز هشت سال در ايران پرآشوب و جنگزده با ريا و موشمردگي و آب زيرکاهي و گردن کجي و چون مادر مردگان در آخرصف روحانيان خدمتکارانه و چاپلوسانه ايستادن باقي ماند و هرکه يک سانتيمتر قدش از او بلند تر و يک ذره شعور و سابقه و اخلاص درعمل و دانشش بيشتر بود بنحوي از انحاء همه درها و {حتی} درخانه و بيت امام خميني را بروي او بست و با يک اکيپ امنيتي ساواکي قديم توده يي و متخصص در پرونده سازي و شکنجه و جنايت ؛ آناني را که احتمال مي داد يک روز رقيب او يا منشآ خدمتي شوند ترور يا اعدام يا زنداني و نابود ساخت.
هويدا اگر چه خائن بود معذلک سواد داشت ولي اين يکي «جهالت و دنائت و خيانت» را  با هم در وجود پر عقده ییَش سرشته و انباشته بودند. از قبل از انقلاب ساواک او و همسرش را (خانم درباري زهره کاظمي همکار خانم ليلي اميرارجمند و آماده کننده «دختران شايسته» و «ملکه هاي زيبايي») در آب نمک گذاشته بود و توانست او را بر روحانيون قالب کند و زنش را به بيت امام بفرستد و با آنها رفت و آمد کند. اين خانم محترمه{! که با لیلی امیرارجمند به شغل شریف... در دربار طاغوت مشغول بودند} با نوشتن شرح حال هاي کاذبانه قلابي بي امضاء و در حقيقت بقلم خود در جرايد که در شب انقلاب برخود نام زهرا رهنورد نهاده بود. شوهرش را به وزارت رسانيد و تبديل به يک شاعره سبک جديد (با شعر بي وزن و بي قافيه و بي معني در مورد او)گرديد.
ميرحسين هم يکي از شاگردان مکتب همين پادوهاي تقي زاده بود. منتها با رياکاري و بشکل متظاهر به اسلامي آن. و اگر اين باند(دسته) سرسپرده ملکمي از من خطايي باندازه يک ارزن يافته بودند نه تنها دل هم سويان محفلي خود را خوش کرده بود بلکه آنرا به بزرگي  کوه دماوند و به بلندي قله الوند اکرانديسمان کرده و مرتکب جنايت ديگر هم مي شد.چنانکه با ديگران که نتوانستد از خود دفاع کنند کردند و بار مظلمه را بدوش کشيدند.
//www.bultannews.com/fa/news/64195/%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%DA%AF%D9%84%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87-%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%B1-%D9%84%D8%B9%D9%86%D8%AA%D8%9B-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%AF!

 


All-Iranians

میرحسین موسوی در ویلای شمال

All-Iranians


//www.mashreghnews.ir/fa/news/112450/عکس-میرحسین-موسوی-در-ویلای-شمال

+ نظرات بینندگان غیر قابل انتشار: ۶انتشار یافته: ۴۳


anglophile

الهام خانم خواهش می‌کنم به نکات زیر توجه بفرمأید

anglophile


 

 

البته با اجازه جناب "همه ایرانیان".

۱ - فرق است میان نوکر انگلیس بودن و انگلوفیل بودن. هر نوکری الزاماً انگلوفیل نیست و هر انگلوفیلی الزاما نوکر نیست. البته ممکن است که یکی‌ هم نوکر باشد و هم انگلوفیل که اون دیگه نور علی‌ نور است (توجه بفرمایید که بنده از منظر حرفه‌ای در اینجا صحبت می‌کنم).

۲ - نرخ تبدیل ریال به پوند استرلینگ این روز‌ها صرف نمی‌‌کند که مزد خدمت  به پوند دریافت شود. توصیه بنده این است که به همان ریال به حساب واریز گردد.

۳ - برخلاف تهران قیمت و کیفیت خانه در شمال لندن الزاماً بیشتر از جنوب لندن نیست. من اگر جای آقای موسوی بودم در قراردام قید می‌کردم که در ناحیه "ساری" منزلی دست و پا شود چون هم سر سبز و خرم است و هم نسبتا دنج.

۴ - امپراطوری انگلستان هیچ وقت نمرده که بخواهد احیأ شود و فقط به طور صوری تغییر شکل داده. بنابر این لزومی ندارد که جناب موسوی منتظر بمانند.

 

همین! عرض دیگری نداشتم.

سلام مرا به دوستان "نیاکی" برسانید.


All-Iranians

Anger Management

by All-Iranians on

We all know what anger is, and we've all felt it: whether as a fleeting annoyance or as full-fledged rage. Anger is a completely normal, usually healthy, human emotion. But when it gets out of control and turns destructive, it can lead to problems—problems at work, in your personal relationships, and in the overall quality of your life. And it can make you feel as though you're at the mercy of an unpredictable and powerful emotion.
//www.apa.org/topics/anger/control.aspx


All-Iranians

For Demo

by All-Iranians on

 

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم
از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری !!!


Demo

All-Iranians' Credibility = Zero!

by Demo on

 

 

تنها فعالیتی که قبل از انقلاب از میرحسین و رهنورد  ثبت شده ، برگزاری یک نمایشگاه نقاشی با عنوان «موش و گربه» در حسینیه ارشاد است

All-Iranians & All-IRI share the same major 'deadly' problem: The loss of credibilty All-Together

PS: Nothing to be angry about ever on this site! Never ever

 


All-Iranians

Jenab Roozbeh Gilani

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your input. You may also like to view this
//balatarin.com/permlink/2012/2/5/2911422
PS: Ettehaam neest, Vaagheyyat ast


All-Iranians

Jenab Elham57

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your thoughtful input. You may also like to view this

تنها فعالیتی که قبل از انقلاب از میرحسین و رهنورد  ثبت شده ، برگزاری یک نمایشگاه نقاشی با عنوان «موش و گربه» در حسینیه ارشاد است
//www.javanonline.ir/vdcewx8xvjh8owi.b9bj.html

 

 


Roozbeh_Gilani

قصد دفاع از میر حسین موسوی نیست، اما....

Roozbeh_Gilani


دوست عزیز، این اتهام مزدوری برای انگلیس درست همین چیزیه که رژیم ولی‌ فقیه به ایشان و بقیه رهبران جنبش سبز  میزند.

به عقیده من، اتهام اصلی‌ میر حسین موسوی شرکت ایشان، به عنوان نخست وزیر وقت،  در قتل عام ده‌ها هزار زندانی سیاسی در دهه ۶۰، و به خصوص سال ۶۷ به دست رژیم منفور فاسد و آدمکش ولی‌ فقیه هست. اتهامی صد برابر سنگین تر از مزدوری برای انگلیس...


Elham57

Sooooooooooooooooo....

by Elham57 on

We read about ...سیدضیا الدین طباطبایی، برادران رشیدیان ، برادران جی  ، حسین فردوست ،
بهرام شاهرخ ، نواب صفوی ، جمال امامی ، جعفر شریف ‌امامی ، حسنعلی منصور ،
امیر عباس هویدا ، سيد حسن تقي ‌زاده ، برادران انتظام  ، مصطفی فاتح ،
شیخ عبدالکریم حائری یزدی  ، محمد خلیل جواهری ، ابراهیم حکیمی ، علی
اردشیر لاریجانی ، علی شریعتی ، محمدجواد لاریجانی ، عطاالله مهاجرانی و
محمدرضا مهدوی کنی 

 

But now Moussavi.

Moussavi is a secret British agent.

He's doing this because... he's getting paid in British Sterling?

He's promised a house in North of London, in his retirement age?

Or he's just an anglophile, madly infatuated with British way of life,culture and history, waiting for the day that the British Empire is resurrected?

Yeah...now it all starts to make sense....


All-Iranians

قا بل توجه ی جنابان نادر ونکی و دمو

All-Iranians


 

1. //aipac.mihanblog.com/post/45

2. هیچ فراماسونری اعتراف نمی کند که فراماسونر است. تقی زاده استاد اعظم لژ فراماسونری ایران در جواب عباس اسکندری در مجلس شورای ملی در مورد فراماسونری آن جمله ی تاریخی را بزبان آورد: " فراماسونری داستانی است موهوم  و مثل حکایت جن و پری است. بنده فقط آلت فعل بودم"!!!


All-Iranians

Mir-Hossein Mousavi

by All-Iranians on


All-Iranians

Jenab Demo

by All-Iranians on

Thank you for your visit. Please do not get angry and cool down a little. As we already said, "Ta nabaashad cheezaki, mardom ngooyand cheez haa"!!!


All-Iranians

Jenab Nader Vanaki

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your note. You may know that referring to a quotation does not mean we support it . However as a very popular Persian Proverb says, "Ta nabaashad cheezaki, mardom ngooyand cheez haa"!!! 


Demo

All-Bs! A Big Time BS!

by Demo on

None of the indicated refernces hold water in a real court of the law as they are all but hearsays! Especially when using Kayhan, Seratnews, & Fararu as the info. sources!

PS: All the men of the regime are more & less the same fooling nobody except fools like themselves!


Nader Vanaki

All-Iranians هَمَه باهَم

Nader Vanaki


وقتی از پیام فضلی نژاد توی این نوشته ها مایه میزاری مشخصه که بهتره سراغ یه موضوع دیگه بری چون دیگه ترمزت بریده.  فردا ننه آقای مش صمد هم میخوای عامل MI-5 به خواننده ها قالب کنی.  پیام فضلی نژاد هم هرکسی براش یک چلوکباب بخره براش قلم میزنه و فعلاً از خوردن چلوکباب های احمدی نژاد باد کرده.


All-Iranians

زبان حال میر حسین موسوی

All-Iranians


دلی دارم دلی پر کینه دارم
لج محمود را در سینه دارم
وزیر رهبری بودم ولیکن
به ایشان کینه ای دیرینه دارم
//anti-sabz.persianblog.ir/post/2


All-Iranians

Jenab Anahid

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your question. You may note that whoever is the member of the said Freemasonry Lodge is considered as a British Karpardaaz. Sources //iranian.com/main/blog/all-iranians-13 , //www.fararu.com/vdci3ya5.t1ary2bcct.html  and //www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=2736


Anahid Hojjati

since you asked: My opinion is

by Anahid Hojjati on

i am not a supporter of moussavi but where is any evidence that he is a kaarpardaaz of england. in this blog, you have written a bio of him but i did not see anything about how he is kaarpardaaz of england. did i miss something?


All-Iranians

Jenab JJ

by All-Iranians on

Thank you for your recommendation. We will be OK. We wish you enjoying your trip.


Jahanshah Javid

All-Iranians

by Jahanshah Javid on

این ویکند به ذهنتان کمی استراحت بدهید. شدیدا احتیاج دارد.


All-Iranians

کمک ۲۳۸ هزار دلاری انگلیسی ها به موسوی

All-Iranians


کیهان: انگلیسی ها می گویند شیرین عبادی کمک ۲۳۸ هزار دلاری MI۶ برای کمک به میرحسین موسوی را بالاکشید
//www.khabaronline.ir/detail/194656/