آمریکا! متشکریم!

مشکلات سی سال گذشته باعث گردیده تا کمک های آمریکا به حفظ استقلال کشورمان به فراموشی سپرده شود


Share/Save/Bookmark

آمریکا! متشکریم!
by cyrous moradi
06-Dec-2009
 

روز شنبه 12 دسامبر 2009 مطابق با 21 آذر 1388، روز مهم و درخشانی در تاریخ روابط ایران و ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. 63 سال پیش در چنین روزی (12 دسامبر سال1946 برابر با 21 آذرماه سال 1325)، طلایه داران ارتش شاهنشاهی ایران وارد تبریز مرکز استان آذربایجان شده و به عمر یک ساله حکومت پوشالی سید جعفر پیشه وری که تحت حمایت استالین و ارتش سرخ تشکیل شده بود، خاتمه دادند. این موفقیت بدون همکاری و پشتیبانی دولت آمریکا، امکان نداشت. در همین روز، سرهنگ هاشمی (سرتیپ بعدی) فرمانده نیروهای اعزامی به آذربایجان، بازگشت سرزمین های زر خیزی را که مدتها در اشغال نیروهای ارتش شوروی و ایادی محلی آنها بودند، به آغوش میهن اعلام کرد. تا 27 آذر مطابق با18 دسامبر همان سال، واحد های ارتش شاهنشاهی به مرزهای بین المللی ایران و شوروی رسیده و مستقر شدند.با وجود آنکه نقش سیاستمداران برجسته ای نظیر احمد قوام السلطنه نخست وزیر وقت ایران و مانورها و مغازله های سیاسی وی با روسها را نمیتوان در تحقق این موفقیت، انکار کرد و لی نقش واشنگتن و رئیس جمهور قاطع آمریکا در بازگشت آذربایجان و کردستان به آغوش میهن، تعیین کننده بود.

ایران، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی خود را مرهون بزرگ مردی است که در سالهای پرآشوب بعد از جنگ جهانی دوم در مقابل زیاده خواهی های استالین و ارتش سرخ ایستاد .Harry S. Truman سی و سومین رئیس جمهور آمریکا در 12 آوریل سال 1945 به دنبال مرگ فرانکلین روزولت جانشین وی شد و با اقتدار کامل تا 20 ژانویه سال 1953 از کاخ سفید، ایالات متحده را در سالهای طوفانی پایان جنگ در اقیانوس آرام که با تسلیم ارتش امپراطوری ژاپن به ژنرال مک آرتور پایان یافت و همچنین مقابله با نفوذ روزافزون شوروی در نقاط مخالف جهان، رهبری کرد.

سناتور هنری جکسون از دستیاران ارشد پرزیدنت ترومن در مصاحبه ای که در شماره روز دوشنبه 28 ژانویه 1980مجله معتبر تایم، منتشر شد به اراده قوی رئیس جمهور آمریکا به حفاظت از تمامیت ارضی ایران اشاره کرده است:

"روز 22 مارس سال 1946 (2 فروردین 1325) ترومن رئیس جمهور آمریکا، آندره گرومیکو سفیر وقت شوروی در ایالات متحده را به کاخ سفید فراخواند و با استفاده از روشن ترین واژه ها به شوروی اخطار کرد که اگر مسکو، نیروی ارتش سرخ را از استانهای تحت اشغال ایران خارج نکند، نیروی هوائی آمریکا، مسکو را با بمب اتمی ویران خواهد کرد."

روس ها در اراده ترومن در استفاده از سوپر بمب (اصطلاحی که ترومن ترجیح میداد به جای بمب هسته ای از آن استفاده کند) اصلاً تردید نداشتند. وی چند ماه قبل از آن برای پایان دادن به جنگ فرسایشی در اقیانوس آرام، اجازه استفاده از تسلیحات هسته ای را صادر کرده بود. ترومن در اخراج واحدهای ارتش سرخ از ایران اراده ای قوی داشت و به همین خاطر تصمیم گرفت تا تهدید خود را مستقیماً به گوش استالین برساند.

کتابخانه ترومن بعدها سندی را از ملاقاتهای دوران ریاست جمهوری ترومن منتشر و ضمن آن تایید کرد که در ساعت 10:15 قبل از ظهر روز 23 مارس سال 1946، رئیس جمهور آمریکا، General Walter Bedell Smith سفیر کبیر تازه ایالات متحده را قبل از سفر به مسکو به حضور پذیرفت و ضمن رهنمودهای مختلف به وی ماموریت داد که تا در اولین ملاقات خود با استالین این موضوع را به وی تفهیم کند که اگر نیروهای خود را از ایران خارج نکند، ایالات متحده آمریکا در استفاده از بمب اتمی برای وادار ساختن کمونیستها به تخلیه ایران، اصلاً درنگ نخواهد کرد.

الكساندر ماتيل در کتاب دايرةالمعارف ناسيوناليسم، در خصوص شیوه کار هری ترومن به عنوان رئیس جمهور این شعار را نقل کرده که وی همواره می گفت: " کاخ سفید جای مردان بی باک است". بررسی فعالیتهای ترومن در کاخ سفید ثابت کرد که این کشاورز زاده اهل میسوری، صلابت اراده را با پشتکار در هم آمیخته و ثابت کرد که کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری وی واقعاً جای مردان بی باک بوده است.

جرج لنچافسكي در کتاب رؤساي جمهور آمريكا و خاورميانه از ترومن تا ريگان، در خصوص درک درست و روشن و ترومن از سیاستهای دفع وقت و دائمی کردن اشغال ایران از قول ترومن چنین می گوید:

"ايران متحد زمان جنگ ما بود. ايران متحد روسيه در جنگ بود و اجازه عبور آزاد اسلحه از خاك خود را داد. و اكنون روسيه در خاك دوست و متحد من، ايران، قوا نگاه مي دارد... هرگاه روسيه با مشت آهنين و كلام قوي روبه رو نشود، جنگ ديگري در راه خواهد بود. آنان فقط يك زبان را مي فهمند شما چند لشكر داريد؟ من از مدارا كردن با شورويها خسته شده ام".

ژنرال اسمیت، سفیر کبیر ایالات متحده در شوروی بلافاصله بعد از ورود به مسکو از استالین تقاضای ملاقات کرد تا اولتیماتوم ترومن را در خصوص ایران به وی ابلاغ کند. روز چهارم آوریل سال 1946 مصادف با 15 فروردین 1325 ساعت 21 به وقت محلی استالین به ژنرال اسمیت وقت ملاقات می دهد.ژنرال اسمیت بعد ها در کتاب"My three years in Moscow, New York , 1950" با دقت یک نظامی کار کشته به تشریح ملاقات تاریخی خود با استالین می پردازد. هاری ترومن، از انتخاب ژنرال اسمیت به عنوان سفیر ایالات متحده در مسکو هدف روشنی داشت. ترومن به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا، میخواست توسط افسری مجرب نظیر ژنرال اسمیت آخرین اخطار را قبل از وارد آوردن ضربه کاری به شوروی به دلیل عدم تخلیه ایران به وی ابلاغ کند.

ژنرال اسمیت در کتابش راجع به این ملاقات می نویسد که قبل از عزیمت به کاخ کرملین برای ملاقات با استالین، نظیر سربازی که به ماموریتی جنگی اعزام می شود، دستور العمل یک صفحه ای ترومن را چندین بار خوانده بود تا مطالب آن را حفظ کند.ژنرال اسمیت برای سری نگاه داشتن مطالب این ملاقات از همراه بردن مترجم خود داری کرده و مترجم استالین گفته های ژنرال اسمیت را از انگلیسی به روسی برای استالین ترجمه میکرد. در این ملاقات بعد از ردو بدل کرن تعارفات معمولی، ژنرال اسمیت نامه ای کتبی از ترومن را به استالین تسلیم کرد که در آن رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز احترام به استالین وی را به بازدید از ایالات متحده دعوت کرده بود. بنا به گفته های ژنرال اسمیت، استالین با آرامش به گفته های مترجم گوش کرده و ضمن تشکر از پیام دعوت ترومن، ادعا کرد که بنا بر توصیه پزشکان نمیتواند به مسافرت برود.

در اینجا بود که ژنرال اسمیت جمله ای را که ترومن اصرار داشت عیناً به استالین گفته شود بر زبان آورد:

"رئیس جمهور ایالات متحده می خواهد بداند که شوروی چه می خواهد و تا کجا پیش خواهد رفت ؟" استالین با هوشیاری خاص خود، هشدار رئیس ترومن را به خوبی درک کرد. ژنرال اسمیت در پایان ملاقات عبارت دلخواه رئیس جمهور ایالات متحده را که در ملاقات کاخ سفید به وی تاکید کرده بود که حتماً به استالین گوشزد کند بر زبان راند:

"اگر روزی مردم ایالات متحده متقاعد شوند که ما با موجی از تجاوزات خزنده از طرف کشور قدرتمندی یا گروهی از کشورها مواجه هستیم، رئیس جمهور آمریکا دقیقاً به همان نحو واکنش نشان خواهد داد که همواره در گذشته نسبت به ژاپن نشان داده است"

به گفته ژنرال اسمیت، استالین دقیقاً متوجه پیام روشن ترومن شد. منظور رئیس جمهور آمریکا از کشور قدرتمند، همان شوروی بود و به استالین یادآوری می کرد که اگر بخواهد به زیاده طلبی های خود ادامه دهد، با همان بلائی مواجه خواهد شد که چند ماه قبل بر سر ژاپن آمده بود.

ژنرال اسمیت در آخرین دقایق ملاقات خود با استالین که تا نیمه شب روز 4 مارس طول کشید، جمله دلخواه ترومن را مجدداً برای استالین تکرار کرد:

"شوروی تا کجا پیش خواهد رفت؟" به گفته ژنرال اسمیت، استالین در حالی که در چشمان ژنرال آمریکائی مینگریست، پاسخ داد : "ما بیشتر از این نخواهیم رفت."

ترومن با اتخاذ سیاست زور که استالین فقط آن را می فهمید کاری کرد که لحن و رفتار استالین بین 22 مارس (ملاقات ترومن با گرومیکو) و 4 آوریل تغییر کلی پیدا کند. آخرین جمله استالین خطاب به ژنرال اسمیت در آن ملاقات تاریخی مهم و قابل تامل است:

"ما نبایستی به لحاظ اختلاف عقیده یا بگو مگوهایی که در خانواده ها و یا بین دو برادر رخ میدهد، نگران و یا وحشت زده باشیم، زیرا این اختلافات می توانند با حوصله و حسن نیت از میان برداشته شوند" ژنرال اسمیت مطمئن شد که استالین کاملاً فهیمده است که ترومن برای اخراج سربازان ارتش سرخ از ایران در استفاده از بمب اتمی و یا به قول خودش سوپر بمب لحظه ای تاخیر نخواهد کرد.

استالین بعد از این ملاقات کوچکترین تردیدی نداشت که کاسه صبر ترومن از زیاده خواهی های شوروی لبریز شده و هر آن امکان دارد که ارتش آمریکا دست به اقدامی عملی بزند. بقیه داستان را می توانیم از کتاب الدار اسماعیل اوف از نویسندگان سیاسی شوروی به نام " حکومت و مردم، سالهای 53-1945، باکو،2003 و به نقل از اسناد جدیداً آزد شده بایگانی دولتی باکو" دنبال کنیم. استالین آن شب به قدری ترسیده بود که اصلاً نخوابید تا فرمان تخلیه ایران را صادر کند.

ميرحسن سيداُف منشي دفتر باقراُف (رهبر حزب کمونیست باکو) در خاطرات خود آورده است كه:

ساعت 2 پس از نيمه شب پنجم آوريل( تنها چند ساعت بعد از ملاقات استالین و ژنرال اسمیت) زنگ تلفن به صدا در آمد. دستيار استالين پاسكربيشف مي‌پرسيد: "باقراُف كجاست؟ نيم ساعتي است كه نمي‌توانم او را پيدا كنم. لطفا او را پيدا كنيد و به او بگوييد فورا به استالين تلفن كند." بلافاصله، من با باقراُف تماس گرفتم، او را در اين باره مطلع كردم، و خواهش كردم كه فورا به شهر بيايد. نيم ساعت بعد اتومبيل باقراُف در برابر در ورودي شماره «1» توقف كرد... او سخت مضطرب بود... باقراُف گوشي را برداشت و خواست كه او را با مركز تلفن كرملين متصل كنند. بعد از دقایقی استالين پاي تلفن آمد، و بي‌مقدمه گفت: "ما ناچاريم نيروهايمان را از ايران بيرون ببريم؛ پيشنهاد خودتان را در مورد اينكه چه بايد كرد ارائه كنيد..."

باقراُف با لحني ملتمسانه از استالين تقاضا مي‌كرد كه استالين اين كار [تخليه ايران] را نكند.

"كار‌ها در آنجا دارند رو به راه مي‌شوند؛ تمام كارهايي كه انجام داده‌ايم به هدر خواهند رفت. اين جنبش - اين كار عظيم تاريخي ملت ما - محو و نابود خواهد شد." لكن استالين بر سر حرف خود باقي ماند. باقراُف دو بار ديگر مصرا از استالين خواست نيروهاي شوروي را از ايران خارج نكند. در پايان اين گفت‌وگو، كه 20 دقيقه طول كشيد، استالين گفت: "اين يك دستور است و بايد اجرا شود!... ما نمي‌توانيم جنگ ديگري را آغاز كنيم."

اين جمله آخر استالين دقيقا نشان مي‌دهد كه وي يا مي‌بايستي پروژه بريا(رئیس پلیس مخفی شوروی-باقراُف (رهبر حزب کمونیست باکو) را براي تجزيه آذربايجان از پیکر ایران رها و يا از آن حمايت مي‌كرد و خود را براي جنگ با آمريكا آماده مي‌ساخت، با آمريكايي كه اكنون بمب اتمي داشت، بمبي كه ترومن به‌وسيله گروميكو و ژنرال اسميت به رخ استالين كشيده بود.همان شب موافقتنامه ای بین قوام نخست وزیر ایران و سادچیکف سفیر شوروی در تهران امضاء و دولت شوروی قول داد که دراسرع وقت ایران را تخلیه کند. بقیه داستان تلاش شوروی برای تجزیه ایران را می توانید از منابع گوناگون مطالعه نمایئد.

Harry S. Truman رئیس جمهور آمریکا بعد از ترک کاخ سفید در ژانویه 1952، به کارهای اجتماعی و فرهنگی پرداخت و سرانجام در 26 دسامبر سال 1972 در سن 88 سالگی بعد از یک عمر خدمت به آمریکا و امنیت و ثبات بین المللی، از دنیا رفت. نسل جوان ایران نباید خدمات این مرد بزرگ و ایالات متحده آمریکا را به تاریخ و عظمت ایران و حفظ یکپارچگی آن فراموش نماید.

اهمیت تفکرات راهبردی پرزیدنت ترومن بعد ها بیشتر روشن شد و دولت ریگان در 30 ژوئن سال 1988 قرار داد ساخت ناو هواپیما بر USS Harry S. Trumanرا امضاء کرد. شعاری که برای این ناو انتخاب شد کاملاً با روحیات ترومن هم خوانی داشت : The Buck Stops Here

این تنها خدمت و کمک ایالات متحده آمریکا به ایران در دوران جنگ سرد نبود. در جنگ رادیوئی و تبلیغاتی که رادیو مسکو و زرادخانه دروغ پراکنی شوروی در اواخر دهه 1950 بر ضد تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران به راه انداخته بود، کمک های واشنگتن را نمیتوان فراموش کرد. در اين سالها كه اوج جنگ سرد ميان ايالات متحده آمريكا و اتحاد شوروي محسوب میشد، خروشچف رهبر اسبق اتحاد شوروي در ملاقات تاريخي خود در وين با جان اف كندي رييس جمهور آمريكا بي احتیاطي كرد و آن جمله ي معروف را گفت : "ايران سيب گنديده اي است كه به زودي جلوي پاي اتحاد شوروي به زمين خواهد افتاد !"، بر زبان آورد و باعث هوشياري آمريكايي ها و متحدان غربي ایران شد. خروشچف در وين پيش بيني كرد كه به زودي در ايران آشوب هاي زيادي روي خواهد داد. ولي اتحاد شوروي در اين قضايا نقشي نخواهد داشت !

مشکلات موجود در روابط ایران و آمریکا در سی سال گذشته، باعث گردیده تا کمک های راهبردی و تاریخی ایالات متحده به حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورمان در دوران بسیار دشوار تاریخ آن به فراموشی سپرده شود.جا دارد که نسل جوان ایران با این سوابق آشنا شود تا پایه های محکمی برای برپائی مجدد روابط،فراهم گردد.ایالات متحده، برخلاف قدرت های بزرگ دیگر، هیچگاه چشمداشتی به خاک ایران نداشته و همواره از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کرده است.


Share/Save/Bookmark

Recently by cyrous moradiCommentsDate
به صندوق رای ایمان آوریم
3
Nov 04, 2012
چه باید کرد؟
9
Oct 02, 2012
سازش تاریخی
2
Sep 03, 2012
more from cyrous moradi
 
Abarmard

Why things were done so?

by Abarmard on

There is no real response one can give here. Once the analytical minds stops and emotions/sensations take charge over logic, the everlasting loop of political and historical confusion has begun.

If you see yourself in agreement, your emotions have taken charge, welcome to that world and enjoy your stay. Please try to take a "red pill" once in a while.

Happy Wednesday.

Refrence of Red Pill:

//www.youtube.com/watch?v=te6qG4yn-Ps


میرزا چغندر

پس آهنگ چی‌ شد؟ الویس

میرزا چغندر


آقای الویس من قبلاً به شما عرض کردم که ناسزاگویی چاره درد شما
نیست، مطلب را باید جوری نوشت که بتواند  نسبت به صحت عقل و منطق نویسنده
گواه شود. اگر از من میشنوید شما زیاد هم به آمریکایی‌ها پشت گرم نباشید،
منظورم اینستکه اگر خودتان میتوانید یک حرکتی‌ راه بیاندازید دیگر معطل
آن‌ها نشوید؛ آن‌ بنده خدا‌ها توی عراق و افغانستان و جاهای دیگر به قول
شما دارند دشمن را از سوراخ میکشند بیرون؛ به طور مثال در افغانستان
ببینید چه دود و دم و چه نشئه بازاری برای سربازان بیگناه (بیشتر روستاز
اده
و فقیر) خود فراهم کرده اند.


Darius Kadivar

KR and Other Folks ...No Bastard Won the War by Dying ...

by Darius Kadivar on

"No Bastard Won the War by Dying for his country ... He Won it by making the other Poor Dumb Bastard Dying for His ..." -George C. Scott in Patton

Patton Trailer

//www.youtube.com/watch?v=5L9FMBbFJZY

General Erwin Rommel of the Afrika Korps

//www.youtube.com/watch?v=REi0lEQVVWs&feature=related

As Commander in Chief of the Army All Victories as Well as Defeats Are attibuted to the Leader is it Not ? Well The Shah was Commander In Chief of the Iranian Armed Forces and as Such the Victory of Azerbaidjan is Also His !

When did Napoleon, Julius Caesar, General Patton, De Gaulle , Rommel  Eisenhower or Schwartzkopf  For that Matter Ever Fight in the Front Line ?

To my knowledge even when the soldiers were slaughtered the eminent Leaders above got the credit !

Your Lack of Knowledge of Military History not ot say History itself is to say the least ... Remarkably Naive ...

Francis Ford Coppola on the Patton Speach:

//www.youtube.com/watch?v=CMHF12wXj5I&feature=related

You Can't Handle to TRUTH :

//www.youtube.com/watch?v=5j2F4VcBmeo&feature=related

Best,

DK

Oh and VIVE LE ROI ! LOL

//www.youtube.com/watch?v=Vg_aBN6wE80&feature=fvw

 


Kamran Ramyar

Parvaneh the Pollster

by Kamran Ramyar on

Regardless of specific date and/or what monarchists claim fact is Iranians were lied to when told it was "Shahanshah" who orchestrated liberation of Azarbaijan.  It is an futile effort to convince you of this as you are probably too young to have witnessed or been involved in actual marches taken place in honor of your king! 


Everybody Loves Somebody Sometime

Hey Haji Choghondar:

by Everybody Loves Somebody ... on






Normal
0


Are you a Choghander Ghand or a Choghondar Laboo? Both of them smell bad
when processed? Not to worry Laboo, do you recall how the American forces
pulled Haji Saddam out of the hole he was hiding in? Mark my words here, the American forces
shall pull the Akhoonds out of their holes!?
BTW, have you had Kheyar before!? 


میرزا چغندر

Aka ELVIS

by میرزا چغندر on

شما که به این قشنگی بلدی بخونی‌ دیگه ناسزا چرا میگی‌؟ یه بابایی
یه چیزی نوشته، حالا توی این شهر غربت چرا بد اخلاقی‌ بکنیم؟ یادمون باشه
اگر ناسزاگوئی چاره کار بود "پهلوی ها" هنوز سر خونه و زندگیشون بودن نه
اینکه یه آخوند نعلین پوش بتونه  با پس گردنی بیرونشون کنه. حالا هم به
جای این بد اخلاقی‌‌ها پاشو اون گیتارتو وردار و یه دونه دیگه واسه میرزات
بخون. هر چی‌ نباشه هر که را بهر کاری ساخته اند.


Parvaneh the Pollster

Mr Ramyar

by Parvaneh the Pollster on

Pahlavi regime never claimed the credit for the liberation of Azerbaijan for the Shah. 25 year old Shah lacked any experience or power to play any major role in it.

In the  Iranian version of the history, the credit is given to Ghavam, and his diplomacy, and subsequently the Iranian Imperial Army. In the Western version, the credit is given to Harry Truman.

The truth is probably a combination of the two.

21 of Azar was the day of "the Army", not the Shah's, and it was celebrated that way. You may have come across that fact, being a "history buff"!


mahmoudg

He was a great man because he was a Freemason

by mahmoudg on

And as such, Fremasons are after freedom and democracy where they can be of influence.


Kamran Ramyar

Puppet

by Kamran Ramyar on

Being a history buff, I have read numerous articles about Harry S. Truman's presidency , particulary his bravery in dealing with Moscow's expansionist policies.  Regarding this particular episode - occupation of Azarbaijan-  What I have always found distastefull were the lies and propaganda disseminated by the Pahlavi regime as if it was the Shah who saved the day by orchestrating liberation of Azarbaijan.  To commemorate the occasion, I remeber on each Azar 21, how me and my elementary school classmates were practically rounded up and forced into going to Amjadiye staduim to supposedly show our gratitute to shahanshah Aryamehr, king of kings, better known as the Puppet.  What a farce!!!    


Maryam Hojjat

I Agree with obama!

by Maryam Hojjat on

obama, you said it right.  American government is as blood thirsty as Russian & British.  Shame on all of these bloodsuckers.  Troman did what was for America interests which had a poppet like Shah to milk Iran & did their dirty work for over 25 years.


masoudA

Thanx Cyrous

by masoudA on

In the last 300 years - The only time Iran and Iranian enjoyed some freedom and tranqulity was the 30+ years after WW2 because of American presence, untill 1978 when Russia and England (Read about Detente and Anglo-Russian treaties on Persia) once again took Iran back.  

Some of you seem to rather remain ignorant than accept your cluenessness in the past.    


obama

Thank you our brave iranian veterans for saving Iran!!!

by obama on

My mom's dad was a general who saved Kordestan. My dad fought in Azarbyjan and Kordestan. (That's why I am here!) So much sacrifice was given by many Iranians like my family! You want us to thank America? Shame on you!

Who was behind the iraqi invasion of Iran with the chemical weapons? US hands are drenched with the Iranian blood and they are not done yet! 

We are all outside the country because of the US policies and interventions! They even helped the mollahs to come to power! US loves and trains dictators as long as they obey the US orders!

OSAMA, Taliban, Saddam, Shah, Noriega were all US agets! As you could be! The problem with the current regime is, they are not listening to the master anymore! This is exactly what happened to the Shah, Hussein, Noriega and all other dicatotrs.

As US rescued Kuwait during the Persian Gulf War!!!!!!!!!!!!!!!! IT WAS ALL CIA plan! Kuwaitis whould thank them? Are you that ignorant, or you pretend to be?

Of course US is a much better country that the USSR to be in. Otherwise why would we fly all the way here when we could simply walk across the border to the USSR, as mexicans cross into the US!

US did what it did, not for Iran, but to keep her own sphere of influence as they are doing in Afghanestan, pakestan, Iraq, Azarbayjan, and soon with your help, in Iran. Should the Afghans and Iraqis thank them?

ALL the US wars have been economic wars! They got much more from Iran than they gave. THEY OWE US THANKS and appology!

They got our oil free to fight in WWll, Korea and Viet Nam! You want us to thank them? Really? You thank them on your own behalf, not mine! I don't care for those who are VATANFOROUSH! 

You would never understand the love of VATAN and I am not going to argue with you! You are trying to teach the new generation to be VATANFOROUSH? Is that why you write in Persian? I hope you are not receiving any of that Special Iran fund!


Everybody Loves Somebody Sometime

And BTW Mr. Choghondar

by Everybody Loves Somebody ... on

the sugar factory was built by the Pahlavis may I add!?


Everybody Loves Somebody Sometime

Hey Choghondar (aka Mirza),

by Everybody Loves Somebody ... on






Normal
0


Back in the 60’s when I lived in Karadj and attended
Daneshkadeh Keshavarzi, there was a sugar factory near by that used to process
Choghondar as the main source of making sugar. I vividly remember the stink of sh*t
the processed Choghondars carried on the trucks. May I suggest some rose water
(i.e., Golaab, cologne for members/supporters of the IR) please!? Now, what was
it you said about 1953!?

 

BTW, both Elvis and Dean Martin were my heroes when I was
growing up. Thank you very much!

 

I gave a letter to the postman,
he put it in his sack.
Bright in early next morning,
he brought my letter back.

She wrote upon it:
Return to sender, address unknown.
No such number, no such zone.
We had a quarrel, a lover's spat
I write I'm sorry but my letter keeps coming back.

So then I dropped it in the mailbox
And sent it special D.
Bright in early next morning
it came right back to me.

She wrote upon it:
Return to sender, address unknown.
No such number, no such zone.

This time I'm gonna take it myself
and put it right in her hand.
And if it comes back the very next day
then I'll understand the writing on it

Return to sender, address unknown.
No such person, no such zone.


Fatollah

Mirza

by Fatollah on

you are certainly entitled to your opinion. BUT

I do not share your sentiments :)

-F


میرزا چغندر

Everybody loves... aka ELVIS!

by میرزا چغندر on

I hear you my good man. There is only one problem here; they might answer back: "Had you God damn @#$% Americans not restored the !@#$ Shah to his &^%$ throne by way of a  coup d etat in 1953, we would have never been here in the first place"

believe me, my friend, I've been around this gang more than a couple of hours... 


Fatollah

Dear Cyrus

by Fatollah on

A couple of month a go, a friend of mine in a heated discussion told a mutual friend that whatever grugde some of "us" Iranians might have against the USA and by that he was referring to the 28. Mordad coup d'état!!! We should also keep in mind that if it wasn't for Harry S. Truman, i.e. the Americans, there would be no Iran today, and for that we should always be grateful! Further more, that alone is worth all the OIL Iran may have and so on ...

Thanks for your writings always. :-)

-F


Everybody Loves Somebody Sometime

God Bless America

by Everybody Loves Somebody ... on






Normal
0


Everything Iranians have you can say is due to America. If it weren't for
America, Iran would be identical to Afghanistan now. In fact, for the past 30
years since America has disinterested herself Iran has become identical to Afghanistan
indeed.

These politically defeated, ideologically bankrupt, and intellectually inferior
left-over commies ought to be ashamed of themselves for continuing bashing America.
Why don't they turn in their political-asylum-obtained Green Cards, pay back to
the American taxpayers all the welfare checks they have collected over the
years, and immigrate to their beloved dream-land called Russia.

One more time, God Bless America!


vildemose

The world has been like this since day one!

by vildemose on

In Eduardo Galeano's book "Upside Down" there is a chapter entitled "Sewing: How to Make Enemies to Measure", which is about the self perpetuating economy of war. First you assemble your enemies, then you fight them, He says:

"The countries that sell the world the most weapons are the same ones in charge of world peace."


divaneh

Not very impartial

by divaneh on

Thanks for the historical facts, but do you expect the readers to believe your conclusion that unlike other powers, US does not expect anything in return from Iran. Let's make no mistake, no one can blame the US to use Iran for its own national interest. At the end of the day the US president is not voted in the white house by the residents of Mashhad or Tabriz. But to assume that they do it for us because we are mates is just fanciful.

It is however a valid point that Iran was a direct beneficiary of the cold war policies of the US in this instance, and its only right to, besides criticising the US for other matters, express our appreciation for their help in maintaining our territorial integrity.


benross

Do you, monarchists,

by benross on

Do you, monarchists, guarantee my rights to say things that you don't like to hear? Any evidence to support your claim?

Democracy has an army to defend itself. This is simplistic I know. But this is the basic of its purpose. This democracy, helped Iran to regain its territorial integrity. The blog just have the decency to acknowledge that. We also have to have the decency to acknowledge what is providing our safety and freedom abroad, it's not just soft words. Many solders, American or others, have died for it. Acknowledging this sacrifice is just a matter of decency.

Now back to your direct question, I am too selfish to be a true monarchist. I'm simply supporting the restoration of our one and only legitimated constitution. If it was a republic constitution, I would have been considered a republican I suppose.

And although I'm flattered you are asking ME whether you will have freedom of speech or not, but I don't have such power to offer it to you. You will have it, if you fight for it.

And I agree, using the atomic bomb was overkill. I don't even want nuclear bomb for Iran. But if a blog is about the role of United States in enforcing our territorial integrity, let's not change the subject. This has nothing to do with freedom of speech. It's just common decency. I expressed it, using my freedom of speech.


rustgoo

All of us...say it all; including benross

by rustgoo on

Well, this is the beauty of "democracy" in here; which has nothing with their military might.. I think nuking Japanese cities was "overkill". I can say this sort of things here. Now; it's your turn;

Do you, monarchists, guarantee my rights to say things that you don't like to hear? Any evidence to support your claim? 


بت شکن

یادی هم از مرحوم آیک جای دارد

بت شکن


اگه به خاطر آیک نبود مرحوم مصدق و مرحوم کیانوری قلفتی کشور را داده بودن دست مرحوم عمو جو و اجر ترومن و قوام رو ضایع میکردن. یه فاتحه برای همه اموات لطفا


benross

Say it all exactly

by benross on

BTW which country did you take refuge rustgoo to protect your freedom, Russia?


rustgoo

Say it all

by rustgoo on

حالا که توفیق سپاسگزاری داشته اید؛ بد نبود اگرفرصت میکردید از عواقب
دهشتناک حمله‌های اتمی‌ "قهرمانتان" به مردم بیدفاع هیروشیما و ناکازاکی
هم چیزکی بگویید. به در میگفتید که پنجره میشنفت.از من و شمای آواره کسی‌
چیزی را به دل نمی‌گیرد. نوکر صفتی و تابع زور بودن هم حدی دارد.