گفتگو با احمد علی‌ مسعود انصاری،مشاور شاه


Share/Save/Bookmark

Tapesh
by Tapesh
28-May-2012
 

احمدعلی مسعود انصاری از خویشاوندان فرح پهلوی که پس از ازدواج او با شاه به دربار راه یافت و بخاطر مذهبی بودنش، یکی از مشاوران و همدمان شاه شد. وی در سالهای گذشته، پس از سرشاخ شدن با رضا پهلوی بر سر پول و دارایی مالی و کشیده شدن دعوای ایشان به دادگاه ، ناگهان دست از سلطنت طلبی کشید و روی به افشاگری فساد در خاندان پهلوی آورد. وی چندین کتاب در این باره نوشته است که برای نمونه میتوان به کتاب "من و رضا" اشاره کرد. وی چندی بعد هم سر از ایران و تلویزیون حکومت اسلامی آورد تا بتواند داد خود را از خانوادۀ آقای رضا پهلوی بگیرد. بهروی وی چیزهایی را میداندد که شاید بتواند به روشن شدن تاریخ یاری رساند.


احمدعلی مسعود انصاری در خاطرات خود روابط اشرف با برادرش محمدرضا شاه و فرح را اینگونه شرح می دهد: با این همه اشرف بیشتر از تمام خواهر و برادرهای شاه با شاه نزدیک و حتی روی او نفوذ داشت. دراین اواخر که شاه در چهره یک مرد قدرتمند ظاهر می شد اشرف تا حدودی دست و پایش را جمع کرده بود و رعایت بعضی از مسایل را می کرد. با این وجود دو مسئله برای آنها که از نزدیک شاهد روابط درونی دربار بودند روشن بود: یکی اینکه اشرف چندان با فرح روابط نزدیک نداشت . . . و دوم اینکه راه و روش خود شاه را برای مملکت داری در باطن خوش نداشت و شاه هم که از باطن خواهرش بی خبر نبود، حوزه فعالیتهای او را محدود نگه داشته بود. . . »

احمدعلی مسعود انصاری درباره روابط اشرف با دیگر همسران شاه می نویسد:


» ...بالأخره همین قدرت طلبی بسیارش او را با تمام همسران شاه در تضاد قرار داده بود. زیرا وی چشم دیدن زنی را که شخصیت دوم دربار و خاندان سلطنتی باشد نداشت. با فوزیه اختلاف به هم رسانید و معروف است که یکی از عوامل اصلی پافشاری فوزیه بر طلاق، اختلافش با اشرف بود و آزاری که از دست رفتار او می کشید. با ثریا نیز وضعی بهتر از این نداشت. به اختلافاتش با فرح نیز‍ اینجا و آنجا اشاره کرده ام. »

اشرف پهلوی یکی از مهره های اصلی کودتای 28 مرداد بودکه قدرت طلبی و ماجراجویی وی از عواملی بودند که به او انگیزه فعالیت در این عرصه را می دادند؛ احمدعلی مسعودانصاری در این رابطه می نویسد:
»به طور کلی وی زنی ماجراجو و قدرت طلب است و در این راه از خرج پول و نیرو ابایی ندارد. بیهوده نیست که یکی از رجال قدیم می گفت: «اگر یک مرد در خاندان پهلوی باشد اشرف است» . . . بر اثر همین خصوصیات است که اشرف یکی از مهره های اصلی کودتای 28 مرداد شد. . . »


Share/Save/Bookmark

more from Tapesh
 
anglophile

ناتوان

anglophile


 

 

من اطمینان کامل دارم که تو بی‌سواد به آنچه که میگویی ایمان داری و بهمون جهت با ایمان کامل و نه با علم کامل (چون  علم و تو بقول ترکها یوخ یوخ) به دیگران تهمت میزنی‌. وگرنه جرات نمیکردی به عنوان یک شیاد درجه پنج حتی لب باز کنی‌. وظیفه اسلامی من است که جوجه شیادان بی‌ سواد را امر به معروف کرده و کسانی‌ که مثل تو بدون داشتن علم و فقط از روی ایمان کور خود به دیگران تهمت می‌زنند را از   یوم القیامه  آگاه کنم. دیگر مهم نیست که گوش سنگین تو بشنود یا نشنود. اگر  مدرک یا سندی از فساد والا حضرت داری رو کن وگرنه که خداوند باری تعالی احتیاج به امثال تو برای قضاوت در حق دگران ندارد. برو خودت را از عذاب جهنم نجات ده قبل از این که دیگران را تهدید کنی‌.


anglophile

فرد گرامی‌

anglophile


 رابطه "این" آقا با "اون" آقا که تو انگلیسه رابطه اخووت و برادریست. هردو از یک نسب بوده و هردو از یک آخور میخورند منتها یکی‌ بیشتر علوفه رو در اسکاتلند میخوره و اون یکی‌ بیشترش رو تو ایران.


Azarbanoo

OonYaro & Arash Kamangir, Well Said

by Azarbanoo on

You said very well without out diverting from issue. Ansari is and was a parasite.  How stupid to go to IRR and Kisses theirs.


Dr. Mohandes

Beshaaad?

by Dr. Mohandes on

why does he keep using IRI approve and initiated Vocabulary?

Beshaad? beraaad!

I hope he is having a hell of time rottening in hell! and i hope SATAN is using a condomn.


Mohammad Ala

چرا؟

Mohammad Ala


با وقت و منابع محدود چرا با گذشته دست بگریبان هستید؟؟ مشکلات امروز که کم هم نیستند نیاز بهمکاری همه دارند.

چو ایران نباشد. تن من مباد.


مآمور

عزیز آنگلو

مآمور


میگم انگاری آن امامه که من سر راه بردن بچه ها به مدرسه دم خانه اش سهم امام را میدادم خود شما هستید؟؟؟!!!
تفسیر کتب دینی!!
البته میدانم که شما  قران مجید را چند سالی پیش  رونویسی کردین و با نظر اساتید چند بخشی را حذف کردید و آن را در بخش عربی دولت مفخمه به نام پرشین ثبت کردید!!
اینها را خودتان وقتی سهم امام میگرفتید به من گفتید!!

I wear an Omega watch


Oon Yaroo

As usaul....!

by Oon Yaroo on

A bunch of unsubstantiated charand o parand by a disgruntled relative!?

And the anti-shah crowds are clapping like a bunch of barking seals!


Roozbeh_Gilani

به به، نمیدونستیم که این استالین لامصب اینقدر اینجا طرفدار داره!

Roozbeh_Gilani


اون هم بین آقا زاده‌های ناز نازی فرنگ نشین! ولی‌ حقیقت امر این است که حکومت دزد، فاسد و جنایتکار ولیت فقیه، روی ساواک شاهنشاهی رو سفید کرده. البته این هیچ دلیلی‌ نیست برای دفاع از فساد و استبداد پهلوی که راه را برای به قدرت رسیدن جلاد عصر، خمینی دجال صاف کرد...


Demo

اسلام پوشالی و انَگل انگلیسی !!

Demo


 

اگر استعمار گران انگلیس و انگلان داخلی آن کشور ما را بخود واگذاشته بودند شاید اکنون اسلام در کشور ما در انحصار روحانیون؟! نبود و وضع این نبود که امروز است. و این نمیشد که قرآن مورد سوء استفاده انگلی قرار بگیرد. و این پدیده ای تازه نیست. بهر صورت «اشرف سواد کوهی» نه زنی بیگناه است و نه عفیف عاقل و نه موٌمن. هیچکدام از آن آیه ها در مورد ایشان صادق نیست و اگر این «دموی ناتوان» بدانچه که گفت ایمان نمیداشت آنرا مرقوم نمیکرد و گناهش بر دوش خودش. ولی زالوهای خیانتکار به وطن اگر به قرآن اعتقاد داشتند در مورد نکوهش و جزای «خائن» در قزآن شاید جستجو میکردند و آن را ببازی نمی گرفتند که بلکه خداوند از رحمت خود عرق سردی از کرده شان بر پشتشان بنشاند!

آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.


anglophile

دموی ناتوان

anglophile


 

هیچ زمان اسلام پوشالی تو تا به این حد آشکار و باعث مضحکه نشده بود. چگونه تو گناهکار که بی‌ هیچ سندی به زنی‌ تهمت و ناروا نسبت میدهی‌؟ همانگونه که انقلابیون قلّابی نظیر خودت به دیگران تهمت می‌‌بستند و پولی‌ می‌‌گرفتند و گورشان را گم می‌‌کردند. ببین قرآن درباره تهمت زنان چه میگوید:

      خداوند در سوره نساء آیه 211 قرآن می فرماید: «مَن یَكْسِب خَطِیئَةً أَوْ إِثماً ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئاً فَقَدِ احْتَمَلَ بهْتَناً وَ إِثْماً مُّبِیناً، و كسى كه خطا یا گناهى مرتكب شود سپس بیگناهى را متهم سازد بار بهتان و گناه آشكارى بر دوش گرفته است».

یکی از مسائلی که در قرآن کریم بسیار بر آن تاکید شده و گناهی بسیار بزرگ به حساب آورده شده است، تهمت زدن خصوصاَ تهمت زدن به زنان است: «ان الذین یرمون المحصنات الغافلات المؤمنات لعنوا فی الدنیا و الاخره و لهم‏ عذاب عظیم، آنان که به زنان عفیف غافل تهمت می‏زنند (زن غافل یعنی‏ بی خبر از همه جا که در خانه خود نشسته است)، در دنیا و آخرت مشمول لعنت‏ الهی هستند و برای اینها عذاب بزرگی است» (سوره نور، آیه 23).

«یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم و ارجلهم بما کانوا یعملون، آن روزی که زبانها و دستها و پاهای آنان علیه ایشان به اعمالی که مرتکب شده‏اند شهادت می‏دهند» (سوره نور، آیه 24). همچنین می فرماید:«وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ بِغَیْرِ ما اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَإِثْماً مُبِیناً، و كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بى آن كه گناهى كرده باشند مى‏آزارند بهتان و گناه آشكارى را به دوش مى‏كشند (احزاب ،58).


Fred

مباشر

Fred


رابطه این آقا با اون آقای "اصلاح طلب"  تو انگلیس که وحوش باهاش سر و  سر داشتن و براش مرکز خریدن چیه؟

  این همونی نیست که مشاور شاه نبوده؛ مباشر رضا پهلوی بوده و با همسرچینیش مدتی راهی ایرون شدن؟

 اگه اون باشه از قرار ابن الوقت قهاری تشریف دارن.


Faramarz

خاک بر سر هر چی آدم فرصت طلبه

Faramarz


 

باید یکی ازش بپرسه که نظرت راجب به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه چیست.

اشکال ایران آدمهایی امثال این باباست که با کت و شلوار و کراوات بلاهت مذهبی و اسلامی تو چهره اش هست.

اگر از شاه بد میگی باید صد برابر بیشتر از جمهوری اسلامی بگی.


Demo

Parasite?!

by Demo on

If we had a real 'revolution' with the real 'revolutionaries' in charge, all the 53 years 'spotless???' records of Savadkoohi's 'popular!' dominance would have had had become public & there was no need now to call the 'truth teller' a prasite! Y AZ DAST IN MARDOME NADOWN MA!

PS: Stalin was a real 'man' & unlike Putin had no interest sleeping with the 'men' or the 'men-type' like the notorious 'Ashraf!'   


Arash Kamangir

Ansari was a parasite

by Arash Kamangir on

Ansari is a scum who lived a life of parasite before 1979 and as he was not fed anymore by pahlavis he runs his mouth everywhere. He is a disloyal traitor.


maziar 58

Russian

by maziar 58 on

says that to a female for a ride to BED !.

I think some took that quote out of context.

cheer                   Maziar


Demo

وقیح الوقحاء؟

Demo


 


حقا که حق را باید گفت حتی وقیحانه. اشرف دوقلوی محمد رضا فاسقترین سوادکوهیان فاسق بود و حیف از کلمه مرد در توصیف او.


Elham57

با خدا شوخی نداریم

Elham57


اقای وقیح الوقحاء


Nader Vanaki

یکی از رجال قدیم می گفت: اگر یک مرد در خاندان پهلوی باشد، اشرف

Nader Vanaki


استالین این رو گفته بود.