درسی از انقلاب آخر


Share/Save/Bookmark

vosough
by vosough
11-Jul-2009
 

آيت‌الله خميني در ابتداي‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اعلام‌ كرد: اين‌ انقلاب‌ با بيش‌ از شصت‌ هزار شهيد به‌ ثمر نشسته‌ است!!

این آمار کشته شدگان زمان شاه از کتاب بررسی انقلاب ایران نوشته عمادالدین باقی: عداد قربانيان‌ انقلاب‌ در سال‌های‌ 42 تا 57 بالغ‌ بر 3164. تن‌ مي‌گردد. از اين‌ تعداد 2781 نفر شهداي‌ انقلاب‌ در سال‌ 57 ـ 1356 در تمام‌ كشور است

سالها هست سازمان مجاهدین خلق در رابطه با کشتار سال های 62-1360 ادعای رقمهای چند هزار نفری می‌کنن. با بعضی‌ از هواداران فعلی‌ یا قبلی‌ که حرف میزنیم رقمهای گوناگون مثل 7000، 10000 و حتی 30000 نفری میشنویم! این رقمها تازگی پس از اعلام وارد شدن موسوی و مخصوصا بس از کودتا 22 خرداد و موقعیت وی در موج سبزی که ایران را فرا گرفته بیشتر شده

البته بیان کردن این ارقام اغراق امیز چه 60000 خمینی یا 30000 مجاهدین بر این مبنا نیست که رژیم‌های حاکم زمان هیچ آدم بیگناه را نکشتن. بلکه برای اینکه نباید بار دیگر ملتی فریب عده ای موج سوار و عوامفریب و بعضا تروریست را بخورد که وقتی خودشان به قدرت رسیدند آدمها را با محاکمات یکساعته به آن دنیا بفرستند. در ضمن هم بدانیم بخاطر اینکه خامنه ای مثل شاه نیست به احتمال زیاد هر حرکتی در مقابل این حکومت اسلامی از جانب تلفات با هزینهای بیشتری خواهد بود. و از شروع این جنبش آزادی خواه تا آخرش میبایست سعی کنیم نه بر اساس عواطف و احساسات بلکه براساس مطالعه تاریخ فارغ از جهت گیری های عاطفی، پدیده های اجتماعی-سیاسی دوران انقلاب و نیز اوضاع کنونی را مورد سنجش و داوری قرار دهیم


Share/Save/Bookmark

Recently by vosoughCommentsDate
Unity Flag
-
Jul 16, 2009
Obama at AIPAC
3
Jun 05, 2008
more from vosough
 
maziar 58

...........

by maziar 58 on

ey kash ke een  hazineha bedoon khoon miboodi....

Maziar


vosough

اغراق به اغراق ربط داره

vosough


جناب پرویز خان درست میگویید گوز ربطی‌ به شقیقه نداره ولی‌ اغراق به اغراق ربط داره!!

جناب قصد من ۲ مورد بود.  یک کوبیدن موج سواران عوامفریب این جنبش نه مجاهدان.  دو برای یاد آوری دوستانی که فکر می‌کنن این جنبش تموم شده -- یاد آوری که به احتمال زیاد ایرانیان مثل همه مبارزان برای دستیابی به هدف خودشون هزینهای بیشتری خواهند داد.

 


PArviz

گو* به شقیقه چه ربطی‌ داره؟

PArviz


من واقعا نمیفهمم وسط این هیرو بیر، شما به چه دلیلی‌ و یا با چه هدفی‌ مطلبی به این بی‌ ربطی‌ مینویسید؟
شما مثل اینکه خیلی‌ دوست دارید مجاهدین رو بکوبید، که بنده با اینش کاری ندارم، کوبیدن اینو اون حق هر کسی‌ می‌باشد. ولی‌ شاید بهتر بود خیلی‌ پوست کنده و مستقیم حرف خودتان را میزدید و از به در گفتن به امید اینکه پنجره بشنوه پرهیز میکردید.
و در ضمن شما زیاد خودتان را ناراحت نکنید، مردم ایران اگر از سی‌ ساله گذشته درس عبرتی گرفته باشند یکیشون همین اعتماد نکردن به هر کس و ناکس می‌باشد.
شما مردم جان به لب رسیده از این میترسونید که مبادا به خیابان بروند و کشته شوند به این دلیل که خامنه‌ای خیلی‌ وحشی تر از شاهه؟ چطوره همه خونه بشینند و چلو کباب بخورند تا این رژیم خودش تصمیم بگیره به درک واصل بشه و ایرانیها نجات پیدا کنند. شما مستقیما دارید از رژیم آخوندی حمایت می‌کنید. شرمتان باد.
شخصاً بر این عقیده هستم که رژیم خمینی بین سالهای شصت و شصت و هفت، ده‌ها هزار ایرانی‌ رو اعدام کرد. شما اگه دوست نداری این رو باور نکن.


fozolie

ایرانیان زودباورند

fozolie


"در ضمن هم
بدانیم بخاطر اینکه خامنه ای مثل شاه نیست به احتمال زیاد هر حرکتی در
مقابل این حکومت اسلامی از جانب تلفات با هزینهای بیشتری خواهد بود
"

صحیح است احسنت

ایرانیان خارج بجای "لنگش کن" باید تلاش برای حداکثر فشار خارجی برای جلوگیری از خونریزی هم میهنان کردندی

Mr. Fozolie