شکیرا خواننده ی کلمبیایی و جنبش سبز


Share/Save/Bookmark

شکیرا خواننده ی کلمبیایی و جنبش سبز
by Shorts
25-Jan-2010
 

Below is an email sent to iranian.com from Shakira's top Iranian fan proposing to seek her support for the Green Movement

با سلام خدمت آقای جاوید

جناب جاوید عزیز. من واقعا با شما آشنایی نداشتم تا اینکه در شبکه ی voa شما رازیارت کردم و با تفکر زیبایتان در قبال ایران و ایرانی آشنا شدم. وقتی فهمیدم که شما به ایمیل های ایرانیان جواب می دهید حتی مطالب ایشان را در سایت وزین خود قرار می دهید خیلی خوشحال شدم که بالاخره یکی پیدا شد که فقط نگوید بلکه نیز بشنود. مدتی دنبال فردی می گشتم که با او در مورد مطلب زیر مشورت کنم. نمی دانم این تصمیم خنده دار است یا قابل تامل است اما از شما درخواست دارم مرا راهنمایی کنید.

جناب استاد، در این چند وقت بسیار با خودم فکر کردم که در حوزه ی خودم چه فعالیتی برای پیشبرد قطره ای از موج جونبش سبز می توانم انجام دهم. البته من به عنوان یک جوان ایرانی و یک دانشجو در تجمعات اعتراضی شرکت کرده و می کنم و جانم را در کف گرفته آن را در راه آزادی وطنم دریغ نمی دارم. جدا از ایامی که با دانشجویان و مردم آزاده به خیابان ها آمده و علیه دیکتاتوری ولایت فقیه اعتراض می کنیم فکر کردم که در باقی زمان ها چکار کنم و فکر (به نظر خودم) بکری به ذهنم رسید که گفتم قبل از اجرای آن با شما مشورت کنم و از شما کمک بگیرم.

من به عنوان لیدر هواداران ایرانی خواننده ی محبوب کلمبیایی، شکیرا، تصمیم گرفتم که با کمک دیگر هواداران که دسترسی به اکثر آن ها برایم راحت است، نامه ای به خواننده ی محبوبمان بنویسیم و از وی تقاضای حمایت کنیم تا صدایمان را بسیار رساتر به گوش جهانیان برسانیم.

همانطور که می دانید ایشان پیشقدم در بسیاری از کارهای بشردوستانه اند و علاوه بر داشتن موسسه ی Pies Descalzos و بنیاد ALAS (Wings) در خیلی از اقدامات بشر دوستانه از جمله سری کنسرت های جهانی Live 8 و Live Earth شرکت کرده اند و با کمک دیگر خواننده ها به طور بسیار موثری پیام بشردوستانه شان را به مردم رسانده اند. جدا از این ایشان یک شخص سیاسی هستند و اگر اطلاع داشته باشید در زمان جنگ عراق در جریان تور جهانیشان، ترانه ای را روی صحنه در مذمت جنگ عراق خوا ندند که در آن اعضای گروه ماسک سردمداران جنگ را به صورت داشتند؛ همچنین ایشان در آلبوم قبلیشان ترانه ی Timor را در مورد مردم تیمور شرقی خواندند. و البته ایشان سفیر دوستی کلمبیا در یونیسف هستند و با رئیس جمهور های کشورهای ایالات متحده (اوباما)، کلمبیا، آرژانتین، برزیل و پورتوریکو و همچنین شخص پاپ به طور حضوری ملاقات داشته اند.

پس من مطمئنم که این اقدام موثر می افتد و ایشان با روی باز به ما جواب می دهند. بنابراین اقداماتی که فکر کردم انجام دهیم به شرح زیر است:

1- نوشتن نامه به ایمیل های مربوط به شخص ایشان و همچنین اطرافیانشان (از جمله همسرشان آنتونیو دلاروآ که خود از پیشگامان کارهای بشردوستانه خصوصا در فعالیت های سیاسی است.).

2- مطرح کردن درخواستمان در فوروم های بزرگ و اصلی هواداران ایشان و رساندن پیاممان به طور مستقیم و موثر به هواداران دیگر کشورها

3- نشاندادن و فهماندن نماد جنبش سبز به هواداران و تقاضا از آن ها که با نماد سبز در کنسرت های شکیرا حاضر شوند

4- ارجاع آن ها به یک منبع مناسب انگلیسی و ... (سایت، وبلاگ، خبرنامه) برای اطلاعات بیش تر در مورد جنبش سبز

5- دعوت از لیدرهای ایرانی دیگر خواننده ها برای انجام اقدام ما

پس در این راستا از شما (البته می دانم که شما مشغله ی فراوانی دارید) تقاضا دارم که به ما بگویید نخست این اقدام درست است و چگونه انجام شود بهتر است. دوم اگر ممکن است نامه را شما تهیه کنید چون تجربه ی شما بسیار بیش تر از ماست. سوم خلاصه به ما بگویید در این راه چکاری انجام دهیم بهتر است.

دوستار شما

...

زنده باد ایرانی

آزاد باد ایران

پیروز باد جنبش سبز


Share/Save/Bookmark

more from Shorts
 
Monda

for Shorts and Hamid

by Monda on


Monda

can she Dance!

by Monda on

I loved Shakira from day one - now I love her even more.  I wish she would do an iranian.com benefit show in the bay area.  Good luck Hamid.


Anahid Hojjati

Dear Shorts, Shakira is one of my favorite singers.

by Anahid Hojjati on

 

Dear Shorts, as if I need another reason to like Shakira, now you suggest to enlist her support of Green Movement.  Why not?  Shakira is an international singer and has fans all over the world. One of your suggestions was to go to Shakira's concerts.  I am all for that. Let's see what Jahanshah has to say about your letter.