February 20 (1 Esfand): developing news

Share/Save/Bookmark

February 20 (1 Esfand): developing news
by Shifteh Ansari
20-Feb-2011
 

Last week's demonstrations ended in fresh violence and lost lives. The cruel cycle of directly shooting at and killing the unarmed protesters and then kidnapping their bodies was enhanced by attempting to hijack their ideals and dignity, and turning them into "martyred Basijis, murdered by the Mojahedin-e Khalgh Organization." As a desperate Islamic Republic of Iran slips further into acts of violence, threats, and intimidation, the crowd that protests deceit and violence and injustice has found new resolve in taking to streets. With the regime officials stepping full-force into a campaign to finally arrest and prosecute Mir Hossein Mousavi and Mehdi Karroubi, Iranians have started to take to streets again to claim their rights and to show the IRI rulers that not only have they not lost their spirit during the close to two years of prosecution, imprisonment, torture, and intimidation, they are ready to face it head on. The sad thing in all this is the government's turning peaceful and conciliatory protests into what could potentially become a violent street war.

As Iranians start to take to streets today, February 20, 2011, to remember the murdered protesters Sane Jaleh and Mohammad Mokhtari, and to support Mousavi and Karroubi, I urge you to turn your worries into action and to find news from wherever you can about what is happening inside Iran and to share it with others here. Let's get the voices of Iranians inside Iran out and let the world hear it. It is the least we can do. Remember, we are the media.

Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
IranFirst

سر در گمی نیروهای نظامی و انتظامی

IranFirst


 

حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران و سر در گمی نیروهای نظامی و انتظامی

 

چکیده :حضور گسترده اما غیر متمرکز
مردم در تمام نقاط تهران موجب سر در گمی نیروهای نطامی، امنیتی و

انتظامی
شده است.هزاران نیروی یگان ویژه همچنان در سطح شهر تهران حضور دارند .
گزارش خبرنگاران کلمه از خیابان های پارک وی، میرداماد ، میدان ولی عصر و
بلوار کشاورز حاکی است که در این مناطق درگیری...

حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران موجب سر در گمی
نیروهای نطامی، امنیتی و انتظامی شده است.هزاران نیروی یگان ویژه همچنان
در سطح شهر تهران حضور دارند .

گزارش خبرنگاران کلمه از خیابان های پارک وی، میرداماد ، میدان ولی عصر و
بلوار کشاورز حاکی است که در این مناطق درگیری هایی میان مردم و نیروهای
گارد ویژه روی داده است و نیروهای پلیس به طرف مردم گاز اشک آور شلیک کرده
اند.

حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم نیز در خیابان ها و میدان های شهر تهران همچنان ادامه دارد.

//www.kaleme.com/1389/12/01/klm-48316/


yolanda

........

by yolanda on

Thank you, Shifteh and FirstIran, for the update!


Shifteh Ansari

درگیری شدید میان مردم و نیروهای امنیتی در رشت

Shifteh Ansari


جرس: خیابان مطهری رشت امروز شاهد درگیری شدید مردم معترض با نیروهای امنیتی و لباس شخصي‌ها در این شهر بود.
بنا به اخبار رسیده به جرس، برخی از شاهدان عینی از رشت، شمار افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را بیش از روز ۲۵ بهمن برآورد کرده‌اند.
این شاهدان همچنین از شمار بالای بسیجی‌ها و نیروهای امنیتی و انتظامی در شهر خبر دادند که با تهدید و ارعاب سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.
//www.rahesabz.net/story/32953/


Shifteh Ansari

First Tehran videos

by Shifteh Ansari on


Shifteh Ansari

رهانا:ضرب و شتم مردم معترض در خیابان راهنمایی شهر مشهد

Shifteh Ansari


از بامداد امروز نیروهای امنیتی و نظامی همراه با تجهیزات و «اسلحه» در اکثر خیابان‌ها و میادین اصلی شهر مشهد مستقر شده و موجی از رعب و وحشت را به خیابان‌ها آوردند.
به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» نیروهای امنیتی حضور چشمگیری در خیابان «راهنمایی» در شهر مشهد داشته و ساعاتی قبل با مردمی که قصد تجمع داشتند برخورد کردند. این نیروهای مردم را با ضرب و شتم متفرق کرده و اجازه برگزاری تجمع را به آنان نداده‌اند.
خیابان «پرستار» در نزدیکی همین خیابان نیز شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و مردم معترض بوده است. نیروهای امنیتی برای تهدید «اسلحه‌های» خود را به مردم نشان می‌دهند.
نیروهای امنیتی بسیاری در بیمارستان «قائم» در نزدیکی این خیابان‌ها حضور داشته و از بیمارستان به عنوان پایگاه خود استفاده کرده‌اند.
//www.rahana.org/archives/36386


Shifteh Ansari

سحام نیوز:مقایسه انبوه نیروهای امنیتی و یگان ویژه با سی خرداد۸۸

Shifteh Ansari


سحام نیوز: تعداد نیروهای لباس شخصی،بسیج، پلیس و یگان های گارد ضد شورش در خیابان های تهران خیلی زیادتر از دوشنبه ۲۵ بهمن برآورد می شود.
به گزارش خبرنگاران کلمه،به عنوان مثال چند صد نیروی امنیتی و انتظامی در میدان و خیابان فاطمی شانه به شانه هم ایستاده اند و از هرگونه تجمع مردم جلوگیری می کنند.سمت شمالی میدان فاطمی کاملا در دست پلیس و سمت جنوبی خیابان در تسلط کامل لباس شخصی هاست.
خبرنگاران کلمه،فضای امروز شهر تهران را با سی خرداد ۸۸، مقایسه می کنند که از نوجوان تا پیرمرد در میان نیروهای سرکوبگر هست.
امروز همچینین نیروهای تازه ای از سپاه پاسداران با لباس فرم های جدید که پیش از این مشاهده نشده بودند، نیز در خیابان های تهران حضور دارند.
نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت بی هدف، مدام در حال رفت و آمد در میان مردم هستند و گاه در خیابان ولیعصر و محدوده های خیابان مطهری تا میدان ولیعصر ، خیابان جمهوری و چهارراه ولیعصر کارت شناسایی مردم را در پیاده رو ها چک می کنند.
آخرین گزارش های خبرنگاران ما حاکی است که تجمع های پراکنده مردم در انقلاب و به سمت جمالزاده ادامه دارد.
//www.sahamnews.net/?p=17342


Roozbeh_Gilani

دیپلمات ایرانی در ایتالیا در اعتراض به سرکوب مخالفان استعفا داد

Roozbeh_Gilani


يك عضو ارشد سركنسولگرى ايران در شهر ميلان در شمال ايتاليا، در اعتراض به سركوب معترضان ايرانى توسط حكومت اين كشور در ۲۵ بهمن، از سمت خود استعفا داده است.

احمد ملكى، معاون مستعفى كنسولگرى ايران در ميلان، در گفت و گو با بخش فارسى بى بى سى اعلام كرده كه به جنبش سبز ايران پيوسته است. او خواهرزاده مهدى كروبى از رهبران مخالف دولت در ايران است.

آقاى ملكى چهارمين ديپلمات ارشد جمهورى اسلامى ايران است كه طى حدود يك سال گذشته در اعتراض به سركوب شديد معترضان ايرانى از سمت خود استعفا مى كند.

او با ۲۵ سال سابقه خدمت در وزارت امور خارجه ايران، پيش از اين سمت هايى در نمايندگى هاى ايران در پرتغال و نايروبى داشته است.

محمدرضا حيدرى، كنسول ايران در نروژ، حسين عليزاده، ديپلمات سفارت ايران در فنلاند و فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم و وابسته مطبوعاتى سفارت ايران در بلژيك ديپلمات هايى هستند كه پيش از آقاى ملكى در اعتراض به سركوب ها در ايران از سمت خود كناره گيرى كرده و به جنبش اعتراضى در اين كشور پيوستند.

وزارت خارجه ايران هنوز نسبت به اين استعفا واكنشى نشان نداده است اما محمدرضا حيدرى اولين ديپلمات مستعفى و بنيانگذار "كمپين سفارت سبز" مى گويد ديپلمات هاى معترض بيشترى در درون دولت ايران هستند كه آنها نيز به تدريج استعفا خواهند داد.

"كمپين سفارت سبز" يكى از اهداف خود را "اعلام همبستگى ديپلمات هاى ايران با جنبش سبز آزاديخواهانه مردم ايران و ترك سفارتخانه هاى جمهورى اسلامى" بيان مى كند.

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110220_l23_diplomats_defection_maleki.shtml


IranFirst

Several of IRI Web sites brought down by people

by IranFirst on

4:32 تعدادی از وب سایت های رسمی نهادهای حکومتی ایران از جمله وب سایت رهبر جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دسترس خارج شده است. به نظر می رسد دلیل این مسئله حمله های اینترنتی مخالفان حکومت باشد.

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_l...


Shifteh Ansari

رادیو آلمان: حضور گسترده نیروهای امنیتی و درگیری‌های پراکنده در

Shifteh Ansari


حضور گسترده نیروهای امنیتی و درگیری‌های پراکنده در تهران
گزارش‌ها حاکی از حضور گسترده نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی‌های موتورسوار در خیابان‌های مرکزی تهران است. با این‌حال تجمع‌های پراکنده‌ای در خیابان‌های ولی عصر، انقلاب و آزادی شکل گرفته که گاه با شعارهای ضددولتی همراه است.
[15:20] براساس گزارش یک شاهد عینی، در خبابان میرداماد درگیری شدیدی میان مردم و نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی در جریان است. گاها صدای تیراندازی نیز به گوش می‌رسد.
[15:00] گزارش‌ها از مهاباد حاکی است که جمعیت زیادی در مرکز شهر و اطراف میدان استقلال حضور دارند و شعارهای ضددولتی می‌دهند. برخی گزارش‌های دیگر نیز حاکی از درگیری میان مردم و نیروهای انتظامی است. مردم در خیابان‌ها لاستیک روشن کرده و با پرتاب سنگ به حملات نیروهای انتظامی پاسخ می‌دهند.
[14:50] یک شاهد عینی به دویچه وله گفت تجمعی در میدان ولی عصر شکل گرفت که با برخورد سریع و خشن نیروهای ضد شورش و لباس شخصی پراکنده شد.
باقیش اینجا: //www.dw-world.de/dw/article/0,,6444685,00.ht...


IranFirst

Shiraz Demonstrations today (Video)

by IranFirst on


Shifteh Ansari

1 نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی درمیدان 7 تیربه شهادت رسید

Shifteh Ansari


به گزارش شاهدان عینی: یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر به شهادت رسید؛ در میدان انقلاب جمعیت معرض به یکدیگر پیوستند
يكشنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۸۹
دقایقی پس شکل گیری تجمع اعتراضی امروز، مامورین نظامی-امنیتی در میدان هفت تیر به سوی مردم تیراندازی کردند.
به گزارش دانشجونیوز بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند.
یکی از حاضران در صحنه به دانشجونیوز گفت شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که این شهروند پس از دقایقی در میدان هفت تیر جان سپرد. این در حالی است که بی بی سی به نقل از یک شاهد عینی دیگر گزارش کرده است که صدای تیراندازی از حوالی خیابان عباس آباد در تهران شنیده است.
از صبح امروز ماموران گارد ویژه و نیروهای انتظامی به همراهی نیروهای بسیج مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم، در میدان های اصلی شهر حضور یافتند تا مانع از شکل گیری تجمع های اعتراضی مردم شوند ولی با این وجود در برخی از نقاط شهر تهران همچون میدان ولیعصر، میدان هفت تیر، میدان ونک و مقابل پارک ملت مردم تجمع کرده و شعارهایی بر علیه حکومت سر دادند.
.
//www.daneshjoonews.com/news/politics/5909-13...


Shifteh Ansari

العربیه: نیروهای امنیتی میدان های اصلی تهران را اشغال کرده اند

Shifteh Ansari


" برای جلوگیری از تکرار شدن تجربه میدان التحریر قاهره"
نیروهای امنیتی میدان های اصلی تهران را اشغال کرده اند
خبرهای رسیده از تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که نیروهای امنیتی، گارد ضد شورش، نیروهای بسیج و افراد موسوم به لباس شخصی برای جلوگیری از شکل گیری هر گونه تجمع و راهپیمایی، از صبح امروز یکشنبه 20-2-2011 در میادن و خیابان های اصلی شهر مستقر شده اند.
این حضور به گونه ای است که شاهدان عینی از تبدیل شدن تهران به یک پادگان بزرگ سخن می گویند و تاکید می کنند نیروهای امنیتی تلاش می کنند تجربه تحصن معترضان در میدان التحریر قاهره تکرار نشود.
Read the rest here: //www.alarabiya.net/articles/2011/02/20/13845...


IranFirst

Mirdamad - Visious attacke by IRI Thugs

by IranFirst on

14:19 شاهدان عینی از تهران: "تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان میرداماد، حمله شدید نیروهای امنیتی به مردم. شلیک گاز اشک آور"

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_l...


IranFirst

در گیری در میدان انقلاب

IranFirst


14:00 شاهدان عینی از شهر رشت خبر دادند: "در خیابان
مطهری رشت نیروهای امنیتی فراوانی حضور دارند و معترضان نیز تلاش می کنند
که تجمع هایی تشکیل دهند."

13:51 یک شاهد
عینی به دویچه وله گفت، نیروهای امنیتی مراکز تجازی حدفاصل میدان و چهار
راه ولی عصر را تعطیل کرده‌اند. سردار رحیمی ، فرمانده تهران بزرگ شخصا در
چهار راه ولی عصر حضور دارد. تعداد نیروهای لباس شخصی چندین برابر مردمی
است.

13:48 رضا سیاح، خبرنگار سی ان ان از پاکستان، به نقل از یک شاهد عینی در توئیتر نوشت: "نیروهای امنیتی با معترضان در میدان انقلاب تهران درگیر شده اند.

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_l...


IranFirst

"اسفند دونه دونه، سید علی سرنگونه

IranFirst


13:38 معترضان در شهر تهران شعار جدیدی علیه رهبر ایران سر داده اند و به مناسبت اول اسفند گفته اند: "اسفند دونه دونه، سید علی سرنگونه."

13:35 یک
شاهد عینی از شهر شیراز به بی بی سی فارسی گفت که نیروهای امنیتی تلاش می
کنند تا از تجمع مردم در چهار راه ملاصدرای این شهر جلوگیری کنند.

13:30 گزارش ها از شکل گیری تجمع های اعتراضی و حضور نیروهای امنیتی در چهار راه ملاصدرای در شهر شیراز حکایت دارد.

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_l...


IranFirst

Watch out for IRI Thugs' Twitter accounts (see screen capture)

by IranFirst on

 

//3.bp.blogspot.com/-Zj_HvPOJhP4/TWD_JyOUQoI/...

Pro-regime Twitter accounts have intensified their activity on February
20 (Esfand 1 in Iranian calendar), a day of protests called by the
opposition. The following screen capture
shows some of the culprits tweeting the same messages at the same time.
Some of the messages aim to create fear ('Motorcyclists are jotting
down our car registration number...) and spread disinformation ('URGENT/
Mousavi arrested + photo'). Others are incitements to violence ('Esfand
1 - a day to demand blood')...

//www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/tehranbure...


IranFirst

GUN SHOTS in Abbas Abad

by IranFirst on

13:25 یک شاهد عینی از تهران می گوید که صدای تیراندازی از حوالی عباس آباد (واقع در شمال مرکزی پایتخت) شنیده است.

13:17 گزارش
های متعددی از شهر اصفهان مبنی بر شکل گیری تجمع های اعتراضی و حضور
چشمگیر نیروهای امنیتی و انتظامی در میدان انقلاب، چهار راه نظر، و دروازه
شیراز این شهر حکایت دارد.

13:14 خبرگزاری فارس: "تهران در آرامش كامل؛ هيچ خبری نيست."

13:11 یک گزارش تائید نشده از شهر مریوان (استان کردستان) حاکی از تجمع معترضان در این شهر است.

13:10 یک
شاهد عینی از خیابان ملاصدرای شیراز، به بی بی سی گفت همزمان با تجمع
معترضان در این خیابان، نیروهای امنیتی با باتوم سعی در متفرق کردن آنها
داشتند. این شاعد عینی گفت، معترضان شعار "مرگ بر دیکتاتور سر

می دهند" و
با ماموران درگیر شده اند

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_l...


IranFirst

تجمع مردم در مقابل صدا و سيما

IranFirst


 

وب سايت جرس از تجمع مردم در مقابل صدا و سيما گزارش داد  ۱۳۸۹/۱۲/۰۱

وب
سايت جرس، گزارش داده است که جمعی از مردم با تجمع در برابر ساختمان صدا و
سيما در خيابان ولی عصر تهران، شعار الله اکبر سرداده اند.
وب سايت جرس به نقل از شاهدان عينی می نويسد مردم در خيابان های سهروردی، ميدان هفت تير، انقلاب و ولی عصر تجمع کرده و شعار می دهند.
تجمع
امروز به دعوت شورای هماهنگی راه اميد، برای گراميداشت ياد صانع ژاله و
محمد مختاری، دو دانشجوی کشته شده در تظاهرات ۲۵ بهمن ماه، برگزار شده است.

 

//www.radiofarda.com/archive/news/20110220/14...


IranFirst

شلیک گاز اشک آور و بستن میدان ولیعصر...

IranFirst


 

*
شلیک گاز اشک آور بسمت تظاهرکنندگان در میدان ولیعصر من مستقیما از میدان
ولیعصر گزارش میکنم / میدان ولیعصر شلوغ شده پلیس ضد شورش به سمت جمعیت
لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد من از طریق ایرانسل و با اپرا مینی این
پیغام رو گذاشتم . اطلاع رسانی کنید در محورهای انقلاب – ولی عصر و در
میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به
شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند. بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و
گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند.

* دانشجو آنلاين: به گفته يكي از شاهدان در همين لحظه گزارش شد كه در ميدان ولي عصر وضعيت از روز 25 بهمن هم متشنج تر شده است.

* در پی اعلام برگزاری تجمع در یکم اسفند ماه از سوی مخالفین دولت، از
ساعات اولیه صبح امروز نیروهای امنیتی و یگان ویژه در میادین شهر مستقر شده
و و با رسیدن به ساعت برگزاری تجمع بر تعداد این نیرو‌ها افزوده شده است.
گزارشگران هرانا از سطح شهر تهران گزارش می‌دهند نیروهای امنیتی در میادین
اصلی شهر هم چون میدان ولیعصر، چهار راه ولیعصر، میدان انقلاب، ونک و...
مستقر شده‌اند و به عابرین پیاده اجازه ایستان نمی‌دهند.
هم چنین لحظاتی پیش گزارش شده است که پهنای باند اینترنت در میادین اصلی
شهر به شدت کاهش یافته است و خطوط تلفن همراه با اختلال مواجه شده است.
از سویی نیروهای امنیتی با یورش به پاساژ‌های اطراف چهار راه ولیعصر، پاساژ
ایرانیان، پاساژ ولیعصر، پاساژ رضا و... اقدام به تعطیلی آن‌ها نموده که
موجب محبوس شدن برخی از شهروندان در پاساژ‌ها شده است.

//www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=29047


G. Rahmanian

Down With IR!

by G. Rahmanian on

The end is near!


IranFirst

Keshavarz Blvd in people's Hands

by IranFirst on

 

12:53 یک شاهد عینی از میدان ولیعصر تهران ادعا
می کند که "بلوار کشاورز در اختیار سبزهاست. در میدان ولیعصر بسمت
تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند." بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار
در ایران، نمی تواند این اخبار  را تایید یا تکذیب کند.

12:47 یک
شاهد عینی می گوید که "در شهر مهاباد (استان کردستان) مخالفان دولت در چند
خیابان اصلی این شهر تجمع کرده‌اند." بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در
ایران، نمی تواند این اخبار  را تایید یا تکذیب کند.

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_l...

 

 


IranFirst

Now in Parkway - Slogans against "rahbar"

by IranFirst on

 

12:40 شاهدان عینی از تهران می گویند که حوالی چهار راه
پارک وی (شمال تهران) "گروهی از معترضان شعار هایی علیه رهبر ایران" سر
داده اند. بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار 
را

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_live_iran_25bahman.shtmlتایید یا تکذیب کند

 

 

 

 

 



David ET

میدان ولیعصر در دست مردم

David ET


میدان ولیعصر در دست مردم
همین الان نیروهای ضد شورش از میدان ولیعصر به خیابانهای اطراف عقب نشینی کردند
جمعیت زیاد شده

Due to time limitation will post future updates on facebook site of Iran Secular only:

//www.facebook.com/profile.php?id=100001068325104 


David ET

اول اسفند، لحظه به لحظه

David ET



Azadeh Azad

راهپیمایی

Azadeh Azad


راهپیمایی سراسری اول اسفند ماه 1389

 

از تمامی دوستان و هموطنان گرامی خواهشمند است به هر طریقی که شده از داخل یا خارج از کشور این روز را اطلاع رسانی کنند (ایمیل، اس ام اس ، فیس بوک ، تویتر ، فرند فید یا هر منبع اطلاع رسانی دیگر)

"به یاد داشته باشید در روز های حساس و سرنوشت سازی به سر میبریم. چشم بسیاری از دوستان ما به ما دوخته شده است"

زمان و مکان های راهپیمایی در سراسر کشور به شرح زیر می باشد:

مسیرهای مشخص شده در ۳۶ شهر کشور

تهران: میدان امام حسین ، تا میدان آزادی در صورت بسته بودن این مسیرها میدان هفت تیر به سمت بلوار کشاور:

اصفهان: میدان انقلاب - چهارباغ عباسی- ساعت سه

تبریز: فلکه آبرسان (دانشگاه)، میدان ساعت (شهرداری)

ارومیه: خیابان ارومیه، از شهرجایی تا میدان انقلاب

اردبیل: چهارراه امام تا میدان شریعتی

ایلام: خیابان بیست و چهار متری ولی عصر و خیابان اشرفی اصفهانی

بوشهر: خیابان شهدا

ورامین: میدان راه آهن تا میدان اصلی ورامین

پیشوا: خیابان شریعتی

قرچک: خیابان محمد آباد

اسلام شهر: خیابان باغ فیض، بلوار امام حسین از ابتدای جاده ساوه تا میدان اصلی باغ فیض

کرج: میدان شاه عباسی تا میدان حصارک

شهرکرد: حدفاصل چهارراه دامپزشکی تا میدان انقلاب

بیرجند: خیابان مدرس

مشهد: از سه راه راهنمايي- به سمت ميدان شريعتي

بجنورد: میدان ۱٧ شهریور

اهواز: فلکه ساعت تا چهارراه آبادان

زنجان: خیابان سعدی، خیابان امام

گرمسار: میدان شهدا تا میدان امام

سمنان: از میدان سعدی به سمت میدان کوثر

شاهرود: خیابان ۱٢ بهمن

شیراز: ساعت سه - مقصد نهایی:روبروی دانشکده مهندسی شماره دو

مسیر یک:میدان نمازی تا دانشکده

مسیر دو:میدان ستاد به سمت میدان نمازی تا دانشکده مهندسی

مسیر سه:میدان ارم به سمت میدان نمازی تا دانشکده مهندسی و سایر کوچه ها و خیابان های منتهی به ملاصدرا به سمت دانشکده مهندسی

سنندج: خیابان پاسداران

کرمان: میدان مرکزی (میدان آزادی)

کرمانشاه: میدان فردوسی

یاسوج: پارک ساحلی میدان استانداری

گرگان: میدان ولی عصر تا زرتشت

رشت: خیابان امام خمینی – خیابان مطهری – خیابان گلسار

بروجرد: خیابان شهدا

خرم آباد: خیابان شهدای شرقی

بابل: خیابان دکتر شریعتی ،میدان امیرکبیر -کنار پارک شادی (ساعت پنج)

ساری: خیابان فرهنگ، خیابان قارن، خیابان انقلاب

آمل: خیابان امام رضا

اراک: خیابان عباس آباد، خیابان ملک، خیابان امام خمینی

همدان: میدان دانشگاه، آرامگاه بوعلی

بندرعباس: از چهارراره رسالت تا نخل ناخدا

یزد: خیابان دهم فروردین، خیابان آیت الله کاشانی از میدان مجاهدین تا میدان ابوذر

رسانه شمایید


Shifteh Ansari

هشدار جمعی از ایثارگران و پاسداران نسبت به تداوم اعمال خشونت علی

Shifteh Ansari


هشدار جمعی از ایثارگران و پاسداران نسبت به تداوم اعمال خشونت علیه مردم
جمعی از رزمندگان و ایثارگران مازندرانی دوران جنگ هشت ساله، در واکنش به خشونت های اِعمال شده علیه معترضان، حامیان جنبش سبز و همچنین فعالان اصلاح طلب، بیانیه ای هشدار آمیز صادر کردند. و همزمان گروهی از پاسداران سپاه تهران نیز، نسبت به تداوم خشونت علیه مردم و بازداشت شدگان هشدار دادند.
به گزارش منابع خبری، این رزمندگان و ایثارگران دوران جنگ، در بیانیه خود پیرامون اوضاع فعلی کشور نوشته اند “ما جمعی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اعلام می داریم که آستانه تحمل فرزندان انقلاب نزدیک به سر آمدن است و این بیانه به معنی اتمام حجت با آنانی است که است با سو استفاده و جعل نام و هویت واقعی بسیجی و سپاهی دست بر خون هوطنان می برند و با اینگونه جنایت ها اصل نظام و انقلاب را بدنام می کنند و بداند همانگونه که منافقین و عوامل دست نشانده استکبار را بر جایشان نشاندیم امروز نیز اگر وضعیت موجود اصلاح نگردد و اینگونه حرکات مشکوک ادامه یابد همان خواهیم کرد که در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس از خود نشان داده ایم .”
Read the rest here: //www.sahamnews.net/?p=17297


Shifteh Ansari

ارسال پیامک های جعلی و کذب، پیرامون لغو راهپیمایی امروز

Shifteh Ansari


نهادهای امنیتی در ترفندی تازه برای اخلال در راهپیمایی هواداران جنبش سبز با ارسال پیامکی به شهروندان مدعی لغو برنامه راهپیمایی امروز شدند. این مساله توسط مشاور ارشد میرحسین موسوی تکذیب شد. وی تصریح کرد که تجمعات بزرگداشت شهیدان صانع و مختاری امروز در سراسر ایران برگزار می شود.
بنابرگزارشها، در این پیامک که از غروب روز شنبه با شماره 0983000 برای تلفن های همراه شهروندان فرستاده شده، آمده است که “با توجه به تشدید فشار رژیم بر رهبران جنبش و احتمال دستگیری آنها، تجمع فردا به روز دیگری موکول گردید. همراهان جنبش با حضور در مساجد یاد شهدای ٢۵ بهمن را زنده نگاه دارند.”
گفتنی است در پایان این پیامک نام “شورای هماهنگی راه سبز” قید شده و از آنجا که در ایران هیچ شخص حقیقی و نهاد حقوقی بدون اجازه مخابرات و نهادهای امنیتی امکان استفاده از سامانه ارسال پیامک را ندارد، این پیام مطمئنا ترفندی تازه از سوی حکومت برای منصرف کردن شهروندان معترض از شرکت در راهپیمایی امروز است.
نهادهای امنیتی در ماه های گذشته نیز هرگاه برنامه اعتراضی از سوی جنبش سبز برای حضور در خیابان ها تدارک دیده می شد با ارسال پیامک هایی به شهروندان مدعی می شدند که آنها شناسایی شده و در صورت حضور در تجمع های خیابانی تحت تعقیب قرار می گیرند.
//www.sahamnews.net/?p=17299


Mash Ghasem

پیش بسوی" حکومت نظامی" رسمی ؟

Mash Ghasem


البته در عرض چند سال گذشته ( منهای دو هفته قبل از "انتخابات") ما همواره
به نحوی از انحا با یک حکومت نظامی " غیر-رسمی"   بسیار خشن روبرو بوده ایم. اما خیزش اخیر مردمی ، همراه با تحولات منطقه ای ، شرایطی بسیار
متفاوت برای رژیم ایجاد کرده است. این خبر " ،مقابله مسلحانه"  میتواند:
۱) بهترین بهانه برای رژیم  در اعلام  یک حکومت نظامی رسمی باشد.
۲) چنین حماقتهایی از رجوی نیز هیچ بعید نیست. " فاز  مسلحانه" بهترین بهانه برای کشتار کامل یک نسل مبارزان به دست رژیم شد.
۳) ترکیبی از یک و دو .
۴) هیچکدام ، و تثبیت "اول اسفند" بمثابه  پیروزی یک "جنگ موضعی" دیگر از سوی مردم ،علیه رژیم.
اشارت به تعبیر گرامشی از "جنگ موضعی" 
.War   of  Position   و  "جنگ مانوری"  War of Maneuver   
خانم انصاری واقعا دست  شما درد نکنه، و تکرار مشاهدات استاد دیوانه  در مورد شما.
این بخش تویتر هم که دیگه نور الی نور. خسته نباشید.

Shifteh Ansari

درخواست مشاور موسوی از سپاه: دست به خشونت علیه مردم نزنید

Shifteh Ansari


بی بی سی: درخواست مشاور موسوی از سپاه: دست به خشونت علیه مردم نزنید
اردشیر امیرارجمند، مشاور میر حسین موسوی، از رهبران مخالف دولت ایران بر تجمعات روز یکشنبه، اول اسفند تاکید کرده و از نیروهای امنیتی خواسته است تا علیه مردم دست به خشونت نزنند.
آقای امیرارجمند در گفت و گو باکلیک شبکه تلویزیونی رسا، گفت: " ۲۵ بهمن يك آزمون بزرگ براى دولت بود و تظاهرات معترضان لرزه بر اندام اقتدارگرايان انداخت و براى همين آنها عكس العمل‌های تند نشان دادند."
در تظاهرات ۲۵ بهمن، كه با فراخوان ميرحسين موسوى و مهدى كروبى و براى "ابراز همبستگى با مردم مصر و تونس" انجام شد، مخالفان دولت ايران به سر دادن شعار عليه آيت الله خامنه‌اى، رهبر ايران پرداختند.
در جريان مقابله خشونت آميز نيروهاى امنيتى با معترضان، ده‌ها نفر زخمى و دو نفر كشته شدند.
مشاور آقای موسوی از نیروهای سپاه و بسیج و انتظامی خواست تا با مردم باشند.
او گفت: "ما از نيروهاى سپاه، بسيج و نيروى انتظامى انتظار داريم در كنار مردم باشند، ما قصد نداريم همه نيروهاى نظامى و انتظامى را به يك چوب برانيم و آنها را سركوبگر ببينيم. اميدوار هستيم كه آنها خاطره اى را كه در ذهن مردم از دفاع مقدس باقى مانده زنده نگه دارند و نگذارند نام آنها در تاريخ در كنار سركوبگران برده شود."
باقیش اینجا: //www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110220_a...


Shifteh Ansari

AP: Iran warns opposition rally may turn violent

by Shifteh Ansari on

TEHRAN, Iran -- An Iranian pro-government news agency claims armed opposition groups plan to shoot at people in a protest rally set for Sunday afternoon.
The report says that teams of the Mujahedeen Khalq, an Iraq-based Iranian opposition group, have entered the country to shoot people during the protest rally.
The report by hardline Fars news agency is seen as a warning to potential protesters that the demonstration will become violent.
Iran's opposition has called for a rally Sunday to mark a week since the deaths of two people in Feb. 14 clashes between security forces and opposition protesters in Tehran.
It was the largest demonstration by the opposition in more than a year.
The opposition blames the deaths on government forces.
//www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/artic...