ریشه کنی تفرقه و جهل حسادت و تمامیت خواهی اصلهای اول کار ماست.


Share/Save/Bookmark

ریشه کنی تفرقه و جهل  حسادت و تمامیت خواهی  اصلهای اول کار ماست.
by Sahameddin Ghiassi
11-Nov-2011
 

دوستان ګرامی با زدن حرفهای زشت و بعضا رکیک بهم و با خرد کردن هم و ایجاد تفرقه دشمنی ضدیت بیشتر ما به هیچ جا نخواهیم رسید. مشګل ما دیندار  بی دین و.. نیست مشګل ما تفرقه سهمګینی است که میان ما متاسفانه نهادینه کرده اند.  اسلام یک دین با پشتوانه عظیم علمی و فرهنګی است  در دامان اسلام پورسینا ها  مولوی بلخی ها رشد کرده و تولد یافته اند که دنیا به عظمت فکری علمی  اجتماعی آنان احترام میګذارد و در برابر آنان کمر خم میکنند. هیچ کتابی به عظمت زیبایی و پر باری مثنوی مولوی نیست. مارا اکنون ګروه ګروه کرده و برعلیه هم تحریک میکنند و تمامی این تفرقه ها و این دشمنی ها آبی است که به آسیابان دشمنان واقعی ما ریخته میشود. با ګفتن دین ندار کافر مرتد و با مسلمان ابله و بی شعور دردهای ما دوا نخواهد شد. دین اسلام دین حکمت و علم است.  اینرا حتی اروپاییان هم قبول دارند متاسفانه اکنون دین را آغشته به فساد  دورویی تظاهر  تعصب های غیرعلمی بیسوادی جهل تمامیت خواهی کرده اند .

 بیایید منصفانه مشګل ها را حل کنیم دشمن شماره یک ما جهل است مسلمانی که توانانی خواندن قرآن کریم را ندارد و خود را مسلمان می خواند در راه اشتباه افتاده است . اول بایست وی قران را با ترجمه کامل بخواند وبفهمد بعد ادعای دینداری کند که در غیر آن صورت یک مغرور بیسواد و یا یک جاهل آدمک است و بس که با فحش ناسزا میخواهد نادانی های خود را پنهان کند و چون منطق دلیل و سواد ندارد میخواهد با زور شمشیر و کشت کشتار دیګران را آماج حمله های خود کند که عملا به نفع غارتګران بین المللی و پادوهای محلی ملی آنان است.  پس راه اول ریشه کن کردن جهل خرافه و دانستن قرآن با ترجمه و درک کامل است. ما وقتی با کسی توافق فکری نداریم و یا اختلاف فکری داریم فورا خواهر و مادر او را وسط کشیده بارشان فحشها و ناسزاهای جنسی میکنیم. و آیا بدین ترتیب تمدن و علم خود را نشان داده ایم؟  رهبران فاسد کمونیست  کاپیتالیست وشیادان مذهبی خود فروخته به استعمار و استحمار بین المللی از همین اختلاف ها و نداشتن وحدت در کثرت ما سو  استفاده های کلان کرده و میکنند. خودتان ببینید که کی کشور زیبای مارا سوخته و مخروبه کرده است؟  خودما که با ګرفتن تفنګ و کلاشینګف و بمب و انتحاریګری  هم برادران و خواهران خود را کشتیم و هم کشورمان را ویرانه کردیم  تا دیګران بیایند و بسازند؟  فساد اداری رشوه خواری  خود سوزی خودکشی  تمامیت خواهی دزدی میلیارد دلاریها و کودکان خیابانی زنان بی سرپناه  نداشتن مکتب و پوهنتون شفا خانه و روغتون همه همراه با تعصب های کور و بی دانشی و جهل خمیرمایه مشګلهای ماست.

 باید با هم متحد بشویم وحدت در کثرت  نه وحدت در دیکتاتوری و بردګی؟  احترام به باورها  قومیت ها و زبانهای هم  ما اګر مذهبی هم هستید که همه فرزندان حضرت آدم و حوا هستیم که بچشم بیګانګی بهم ننګرید  که سراپرده وحدت عالم انسان در کثرت بلند شده  همه شما بار یک دارید و برګهای یک شاخسار و ګلبنهای یک ګل؟ عشق دوستی محبت برادری برابری و دانش و عدل بایست مد نظر همه ما باشد. سعدی حافظ  عطار و سایرین راهها را نشان داده اند. از خواب غفلت بیدار شویم. 

 مونږ باید کوالای شی مخالفین تحمل کوو یا دویی ته همکاری کوو  متاسفانه زه باید ووایم چه مونږ اکثردیکتاتور یو او کوم کس زمونږ لکه فکر نه کوی مینه نه لرو. او هرکس دګر فکر کوی یا دګر اندیش دی مونږ دا یا دی احترام نه کوو او عزت نه کوو. مونږ نه کوالای شی چه هغه دلیل او تفکر اوریو او هغه زمان ضرورت ده چه مونږ ته توضیح کوی.  مونږ مایل نه یو هغه دلایل اوریو او هغه امکان ولرو.  مونږ کوشش کوو هغه خراب کوو او هغه نکته ضعفونه جک ووایو.  مونږ باید زده کوو چه زمونږ مخالفین او دوستان احترام کوو او دویی حق ولرو چه صحبت کوو و مونږ ته توضیحات ولری. 

مونږ باید تساهل لرو او تعصب نه لرو. هرڅوک زه ووایم صحیح نه دی. زه باید دیګران هم وخت کوم او دویی باید دویی فکرونه توضیح کوی. رضا شاه یو فقیر او بی کس ماشوم وه چه هیڅ کس نه لری . دی یوه خپلوان مشهور او ثروتمند نه لری. دی ښه کار کوی او ښه یوه سرتیر وه او دګروال او جنرال شو. وروسته هغه صدراعظم شو او بادشاه شو. دی ښه کارونه کوی. دی ایران ته دیر ښه کارونه کوی. اما ددی دښمنان هغه کارونه قبول نه لری او انصاف نه لری یواخی دی ته بد سخنان وایی. ددی زمن امام خمینی ته ووایی چه زه تاسو هرآزادی ورکوم یواخی زما کورونه او خپلوان بد سخنان مه وایی.  امام خمینی قبول نه کری او دښمنی هغه ته آغاز وکر. شاه د دی استا‌ذ یعنی آیت الله بروجردی برابر همکاری کوی او منصفانه تصیمونه کوی. تاسی قضاوت کوی اګر شاه او خمینی دوستانه باهم کارونه کوی زیاتی ښه نه وه؟ 


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi
 
Sahameddin Ghiassi

نوشته ای از انوپچل و کلاشنیکف

Sahameddin Ghiassi


پچل

زردشتیان با خواهرهای خود زنا میکنند توجه کنید به مطلب ذیل:

روایات متعددی وجود دارد که مجوس را اهل کتاب شمرده‌است از جمله روایت اصبغ بن نباته‌است که نقل کرده، علی بر فراز منبر گفت سلونی قبل ان تفقدونی، اشعث بن قیس برخاست و گفت ای امیرالمؤمنین چگونه از مجوس جزیه گرفته می‌شود در حالی که کتاب آسمانی بر آنها نازل نشده و پیامبری نداشته‌اند. علی گفت آنها کتابی داشته‌اند و خداوند در میان آنها پیامبری مبع...وث فرمود[۵۷] و در شریعت آن پیامبر ازدواج با محارم جایز نبود، یکی از پادشاهان آنها، در یک شب که مست بود، در حال مستی با دختر خویش در آمیخت مردم آگاه شدند و شورش کردند و گفتند اکنون لازم است بر تو حد جاری کنیم. آن پادشاه نیرنگی اندیشید و دستور داد همه جمع شوند وسخن او را بشنوند اگر نادرست بود هر تصمیمی خواستن بگیرند. مردم گرد آمدند، او گفت: شما همه می‌دانید که در میان مردم هیچ کس به پای پدر و مادر ما آدم و حوا نمی‌رسد، مگر نه این است که این دو تن که صاحب دختران و پسران شدند همه آنها با یکدیگر ازدواج کردند. مردم قانع شده و از آن پس ازدواج با محارم در بین آنها مرسوم شد

خَویدوده یا خوه‌دوده نوعی پیوند ازدواج در ایران باستان بود که بین محارم (خواهر و برادر یا والدین و فرزندان) بسته می‌شد و در کتاب‌های پهلوی زرتشتی از اصول رستگاری دانسته شده‌است. در کیفیت و شیوع این رسم خصوصاً در زمان ساسانیان بحث‌های داغی در گرفته‌است. بعضی چنان که آمد خویدوده را ازدواج بین خویشان نزدیک تعبیر کرده‌اند و بعضی چیزی چون صمیمیت و هم‌دلی. چنان که در مینوی خرد آمده است:

ترجمهٔ بخشی از پرسش ۳۷ از مینوی خرد:

«پرسید دانا مینوی خرد را که مردمان به چند راه و بهانهٔ کرفه به بهشت بیش رسند؟

مینوی خرد پاسخ کرد که:

...

نهم آن که دوستی روان را خوه‌دوده کند...»

به هر حال به احتمال زیاد ازدواج بین خویشان در ایران باستان در نزد اشراف و شاهان مرسوم بود. نمونه‌های مشابه در مصر قدیم و ارمنستان و عیلام و اینکاهای پرو دیده شده‌است. در دوران اسلامی ازدواج با محارم به عنوان طعنه علیه زرتشتیان استفاده می‌شد. چنان که عبید زاکانی در حکایتی آورده‌است که مسیحی از زرتشتی پرسید «از کی مادرانتان را در کار نمی‌کنید» و زرتشتی پاسخ می‌دهد «از زمانی که ادعای زاییدن خدا کردند».

برخی بر این باورند خویدوده تحریف در دین زرتشتی پس از زرتشت بوده، و آن را وسیله سودجویان برای سواستفاده‌های شخصی می‌دانند.

مرتضی راوندی در کتاب تاریخ اجتماعی ایران چنین می‌گوید:[۱]

«در دوره ساسانی چیزی که بیش از همه دستخوش تصرف و ناسخ و منسوخ و جرح و تعدیل موبدان بوده حقوق شخصی است. بویژه احکام ازدواج و ارث به اندازه‌ای پیچیده و مبهم بود که موبدان هر چه می‌خواستند می‌کردند و در این زمینه اختیاراتی داشتند که در هیچ شریعتی به روحانیان نداده‌اند.»

برخی این ازدواج را وسیله درباریان برای پاک و خالص نگه داشتن نژاد خود می‌دانستند.

کریستن سن در کتاب ایران در زمان ساسانیان می‌گوید:[۲] «اهتمام در پاکی نسب و خون خانواده یکی از صفات بارز جامعه ایرانی به شمار می‌رفت، تا به حدی که ازدواج با محارم را جایز می‌شمردند و چنین وصلتی را خویذوگدس (در اوستا خوایت ودث) می‌خواندند این رسم از قدیم معمول بود.»

وی همچنین کاربرد این واژه در اوستا را به معنای دیگری می‌داند که در دوران‌های بعد مورد تحریف و سواستفاده قرار گرفته است. وی چنین می‌گوید:[۳] «حتی در عهد هخامنشیان اگر چه معنی لفظ خوایت ودث در اوستای موجود مصرح نیست ولی در نسک‌های مفقود مراد از آن بی شبهه مزاوجت با محارم بود.»

مشیر الدوله در کتاب ایران باستان نیز در کتاب ایران باستان این ازدواج را وسیاه پاک نگه داشتن نژاد بوسیله درباریان می‌داند

See More

LikeUnlike · ·Follow PostUnfollow Post · 5 hours ago

Ali Hekmat likes this.
  • Ali Hekmat بلي برادر ممنون از معلومات مفيد تان واقعآ كه اهورايان (زرتشتيان آتش پرست ) مفسد ترين انسان نما هاي روي زمين اند !!!!!!!!!!!!!!

    5 hours ago · LikeUnlike · 1Loading...
  • Masab Omair کسانی که تاریخ را مطالعه کرده باشند میدانند که یزگرد هم با خواهر خود نکاح کرده بود

    about an hour ago · LikeUnlike

     


    anglophile

    بفرمأید کلاشنیکف نه کلاشینکف

    anglophile


     

     

    بابا چند بار بگم:نی‌ کف و نه شینکف

     

     


    Sahameddin Ghiassi

    سهم مردم ما از سرمایه های ملی ما

    Sahameddin Ghiassi


    دزدان میلیاردها می دزدند و مردم و کودکان وزنان ما سهم شان همین اعتیاد است که به آنان ارزانی شده است>