آشنایی با دید گاه های هم میهنان افغانی خراسانی سابق ما


Share/Save/Bookmark

آشنایی با دید گاه های هم میهنان  افغانی  خراسانی سابق ما
by Sahameddin Ghiassi
03-Sep-2011
 

§                                                                                    ماسخنان شمارا پي مي بريم که از سراب سربخود سخن ميگويد مابرايت از قران سخن ميګويم مګر خودت روی تقاضای نفسی بازهم ازشکمت سخنان چرب ولی ناممکن می سرای ما میګويم که خداوند درقران تصریح نموده که من خالق شيطان وانسان هستم شيطان دشمن شماست نه بايد... از او پيریو کنيد ولی به شيطان هم ګفته که برو هرچه ميکنی بکن ولی روز آخرت تو وپيروانت را به دوزخ می برم . به دوزخ هم وعده داده که تو را پر ميکنم ، اين همه تصريحات قران است ، ولی خودت باز هم انکارمی کنی وپافشاری داري که کودک پاک هست ، بلی من نه ګفته ام که کودک پاک آفريده نه شده ولی پس سنين بلوغ بسياري کودکان پيرو شيطان ميشود وما مجبودرهستيم اول آنهارا به کله خوب وآگرممکن نشد به زور آن شمير که همان خداوند امرنموده اين انسان کچ رو را به راه راست برابر نمايم ، اين عمل را ما جهاد ميګويم وخودت انکار داری ، بيايم به سخن مهم جهاد سابق افغانستان هم به افغان ثمر فروان داشت وهم به نيم کره زمين ، بلاک ظالمانه کمونزم ازبرکت خون هما مجاهدان راه حق سرنګون ساخته شد و پيمان وارسا جزء از تاريخ گشت وهمچنان ۲۶کشور زير سيطره شوروی وقت آزادی خود راګرفتند اين يک دست اورد بزرګ بو د ، ولی اين که ما ازآن جهاد به ګونه سالم بهره نه بورديم نقص يک تعداد سرخم شده های مشهور بود که فعلا هم باامريکا هم دست شده اند.

 ودر برابر ملت وآرمان مردم خود می رزمند،   متاسفانه انصاف و مروت از بین رفته است  قذافی مثلا قهرمان ملی بود و کشورش را از دست ایتالیایی ها نجات داد ولی او فکر میکرد که مردم بنده او هستند و به عبارت دیګر میخواست خودش بجای غارتګران قبلی بنشیند؟ اکنون هم که مردم اورا نمی خواهند میګوید مردم خاین هستند؟ هیتلر هم همین حرف را میزد  میګفت اګر ملت آلمان قدر مرا نمی داند پس بایست همه ملت آلمان از بین بروند؟  کشورهای اسلامی را با سایر کشورها اګر بسنجید متاسفانه همه ما عقب افتاده فقیر تر و از لحاظ علم و دانش هم به قهقرا رفته ایم.  مردم کشورهای پیشرفته آزاد هستند آنان که میل دارند کتاب انجیل را میخوانند و هیچ کس مجبور نیست که مذهبی باشد؟

  درحالیکه مسلمانان قرآن را نخوانده اند اکثریت آنان ولی مردم مسیحی کتاب مذهبی خود را خوانده اند. به عبارت دیګر حتی از نظر مذهبی هم ملتهای ما عقب تر هستند.  هیچ یک ازسرمایه داران و رییس جمهوران کشورهای غیر مسلمان اتومبیل نبز از تلای سفید یا نقره خالص سوار نمی شود یا در قصر های تلا و حمامهای ساخته شده غسل نمی کنند در صورتیکه در اسلام اصراف حرام است  و حتی داشتن یک حلقه تلا مکروه است تمامی زندګی این مثلا رهبران کشورهای اسلامی از تلا و تلا سفید است؟  آیا اینان خمس و زکوت داده اند آیا مالیات داده اند آیا کسی حسابرسی میکند که چطور این پولهای را بدست آورده اند میدانید که ژاک شیراک را بمحاکمه کشیده اند رییس جمهور فرانسه بعلت سو استفاده مالی ولی رهبران کشورها اسلامی در تحت لوای اسلام دزدی فساد شهوت رانی میکنند  و کسی به آنان کاری ندارند؟ اختلاف طبقاتی ورسیدګی به مردم در کشورهای مسیحی بسیار بهتر و بیشتر است درکشورهای اسلامی جوانان ما اکثر حتی قرآن را نمی توانند بخوانند و به علوم جدید مسلط نیستند  در صورتیکه اسلام دین علم و دانش است   الطلب العلم ولو به سین و یا الطب العلم فرضیه علی کل مسلم و مسلمه؟

 جهاد بایست منطقی و با دشمن واقعی باشد نه با یک مشت خرده پا. مثلا روسای شرکتهای بزرګ مواد مخدر آزادند ولی خرد پاهای فروشنده را اعدام میکنند  دزدهای ګرسنه را که نانی دزدیده اند قطع دست میکنند ولی شیوخ دزد میلیارد ها دلار از ثروت مردم را کاری ندارند  آیا این عدالت است؟  آیا برای  خود سوزی زنان کاری شده است  آیا با بچه بازها برخوردی شده است ؟ آیا به مردم رسیدګی شده است  آیا بچه های یتیم و خیابانی  جمع آوری شده اند؟ آیا جوانان ما به علم و دانش جدید دانایی و خواندن قرآن همراه با درک آن و حتی خواندن انجیل برای آګاهی بیشتر مجهز شده اند؟  آیا کسانی نظیر مولوی بلخی باعث آبروی اسلام هستند یا بمب ګذاران انتحاری؟  آیا با علم و دانش میشود به دنیا حکومت کرد یا با جنګ و آدمکشی.  اکنون دوره اقتصاد و جنګهای فکری و علمی و اقتصادی هست  نه شمشیر کشی و کشتن بستن؟  مردم ما بایست به دانش روز مجهز باشد حضرت علی فرمود که فرزند زمان خود باشید.  اینهمه در اسلام از عفو بزرګواری محبت  دوستی برابری علم دانش سخن ګفته شده است. اتحاد برابری برادری  آیا اختلاف بین مذهب های اسلامی حل شده است  کسانی در این دوره پیروز هستند که به علم دانش های مدرن مجهزند نه اینکه ساده دلانی که تنها مقلد هستند و حتی خودشان توانایی خواندن و درک قرآن را هم ندارند.

  یک مشت جانماز آبکش شاید خود خواه تمامیت خواه  نظیر یزید و خلفای حیله ګر شهوت ران قبلی ؟  ایالات و ولایات متحده آمریکا   اتحادیه اروپا  شرکتهای غول بین المللی  مواد منفجره و مواد مخدر و بیمه که میلیارد ها دلار ثروتهای ما را می برند و بجای آن اسلحه و بمب میدهند؟  آنوقت پادشاهی یا امپراتوری جزیره بحرین  کردها در پنج کشور تقسیم شده اند   ترکمن ها  پشتونها  پارسها  ترکها و.. در کشورهای جدید تاسیس ګذارده شده اند و همه ما متفرق هسیتم و باهم در حال نزاع ولی آنان متحد ؟ ما احتیاج به اتحاد داریم تا بتوانیم در برابر آنان برابری کنیم جوانان ما هم احتیاج به کار  پوهنتون  مسکن ازدواج رفاه بیمارستان زندګی دارند که با علوم جدید آشنا باشند  و نیز توانانی درک و خواندن قرآن را داشته باشند. نه یک مشت متعصب بیسواد  کوردل تمامیت خواه خود بین خود خواه ؟  درخت تو ګر بار دانش بګیرد  به زیر آوری چرخ نیلوفری را؟  تا بدانجا رسد دانش من  که بدانم که هنوز نادانم  دربرابر عظمت ګیتی ماهم قطره ای بیش نیستیم و تنها با اتحاد و دوستی میتوانیم زندګی ای داشته باشیم که خدا طالب آن بوده است؟ 


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi