هدف: ریشه کن کردن دیکتاتوری در خاورمیانه


Share/Save/Bookmark

هدف: ریشه کن کردن دیکتاتوری در خاورمیانه
by Sahameddin Ghiassi
13-Feb-2011
 

هدف: ریشه کن کردن دیکتاتوری در خاورمیانه

اگر هدف همه ما ریشه کن کردن دیکتاتوری و برپا کردن آزادی همگانی باشد کاری بسیار مثبت انجام داد شده است.  به عبارت دیگر ما با دیکتاتوری نمی جنگیم برای اینکه خودمان دست در دیگ امکانهای دیکتاتور نداریم و یا دست ما به دم گاوی در رژیم دیکتاتور بند نیست و ماهم از سفره گشاده غارتگری سهمی نداریم  ما میخواهیم شاید دیکتاتور را سرنگون کنیم برای اینکه خودمان خیال داریم همراه با دنباله هایمان جایش را اشغال کرده و دوباره مردم را به زیجیر و سو استفاده بکشیم. 

تا در ما تمامیت خواهی غرورهای بیجا و فساد و تنها فکر منافع شخصی نمیرد  پایین کشیدن یک دیکتاتور و بالا بردن دیکتاتوری دیگر دردی را دوا نخواهد کرد.  در قدم اول بایست زمینه دیکتاتوری و دیکتاتور شدن را از بین برد وگرنه همان مبارک را بررسی کنید جوانی با هوش و از طبقه فقیر مصر بوده که دراثر هوش و کار و دانشی که داشته به مقامات بالا رسیده است ولی متاسفانه برق تلا و زیبایی تجمل  از همان جوان شاید مردمی و ملی و با هوش یک دیکتاتور و یک مرد طمع کار و حریص ساخته است  که میگویند میزان ثروتش از حتی بیل گیت هم بیشتر است.  باید قوانینی باشد که بتواند جلوی دیکتاتوری و استبداد را سد کند  حتی دیکتاتورهای مردمی و ملی هم ممکن است در اثر مروز زمان و کرنش و تملق و چاپلوسی اطرافیان تبدیل به دیوانه گانی شوند که تنها زنجیر کردنشان از خطرشان خواهد کاست.  باید زمینه دیکتاتروی و پرورش دیکتاتور ها منهدم شود  درست مثل اینکه بایست مرض را شناخت و آنرا ریشه کن کرد وگرنه با دادن قرصهای مسکن و یا با حتی معالجه یک مریض مرض ریشه کن نخواهد شد   مثل همان ریشه کنی مالاریا  که سعی شد که پشه مالاریا را منهدم کنند نه تنها اینکه به بیمارها شفا عنایت کنند..   ما هم بایست پشه دیکتاتور ساز را ریشه کن کنیم و تمامی آبهای راکد و گندیده را که باعث رشد پشه دیکتاتور ساز میشود را خشک کنیم. 

داشتن قوه قضای مستقل و قضات سیر و با وجدان و تحصیکرده و منصف   داشتن ارتش و پلیس مردمی و داشتن قوه مقننه تماما انتخابی نه انتصابی و کنترل قوا که یکی سر دیگران کلاه نگذارد  و نیز تعلیم و تربیت درست و داشتن مدرسه های خوب  با معلم های ورزیده و درس خوانده که از همان کودکی ریشه خودخواهی و تمامیت خواهی را در بچه ها از بین ببرند و انسانهایی والا و درستکار و اجتماعی و دوستدار مردم تحویل جامعه دهند  نه کودکانی خود خواه خود محور و تماممیت خواه که اگر آب ببینند شناگران قابلی هستند.  خیانت دزدی کلاهبرداری و فساد با کاملا نکوهیده شود و تامادامیکه ما به ثروتمندانی که از راه غیر مشروع و دزدی و فساد به ثروتهای نجومی رسیده اند احترام میگذاریم و به آنان اعتبار اجتماعی میدهیم و قانون از کجا و چگونه آورده ای را رعایت   نکنیم عوض کردن یک مستبد با مستبد دیگر کاری را درست نخواهد کرد؟  مشگل ما مشگل فساد  دورویی کلاهبرداری  تمامست خواهی  دزدی خیانت است و شاید این تنها دیکتاتور نیست که مقصر است بلکه تمامی کسانیکه بی تفاوت ظالم و تمامیت خواه شده اند مقصرند. 

دیکتاتور تنها یک نفر و حداکثر یک گروه است ولی کسانیکه دانسته یا ندانسته و یا برای پول و رشوه دیکتاتور را حمایت میکنند خیلی بیشتر از یک نفر هستند و آنان هستند که دیکتاتور را سرپا نگه داشته اند.  آنان که با ثروتهای دزدی شده سهمی میگیرند و با سو استفاده از موقعیت ها به رشوه خواری  کلاهبرداری و فساد می پردازند. بایست پشه نیش زن و آلوده به مرض دیکتاتوری را نابود کرد  نه  بیمار مریض مالاریایی را ؟  شاید بشود بیماران هم معالجه کرد؟ زیرا همه بیماران به دیکتاتوری که از اول آلوده به نیش پشه دیکتاتور ساز نبوده اند؟ 

داشتن خاورمیانه آزاد و یک پارچه متحد  نظیر اتحادیه اروپا  و یا ولایات آمریک بایست مد نظر باشد وگرنه تا ما با هم متحد نباشیم بازیچه ابر قدرتها خواهیم شد و مارا بر علیه هم بسیج و تربیت میکنند.  تا ما ایالات متفرق خاوریمانه باشیم و آنها متحد و متفق؟

 

امتحان ارزیابی

 

پسر كوچكي وارد مغازه اي شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد و بر روي جعبه رفت تا دستش به دكمه هاي تلفن برسد و شروع كرد به گرفتن شماره.

مغازه دار متوجه پسر بود و به مكالماتش گوش مي داد.

 

پسرك پرسيد: خانم، مي توانم خواهش كنم كوتاه كردن چمن هاي حياط خانه تان را به من بسپاريد؟

 

زن پاسخ داد: كسي هست كه اين كار را برايم انجام مي دهد !

 

پسرك گفت: خانم، من اين كار را با نصف قيمتي كه او مي دهد انجام خواهم داد!

زن در جوابش گفت كه از كار اين فرد كاملا راضي است.

پسرك بيشتر اصرار كرد و پيشنهاد داد: خانم، من پياده رو و جدول جلوي خانه را هم برايتان جارو مي كنم. در اين صورت شما در يكشنبه زيباترين چمن را در كل شهر خواهيد داشت.

مجددا زن پاسخش منفي بود.

پسرك در حالي كه لبخندي بر لب داشت، گوشي را گذاشت.

مغازه دار كه به صحبت هاي او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اينكه روحيه خاص و خوبي داري دوست دارم كاري به تو بدهم.

پسر جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملكردم را مي سنجيدم. من همان كسي هستم كه براي اين خانم كار مي كند   

 

آيا ما هم ميتوانيم چنين خود ارزيابي از كار خود داشته باشيم؟


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi