اگر ما باهم متحد باشیم و بفکر هم باشیم قدرتهای بزرگ نمی توانند از ما بعنوان عروسک یا بازیچه سو استفاده کنند؟


Share/Save/Bookmark

اگر ما باهم متحد باشیم و بفکر هم باشیم قدرتهای بزرگ نمی توانند از ما بعنوان عروسک یا بازیچه سو استفاده کنند؟
by Sahameddin Ghiassi
13-Jan-2011
 

اگر ما باهم متحد باشیم و بفکر هم باشیم قدرتهای بزرگ نمی توانند از ما بعنوان عروسک یا بازیچه سو استفاده کنند؟ پرسش این است که اگر ما باهم خوب متحد و دوست باشیم و نخواهیم سر هم کلاه بگذاریم و از کارهای زشت مثل دزدی رشوه خواری  خیانت و ظلم پرهیز کنیم و به فکر مردم و کشورهایمان باشیم هیچ قدرت و ابر قدرتی نمی تواند از ما سو استفاده کند. میگویند که انگلستان یا همان بریتانیای کبیر باهمکاری سایرین میخواستند که در ایران یک دولت قوی و مرکزی باشد تا بتواند در برابر روسها بایستد. کسی مثل نادرشاه میتوانست که روسیه را به زانو در آورد و ترکها هم که با روسیه  جنگیدند پیروز شدند. این بودکه به رضا شاه به گفته آنان پربال دادند و یک سرباز ایرانی با هوش را تقویت کردند تا سرتیپ و سپه  سالار و یا سردار سپه شد و بالاخره هم شاه ایران زمین. میگویند که بعد رضا شاه  به آلمانها نزدیک شد تا شاید ایران را مستقل تر کند. بدین ترتیب ملت ما عملا بازیچه دست قدرتهای استحمار گر و استعمار چی بود و متاسفانه مردم ما هم با هم متحد نبودند و پشت رضا شاه را خالی کردند. 

 بدین ترتیب مردم ما عملا بازیچه دست استعماریون بودند و با اشتباهاتی هم که شد ایران به اشغال متفقین درآمد. خوب اکنون هم آنان قبلا تصمیم گرفته بودند که ایران را کمربند سبزی برای سد شوروی نمایند و برای اینکار مردم ما را با سلاحهای مدرن مجهز کردند تا با شوروی بجنگند و آنان بودند که به عربان مثل بن لادن ها تعلیم دادند که با شورویها مبارزه کنند. میگویندکه کمونیست هایی که کشورمارا اداره میکردند همه انسانهایی والا بودند و چشم داشتی به ثروت وقدرت نداشتند. آنان واقعا طبق گفته بسیاری از هم میهنان آدمهایی واسته ای بودند که فکر میکردند با مرام کمونیستی کشور ما و مردم ما مترقی میشوند و همین طور هم شد آنان کارهایی بسیار نیکو انجام دادند ولی متاسفانه آمریکا طبق یک لجبازی با شوروی میخواست آنان را کله کند.  اگر شاید آمریکا دخالت نمیکرد و کسانی نظیر طالبان و بن لادنها ها مجهز نمی نمود و مارا بحال خودمان ول میکرد شاید اکنون ما هم کشوری پیشرفته بودیم ولی متاسفانه آنان برای ایده لوژی های خود و برای ترس نامفهوم از کمونیست مردم را علیه کمونیست ها بسیج کردند و برادر کشی راه افتاد. جوانان که کمونیست بودند و راس کارها قرار گرفته بودند نه دزد بودند  نه طمعکاران حرفه ای و نه شهوت پرستان و غارتگر. آنان فکر میکردند که با مرام کمونیستی و یا اینکه مردم باید باسواد بشوند وحداقل زندگی را دولت بایست برایشان تهیه کند میتوانند مردم را به راه ترقی راهنمایی کنند. آنان به طالبان و مجاهدین بهترین اسلحه های خود را دادندو نیز به آنان تعلیمات کافی دادند و نیز پول و امکانات در اخیتارشان گذاشتند تا کمونیست ها را به زانو در آورند. ما که قبلا با انگلستان هم جنگیده و پیروز شده بودیم این بار هم روسها و شورویها ها شکست دادیم ولی متاسفانه برادر کشی بین ما پایه گرفت  ما در عرض حدود سی سال هیچ کاری جز جنگیدن نکرده بودیم با افول کمونیست در شوروی  دیگر آمریکایی ها هم بما احتیاجی نداشتند و این بود که ما عملا بیکار شده بودیم و یک کشور سوخته و یک ملت ستم دیده برای همه ما یادگار مانده بود. 

  حال که ما دیگر دشمنی بنام کمونیست نداشتیم که با او بجنگیم بجان هم افتادیم و سرداران ما برای برداشت بیشتر محصول و قدرت و ثروت مارا بجان هم انداختند.  آنان با تبلیغات وسیع همه مارا بر ضد هم گروه بندی کردند و کاری کردند که همه ما از هم بیگانه و تنها به جنگ و خون ریزی فکر میکردیم.  بچه های بجای رفتن به مکتب و درس دانشگاه به تیراندازی و آدمکشی روی آوردند.  و تا مادامیکه ما به دانش و بینش درست مجهز نشویم و نتوانیم باندازه کافی دانشگاه و مدرسه های فنی و علمی داشته باشیم  نمی توانیم که کشورهایمان را از نو بسازیم.  برای اینکه ما بازیچه نشویم بایست به دانش صنعت و علم های جدید مجهز شویم.  گذشته ها را بد یا خوب فراموش کنیم و به سازندگی کشورهایمان بپردازیم تا از ظلم ابر قدرتهای جنوب و شمال شرق  غرب راحت و  آسوده شویم.


 

متاسفانه تمامیت خواهی ها  خود خواهی ها و خود محور شدن ها و طمع و حسادت  مشګل بزرګی شاید در کل دنیا باشد که مردمی با سو استفاده از باورهای مردم و باتکیه به بی دانشی مردم میخواهند به آنان افسار بزنند و خود حاکم مطلق باشد  که دراین راه از حربه دین ملیت ونژاد سو  استفاده میکنند و مردم را بجان هم میاندازند و خود ماهی ګیری میکنند.  فکر میکنم تنها راه رها شدن از این دوآلپ و این اختاپوس همانا احترام به دیګران و عقاید آنان و باورهایشان ولو اینکه از نظر ما اشتباه باشد  و ګسترش علوم و فنون جدید و آزادی فکر و اندیشه  است. همراه با دادن حداقل بنیه مالی بهر کس تنها بخاطر انسان بودن و دادن شرایط مساوی برای همه مردم و برای همه  بدون در نظر ګرفتن دین  ملیت  قوم  نژاد زبان و ....همراه با دوستی و محبتی که مولانا ګفته است یا سعدی و...

  خدایا کشورهای ما را از دست دروغگویان  حسودان  غارتگران دزدان  تمامیت خواهان خاین ها و خود خواهان یعنی کسانی که با نهایت بی دانشی مصدر کارهایی هستند که احتیاج به دانش و تجربه دارد نجات بفرما. خدایا به مردم ما که دچار حسرت و گرفتار دزدان بین المللی و غارتگران بین المللی و سرسپردگان آنان شده است راهنمایی و هدایت کن و آنان را براه راست رهبری فرما که از دست غیر آدمیان نجات یابند . خدایا خوبی راستی و درستی و دوستی را به مردم ما ارزانی فرما.  


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi