بایست مردم را بحال خود گذاشت تا خودشان با عقل درک کنند با زورچپان کردنها مشگلها حل نخواهد شد.


Share/Save/Bookmark

بایست مردم را  بحال خود گذاشت تا خودشان با عقل درک کنند با زورچپان کردنها مشگلها حل نخواهد شد.
by Sahameddin Ghiassi
24-May-2010
 

بایست مردم را  بحال خود گذاشت تا خودشان با عقل درک کنند با زورچپان کردنها مشگلها حل نخواهد شد.

تاثیر عمیق مذهب بر جامعه های غیر صنعتی بسیار بالا است. مردی که هشتاد سال نماز خوانده و روزه گرفته است و حتی میگوید که نمازش قضانشده است و اکنون در سن نود هفت سالگی برای خاطر خدا نماز میخواند چطور آقایان یا خانمهای مثلا مادی میخواهند به او ثابت کنند که مثلا خدایی نیست  او که یک عمر برای خاطر خدا خوبی کرده و نماز روزه گرفته دزدی و هیزی نکرده و همیشه سعی کرده است که آدمی خوب باشد آیا میتوان تنها امیدش که همانا خدای یکتایش است را از او ستاند؟ و اینکه هنوز هم تمامی دانشمندان و فلاسفه درجه اول نتوانستند که ثابت کنند خدایی وجود ندارد و تمامی نظم عالم هستی تصادفی بوده است؟ آیا یک عقل معمولی میتواند قبول کند که اینهمه طراحی گل  بلبل و انسان و حیوان گیاه همه همه تصادفی و اتفاقی بوده است وهیج هوشمندی در ساخت و طراحی آنان دست نداشته است؟


خوب در قدیم هم مردمان از پیامبران خود قدسین ساختند و آنان را به ارش رسانیدند. در صورتیکه که حتی خود پیامبران هم بارها گفته بودند که ما هم یک  انسان مثل شما هستیم و فقط روح الهی  یا روح قدس در ما وجود دارد و ما علم بیشتری نسبت بشما داریم ولی مردم میخواستند که از آنان بت بسازند مگر همین مردم نیستند که آقاخان محلاتی را به ارش میرسانند و تفش را میلیونها دلار خرید و فروش میکنند و میگویند که به اندازه وزنش به او الماس هدیه میفرمایند. حالا شما به اینها میخواهید بفرمایید که دین دروغ است و یا مثلا خدایی وجود ندارد ما آنچه را با مغز محدود خود نمیتوانیم درک کنیم بایست آنرا دروغ بنامیم درثانی بی دین کردن مردم چه دردی را دوا خواهد کرد.

شیادان در لباسهای مذهبی نظیر معاویه و یزید حتی نوه همان پیامبری که میگفتند به او ایمان دارند و او از جانب خدا سر بریدند. بعد هم مردم بهمان داستانهای مذهبی دلخوش کرده اند و عکس آنرا ثابت کردن یک انرژی بیهوده مصرف کردن است. کسی را به این زودی نه میشود دیندار کرد و نه بی دین. بهتر نیست که اینکار را به دست خودشان با منطق واگذار کنیم.

آنکس که نداند و نداند که نداند  در جهل مرکب ابد دهر بماند که بماند. تنها راه ما بالا بردن سطح دانش است که مردم خودشان بتوانند بفهمند و تصمیم بگیرند والا با زور و شمشیر کاری را به آنان زور چپان کردن کاری بیهوده است.


چطور میتوانید به مردی یا زنی که خاک کفش یک آیت الله را مثل سرمه بچشمانش میکشد میخواهید  ثابت کنید که دین درست نیست و خدا وجود ندارد؟  این شخص احتیاج به غذا کار بهداشت  و تحصیل و آینده دارد بیمه میخواهد میخواند که خودش و یا لااقل فرزندانش به دانشگاه بروند حال بجای ساختن یک زندگی پر از رفاه و دانش برای او میخواهید به مغز او فشار بیاورید و ثابت کنید که خدا وجود ندارد در حالیکه همه دانشمندان و فلاسفه هم هنوز نتوانستند با عقل و منطق ثابت کنند که خدا نیست و جهان هستی خود بخود و بدون هیج برنامه ریزی درست شده است ؟ آیا همین کامپیوتر میتواند بطور تصادفی درست شده باشد و بدون داشتن برنامه ها و اطلاعات وسیع کار کند؟ 


منصفانه آیا میشود قبول کرد که جهان هستی در آن عظمت بزرگی و باز در همان عظمت کوچک که یک مور هم قلب و دستگاه گردش خون دارد میتواند همه همه اش اتفاقی و تصادفی بوجود آمده باشد و این همه زنجیر های دی ان ا همه تصادفی مرتب شده باشند؟  حد اکثر میتوانید بگویید که ما در آن مرحله از دانش و بینش نیستیم که بتوانیم چیزی از این قبیل را ثابت کنیم و مغز و فکر ما هنوز گنجایش درک این مطلب ها را ندارد؟


پس آیا بهتر نیست که بجای هدر دادن وقت و انرژی برای ثابت کردن یک باور و یا یک مجهول برای دانش و بینش مردم فعالیت کنیم تا خودشان مجهول را بدانند. دانش هر جا که به انتهای خط میرسد فلسفه و دین به کمکش میآیند و داستانسرا های دینی مسله ها را حل میکنند.

وجود بهشت موعود همراه با حوریان همیشه باکره و غلمان های همیشه سفت سخت برای عده ای از مردم آمال آرزوهایشان شده است آنان حاضرند که بمیرند و از شر این زندگی دردسر دار راحت شوند تا به آغوش غلمان های همیشه سفت و سخت بروند یا در آغوش حوریان بهشتی همیشه باکره بخسبند. و از جویبارهای عسل و شیر بخورند و دلاری هم نپردازند. ولی آیا همه این آقایان روحانی واقعا به این چیز ها عقیده دارند اگر دارند پس چرا در بانکهای فرنگی دلار و یورو ذخیره میفرمایند حوریان بهشتی که با دلار خرید و فروش نمیشوند در ثانی آیا کشورهای اروپایی و یا آمریکایی چطور میتوانند در بهشت موعود شعبه ای داشته باشند تا به حضرات دلار تحویل دهند. آیا فکر میکنید که اروپاییها آنقدر کم شعور اند که دلارهای نامشروع را به همین سادگی به دزدانش پس بدهند؟ زهی سادگی و خوش باوری. خوب خدایی که دید چطور حضرت مسیحش به دست مردم کافر به چهار میخ کشیده شده و حضرت امام حسینش در نهایت بی دادگری شقه شقه میشود و یا تمامی امامان شیعه یا مسموم میشوند و یا کشته و شهید میگردند چرا به داد آن مظلومان همیشه درصحنه نرفت؟ و آیا آنان با علم خدایی که آقایان محترم روحانی  عقیده دارند که امامان از آن برخوردارند نتوانستند موضوع را بدانند و از تناول انگور سمی و غذای آلوده شده به زهر خود داری کنند. همیشه شاگردان هم این را از من پرسیده اند و من گفته ام که علم من بحدی نیست که این پرسش را پاسخگو باشم بایست از علمای دینی و آیت الله ها بپرسید. نمیدانم نظر شما تا چه باشد؟ 


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi
 
Sahameddin Ghiassi

An email for me, I share with you

by Sahameddin Ghiassi on

Saham Ghiassi

Why we do not do the same thing about  Oman sea ?  Why it should not be Iranian sea?
 


Date: Wed, 26 May 2010 11:43:27 +0430
Subject: رای گیری عرب ها برای تغییر نام خلیج فارس
From: persian.cnn.news@googlemail.com

رای گیری عرب ها برای تغییر نام خلیج فارس

به تازگی عرب ها یک نظر سنجی برای  تغییر نام خلیج فارس با نام مجعول خلیج ع ر ب ی و پیشنهاد آن به گوگل راه اندازی کرده اند  به لینک زیر بروید ودر این رای گیری شرکت کنید و به خلیج فارس رای دهید //www.persianorarabiangulf.com

این ایمیل را حداقل برای 15 نفر فوروارد کنید

Sahameddin Ghiassi

About the picture

by Sahameddin Ghiassi on

 The picture is Ferdowsi the Iranian great epiker. Painted by colonel Ghiassi with water color about 90 years ago.


Sahameddin Ghiassi

In our time

by Sahameddin Ghiassi on

Our young people need universities, work, housing and freedom. You cannot force them to listen. They will not and they have other ideas. Their time is different than our time. They want to be like the boys and girls in other countries with the same possibilities.


Sahameddin Ghiassi

The fight is for the blanket of Mulla.

by Sahameddin Ghiassi on

  • Sahameddin Ghiassi گفت

    پیروزی در وحدت و اتحاد است.

    از ایالات متحده آمریکا واز اتحادیه اروپا بیاموزیم. اگر اتحاد بد است پس چرا این دشمنان دیروز امروز یک اتحادیه تشکیل داده اند. مگر این فرانسه و آلمان نبودند که با هم مرتب در جنگ و جدال بودند و بهم حمله های نظامی میکردند. مگر این بریتانیا و آلمان بنودند که کشورهای هم را مرتب بمباران کردند. مگر این اتریش و …نبودند که با هم نبرد میکردند. مگر این روسیه نبود که با آلمان سرشاخ شده بود. چطور شده حالا با هم همه متحد شدند و یک دولت و یک ابر قدرت بوجود آوردند؟

    مگر این ایالات متحده نبود که شمال و جنوب آن برروی هم شمشیر میکشیدند و همدیگر را قتل عام میکردند. مگر متحدین آلمان را به ویرانه ای تبدیل نکردند؟ مگر آلمان دمار از روزگار فرانسویان در نیاورد و میلیونها نفر اروپایی را کشتار نکرد؟ پنجاه میلیون اروپایی در جنگ دوم جهانی کشته شدند. حالا چرا آنان این کشتار ها و این قتل و عام ها را کنار گذارده اند و با هم اتحادیه تشکیل داده اند.

    آنان با آن همه سابقه دشمنی و کشت و کشتار ها حالا با هم دوست و متحد هستند. میلیونها فرانسوی و انگلیسی و اروپایی توسط سپاه هیتلر قتل و عام شدند و هزاران خانواده به مرگ عزیزانشان به سوگ نشستند و لی آنان اکنون همه این کینه ها و خشونت ها را کنار گذارده اند ونسل جدید آنان یک ادتحادیه پر قدرت تشکیل داده اند.

    در آمریکا هم که همه نژاد ها و ملیت ها یک ملت بزرگ ساخته اند و یک آمریکای متحد. پس ما که دارای یک زبان مشترک و یا یک فرهنگ مشترک و یک دین مشترک هستیم چرا یک ملت بزرگ نباشیم تا بتوانیم در برابر امواج سهمگین آنان مقاومت کنیم و یک مشت ملت های کوچک و جدا از هم باشیم.

    چرا ما نبایست مدل اتحادیه اروپا را برای خود در نظر بگیریم و با حفظ نام و نشان کنونی یک دولت قوی و متشکل هم داشته باشیم که از منافع ما بتواند نگهداری کند.

    ما در زمان انقلاب هم بر روی هم شمشیر میکشیدیم و یادم هست که توده ای چریک فدایی را قبول نداشت و کمونیست های روسی کمونیست های چینی را دشمن میپنداشتند. این همه تفرقه برای چیست بیایید متحد شویم. تمامی کشورهای ایران بزرگ و خراسان بزرگ و فلات ایران و توران بایست دوباره یک اتحادیه بشوند و فرزندان آنان متحد.

    مفاخر ادبی ما مشترک است. فردوسی مال همه ایرانیان سابق است و تمامی خراسانیان بزرگ و تمامی سایر آریایی ها و تورانی ها. ای اهل عالم پرچم اتحاد را برافرازید و با هم یگانه باشید و نه بیگانه در سراسر این فلات ایران و این کشور باستانی با دوستی و اتحاد بسر ببرید. میهن پاره پاره دوباره آبادان سازیم. دست در دست هم با فراموش کردن کینه های گذشته به اتحاد برسیم. مثل اروپا و امریکای شمالی. ما هم بایست ایالات متحده توران و ایران داشته باشیم و یا هر نام دیگری مثل اتحادیه کشورهای خاور میانه و یا کشورهای آریایی و یا شرق. اسم مهم نیست مهم این است که ما هم مثل دیگران متحد باشیم تا بازیچه دستان آنان نباشیم.

    اتحاد و دوستی و یک رنگی در این دوره تنها راه رهایی از زنجیر استعمار پنهان است که جلوی دانش و فرهنگ را میگیرد و مردم را به بلوا و شورش های کور دعوت میکند. خشم و جنون را دامن میزند. از یک فرد عامی یک قهرمان بزرگ میسازد و مردم را به دنبالش روانه میکند. متاسفانه غرور و خود خواهی و شاید سادگی و بی اعتنایی رهبر خاورمیانه و شاید هم زرق و برق مقام و ریخت پاشها چشم آنان را کمسو کرده است تا تشخیص بد و خوب به نفع مردم را ندهند و از خشم مردم برای منافع خصوصی سو استفاده کنند.

    رهبری امانت الهی است این وسیله کسب قدرت و ثروت نیست. آنرا بایست برای آسایش و پیشرفت مردم بکار برد نه برای کسب مال و منال و نام و مکان.

    پاسخ

    Sahameddin Ghiassi

    The difficulties of Iranians in USA or other countries

    by Sahameddin Ghiassi on

      Dear Mr. President I was general consultant to the secretary of telecommunication in Iran, University instructor for European languages and teacher in the German Embassy School in Tehran. I helped one of my Moslem Friend, named Morteza Musavi Tirabadi and he tried to destroy my life, because he did not want to give his loan back. So I was sent out of work, because my mother was Bahai and I got to a lot of problems. My Moslem friends and Bahai family misused my situation and took what ever they could from my belonging.

    After this I thought I should go out of Iran, because no many people tried to misuse my situation and they could even pay illegal money to arrange the government employees against me.  I came to Florida and tried to work here, any work until I got my paperwork and I was sub- teacher, regular teacher for Latin and German in high school and instructor for German, Arabic and Politics in the Seminole Community College. The Orange County encourages me and they told me if I get house in County area with Agricultural zone, I can have a boarding and language school.

     I bought two houses with my down payment and bank money and they gave me the occupational license  and I did work for almost three years, after three years of operation, the neighbors  claim and Orange County told me they made a mistake and they cancelled my occupational license. They made a mistake and I lost 800,000 dollars plus all my work in the boarding school. I planted over 1000 fruit trees there and a lot of other extra improvements. I have no other choice to rent the houses to regular people as the price of the houses was so low that I could not sell them.

    These people did not pay the rent, damaged the house and took what ever they needed as they know I went to the court to send them out of the house. They were angry and destroyed the house and left the house without giving the keys to me. I lost another 200,000 for all these damages. This money was taken from line of credit, refinancing and credit cards. I tried to manage the payments with my saving and line of credits, but soon the line of credit and equity line of my credits were closed also.  I tried to be employed  by companies who operated in Iraq or Afghanistan , but because my score was bad they did not hire me. I had an accident, but because I was going after work and interview for work the attorney stopped the process of my accident in which I had no fault, the other car hits me.

     The insurance com. Liberty Mutual paid for drying of my house damaged by water for one week, later they refused to pay the cost of repair and damages.  I paid the court and the sheriff, but the people did not pay me and I have just papers from court. They took my materials, but police do not go after them seriously. With other words, the people are allowed to robe me and do not pay their rent and damages, and the police do not take serious action against them, the society is so generous from my pocket for them, but they expect I should pay all my bills. How can I do it, if the people destroyed my business and the society is indifferent and do not care about my huge lost. I cannot be hired, I can teach eight languages and all other subjects, because I have bad score and I have bad score, because the people took my wealth and did not pay what they have to pay me.

    I have a lot of bad checks. Everybody expect I pay their loans, but their loans are taken by other people and the system cannot get from them and I am punished, because they took my wealth?  Is it fair?  Dear Mr. President I am willing to work and go anywhere that I can use my knowledge and experiences. I am a college teacher with more than 30 years experience and I know fluently four languages. I have CDL Driving license and I can fly small airplane. I can be very useful, but because the people took my materials and did not pay me, I am stacked. I hired three attorneys to go after my problems. So it is again clear in the time that so many people misused my situation and took my belonging and did not pay what they had to pay and hide themselves and I cannot cash their check, how can I pay?