سایه خاکستری وحشت


Share/Save/Bookmark

سایه خاکستری وحشت
by Red Wine
14-Mar-2011
 

دیشب بعد از ۳ روز به خانه برگشتم،مادام پنه لپه روی کاناپه خوابش برده بود،پیر زنی‌ مهربان است که مواظب خانه من است،مراقب گلدانهای عزیز من و گربه‌های وفادارم...بیدارش کردم و دستش را بوسیدم... او که رفت،بغض این چند روزم ترکید...بعضی‌ از اوقات سردر گم میشوم،از این همه غم و غصه..درد و ماتم که میبینم شدید دلگیر میشوم،کاری از من بر نمیاید،من یک درام نویس..یک تله ژورنالیست ساده..!

 من بنا بر قسمتم انگاری باید شاهد این همه درد و ناراحتی‌ باشم،من به قسمت معتقدم...من به گذشت زمان ایمان دارم..طاقت ندارم اما چاره یی هم ندارم !

***

امروز ظهر مجددا به دفتر کارم باز گشته ام... ژاپن همچنان درگیر زلزله،سونامی است و حالا وحشت از یک انفجار هسته یی !

امروز توانستم به وسیله ویدئو کنفرانس با ۲ فرانسوی که در آنجا هستند صحبت کنم،آنها همکارانی هستند که با زندگی‌ ژاپنیها،فرهنگ و زبانشان آشنا هستند.

در حال حاضر دستور داده شده که مردم به مدارس،دانشگاه و کار نروند،فقط آنهایی که شغل مهمی‌ دارند،کمبود انرژی مشکلی‌ بزرگ است و دولت ژاپن می‌خواهد با یک برنامه ریزی قوی این انرژی را هر چه زودتر جبران کند،وگرنه اقتصاد ژاپن بیش از این‌ها ضربه خواهد خورد.

مردم فعلا آرام هستند،این را به من گفتند،فعلا همه آرامش خودشان را حفظ میکنند،خلاف کاری و بی‌ نظمی خاصی‌ مشاهده نشده است جز اینکه عده یی خود کشی کرده اند و یک مقدار نا آرامی در بین افرادی که در فرودگاه ناریتا بوده اند و بیشتر خارجی‌ بودند.

ژاپنیها مردمانی بسیار با غرور هستند،به ندرت از احساسات و مشکلاتشان صحبت میکنند،دلشان را به سادگی‌ باز نمیکنند،مثل ما‌ها راحت نیستند از گرفتاریها و مسائل زندگیشان صحبت کنند.بسیار شنوند گان خوبی‌ هستند،بسیار با احترام و مودب اما کم پیش میاید تا در جلوی کسی‌ (به خصوص غربیها !) دلگشا باشند و بی‌ پیرایش از ناراحتیها و مسائل دلگیر کننده صحبت کنند و یا درد دل‌ !

از دیروز تا به حال،جریان آب خیلی‌ جنازه به ساحل آورده است،ترس و هراس از همین بود و تا به حال تنها ۲۰۰۰ جنازه به وسیله امواج آب به سواحل مختلف..از میاگی تا به اوجکا رسیده است.

یک شهر کوچک به نام مینامیسانریکو کاملا از نقشه پاک شده و به زیر آب رفته است،نمی‌شود حدس زد چقدر غرق شده اند.

بیش از ۳ روز است که ۵۵% مردم ژاپن از آب سالم،گرما،انرژی بی‌ بهره هستند،و این تنها در مورد شهر‌های بزرگ شرق ژاپن است،آمار از شهر‌ها و روستاها در دست نیست !

خبر برایم گذاشتند که تعدادی ایرانی و خانواده ایرانی در میاگی زندگی‌ میکردند که از آنها فعلا خبری در دست نیست،من از همان شنبه شب به وقت پاریس به هر که شده تلفن کردم،‌ای میل نوشتم،با سفارت ژاپن صحبت کردم..منتهی هنوز خبری ندارم،شهر کاملا زیر و رو شده،نمی‌شود حدس زد حالا کجا رفتند ! دلم شور میزند و کاری از دستم بر نمیاید تا از توکیو جوابم را بدهند !

حالا در اروپا هم وحشت و هراس زیادی ایجاد شده است تا تمام کشور‌های صاحب نیروگاه هسته یی به نیروگاه‌های خودشان بیشتر رسیدگی کنند.. انگاری واجب است که اینطوری دل‌ مردم را بشورانند و مشکل در کشور درست کنند.

رئیس صلیب سرخ جهانی‌ هشدار داده که وضعیت اصلا خوب نیست و تعجب کرده که چرا ژاپن عملا تقاضای کمک نمیکند.

غذا در خیلی‌ جاها تمام شده است،فقط غذای آماده می‌‌فروشند و ترس از بی‌ قضایی کشور را تهدید می‌کند.

تا به حال ۱،۸۳۳ جنازه شناسایی شده و به خانواده‌هایشان برگردانده شده،و ۲،۳۶۹ نفر هم ناپدید شده اند... همه میدانند که تعداد قربانیان بسیار بیش از اینهاست،دولت دارد مردم را آماده میسازد،فعلا رقم واقعی‌ را نمی‌گوید.

برق قصر امپراتور را هم قطع کرده اند !

فعلا همه توجّهات به روی مینامی سانریکو متمرکز شده،در آنجا سونامی وحشتناک بوده،زلزله همه چیز را به آوار تبدیل کرده است.

شیزوگاوا با خاک یکسان شده است ... از خانواده‌های آنجا هیچ خبری نیست،حجم آوار وحشتناک است.

کمک کافی‌ نیست،سرما دوباره در منطقه حکمفرما شده و کشور‌های منطقه تا اندازه یی بی‌ برنامه کار میکنند.

***

از چند جا تلفن داشتم،دیشب یک و یا دو نفر به ابراهیم تاتلیسس..خواننده معروف ترکیه تیر اندازی کردند و ایشان حالشان خوب نیست... یک دلواپسی دیگر.

***

هنوز اینجا هستم،هنوز همه با هم هستیم،در کنار مردمی که احتیاج به ما دارند،به کمک آنان بشتابیم.. امروز به کسی‌ کمک کنی‌..فردا از کسی‌ دیگر کمک گیری..این را فراموش نکنید.

خبر و گزارش هنوز ادامه دارد.


Share/Save/Bookmark

more from Red Wine
 
Nazanin karvar

merci.

by Nazanin karvar on

merci.


Red Wine

New Japan Earthquake Brings

by Red Wine on

New Japan Earthquake Brings Tsunami Warning

//www.voanews.com/english/news/-New-Earthquake-Hits-Japan-Tsunami-Warning-Issued-119402639.html

 Magnitude 7.1 - NEAR THE EAST COAST OF HONSHU, JAPAN 2011 April 07 14:32:41 UTC

//earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/Quakes/usc0002ksa.php

 


Red Wine

کباب درست کردن

Red Wine


کباب درست کردن ۳۰ داوطلب ایرانی برای ۳۰۰۰ قربانی سونامی در صدر اخبار محلی ژاپن

 

//jp.reuters.com/news/video/combo?type=JP_quake&videoChannel=206&videoId=200550810&rpc=122


Red Wine

وضعیت کماکان

Red Wine


وضعیت کماکان خطرناک است،مسئولان ژاپنی از لحظه اول نه با آژانس هسته یی همکاری کردند و نه در ارائه گزارشاتشان راست گویی کردند ! به شعاع ۷۰ کیلومتر از نیروگاه اتمی فوکوشیما تخلیه گشته است،چندین شهر ناپدید گشته است،نزدیک به ۲۰،۰۰۰ نفر ناپدید و بیش از ۱۵ هزار نفر کشته شدند.

هنوز بسیاری دیگر از شهر‌های اصلی‌ شرق ژاپن در مرز خطر سونامی قرار دارند چرا که زمین سست است و اقیانوس سرکش !

وقت شود بار دیگر بلاگی در این رابطه خواهیم نوشت.از نوشته شما سپاسگزاریم.

بهارتان فرخنده باد.

 


Nazanin karvar

شراب عزیز چه خبر از ژاپن؟

Nazanin karvar


امید وارم که با این پی‌ام ناراحت‌تون نکرده باشم ولی از آنجا که اخبار رو از قلم شما دنبال می‌کردم تصمیم گرفتم این پست رو براتون بفرثتم

 

پانوشت: چند جاپنی رو در جایی که هستم می شناسم  هر وقت هرکس از دوستان ازشون در مورد مسایل میپرسن جوابی جز همه چیز خوبه وداره بهتر میشه نمیشنون! 


Red Wine

For Japan ... For japanese

by Red Wine on

For Japan ... For japanese people ... for them ...

Please look at those pictures...

Sorrowful Piano Music .

//www.youtube.com/watch?v=Wm6QAtiFlU4

 


Red Wine

دلواپسم

Red Wine


دلواپسم ...

وضعیت بد و ناراحت کننده ژاپن هنوز ادامه دارد...از همه بدتر این است که همه منتظر دریافت خبر خوب هستند اما نیست که نیست ! خطر یک نشت بزرگ مواد رادیواکتیو هنوز بسیار زیاد است...

بیش از ۷،۰۰۰ نفر کشته شدند و بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر ناپدید،همه مطمئن هستند که این ارقام هر روز بالاتر میرود و ژاپنیها کم کم کنترل و خونسردی خودشان را از دست میدهند.

دلواپسم،دلواپس اینکه نمیدانم فردا چه خواهد شد،در تمام طول سالهایی که ایران به دور هستم،این دلشوره را به همراه دارم اما اینبار جور عجیبی است،نمیدانم فردا چه خواهد شد،از آمدن فردا وحشت دارم.

دیگر که اولین روز بهار میاید،اولین روز سبز، روز بازگشت پرستوها به خانه میاید.

یاد محله و خانه خودمان می‌‌افتم،یاد آن سادگیها و یاد آن خوبیها می‌‌افتم.عجیب است که هنوز بعد از گذشت این همه سال شیرینی‌ آن لحظات در خاطرم مانده است،عجیب است که بعد از این همه سال صدای گفتار اعضای خانواده و صدای خنده‌های بقیه را به خوبی‌ به یاد دارم.

دلواپسیها،دلگرفتگیها،دلتنگیها..من هنوز اینجا هستم.

شب خوش .

 


vildemose

Ba sepas Red wine aziz. You

by vildemose on

Ba sepas Red wine aziz. You are right Libya is going through hell right now.

Hope you're feeling better.


Red Wine

...

by Red Wine on

یک هفته از این حادثه گذشته است ...

ژاپن را هراسی عمیق در بر گرفته است... هر کس یک چیزی گوید و کس دیگر چیزی دیگر !

این خستگی‌ کار دستم میدهد و از جانب دیگر جریان لیبی‌ وحشتناک است و جنگی دیگر بسیار نزدیک !

آخر هفته خوبی‌ داشته باشید.

هنوز هستم و تا بعد ...

 


Red Wine

ژاپن : یک هفته

Red Wine



Red Wine

...

by Red Wine on

یک روز خسته کننده دیگر به شب رسید و حادثه ژاپن همچنان قربانی می‌گیرد...

انگاری خوشبختی به ژاپنیها نیامده و برایشان گران تمام میشود،انگاری خدا دوستشان ندارد،انگاری هیچ کس صدای بچه‌های گرسنه و پیران ژاپنی که از درد مینالد را نمیشنود.. انگاری که در آن طرف دنیا هیچ کس به یاد ژاپنیها نیست،ملتی که دوران این چند ساله همیشه به یاری دیگر کشور‌ها رفته و حال تنهاست و هزار مصیبت دیگر.

فعلا که مشغول خنک سازی نیروگاه هستند،از در و دیوار می‌گویند که قضیه جدیست و ژاپن به روی خطر جدی میرود...حالا مشکل آشغالهای هسته یی هست که همینطور بر وزن آنها اضافه میشود و خود این نیز خطر ناک است.

نزدیک به ۶،۰۰۰ نفر کشته شده اند که تا به حال به وسیله پلیس شناسایی شدند و اما رقم به ۱۵،۰۰۰ نفر هم امکان دارد که برسد.

بیش از ۷۰% خارجیان مقیم ژاپن از روز گذشته به حال مشغول ترک این کشور هستند،هم میهنان ایرانی نیز در بین آنها هستند و اسامی آنها را دیدم.

بسیاری ژاپنی نیز از کشور خارج میشوند و عده یی دیگر به صورت توکیو و شهر‌های بزرگ دیگر را به طرف مناطق غرب کشور..تا سر حدات اوزاکا ترک میکنند.همه از مواد رادیواکتیو وحشت دارند و حق دارند.

اینکه این مواد به سمت ایالات متحده برود هنوز معلوم نیست !

بسیاری از کشورهای دنیا اجازه واردات هیچ کالائی را از ژاپن دیگر نمیدهند.

کانادا قبول کرده است که بچه‌های یتیم ژاپنی بدانجا بروند.

اخبار دیگر نا امید کننده است با اینکه در این ساعت همه میبایستی متحد باشیم و در کنار همدیگر از ژاپن حمایت کنیم.الان وقت اتحاد است و نه چیز دیگر !

دلگیر هستم اما هنوز هستم... شب همه دوستان به خیر.

 


Red Wine

...

by Red Wine on

ششمین شب هم به پایان رسید،باز هم بسیاری از ژاپنیها در نگرانی‌ غم روز را به شب رسانیدند و خیلی‌‌ها نتوانستند شامی گرم دریافت کنند.

این ۲ روز گذشته بسیار سخت بر همه گذشته است،تکرار حادثه یی مثل حادثه چرنوبیل عجیب وحشت انگیز است...بسیاری از ژاپنیهایی که توانایی مسافرت به خارج را دارند،قصد کوچ از میهن را دارند،ترس شدیدی در وجود همه است.

صحبت‌های امپراتور ژاپن دلگرم کننده بود اما ناکافی !

هیچ کس نمیداند چه خواهد شد.

هنوز چند تا دوستانم را پیدا نکردم،علیرغم وجود اینترنت و تلفن..هنوز بسیاری از ارتباطات قطع است و کسی‌ نمیتواند اطلاعات درست به کسی‌ دهد.

خوابم نمیبرد... خسته هستم اما،به چشمانم خواب نمیاید... برای اولین بار از آمدن روز فردا و گرفتن خبر بد دیگر ترس دارم...

سرزمین خورشید تابان عجب غم انگیز به نظرم میاید... ژاپن در ماتم است و ما هنوز در کنارش ایستاده ایم.دستی‌ برای کمک و شانه‌ یی برای گریه و تسلی‌ خاطر.

شب دوستان به خیر .

 


Red Wine

Dead body of a Mother

by Red Wine on

Dead body of a Mother Holding her Child, I literally Cried at this Scene :'(

//i.imgur.com/tWOei.jpg


vildemose

LIve Feed from

by vildemose on


vildemose

BBC: BREAKING

by vildemose on

BBC:

BREAKING NEWS:

Radiation levels at Japan's quake-stri­cken nuclear plant force the last workers to be withdrawn, as smoke is seen rising from reactor 3 Workers have suspended operations

CNN is reporting that Japanese officials have said workers have suspended operations.  They are trying to confirm if that means ALL workers (including the 50 left behind previously).  If so, that means there is no one left to try to control overheating at any of the reactors.  Major deal.


vildemose

Red wine jan: Thank you so

by vildemose on

Red wine jan: Thank you so much for keeping this up.

Omidvaram ke har cheh zoodatar haletoon khoob besheh. Movazeb khodetoon bashid. We love you....xoxo


Red Wine

امروز بیشترین

Red Wine


امروز بیشترین خبر‌ها از ژاپن منفی‌ بودند و وحشت انگیز !... بیش از ۴ روز گذشت و دیگر زیاد امیدی نیست که کسی‌ زنده مانده باشد و تعداد گم شده‌ها هر لحظه بیشتر میشود و مردم خودشان را برای اخبار بد دیگر آماده میسازند.

مورد خطرناکی که آخرین لحظه امشب دریافت شد این است که سازمان هواشناسی پیش بینی‌ کرده که فعلا بعد به سمت اقانیوس می‌وزد و مواد رادیواکتیو را به سمت اقیانوس میبرد اما این تا جمعه خواهد بود و از جمعه به بعد خدا میداند چه میشود،در شهروی بزرگ هر کسی‌ که میتواند به سمت جاهائی میرود که به دور از این جریانات باشد.

خطر یک چرنوبیل دیگر سایه خود را بر ژاپن گسترده است .

بیش از ۴ روز هست که مشغول این اخبار و این کار هستم،امشب به خانه برمی‌گردم و جریانات را از آنجا دنبال خواهم کرد،تازه که فردا وقت دکتر دارم و باید باند پیچی‌‌های انگشتانم و پهلوی ضرب دیده‌ام را باز کنم.. حالم از بیمارستان به هم میخورد.

هنوز با ژاپن هستیم و اخبار را پیگیری می‌کنیم.

یا حق .

 


vildemose

Japan is already moving forward

by vildemose on

moving national energy infrastructure to wind, tidal, and geothermal energy sources.

Kan urged by opposition to scrap key policies, raise funds for quake recovery

TOKYO, March 15, Kyodo

Prime Minister Naoto Kan's ruling party on Tuesday came under pressure to abandon some of its signature policies such as monthly child allowances so as to raise funds to help reconstruct Japan from last week's calamitous earthquake and tsunami.

Liberal Democratic Party leader Sadakazu Tanigaki said the government could secure some 5 trillion yen to finance reconstruction efforts if Kan shelves some of the Democratic Party of Japan's central policies, which also include toll-free expressways and a compensation program for farmers....

//english.kyodonews.jp/news/2011/03/78285.html


vildemose

ABC News now reporting that

by vildemose on

ABC News now reporting that General Electric was warned about these exact issues 35 years ago while developing the design for the Fukushima reactor plants. At that time, three nuclear engineers quit the project over concerns that the fuel could become uncovered following a casualty event. For more read //abc­news.go.co­m/Blotter/­fukushima-­mark-nucle­ar-reactor­-design-ca­used-ge-sc­ientist/st­ory?id=131­41287 Looks like GE is got some 'splaining to do...

vildemose

BREAKING: CNN

by vildemose on

Official: Japan's nuclear situation nearing severity of Chernobyl

//edition.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/15/japan.nuclear/?hpt=T2


vildemose

  Tue Mar 15, 2011 at

by vildemose on

 

Tue Mar 15, 2011 at 11:15 AM PDT

UPDATE: Chernobyl expert smacks Japan and mocks IAEA - GE reactor design flaw?

A Russian nuclear accident specialist, Iouli Andreev, who directed the Chernobyl disaster clean-up, has published a scathing critique of Japan's nuclear power plant set-up, against the Japanese handcling of the disaster, and against the corporations that build nuclear power plants, and against the United Nations' International Atomic Energy Agency (IAEA).

//www.dailykos.com/story/2011/03/15/956655/-UPDATE:-Chernobyl-expert-smacks-Japan-and-mocks-IAEAGE-reactor-design-flaw


Red Wine

  ۷۵۰ نفر از

Red Wine


 

۷۵۰ نفر از کارمندان فوکوشیما تخلیه شدند،همه ما می‌دانستیم که این جریان عاقبت خوبی‌ نخواهد داشت.

خیلی‌ از جاپنیهای شهر‌های کوچک و روستاها حاضر نیستند خانه‌هایشان را ترک کنند،حتی اگر آوار هم باشد.

استرس و نگرانی‌ شدید بین مردم ژاپن،به خصوص مردمان شهر‌های بزرگ است..ترس آنان احساس میشود.

قرص‌های ید که برای ضدّ مواد رادیواکتیو تجویز میشود،به اتمام رسیده است و ایالات متحده قول داده است که آنرا فراهم کند.

همه در اروپا متفق القول هستند که فوکوشیما از کنترل خارج شده است :( .

پاپ کاتولیک‌ها ۱۰۰،۰۰۰ € کمک کرده است !

تعداد گم شده‌ها بسیار است.رقم دقیقی‌ وجود ندارد.

...

برمی‌گردم سر کارم... گزارش هنوز فراوان است اما من هنوز اینجا هستم.


vildemose

Dr. Kaku's Universe Home

by vildemose on

  • Dr. Kaku's Universe
  • Home
  • Tags
  • Subscribe (RSS)
  • If I Had the Ear of the Prime Minister, I Would Recommend the "Chernobyl Option"

     

     

    The situation in Japan, as of Tuesday morning, keeps getting worse. We are getting close to the point of no return (the point where we have uncontrolled releases of radiation due to breach of containment). 

    News & Developments

    • 3 reactors have suffered partial meltdowns.
    • These three reactors also suffered hydrogen gas explosions
    • A fourth unit has a nuclear waste storage site on fire (which can in principle release more radiation than in a standard reactor core).
    • Almost all workers, except for 50, have been evacuated. Once all the workers are evacuated, full scale melting is inevitable.
    • Unit 2 actually had 100% of its core fully exposed, for about 2 hours. Worse, cracks seem to have formed in the containment vessel, which may be the source of the very high radiation levels.
    • Unit 3 uses MOX fuel, which contains some deadly plutonium, one of the most dangerous substances on earth.The utility keeps saying that things are stable, only to see things worsen. This "stability" is the stability of hanging by your fingernails. 

    If I had the ear of the Prime Minister, I would recommend the "Chernobyl Option."

    • Put the Japanese Air Force on alert
    • Assemble a huge fleet of helicopters. Put shielding underneath them.
    • Accumulate enough sand, boric acid, and concrete to smother these reactors, to entomb them forever. 

    This is what the Soviets did in 1986, calling out the Red Air Force and sandbagging the reactor with over 5,000 tons of concrete and sand.

    We have not yet hit the point of no return. But when we do, I think the only option left is this one.

    //bigthink.com/ideas/31617


    Red Wine

    Here are some ways you can

    by Red Wine on

    Here are some ways you can get involved and help people:

    • The Portland, Ore.-based Mercy Corps is accepting donations to help survivors of Japan's earthquake and tsunami through their longstanding partner, Peace Winds Japan. Donations will go to meeting the immediate and longer-term needs of the survivors. You can text MERCY to 25283 to donate $10.

    • Convoy of Hope's Disaster Response team is in contact with partners in Japan and identifying areas in the greatest need of assistance. You can donate online at convoyofhope.org or text TSUNAMI to 50555 to donate $10 toward the relief efforts.

    AmeriCares is asking for donations so they can provide medicine and medical supplies to victims of the disaster.

    Global Giving has set up a relief fund where you can make a donation, which will be distributed to relief and emergency services in the affected region.

    Direct Relief International is reaching out to medical teams and emergency responders to offer assistance.

    Save the Children is mobilizing a response to the disaster in Japan with a focus on helping the youngest victims.

    International Medical Corps is sending medical supplies and relief teams to Japan. Help by donating $10 by texting MED to 80888.

    • Make a $10 donation to the Red Cross by text messaging REDCROSS to 90999 or visit redcross.org to donate online.

    If you're looking for a loved one in the disaster area, Google People Finder is a good place to start.


    Red Wine

      دیگر ۱۰۰%

    Red Wine


     

    دیگر ۱۰۰% مسجّل شده است که یک آپوکالیپسیس در فوکوشیما وجود دارد،خطر بسیار زیاد است و کسی‌ نمیداند چه خواهد شد !

    در شهر افوناتو هیچ کس را زنده نیافتند،همه غرق شده اند ،این بسیار درد ناک است :(

    گفته میشود که لااقل ۵ سال طول خواهد کشید تا ژاپن جبران خسارت‌ها را کند.

    شهر‌های یوکوسوکا و آتسوگی نیز به مواد رادیواکتیو آلوده شدند.

    گفته میشود که فوکوشیما شبیه یک چرنوبیل شده است اما کمی‌ آرامتر !


    Red Wine

    Video of terrifying

    by Red Wine on


    Red Wine

    Two tsunami survivors are

    by Red Wine on

    Two tsunami survivors are reunited by a rescuer

    //i.imgur.com/yU0aX.jpg


    Red Wine

    هواپیماهای

    Red Wine


    هواپیماهای جنگنده ارتش ژاپن زیر گل و لای ناشی‌ از سونامی

    //www.youtube.com/watch?v=XBGFwu9G4UA