عشقبازیهای بی‌ احساس


Share/Save/Bookmark

عشقبازیهای بی‌ احساس
by Red Wine
11-Jan-2010
 

حرفها،در چنبره احساس،چه خوش خوابیدند! این سکوت است انگار... داد‌ها می‌کشد از بی‌ دادی!

***

دوم ژانویه دوهزار و ده.

یونان،جزیره‌ سانتورینی.

از سر و صدای مرغ‌های دریایی از خواب میپرم،هنوز ظهر نشده،کم خوابیدم،به خودم یک ملافه میپیچم و میرم بیرون،بالکن...جلوی دریای مدیترانه... دریا در یک سکوت زیبا،به من فخر میفروشد!

روی تخت دینا را میبینم که آرام خوابیده است،این چند روز تعطیل و سرد پاریسی را در خانه تفریحی دینا در یونان میگذرانم،وی را سالهاست که میشناسم...

***

اواخر سالهای هشتاد میلادی.

پاریس،فرانسه.

وقتیکه به پاریس رسیدم،فقط ۲ تا ساک داشتم،یکی‌ از ساک‌ها از لباس‌هایم ،بی‌ نظمانه پر شده بود و دیگری پر از کتاب،کاغذ و چرت و پرت‌های مردانه!۲۸۰۰ دلار هم در جیبم داشتم،دلم کلی‌ شور میزد و انگاری ۴ تا زن کولی در آنجا رخت میشورند! ولی‌ لبخند را در لبانم محکم چسباندم،این تنها امیدم بود!

تازه از دانشگاه سن فرانسیسکو فارغ التحصیل شده بودم و بعد از یک دوره در نیو یورک،برنده یک بورس ادامه تحصیل از یکی‌ از دانشگاه‌های فرانسه شدم،پدر و مادر موافق نبودند،سالهای بدی بود! دیگه نمیتونستم در امریکا باشم،هیچی‌ منو راضی‌ نمیکرد! حتا پیشنهاد کار در سن فرانسیسکو کرنیکل!

***

با گذشت چند ماه،گرفتاریهای زیادی گریبانگیرم شده بودند! پولی که دانشگاه بهم میداد کفاف زندگی‌ من رو در پاریس نمیکرد،توی زبان فرانسوی مشکل داشتم،هم کلاسیهای من در کلاس رو تحویل نمیگرفتند و احساس غریبی،تک تک سلول‌های بدنم رو آزار میداد! کار به سادگی‌ برام جور نمی‌شد،صاحب کار‌ها من رو فول تایم میخواستاند و این برام امکان نداشت،تنها کاری که برام ممکن بود،ظرف شوری بود و سیب زمینی‌ پوست کندن! برام خیلی‌ خیلی‌ سخت بود،من هم مثل خیلی‌ از بچه ایرونیهای هم سن و سال خودم،در ناز و نعمتی فراوان بزرگ شده بودم ولی‌...!

***

اواسط بهار بود و هوا سرد و بارانی! حساب که می‌کردم،میدیدم که ۲۸۰ فرانک کم دارم! تازه ۴ روز دیگه مونده بود تا پول ماهیانه دانشگاه را بگیرم،مسیو سیمون،صاحبخونه هم که اگر یکروز کرایه را دیر میدادی، انواع و اقسام کارهای زشت را مرتکب میشد تا آبروی آدم بریزد!

دقیقا یک روز و نیم بود که چیزی نخورده بودم،دلم برای یک ساندویچ مرغ، خیار شور و پیازچه لک میزد!دیرتر به یک تیکه نون سیاه و مربا هم راضی‌ بودم! و آخرش چند پر نارنگی...! تنها شانسم فرهاد بود که میدونستم حتما پول بهم قرض خواهد داد تا ببینم بعدن چی‌ میشه!

رفتم به نزدیکی‌ موزه لوور،اونجا یک بار معروف هست که فرهاد در اونجا کار میکرد،زیر بارون،کلی‌ راه پیاده رفتم تا رسیدم،چقدر استفاده مترو در آن لحظه برام لوکس بود!به بار که رسیدم، فهمیدم یون روز فرهاد نمیاد سر کار و تلفن هم نداره! از گرسنگی و دل واپسی پاهام میلرزید،خودم مهم نبودم،دادن اجاره و خریدن چند تا کتاب برام بیشتر مهم بود!از بار زدم بیرون،غروب شده بود، بارون ریز شده بود و برای عاشق‌ها رومانتیک! خودم رو قایم کردم در پالتو،تصمیم گرفتم یک مقدار راه رو با اتوبوس برم،چند سکه کافی‌ بود، خدا حافظ چند پر نارنگی! هیچ کس در ایستگاه نبود،همه چیز خیس بود و به نظرم می‌آمد که از یاس و نا‌ امیدی دور و ورم شباهت عجیبی‌ به تابلو‌های دالی دارد...غم عجیبی‌ گلوم رو فشار میداد، فقط میخواستم برم خونه! بارون تند شده بود.من هنوز دل واپس بودم،غمباد داشت چیره میشد به دل گرفتگی هایم! من هنوز غریب بودم!من غریبی رو جز در عاشقی دوست ندارم.

***

بعد از چند لحظه صدای بوق ماشین چرت دلواپسی‌هایم را پاره کرد.یک مرسدس بنز قرمز رنگ،شاید مدل ۸۵،با چراغ جلو حالا بهم چشمک میزد، نزدیک شدم،راننده شیشه رو پایین کشید،بوی عطر راننده آرامم کرد و گفت:تو هنوز اینجائی؟!فکر نکنم حالا اتوبوس بیاد،کجا میری؟

گفتم کجا میرم و لبخند زنان گفت:اونجا که خیلی‌ دوره! اگر می‌خوای،میتونی با من باشی‌ تا هوا که خوب شد برگردی خونه.

وقتی‌ به خودم اومدم،دیدم که بغل آن زن،در ماشین نشسته‌ام! من دینا هستم،اسمت چیه؟ گفتم: من ... هستم، آنشانته!

طول کشید تا رسیدیم به خانه آن زن،تمام مدت از همه چیز صحبت کردیم، انگاری که سال هاست همدیگر را میشناسیم،حرفهایش بهم دلخوشی میداد و اندامش شکر خدا! آن چند پر نارنگی دیگر فراموش شده بود.

به خانه که وارد شدیم، مثل موش آب کشیده به کناری ایستادم تا فرش از آب لباس‌ها خیس نشود،با لبخند شیرینی‌ من را به حمّام راهنمای کرد و من دائم بی‌ زبان،با سر از او تشکر می‌کردم،از سن فرانسیسکو به بعد، همچین زندگی‌ لوکسی رو ندیده بودم.تمام حمّام تنها یکی‌ دو متر از آپارتمان من در پاریس کوچکتر بود!بعد از چند دقیقه به بیرون اومدم و دیدم که دینا با یک پیژامه منتظرم است،این رو بگیر،مال شوهرم بوده... این رو که گفت،ترس ورم داشت! هراس از بی‌ ابروی صد چندان شد که او خنده کنان گفت، نه! نترس! من و ... از هم جدا هستیم،مرد‌ها همه بی‌ وفا هستند...

با گفتن این،شکمم به صدا افتاده بود و چند لحظه بعد،مردی که لباس پیش خدمتی پوشیده بود به همراه زنی‌ دیگر که همراه او بود ،چند سینی پر از زیر دستی‌‌های کوچک غذا به روی میز گذاشت و خیلی‌ جدی از من پرسید : شامپاین؟ گفتم،نه، آبجو لطفا!!!

مثل ندید بدید ها،چند تا زیر دست رو خالی‌ از غذا کردم و همه چیز‌ها رو قاطی پاتی میخوردم،برای اینکه جا داشته باشم آبجو میخوردم تا همه چیز‌ها زود پایین برود! تازه سیر که شدم،نشستم، دینا که حالا پیراهن حریر مشکی‌ پوشیده بود،به کنارم نشست.

***

از جای دوری،شاید اتاق خواب،صدای جاز می‌آمد،من هنوز عزمم جزم بود که تمام سینی‌های غذا را بخورم،نارنگی فراموش شده بود، سلام بر مانگو!

سیگار بهم تعارف کرد،بی‌ حرف برداشتم، مالبورو مدیوم بود! آبجو را آرام آرام مینوشیدم تا مزه سالمون چند لحظه پیش از ذهنم پاک نشود،سیگار را آرام آرام پاک میزدم تا از افیونش،افکارم دودی شود، مه آلود شود بلکه دلشوره‌هایم ناپدید شوند. اما دینا یواش بند نازک پیژامه را باز کرد،جای اعتراض نبود،دستم را کشیدم،ناخودآگاه خود را تسلیم کردم،فهمیدم که چه می‌خواهد،تا آمدم آبجو را به روی میز بذارم تا موهای قشنگ بلوطی رنگش به لای دستانم نرود،او شلوار بنفش رنگ پیژامه من را سبعانه به پایین کشید،حیف سیگار بود که زود خاموشش کنم،چرا در هیچ کدام از زیر دستی‌‌های پر غذا،پیازچه نگذاشته بودند؟ در میان این غریبان،تنها خاویار ایرانی برایم آشنا بود.

***

بی‌ هوا از خواب بلند شدم،تا چند لحظه آنجا برایم نا‌ آشنا بود،طول کشید تا سر دردم آرام گرفت و به یاد آوردم کجا هستم!کسی‌ دیگر در تخت نبود،لباس‌هایم خشک شده بودند و چه الگانت تا شده در کنار صندلی‌ لویی پانزده گذاشته شده بود،به روی لباس‌ها یک پاکت صورتی رنگ دیدم،اسم من را داشت.

درون پاکت ۳۰۰ فرانک بود و به اضافه یک عدد کارت ویزیت که اسم و کار دینا به روی آن بود،پشت کارت روی یک بوسه ماتیک دار نوشته بود :از یاد نمیبرمت،از یاد منو نبر! هاج و واج به روی تخت نشستم و چند ثانیه بعد همان مرد دیشبی آمد به به اتاق گفت، خانم به سر کار رفتند ولی‌ شوفر ایشان حاضرند شما را هر جا بخواهید ببرد!

شوفر من رو تا خونه برد و من هنوز این جریان رو فراموش نکرده بودم... چند روز که گذشت با وی تماس گرفتم و باز همدیگر را دیدیم و تا به حال با هم دوست هستیم.

بعد از اینکه درسم تمام شد، از طریق دینا کار خوبی بهم داده شد و از قدرتی‌ که داشت استفاده کرد تا من به آرزو‌هایم برسم!

***

همدیگر رو سالی‌ دو سه بار میبینیم و من واقعا او را تحسین می‌کنم،او هر کاری که تونسته برای من کرده و من هر جور که شده در اختیارش بوده‌ام و هستم! هیچ وقت هم از هم نپرسیدیم که آیا باید به هم وفا دار باشیم یا نه. از عشق، روابط دیگر همدیگر کاملا بی‌ اطلاع ایم!

وقتی‌ با هم هستیم،واقعا از بودن با هم لذت می‌بریم،عشق بازی‌های ما کاملأ طلائی هستند و قانونی در آن وجود ندارد،شاید مدلی‌ از کاما سوترا باشد، بلد هستیم چگونه عشق و احساست را به گوشه یی برانیم و لحظه را خوش باشیم.

برای دینا من یک اتفاق هستم و او برای من یک حادثه!

***

خوابم میاید،دینا از روی تخت لبخند میزند و من را به برگشتن به خوابیدن دعوت می‌کند،آرام آرام به تخت نزدیک میشوم،یکی‌ از آهنگ‌های باربارا استرایسند را که میدونم دوست دارد، برایش زمزمه می‌کنم،کماکان آرام آرام حرکت می‌کنم و آرام آرام به آغوشم میخزد تا عشق بازی بی‌ احساسی‌ دیگر صورت‌ گیرد.


Share/Save/Bookmark

more from Red Wine
 
Red Wine

Farmarz Jan

by Red Wine on

حق با شماست، عشق بازی با شکم گرسنه ابدا مجاز نیست و بزرگان آنرا مکروه دانند.

امیدواریم که روزای فراهم شود که در خدمت شما باشیم و نان و کبابی خوریم و به همراهی شما و ساقیان باده نوشیم و خوش بگذرانیم.

از لطف و نظر شما سپاسگزارم.

 


Red Wine

Maryam Hojjat Aziz

by Red Wine on

دقیقا همین است که حضرت عالی‌ فرمودید،از زیارت شما بسیار خشنود هستم.

 

جاوید باشید و مستدام.

 


Faramarz

خدا زياد ِ شون كنه، اين جور خانم ها را

Faramarz


Thank you Red Wine for a very beautiful and romantic piece

 

در ضمن خوب شد كه قبل از عشقبازى يك غذا ى سيرى خردين

عشقبازى با شكم گشنه تو تاريكى خيلى مشكله

 


Maryam Hojjat

Lovely story!

by Maryam Hojjat on

You & Dina both got what you needed for the time being.  I am glad for you Red Wine. 


Red Wine

SamSamIIII Aziz

by Red Wine on

Yes my dear friend, i would like very much to write in french and spanish too,maybe later ...

Thank you so much for your opinion and God bless you :=) .


SamSamIIII

RedWine

by SamSamIIII on

 

You are very good at these romantic pieces, how about the French version ? I bet it plays even more romantic in French :). but regardless, whatever language, you are the man for words. Cheers good friend !!!

 

Path of Kiaan Resurrection of True Iran Hoisting Drafshe Kaviaan //iranianidentity.blogspot.com //www.youtube.com/user/samsamsia


Red Wine

...

by Red Wine on

Thank you JJ jan, God bless you .


Jahanshah Javid

Mutual pleasure

by Jahanshah Javid on

Two people meet and make love. They are happy under their own terms. And I am happy for them too.

Thank you for sharing.


Red Wine

...

by Red Wine on

ديوانه جان .شما كوتاه بيا...

موفق باشيد.


divaneh

آره عمه اش هم منو با پورش بلند کرد.

divaneh


ولی پیرزن خسیس بیست فرانک بیشتر نداد.


Red Wine

bajenaghe naghi aziz

by Red Wine on

دوست عزیزم،واقع باعث سرفرازیست که شما را در اینجا بینم.

خدا شما را برای عزیزان و برای ما نگاه دارد.

موفق باشید.

 


Red Wine

Princess Jan

by Red Wine on

دینا زن خوبیست،مثل ایشان فراوانند.

از لطف و محبت شما سپاسگزارم.جاوید باشید و سر خوش.

 


bajenaghe naghi

Red Wine jan

by bajenaghe naghi on

Another great story beautifully told. Thank you until the next one.


Red Wine

Souri Jan

by Red Wine on

سوری جان من واقعا از سرما فراریم و دل گریز از زمستان ! شما واقع چطور روز میگذرانید در کانادا !؟

جای شما خالی‌ بود در سانتورینی !!! البته هر سال اندکی‌ سردتر از سال قبل است ولی‌ همیشه میتوانی‌ شکوه مدیترانه را در آنجا پر صلابت ببینی‌.کی‌ میداند ! شاید یک بار در آنجا ،در نزدیکی‌ ساحل پیگادیا،من و دینا را ببینی‌ ! در آنجا،که نزدیک یک ویلای سنگی‌ هست با گلدانهای شمعدانی، بی‌ صبرانه منتظر شما خواهیم بود تا قهوه یونانی بنوشیم و درد دل کنیم.

همیشه شاد و همیشه موفق باشید .

 


Red Wine

Anahid aziz

by Red Wine on

دوست عزیز،من هم کاملا با شما موافق هستم،ولی‌ معتقدم که پشت هر مرد موفقی،حتما یک خانوم هست که با اقتدار ایستاده است،در این شک ندارم و من هم از این قاعده مستثنی نیستم !

پاینده باشید.

 


Red Wine

Anonymouse Jan

by Red Wine on

دوست عزیز،جدّا در رابطه با اسم بلاگ مشکل داشتم و در آخر اسم آنرا چیزی گذاشتم که به نظرم کامل و واقعی‌ می‌آمد با آنکه من در زندگی‌ دیده ام.

موفق باشید.

 


Princess

Sounds like...

by Princess on

Dina is your guardian angle. 

Red Win jan, thanks for another beautiful story. 

 


Souri

بشنو و باور نکن آناهید جان

Souri


این آقا ردواین ما داره داستان میگه. این داستان هم مثل خود این عکس، فقط تخیلیه.

البته واقعا مهارت و چیره دستیش در داستان نویسی قابل تحسینه.

به خصوص قسمت پاریس و مترو و بارون و اطراف لوور...بسیار زیبا بود. منو دوباره یاد زمان دانشجوییم تو پاریس انداخت.

ولی‌ این خانم دینا، معلوم نیست چند سالش بوده که؟

در پاریس زن‌های پیر  پاتال پولدار خیلی‌ زیادن که دنبال جوونها میفتن
(البته فقط واسه همین سکس‌های بی‌ عشق که آقا ردواین تعریف کرد)

به هر حال، ردواین عزیز، فقط می‌تونم بگم : داستانت واقعا زیبا بود. در
ضمن، خیلی‌ خیلی‌ خوش به حالت که اول سال در جزیره‌ سانتورینی یونان بودی.
یکی‌ از آرزو‌های منه که در زمستون  برم اونجا. ما که از این شانس‌ها
نداریم، ولی‌ آرزوش رو خیلی‌ داریم.

موفق باشی‌.


Anahid Hojjati

Dear Red Wine, what a well written story

by Anahid Hojjati on

 

Dear Red Wine, interesting story.  Protagonist of your story was lucky to have found a friend for life.


Anonymouse

آر دبل یو جان!

Anonymouse


آر دبل یو جان! 

منظور از عشق بازیهای بی‌ احساس، عشق بازیهای آن چنانینیه؟! یک عکس آن چنانیهم گذاشتی که دیگه بله! 

Everything is sacred


Red Wine

...

by Red Wine on

صمد آقای عزیز.

حضرت عالی‌ لطف کرده ،منّت بر ما نهادید که در اینجا نظر گذاشته اید.

سبز باشید و دل خوش .

 


Samad_Agha

آقای شراب قرمز خان

Samad_Agha


ما نیم ساعت به این عکس ضمیمه نوشته‌تان نگاه کردیم تا فهمیدیم عکس قلابیه. ولی‌ اشکال نداره، بلعکس نتیجه‌ش خیلی‌ پر احساس بود.  قصهٔ زیبائی هم که نوشتین جالب بود. پس می‌شه گفت که با یه تیر دو نشون زدین.