بیانیۀ شورای ملی ایرانیان آمریکا


Share/Save/Bookmark

NIAC
by NIAC
17-Nov-2009
 

امروز، بیانیۀ زیر توسط شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایک) در پاسخ به مقالۀ «واشنگتن تایمز» منتشر شد

واشنگتن دی. سی. – «شورای ملی ایرانیان آمریکا» (نایک) به نتایج کوشش‌های خود در زمینۀ تحکیم امنیت ملی آمریکا از طریق سیاست‌های هوشمندانه و مؤثر خود در خصوص ایران افتخار می‌کند. اشارات ضمنی «واشنگتن تایمز» که فعالیت‌های این شورا را در جهت نقض قوانین مالیاتی، قانون ثبت نمایندگی‌های خارجی و قوانین آشکارسازی فعالیت‌های لابی می‌داند به‌شدت از سوی این شورا تکذیب می‌شود.

این شورا در جریان دادخواهی و شکایت خود به دلیل افتراهای مطرح شده از سوی «حسن داعی‌‌الاسلام» در دادگاه ده‌ها هزار سند و کلیۀ مدارک مالی خود را در دسترس گذاشت. این مدارک ثابت می‌کند که اتهامات وارده به این شورا کاملا بی‌پایه است. قاضی درخواست «داعی‌‌الاسلام» را برای رد هیجده مورد از نوزده مورد اتهامات وارد شده نپذیرفت. با توجه به این امر متهمان تصمیم گرفتند با بدخواهی این مدارک را در اختیار «الی لیک»، یکی از خبرنگاران «واشنگتن تایمز» قرار دهند تا بتوانند این موضوع را به جای دادرسی در یک دادگاه قانونی، به یک رسانه بکشند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا یک سازمان آموزشی است که نمایندۀ آمریکائیان ایرانی‌نژاد است. فعالیت‌های این سازمان در زمینه‌های آموزشی، ترویج و به‌طور محدود در امور لابی‌گری بر طبق قوانین و مقررات آمریکا انجام می‌شود. این شورا هیچ نوع فعالیت لابی‌گریی برای جمهوری اسلامی ندارد. پشتیبانی و حمایت‌های این شورا فقط متوجۀ جامعۀ ایرانی-آمریکائی است، جامعه‌ای که اکثریت قابل توجه آن با سیاست‌های حکومت ایران مخالف است.

مقالۀ آقای لیک فاقد شواهدی برای ادعاهای مطرح شده است و حتی به یک اتهام مستقیم نیز ختم نمی‌شود. به‌جای آن این مقاله به اشارات ضمنی بسنده می‌کند و به گمان‌زنی‌های توطئه‌آمیز می‌پردازد که احتمالا هدف آن کاشتن تخم شک و بدبینی در مورد این شورا در اذهان عمومی و ایجاد بحث و شبهه پیرامون این سازمان است.

این پدیده دنبال‌رویی از طرح شناخته شدۀ فعالان نومحافظه‌کار است که بر اساس آن آنان برای بدنام کردن این شورا به اتهام‌زنی، افترا و شایعه‌پراکنی پرداخته‌اند بدون آنکه کوچکترین مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه دهند.

در واقع شواهد موجود کاملا بر خلاف این ادعاهاست. چرا باید سفیر وقت آقای جان لیمبرت و گروگان پیشین حکومت ایران، به هیئت مشاوران سازمانی ملحق شود که تصور می‌رود مدافع منافع همان حکومتی است که او را برای مدت 444 روز به گروگان گرفته بود؟ این ادعا در بهترین حالت غیرمنطقی، و در بدترین حالت مضحک جلوه می‌کند.

آقای لیک در مقالۀ خود بر ایمیل‌ها و اسنادی تمرکز کرده است که با حکم از پیش صادر شدۀ او بر علیه شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایک) تناسب کامل دارد. اگرچه، اساس و پایۀ مقالۀ «لیک» اطلاعات نادرست دربارۀ این شوراست که توسط «حسن داعی‌‌الاسلام» فراهم شده است، اما در این مقاله حتی یک پرسش در مورد دادخواهی قانونی ما مطرح نمی‌شود، که این دعوی چرا به دادگاه برده شد، برداشت ما از محرک سیاسی «داعی‌‌الاسلام» چیست و ارتباط او با سازمان تروریستی «مجاهدین خلق» چه می‌باشد؟ این شورا آقای «لیک» را تشویق کرد که شواهد مربوط به نقش «داعی‌‌الاسلام» را در سازمان «مجاهدین خلق» بررسی کند. اما «لیک» از هرگونه بررسی در مورد منابع اطلاعاتی خود سر باز زد.

به‌روشنی می‌توان دریافت که چگونه برخی از عناصر نومحافظه‌کار بر آنند که بین ایرانیان خارج از کشور در زمانی که بیش از همیشه به یگانگی آنان برای پیش‌برد آمال آزادی‌خواهی ملت ایران نیاز است تفرقه بیاندازند. در حالی‌که بعضی از اعضای برجستۀ جامعۀ ایرانیان خارج از کشور در مورد فعالیت‌های این شورا دچار پاره‌ای سوء‌تفاهمات شده‌اند، ما دستمان را بسوی‌ ایشان دراز می‌کنیم و در دامی که برای خصومت‌افکنی بین اعضای این جامعه پهن شده است پا نمی‌گذاریم.

شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایک) در واشنگتن دی. سی. به صدائی پرطنین برای جامعۀ ایرانی - آمریکایی بدل گشته است که پیام آن تمرکز بیشتر بر موضوع حقوق بشر در ایران، مخالفت با جنگ بین آمریکا و ایران، و مخالفت با تحریم‌های گستردۀ اقتصادیی است که در عین آسیب زدن به مردم ایران، رژیم تندرو آن را قدرت می‌بخشد، و نیز حمایت از دیپلماسی بین دو کشور برای حل اختلافات خود به ‌روشی صلح‌آمیز است.


Share/Save/Bookmark

more from NIAC
 
IRANdokht

Thank you NIAC

by IRANdokht on

Thank you for standing against sanctions and war on Iranians.

All this panic that you see from the enemies of Iranians only shows that you have been successful and you're gaining more support every day.

Keep up the good work and thanks!

IRANdokht


Mola Nasredeen

دوستان عزیز در سازمان نیاک ما با شما هستیم

Mola Nasredeen


Keep the good work.


masoudA

The Only non Iranian Left on NIAC Board....

by masoudA on

The Cluless Genevieve Lynch.  

//www.niacouncil.org/images/stories/Genheadshot3BW.jpg

The "Gol o bolbol" beat goes on.   The President of all Iranian=Americans is neither Iranian nor America!!!  He left Iran when he was 4 and is considered an alien resident in America!!

Good thing NIAC knows how to lobby - because these days they are in serious need to lobby for NIAC and Trita Parsi or whatever his real name is. 


default

.

by timothyfloyd on

.


vildemose

It doesn't look good for

by vildemose on

It doesn't look good for NIAC and its supporters. We just have to wait and see what the court proceedings reveal. Until then, all the allegations against NIAC should be taken with a grain of salt.


Zal

Niac's days are numbered along with supporters

by Zal on

they will, however, get a due process which is more the IRR they support gives anyone.


Mola Nasredeen

Why They Hate NIAC you may ask?

by Mola Nasredeen on

Because NIAC asks the right questions from the right people, the ones who are residing in the centers of power.

Here is a list of their accomplishment since their inception:

In 2008, NIAC defeated a Congressional resolution that would have paved the way for a US-Iran war.

-- In 2009, NIAC launched a successful campaign seeking a retraction from California Representative Jane Harman, whose controversial statement regarding the "separation" of Iran's ethnic groups offended many. In response to NIAC's efforts, Rep. Harman quickly retracted her comment and expressed regret for the concern it caused.

-- NIAC successfully compelled the National Geographic Society to correct their 8th edition maps to read "Persian Gulf" instead of "Arabian Gulf."

-- NIAC successfully challenged Monster.com's discrimination against Iranian Americans, compelling the company to give Iranian Americans a fair chance to compete in the job market.

-- NIAC sought and obtained an apology from MSNBC's Don Imus for a derogatory comment he made in 2004 about an Iranian airliner crash that killed 43 passengers.

-- NIAC worked with writer/director Wayne Kramer and the Weinstein Company to make changes to the screenplay for Crossing Over (2007). The film originally depicted Iranian Americans committing an "honor killing." Had the script not changed, the movie would have had similar effects for the Iranian-American community as the film Not Without My Daughter (1991)

--NIAC has registered thousands of Iranian-American voters.

--NIAC published the first-ever IranCensus, showing the make-up of our community.

There are those in the center of power who want to turn the cold war between US and Iran into a military war and they hate NIAC and Trita Parsi while Iranian Americans who lived during US Hostage Crisis hate to re-live that period.


MOOSIRvaPIAZ

Indeed they are caught

by MOOSIRvaPIAZ on

they are caught trying to prevent you people and your masters from going to war with Iran.


mahmoudg

NIAC and Parsi are caught. naughty, naughty

by mahmoudg on

and Parsi threatens to bring lawsuits and talks about apology letters.  Americans can not be fooled for long.  NIAC is not alone, PAAIA is another one of questionable motives.  At least one one its board members has a shakey relationship with the iranian regime.  Shall remain to be see when that organization will fall too.  


MOOSIRvaPIAZ

Fred

by MOOSIRvaPIAZ on

فرد باید بگوید از کی پول دریافت میکنه تا همش علیه این شورا دروغ و تهمت  تو این سایت بنویسه.  


Fred

لابی نایک

Fred


لابی نایک باید راجع به  روابط رئیس مادام العمر خود با سفیر جمهوری تجاوزگران جنسی در سازمان ملل توضیح بدهد. این لابی باید بگوید که روابطش با نمازی که به شبکه نفتی رژیم مرتبط است چیست، لابی نایاک باید راجع به روابط با لابی کاسمی پاسخگو باشد.

لابی نایک باید بگوید رابطه اش با سوروس چیست. این لابی باید بگوید چرا سعی بر این دارد که مدارکش منتشر نشوند و از دادگاه خواسته جلوی این امر را بگیرد، این لابی چه چیزی را میخواهد پنهان کند؟

 این لابی نمیتواند با لجن پراکنی علیه ایرانیانی که شبهات آنها بدون پاسخ باقی مانده از کنار ده ها پرسش بگذرد. .