طرح وام کمک هزینه پژوهش در زمینه حیات وحش ایران


Share/Save/Bookmark

Mohammad Ala
by Mohammad Ala
28-May-2012
 

تنوع زیستی و حفظ میراث حیات وحش ایران در سالهای اخیر توجه علاقمندان متعددی از جمله دانشجویان و اساتید رشته های مرتبط با محیط زیست، زیست شناسی و دامپزشکی را به خود جلب نموده است. مطالعه در زمینه های گوناگون حیات وحش در قالب پروژه های پژوهشی و پایان نامه ها در محیط های دانشگاهی انجام می گیرد. با این حال عدم دسترسی به امکانات، و منابع مناسب همواره باعث شده انجام چنین تحقیقاتی با مشکلات جدی روبرو شده و حتی گاهی منجر به تغییر رشته دانشجویان و انصراف علاقمندان به ادامه پژوهش شود.  

انجمن یوزپلنگ ایران با پشتوانه کمک های مالی افراد علاقمند به محیط زیست و خیر، بویژه خانواده دکتر محٍمد علاء، مفتخر است طرح وام کمک هزینه پژوهش در زمینه حیات وحش ایران (Iran Wildlife Small Grant Program)را ارائه نماید. این طرح برای حمایت از محققان و دانشجویان ایرانی که علاقمند به انجام پایان نامه/ پژوهش در زمینه های گوناگون حیات وحش ایران هستند اجرا می شود.

این طرح در نظر دارد افرادی را که مایلند در زمینه حیات وحش فعالیت نمایند مورد حمایت قرار دهد. بدین منظور هر سال به سه پایان نامه/پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد کمک مالی به مبلغ بطور متوسط 30 میلیون ریال (قابل افزایش در صورت تشخیص نیاز) اهدا می شود. در صورتیکه پایان نامه ها/ پژوهش های مناسب بیشتری انتخاب شوند این تعداد قابل تجدید نظر خواهد بود.

طرح مذکور از موارد زیر حمایت خواهد کرد: خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز در حد متناسب (کلیه این وسایل پس از پایان پژوهش در تملک انجمن خواهد ماند تا محققان دیگر بتوانند از آنها استفاده کنند)

  1. هزینه های میدانی (خوراک، رفت و آمد، و بنزین در حد محدود)
  2. هزینه انتشارات شامل چاپ و پرینت
  3. هزینه های آزمایشگاهی ( آزمایش بیوشیمیایی، ژنتیکی، انگل شناسی و غیره)
  4. راهنما های محلی (در صورت نیاز و توجیه مناسب)
  5. بازدید از سایت ها/ آزمایشگاه هایی که تجربه پژوهش های مشابه دارند.

طرح مذکور موارد زیر را در بر نمی گیرد:1. نظارت و بالاسری سازمان ها و نهادها2. حقوق و دستمزد دانشجو/ محقق شرایط درخواست کنندگان برای شرکت در طرح وام کمک هزینه پژوهشی حیات وحش ایران:دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با محیط زیست، زیست شناسی و دامپزشکی

  1. علاقمند به ارائه پایان نامه در زمینه موضوعات تنوع زیستی و حیات وحش ایران
  2. نتیجه پایان نامه بایستی منتهی به ارائه راهکارهای حفاطتی برای تضمین بقای گونه ها/ زیستگاه های ایران باشد.

شرایط پرداخت وام کمک هزینه پژوهشی حیات وحش ایران:

  • این وام برای حمایت از افراد حقیقی و نه سازمان ها اجرا می شود.
  • این وام برای تولید کار و ارائه نتایج در کنفرانس ها برنامه ریزی شده و لذا متقاضیان بایستی برنامه خود را بر اساس ارائه نتایج پژوهش به بازار ارائه دهند.
  • چنانچه نتایج فعالیت مفید تشخیص داده شود سرمایه گذار مایل است هزینه تولید انبوه یا هزینه ارائه آن برای استفاده عموم را تقبل نماید.

مدارک لازم جهت شرکت در طرح کمک هزینه پژوهشی حیات وحش ایران

  • تایید طرح اولیه پایان نامه/پروژه از سوی گروه آموزشی دانشگاه مورد نظر با ارائه اسکن نامه تایید گروه
  • ارائه شرح حال درخواست کننده بصورت فرمت کامپیوتری word یا pdf
  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده مربوط به طرح کمک هزینه پژوهشی به فرمت word

مهلت زمانی برای ارسال مدارکدرخواست کنندگان باید مدارک خود را تا پایان روز پانزده آذر سال 1391 به آدرس پست الکترونیکی :info@wildlife.ir ارسال نمایند. در صورتیکه تا سه روز پس از ارسال پست الکترونیکی منبی بر دریافت آنها ارسال نشد، با شماره تلفن 88005926 تماس حاصل نمایند. طرح های اولیه به مدت چهار هفته کاری توسط هیاتی متشکل از اساتید و کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان در تاریخ پانزده دیماه 1391 از طریق پست الکترونیکی اعلام خواهند شد. 


Share/Save/Bookmark

Recently by Mohammad AlaCommentsDate
خبر نامه ی از ایران
-
Jul 17, 2012
قهرمانان جهانی ایران
3
Jul 12, 2012
"تقدیم" نامه یک کتاب
1
Jul 08, 2012
more from Mohammad Ala
 
Souri

Thank you.

by Souri on

Dear Admin.


admin

Featured

by admin on

This blog was featured as soon as it was posted. It went off the featured list because the blogger edited it. The publishing system automatically de-features blogs when they are edited. When this happens bloggers should send an email requesting it be featured again. It has been featured again.


Souri

Why this blog was not featured?

by Souri on

This is a very great blog!

Thanks Dr Ala for sharing this  new with us.

We need more of this kinds of  materials on this site, instead of those usual  blah balah who are featured every day!

Use more common sense  on featuring, please !