مي دانيد قبر امير كبير كجاست ؟


Share/Save/Bookmark

Mohammad Ala
by Mohammad Ala
08-Jan-2011
 

احتمال قريب به يقين نمي دونيد ...
تعجبي نداره
غصه هم نخوريد خيلي ها مثل شما هستند
از جمله خود من كه تا همين چند هفته پيش نمي دونستم و كاملا اتفاقي اين موضوع رو فهميدم
.
.
امير كبير صدر اعظم ايران در زمان ناصر الدين شاه كه با دسيسه هاي يك سري وطن فروش و طماع در حمام فين كاشان به قتل رسيد در شهر كربلا در كشور عراق به خاك سپرده شد
.
.
.
اين كه چرا او را به كربلا بردند براي من سوال است و احتمال مي دهم براي دور ماندن مردم از مزارش وجلوگيري از تبديل آن به ميعادگاه مظلومان او را از ايران و ايراني دور كردند
و اينكه چطوري در آن زمان جسد اين مرد بزرگ رو با امكانات محدود آن زمان به عراق منتقل كرده اند هم باز جاي سوال دارد
.
.
.
. اما چيزي كه بيش از همه مايه شرمندگيست اين است كه اكثر قريب به اتفاق ايرانيها نمي دانند مزار اين اسطوره تاريخ كجاست تا زماني كه روابط ايران و عراق تيره بود و كسي حق سفر به كربلا رو نداشت شايد اين ندانستن توجيه داشت ولي امروزه با سفرهاي متعدد مردم به عراق و كربلا جاي بسي تاسف است كه حتي يكي از كساني كه از عراق بر مي گردد نمي داند كه امير كبير هم در آنجا دفن بوده
.

. آيا فكر نمي كنيد كه همين عراقيها به ما خواهند خنديد كه چطور مردي رو كه بسياري از داشته هاي امروزمان را مديون اوهستيم فراموش كرديم؟


Share/Save/Bookmark

Recently by Mohammad AlaCommentsDate
خبر نامه ی از ایران
-
Jul 17, 2012
قهرمانان جهانی ایران
3
Jul 12, 2012
"تقدیم" نامه یک کتاب
1
Jul 08, 2012
more from Mohammad Ala
 
Red Wine

...

by Red Wine on

روزبه جان تو گول دشمنان ایران زمین را که درصدد این هستند که در بین ما نفاق بیندازند را نخور،با آن منطقی‌ که در تو سراغ دارم ،مطمئنم که خود میتوانی‌ حدس بزنی‌ چرا اینها اینجور دشمنی با ما میکنند و ساز مخالفت با اعلام جمهوری آزاد ایران میزنند،موفق باشی‌.


rend

Roozbeh

by rend on


<
see my comment on the same link good question


Jeesh Daram

One great man every 100 years

by Jeesh Daram on

There are some references on the Internet to answer some of your questions, but Amir Kabir's main enemy was not the Royal fmaily and he was not against the Shah either. His main enemies were the Russians and the British whom at that time were establishing the 300-Iran-plan and and long term vision for that part of the world. Amir Kabir with his nationalistic and patriotic and charismatic personality became a serious threat for the colonialists. He was married to Shah's sister and he wanted to protect monarchy and the Shah for the sake of Iran. He always advised the Shah in proper directions and Shah respected him deeply.

Despite the popular belief not every Iran lover has been anti-shah.

In every nation there is only one great man that comes to power who can change the course of a nation. Amir Kabir was the one we got at that time.  His burial in Karbela was because of a deep respect for a martyr in Sheism and Amir Kabir was a martyr and hence deserved the burial.

The 300-year joint Russian and British planning those days and under the auspices and doctrtine of Sheism is paying the dividend today. While Iranians have been planning for the next Ashura and Tassooa celebrations, our enemies were planning for our oil, gas, gold, copper, talents, land and our other resources.

Lesson learned: If you want to destroy a nation, kill or forcefully remove his once-a-100-year-great men who come to power. The nation will be on auto pilot for self destruction until the next great one is discovered. Please refer to history as a reference for this statement.

 

 

 


Roozbeh_Gilani

محل دفن این مرد شریف به کنار...

Roozbeh_Gilani


شاید یکی‌ از دوستان تاریخدان از ما بهتران توضیح بده چرا یک نخست وزیر به دستور شاه به قتل میرسه، اون هم در زمان رنسانس قاجاریه!


SamSamIIII

چه فرهنگی چه کشوری چه مردمی

SamSamIIII


 

همون خرافاتی که ردواين ميگه درسته

 قزوینی در نسک « بیست مقاله » برگرفته  از « تاریخ بلخ » می نویسد:

 « فتیبه بن مسلم باهلی سردار معروف حجاج چندین ده هزار نفر از ایرانیان را در خراسان و ماوراء النهر کشتار کرد و در یکی از جنگ ها به سبب سوگندی که خورده بود این قدر از ایرانیان کشت که به تمام معنی کلمه از خون آن ها آسیاب رون گردانید و گندم آرد کرد و از آن آرد نان پخته تناول نمود. زن ها و دخترهای آنها را در حضور آن ها به لشکر عرب قسمت کرد.»

و با افسوس گوشزد ميکند که:

 «آن گاه قبر این سردار عرب و شقی ازل و ابد و قاتل ايرانيان پس از کشته شدنش زیارتگاه قرار داده شده و مردم خراسان و بلخ همواره برای تقرب به خدا و قضای حاجات تربت آن شهید  را زیارت می کردند».


در جاي ديگر و نويسنده ای ديگر:


<<تسلط عرب و دین تازه تأثیرات عمیقی در جامعه ایران گذاشت. زبان و خط پهلوی عملا متروک شد، دین زرتشتی از صحنه رانده گردیده، اشراف(وزرگان، آزادان، اشوان (روحانیان) دبیران و غیره ) از صحنه رانده شدند. طوایف متعدد عرب به نواحی مختلف ایران کوچانده شدند و در آمیختگی نژادی وسیعی انجام گرفت، اسامی متداول دگر شد. حتی ایرانیان به سرعت اسامی خود را به اسامی عرب بدل کردند. مثلا « بزیست پیروزان ها»  نام خود را به « یحیی بن منصور» ترجمه کردند. دین تازه دیوار طبقاتی را فرو شکست و تبدلی عمیق در توزیع قدرت و مالکیت و ثروت به وجود آورد. این یک جراحی بسیار بزرگ و عمیق در پیکره جامعه بود که نه تنها جسم بلکه روحش را به کلی تغییر می داد>> 

پس سورپرايز نداره  


Red Wine

...

by Red Wine on

جناب آقای علا شما را خلاق تر از اینها می‌دانستیم،این مطلب چند و نمونه‌های آن..بارها در این سایت پست شده است،به هر حال و احوال...

در آن زمان مرسوم بوده است که مشاهیر و بزرگان را در عتبات عالیات دفن میکردند به دو دلیل:

دلیل اول از خرافه بود و از تاثیر منفی‌ شیوخ،اسلامیون میگفتند که هر زمان که دنیا به آخر رسد،آنانی‌ که در این سرزمینها به خاک سپرده شده اند،زودتر به بهشت برین میرسند !

دلیل دوم از آن بود که بازمانده گان این بزرگان وحشت داشتند که از روی غیظ و حسادت و کلا مسائل روزگار،قبر آن شخص بزرگوار شکسته شود و بی‌ حرمتی بدان شود !

موفق باشید.