نقش آقای خمینی در کودتای 28 مرداد

Share/Save/Bookmark

نقش آقای خمینی در کودتای 28 مرداد
by mahmood delkhasteh
19-Aug-2012
 

بنی صدر در مصاحبه با رادیو فردا به اطلاع بسیار مهمی اشاره می کند و آن نقش آقای خمینی در کودتای 28 مرداد بوده است. در جریان کودتای خرداد شصت بر ضد اولین رئیس جمهور، دشمنی شدید آقای خمینی با مصدق معلوم شد، بطوری که گفت مصدق مسلمان نبود و در سخنرانی معروف 25 خرداد 1360 بر ضد جبهه ملی گفت که مصدق از اسلام سیلی خورد!!! کودتا را انگلیس و آمریکا سازمان داده بودند و ایشان این کودتا را کار اسلام دانست! در آن زمان معلوم شد که ایشان از هوادارن کودتا بر ضد مصدق بوده اند، ولی اطلاعات بعدی نشان داد که خود ایشان نقش فعالی در این کودتا داشته اند، از جمله بردن نامه از آیت الله طباطبایی ( که بهمراه آیت الله کاشانی نقشی محوری در به پیروزی رساندن کودتایی که در 25 مرداد شکست خورده بود بازی کرد.) به نزد آیت الله بروجردی برای گرفتن فتوایی در حمایت از کودتا. آیت الله منتظری نیز در خاطرات خود از احترام عمیقی که اقای خمینی برای آقای طباطبایی و دیدگاه های سیاسی ایشان قائل بودند، اشاره کرده اند.
بنی صدر:
"مرحوم آقا مهدى حائرى فيلسوف گرانقدر، كه انسان آزاده اى بود فرزند آشيخ عبدالكريم حائرى يزدى- بانى حوزه علميه قم - در خاطرات خود مى گويد كه آقاى خمينى حتى با آقاى كاشانى در مورد آنچه كه به مصدق
و براندازى مصدق بود، هم نظر نبود. بلكه نظراتش به نظرات بهبهانى نزديك بود.
در گزارش سى.آى.‌اى در باب كودتاى ۲۸ مرداد، مى گويد كه قرار بود مرحوم بهبهانى از مرحوم بروجردى فتوا بگيرد تا آن فتوا براى كودتا مبنا بشود. چه كسى رفت و اين فتوا را گرفت؟ خود بهبهانى كه به قم نرفت. دو سال پيش در اين زمينه به من اطلاعاتى دادند كه در واقع آن شخصى كه از ناحيه آقاى بهبهانى نزد مرحوم بروجردى رفت، آقاى خمينى بوده است.
بعد كه آقاى خمينى نسبت به آيت الله بروجردى در سال هاى بعد از كودتا سرد شد و كسى واسطه شد براى اينكه اين دو تا را با هم دوباره نزديك كند. مرحوم بروجردى به آن واسطه گفته بود كه اين آقا آمده بوده از من چنين فتوايى را بگيرد.
بنابر اين آنهايى كه در قم هستند و هنوز در قيد حيات هستند و از اين واقعيت مى توانند اطلاع داشته باشند، و يا كسانى هستند كه اين موضوع را از پيشينيان شنيده اند، بايد بدانند كه اين اطلاعات به تاريخ ايران تعلق دارد و مى بايست كه به اطلاع عموم قرار بگيرد. نمى دانم اين اطلاعى كه به من داده اند چقدر موثق است؟ ولى اطلاعى است كه لازم است با مردم ايران در ميان گذاشته شود"
//www.radiofarda.com//content/f4_Abolhasan_Ba...

Share/Save/Bookmark

more from mahmood delkhasteh
 
Roozbeh_Gilani

اسلامیون خائن به وطن

Roozbeh_Gilani


در هر موضع تاریخ ایران که خیانت، جنایت، دزدی، فساد، وطن فروشی....بوده، دست پلید اسلامیون با عمامه یا بی‌ عمامه، از نوع "شاه دوست"! یا "ضّد شاه" پیدار است.

قضیهٔ ۲۸ مرداد هم استثنایی‌ نیست. شعبان بی‌ مخ و اراذل و اوباش و فاحشه‌های طرفدار او، پدر و مادر "معنوی!!" بسیجیان آدمکش مزدور از نوع  نر و ماده علی‌ خامنه‌ای و روح‌الله خمینی  هستند. همه شان از آخور ارتجاع مذهبی‌ یونجه خورده و میخورند.

تا روزی که این ارتجاع مذهبی‌ از کشور ما ریشه کن  نشود، همین آش، همین کاسه. 

سپاس از مقاله آگاه کننده


Demo

عزلت زده و ناکام!

Demo


و سئوال این است که چگونه است که آقای بنی صدر تا دیروز و قبل از مصاحبه با رادیو فردا این اطلاعات مهم را پنهان کرده بودند؟ بنی صدر متاسفانه خود آخوندی است بی عبا و بی عمامه و چون خمینی حرفاش بی اعتباره  و در گوشه ای عزلت زده افتاده و ناکامه!