کمک مالی به پناهجویان سیاسی: این شرم را به که گویم؟


Share/Save/Bookmark

LalehGillani
by LalehGillani
05-Nov-2010
 

دوستان گرامی و هموطنان عزیز

آیا میدانید که پنجاه تن از پناهجویان سیاسی ایران در یونان در اعتراض به سیاست بی تفاوتی دولت یونان و نقض حقوق بشر پناهجویان دست به تحصن زده اند؟ آیا میدانید که نه نفر از پناهجویان دهان خود را دوخته اند؟ آیا میدانید که بیست و پنج نفر از آنان در اعتصاب غذا به سر میبردند؟ آیا میدانید که پناهجویان به کمک مالی نیاز دارند؟

خبر آخری که به گوش من رسیده حکایت از این دارد که حتی یک دلار یا یک یورو به پناهجویان سیاسی ایران در یونان کمک نشده است. ده روز گذشته، کمیته کمپین پناهجویان سیاسی ایران در یونان بیانیه ای انتشار داد و از تمامی ایرانیان طلب کمک نمود. حرفهای زیادی از ایرانیان شنیده شده است. به دولت یونان بد و بیراه گفته ایم و حمایت خود را از هموطنان پناهجو با شعارهای رنگ و وارنگ اعلام نموده ایم.

کار از حرف زدن گذشته است. وقت هزینه پرداختن است. پناهجویان با جان و مال و سلامتی خود در راه مبارزه با رژیم خونخوار اسلامی هزینه پرداخته اند. ما چه کرده ایم؟

دولت یونان به پناهجویان سیاسی ایران اجازه کار کردن را نمیدهد و آنها که بطور غیر قانونی شغل حمالی پیشه کرده بودند تا بتوانند لقمه نانی برای خود و خانواده اشان تهیه کنند، در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر میبرند. کمپین پناهجویان اکنون متشکل از پنجاه نفر میباشد. نه نفر دهانشان را دوخته اند و بیست و پنج نفر اعتصاب غذا نموده اند. دوازده خردسال و پنج خانم ایرانی در خیمه پناهجویان ایستادگی میکنند. کمک مالی شما در درجه اول خرج کودکان و نیازهای آنان خواهد شد. هر چه باقی میماند، به کمپین ادامه ایستادگی و مقاومت را خواهد داد.

برخی از خرجهای مورد نیاز کمپین
غذا و امکانات ضروری برای خردسالان و پناهجویانی که در اعتصاب غذا نیستند
تلفن و تماس با دنیای خارج
دسترسی به اینترنت
چاپ پوستر
چادر و پتو و پلاستیک برای روزهای بارانی
رفت و آمد با متر و تاکسی به بیمارستان و وزارت کشور یونان
اجاره توالت سیار

در روزهای اخیر، فشار بر پناهجویان سیاسی ایران در یونان افزایش یافته است. به خیمه پناهجویان با بمب دست ساز حمله شده است و مزدوران رژیم ملایان با چماق ماندانا دانش نیا را کتک زده اند. مانداند شیر زن ایرانی است که بیش از سه هفته گذشته دهانش را دوخت و از آن زمان تاکنون در اعتصاب غذا میباشد.

روز چهارم نوامبر، شهروندان و دانشجویان یونانی در کنار پناهجویان سیاسی ایران راهپیمایی نموده و فریاد "ما همه ایرانی هستیم. امروز ما ایرانی هستیم" سر دادند. غرش پناهجویان و شهروندان یونانی در مقابل مجلس یونان شنیده شد و تخت ستم را لرزاند. هموطن، با کمک مالی به پناهجویان سیاسی ایران در یونان به خیمه مبارزان راه حق بپیوندید:

پاینده باد مبارزه و استقامت شیران ایران


Share/Save/Bookmark

more from LalehGillani
 
LalehGillani

رفتار دولت اسلامی با آوارگان افغانی

LalehGillani


سرگرد با مضحکه گرفتن شرایط هموطنان آواره در یونان پیشنهاد میکند که پناهجویان سیاسی به ایران برگشته به دلیل اینکه زیر تسلط حکومت اسلامی با آوارگان افغانی و عراقی به خوبی و با انسانیت رفتار شده است. مزخرفاتی از این قبیل به طور کلی لیاقت جواب را ندارند. ولیکن اشاره سرگرد به وضع پناهجویان افغانی در ایران نمک روی زخم کهنه ای پاشید و مرا یاد شرایط اسفناک آنان انداخت:

آوارگان افغانی در زندانهای حکومت اسلامی:


curly

سر گرد فلسطینی

curly


لطفآ یکبار ساکت باش !!!!!!  oh I forgot you can not read farsi

Puck

Have no doubt, my future expatriates!

by Puck on

As we speak, his highness RP is writing a cheque!!!

My heart is true as steel.


hazratee

Go back home

by hazratee on

What is the point of going to a bankrupt country that have tones of their on problems and don't even give a damn about you. You are needed more at home than any other place. 


LalehGillani

فشار دولت یونان بر پناهجویان: پیگیری کنید!

LalehGillani


دولت یونان اخیراً فشار خود را بر پناهجویان سیاسی ایران افزایش داده است. موبایل پناهجویان قطع شده است و تماس آنان با دنیای خارج کاهش یافته است.

از دوستان گرامی تقاضا میکنم که اگر به کمپین پناهجویان کمک مالی کرده اید، پیغامی در این وبلاگ پست کنید و یا با من تماس بگیرید. حتما پیگیری خواهم کرد تا مطمئن باشیم کمک به دست آنان رسیده است.


LalehGillani

چگونه کمک کنیم؟

LalehGillani


ماندای عزیز: کمیته مرکزی کمپین، آقای ریبوار قبادی را مسئول امور مالی کرده است. تمنا میکنم به بیانیه کمیته مرکزی کمپین مراجعه کنید. شماره حساب و تمامی اطلاعات در آن اعلامیه درج شده است.

هر روز آقای قبادی شرح این حساب را از بانک گرفته و روی یکی از چادرهای کمپین آویزان میکند تا تمامی پناهجویان بدانند و دنیا ناظر باشد که چقدر کمک مالی دریافت میشود و چطور خرج خواهد شد.

از محبت و سخاوت شما سپاسگزارم.


IranianPoliticalRefugees

بیانیه کمیته مرکزی پناهجویان سیاسی ایران در یونان

IranianPoliticalRefugees


هموطنان گرامی!

پیرو اعلام آمادگی ایرانیان با شرف و آزاده در کشورهای مختلف قاره اروپا و امریکا مبنی بر همراهی و همرزمی با کمپین پناهندگان سیاسی ایرانی در زمینه امور مالی و تامین بودجه ، بدین وسیله به اطلاع عموم همراهان و حامیان کمپین میرساند که این کمپین تا بدین لحظه به صورت کاملا مستقل اداره شده و هیچ سازمان و حزب سیاسی خاصی جزو بانیان و سازمان دهندگان آن نیست .

کمیته پناهندگان سیاسی ایرانی در یونان تا کنون به جز هزینه های انسانی , متحمل هزینه مالی بسیار زیادی شده است که به غیر از 1650 یورو که در ابتدای برپایی چادر های اولیه کمپین از طرف سازمان نوروز دریافت داشته مابقی هزینه ها را با همیاری اعضای کمپین تامین کرده است . همچنان که میدانید کشور یونان در حالت ورشکستگی اقتصادی وحشتناکی به سر میبرد و اعضای کمپین از ۲ ماه پیش تا کنون کار و زندگی شخصی خود را رها کرده و برای به ثمر نشستن این مبارزه از مال و جان خود هزینه میکنند . اما در شرایط پیش آمده و لزوم مقاومت بیش از پیش و انجام امور تبلیغاتی وسیع تر در جهت افشا ساختن روابط پلید سیاسی و تجاری و امنیتی دو دولت یونان و رژیم اسلامی ایران نیاز به تامین بودجه اضطراری وجود دارد .

کمیته پناهندگان سیاسی ایرانی در یونان برای تجمیع کمک های مالی ارسالی آقای ریبوار قبادی مسئول امور مالی کمیته را معرفی میکند و از همه همرزمان و حامیان کمپین پناهندگان سیاسی ایرانی خواهشمند است که با شماره تلفن ایشان تماس گرفته و جهت ارسال کمک های مالی فقط شماره حساب بانکی که در ذیل می اید مورد تایید کمیته پناهندگان سیاسی ایرانی در یونان می باشد .

کمیته پناهندگان سیاسی ایرانی در یونان
امیر عبدلملکی ، سمکو محمدی . رضا کمالی ، ریبوار قبادی .

شماره حساب بانکی برای ارسال کمک های مالی

IBAN:GR5701101080000010834766775
NATIONAL BANK OF GREECE
QOBADI RIBWAR
TEL: 00306959637995
ADRESS : DAV. PINDOU 10 . RAFINA . GREECE


Sargord Pirouz

Iran's been a great place

by Sargord Pirouz on

Iran's been a great place for millions of Afghani and Iraqi refugees. Maybe these kids could try there. Oh wait... nevermind.


azadi5

Bad place to be a refugee these days

by azadi5 on

Greece is going through its own social and economical issues. There has been an increase in unemployment for the past 2 years, lots of jobless Greeks in their own land are going through difficult times. So I feel bad for these 50 people that somehow went to Greece to escape Iran. I don't expect them to get much sympathy from Greeks. Just like we don't care much about afghan refugees in Iran. But yeah, it's a tough situation for them to be in.


Monda

Laleh jan,

by Monda on

Read your email please.

If you have contact info for our contributions, please post.