17 دیماه روزیکه رضاشاه زن ایرانی را از زندان حجاب آزاد کرد.

Share/Save/Bookmark

17 دیماه روزیکه رضاشاه زن ایرانی را از زندان حجاب آزاد کرد.
by KamRan201
06-Jan-2010
 

اول: این رباعی هدیه من poetKamRan به تمام خواهران، مادران و زنان آزاده ایرانی که به شخصیت واقعی خودشان پی برده و برای تحقق این آزادی مبارزه میکنند.

تا زن و مرد برابر نشود در دنیـــــــا

دست و پای مدنیت بسته باشد هر جا

چون زن و مرد بهم جفت برابر گردند

کشور از شوکت آن تازه شود چون گلها

دوم: سپاس از مردی بزرگ به درخشانی آفتاب

اگر ارزش و اهمیت رضا شاه کبیر در تاریخ ایران زمین بیشتر از کورش کبیر نباشد به یقین کمتر نیست. اگر کورش بر مردمی سالم پادشاهی میکرد که دارای خصایل یک انسان اهورائی بودند، حکمروائی رضاشاه در زمانی شروع شد که بیسوادی و نکبت و دروغگوئی و نادانی و خیانت و آخوند پرستی ، ارزش های بنیادین کشور ایران بر شمرده میشدند. این مرد بزرگ در کمتر از ده سال ایران نابود شده را در شاهراه ترقی به حرکت در آورد. آن کسانی که رضا شاه را به زور گوئی و فساد متهم میکنند متاسفانه یا نا آگاه هستند و یا در نهاد آنان غش وجود دارد. رضا شاه را انگلستان به حکومت نیاورد بلکه با شناخت موقعیت های تاریخی و تطابق منافع ملت ایران با هدف های بریتانیای کبیر، شرایطی را فراهم آورد تا رضا شاه سوار بر امواج شود و چون به حکومت رسید هر کجا لازم بود با منافع دولت انگلیس هم در افتاد. او هرگز از ملت رشوه نمی گرفت و دزدی نمیکرد. او برای اینکه از قدرت ایل و تبار قاجار که تمام ایران را بالا کشیده بودند بکاهد لازم بود از قدرت و ثروت آنها بکاهد تا بساط ملوک الطوایفی در ایران را منقرض کند و اموال آنها را تحت نظارت خودش در می آورد و یک ریال از آنرا به بانک های خارجی نسپرد و عاقبت هم پسرش با بنیاد پهلوی همه را به مردم باز گرداند.

بزرگترین خدمت او به زنان ایرانی است که آنها را از انزوای آشپزخانه ها خارج کرد و تا جائیکه قدرت داشت تحقیر اسلام را نسبت به زن ایرانی زدود و به زن ایرانی شخصیتی را که شایسته آن بود بخشید.

در روز 17 دیماه همگی با هم به روان آن راد مرد بزرگ درود بفرستیم و خودمان را از تبلیغات و ترهات دشمنان او و ملت ایران که من آن ها را مثلث نکبت نامیده ام دور نگه داریم . مثلث نکبت را ذیلا معرفی میکنم، اما شرح دسایس این سالوس ها مقاله ای دیگر را می طلبد.

1- آخوند ها و بنیاد گرایان و فسیل های عرب باخته که عاقبت هم با خمینی دجال زهر خودشان را به ملت ایران ریختند (از جمله جلال ال احمد، علی شریعتی و مهندس بازرگان و مدرس و خیلی ها ).

2- پاک باختگان مسحور تبلیغات دروغین استالین که برای تسلیم ایران به خرس شمالی مسابقه گذارده بودند و عاقبت هم از توبره خمینی سر در آوردند و سگ توسط گرگ خورده شد.

3- دار و دسته ورشکستگان قاجاری که برای بدست آوردن قدرت گذشته به هر دنائتی دست می زدند و خیلی از آنها خودشان را وجیه المله جا زده بودند و با ساخت و پاخت با متحجرین اسلامی و و وطن فروشان توده ای لحظه ای از دسیسه غفلت نمی کردند.

منتظر مقالات بعدی باشید تا بیشتر با دسایس ایران برکن مثلث نکبت آشنا شوید.

خواهران و مادران عزیز

بی تفاوتی شما باعث خوشحالی دشمن میشود . اگر برای شخصیت زن احترام قائل هستید این ایمیل را برای دوستان خودتان ارسال کنید. اگر نمی خواهید که نام شما بدست دژخیم زالو صفت بیفتد از قسمت Bcc ایمیل خودتان استفاده بفرمائید.

Share/Save/Bookmark

more from KamRan201
 
benross

کار را که کرد، آنکه تمام کرد

benross


رضا شاه کبیر بنیان‌گذار ایران نوین است. ایده‌های این ایران نوین بر بستر جنبش مشروطیت رشد کرد واز این زاویه هیچیک از خدمات رضا شاه کبیر را نمی توان به خود او نسبت داد. بجز البته، نفس یک دولت مرکزی و ساختار دولتی مرکزی با ارتشی مدرن. از سوی دیگر، هیچیک از آرمان‌های مشروطیت بدون چنین ابزار اجرایی نیرومند ممکن نبود. سیاسیون عصر می‌خواستند از نبوغ نظامی رضا شاه به عنوان یک بازوی نظامی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کنند. چیزی که پیش آمد این بود -و به گمانم اروند ابراهیمیان این نکته را درست دیده است- که رضا شاه از همهٔ سیاسیون هم‌عصر خود باهوش‌تر از آب درآمد! خرده‌ای که ابراهیمیان به رضا شاه می‌گیرد تمایل او به «ثروت اندوزی» است. من با ویژگی‌های روانشناختی این پادشاه آشنایی ندارم و شاید عنصری از این امر وجود داشته باشد. ولی در این مورد نیز به نظر من عامل تعیین کننده، مبارزهٔ رضا شاه کبیر با ملوک‌الطوایف است. ضبط املاک ملوک و آخوندها را نیز از این زاویه، و از زاویهٔ بینش نظامی رضا شاه، به دفع زمینه‌های تجزیه طلبی و یا تضعیف قدرت دولت مرکزی و نیز توسعهٔ دامنهٔ نفوذ سیاسی پروژهٔ تجددگرا باید تعبیر کرد.


The Phantom Of The Opera

Historical injustice

by The Phantom Of The Opera on

انتساب ایده "کشف حجاب" به رضا میر۵ سوادکوهی ، ظلم تاریخیست به
طراحان واقعی‌ جامعه "ایران نوین" مانند تیمور تاش، که قربانی جاه طلبی
خود و قساوت شاه شد.

The Pahlavis, all mullahs, and all public figures associated with the Green Movement  must disclose the source and the amount of their wealth/income.


benross

در عکس‌های

benross


در عکس‌های خانوادگی، عکسی را به خاطر دارم ازیکی از خویشاوندان نزدیک. احتمالاً عکسی اجباری برای شناسنامه یا چیزی از این قبیل در دوران رضا شاه کبیر، اگرچه تمام قد است وعلت واقعی آن عکس بر من روشن نیست. اما عکسی نیست که از روی رضا گرفته شده باشد. در آن، کسی که حالا «عمه جان» نام می‌برم، یک کلاه بزرگ بر سر دارد، از نوع کلاه های زنان دههٔ بیست، و پیراهنی که تا زیر چانه‌اش دکمه می‌خورد!

به من گفته شده است که هنگام کشف حجاب عمه جان چند ماه از خانه بیرون نیامد. اما می‌دانم، می‌دانم که ته دلش از این دستور اجباری سپاسگزار بود. کشف حجاب اجباری، که البته مدتی مأموران سختگیری می‌کردند و پس از مدتی از سختگیری دست می‌کشیدند و امثال عمه‌جان مجال خروج از خانه را پیدا می‌کرد، پیش از هرچیز فرمانی برای آزادی مرد بود.

مردان تجددگرا و آزادی‌خواه آن دوران، در فضای سنتی و نفرت‌بار ساخته و پرداختهٔ آخوندها، اصلاً جرأت نمی‌کردند به همسر و دختر خود اجازه دهند که کشف حجاب کنند. خدا می‌دانست «همساده‌ها» چه حرفها که برایشان در نمی‌آوردند. اما فرمان همایونی بهانه‌ای شد برای این گروه از مردم ترقی‌خواه ایرانی که حجاب زنان را کنار بگذارند و پیش «همساده» هم توجیه داشته باشند که «والله تقصیر من نیست. زور است!» 


Kourosh Aryamanesh

Kourosh Aryamanesh

by Kourosh Aryamanesh on

Kourosh Aryamanesh


Kourosh Aryamanesh

جناب کامران

Kourosh Aryamanesh


برادر چرا کفر ميگی؟ اگر شاهد دوران انقلاب با شکوه اسلامی بودی متوجه ميشدی که کار رضا خان کاملأ ضد اسلامی و مخالف هر گونه ترقی و تعالی جامه نسوان بوده. ما انقلاب کرديم که زن ايرانی را به آزادی برسانيم مشروط بر اينکه از حد و حدود اسلامی خود خارج نشونند. حجاب اجباری نيست فقط معصيت زن را ميرساند. بدون حجاب، جامعه به سوی فحشا و بی حرمتی پيش ميرود . کار رضا خان غير ضروری و از روی شهوت و ميل پرستی بود وهمان طوريکه مشاهده ميکنيد، همه بانوان ودوشيزگان از اوضاع فعلی راحتنند و به روح رضا خان لعن و نفرين ميکنند که چرا آنان را مجبور به برانداختن حجاب کرد. لعنت به او.