احیای صله رَحِم اسلامی در نوروز


Share/Save/Bookmark

Fred
by Fred
24-Mar-2011
 

نخیر، از قرار پایانی برای خبرهای خوش نوروزی نیست و به واقع هر دم از این باغ بری میرسد .

برای نمونه، حجت الاسلام حمزه علی آقا صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری فرموده اند:

"همزمان با تعطیلات نوروزی مبلغان در کمپ های نوروزی آماده پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی مسافران هستند.

هر ساله تقاضای متعددی از سوی مسافران نوروزی به منظور استقرار یک روحانی در اماکن مسافرخیز به این اداره ارائه می شد، به همین منظور امسال برای نخستین بار از توان تبلیغی روحانیان بومی به منظور تبلیغ احکام دینی در ایام نوروز استفاده خواهد شد."

البته اینکه ایرانیان در ایام نوروزی در "اماکن مسافرخیز" از دیدن چهرۀ روحانیون دولتی حتی در تعطیلات هم محروم نمیشوند خبری است مسرت بخش. و اینکه میتوانند در بین تفریحات سالم نوروزی مانند تخته نرد و یه قل دو قل و گرگم به هوا و تماشا کردن شیرینیهای گران قیمت از پشت ویترین قنادی، راجع به واجب و مستحب و مباح و خدای ناکرده مکروه و حرام بودن اعمالشان فی الفور از آقا روحانی مستقر شده بالا سرشان کسب اطلاع کنند نیز هم فال است و هم تماشا.

ولیکن آنچه حاج حمزه علی آقا در بند دوم خبر گفته اند قدری مایۀ حال گیری نوروزی است، انشاالله تجدید نظر فرمایند و این چند روز نوروزی اجازه فرمایند ایرانیان به طریق دیرینۀ خود محبت به اقوام نشان دهند و از اتلاف وقت مسافران جهت ترویج و تبلیغ و احیای "صله رحِم "* کوتاه بیایند.

میفرمایند: "ایام تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ احکام اسلامی است، مبلغان باید از این فرصت افزون بر پاسخگویی به مسائل دینی در جهت احیای سنت حسنه صله رحم تلاش کنند."

* احسان به افرادی که با انسان، مادرِ مشترک داشته باشند؛ مانند عمو، عمّه، دایی، خاله و فرزندان آنها. بحارالانوار، ج 74، باب 3،

تبریک

//www.rasanews.ir/NSite/FullStory/?id=100898


Share/Save/Bookmark

Recently by FredCommentsDate
ادا اطوار اسلامی
5
Dec 05, 2012
مسجد همجنسگرایان
1
Dec 05, 2012
Iranians are legitimate target
10
Dec 04, 2012
more from Fred