Barcelona: A dream team, the best soccer club in History

farshadjon
by farshadjon
28-May-2011
 

Today, Barca dominated Manchester and defeated United for the second time in the last three years in European championship final.

Unique passing style, incredible team performance, and top players! Here is the goals and highlights:

Share/Save/Bookmark

more from farshadjon
 
farshadjon

Thank you, Red Wine jan!

by farshadjon on

Merci for a really good analysis. I agree with all your points. I believe that Barca is playing soccer much better than any other team that I have ever seen before.Two points:

1-      Liverpool and AC Milan have won more cups than Barca in European Championship league, but Real Madrid is still on top.

 

2-      One of the greatest moments of the game was when Abidal got the cup instead of Puyul as the Captain. The moral and ethical aspects plus an incredible team work makes Barca above and beyond other teams in the planet at this time.

 

 Glad to see you here and take care of yourself, Red Wine aziz.


Red Wine

...

by Red Wine on

حالا دیگر با این پیروزی،مجموعه افتخاراتِ تیم‌های اسپانیولی آنچنان بالا گرفته است که دیگر هیچ تیمی فعلا بدانها نخواهند رسید.منچستر زمانی‌ بازی را قبل از رسیدن به ویمبلی باخته بود،دیشب تکمیل‌ترین و کاملترین سبک بازی فوتبال را شاهد بودیم.دیشب برخلافِ اشتباهاتِ مکرّرِ بارسلونا در برابرِ رئال مادرید،بارسلونا آنچنان توازنِ بازی را در اختیار داشت که بهترین خط دفاعیِ ممکن که متعلق به منچستر بود،به راحتی‌ از هم پاشید و حتی تکنیکِ خوب بازیکنانِ قدیمی‌ منچستر نتوانستند کاری ز پیش ببرند.

فرگوسن قبلا اخطار داده بود که ۴۵ دقیقه اول بازی بسیار مهم است،گفته بود که خطِ چابی-اینیستا-مسی بر بازی حکم فرما خواهد بود،حتی اگر این خط کار نکند،بارسا به اندازه کافی‌ پتنسیال دارد که فضا سازی کند و یکی‌ از هافبک‌ها دفاع مستحکمِ منچستر را به کنار گذارد و گلزنی کند (مطلبیِ که با گل اولِ بارسا جور در میاید !) .

دیشب شاهد ۲ نوع تکنیکِ فردی بودیم،اول تکنیکِ مدرسه فوتبال اسپانیا که مسی حرفِ اول آنرا میزند (در اسپانیا مدارسِ فوتبال به بازیِ گروهی تکیه بسیار دارند و ریشه اصلی‌ِ آن از مدارسِ فوتبال سالهای ۸۰-۹۰ هلند است!)،دیشب مسی احتیاجی به دوندگی نداشت،حتی گواردیولا تقریبا ایشان را آزاد گذشته بود تا تنها در عرضِ زمین توپسازی کند تا داوید بیا شانسِ گلزنی داشته باشد،اما مسی بلافاصله این قاعده را به کنار گذاشت و بهترین موقعیت‌ها زمانی‌ به پیش میامد که مسی پا به توپ بود و حتی یار گیری‌های فردیناند تواناییِ مقابله با مسی را نداشت !

مسی شاید گلزنِ ۱۰۰% نیست اما با هوش است،هیچ توپی‌ را از دست نمیدهد،تا آخرین لحظه می‌جنگد و اگر بتواند تکنیکِ فردی خودش را در اختیارِ تیم قرار میدهد (این فرقِ اصلی‌ ایشان با آقای کریستین رونالدو است،۲ مدرسه کاملا مختلف !)

تکنیکِ بعدی آن چیزی بود که از انگلیسیها،به خصوص رونی دیدیم،هر بار که منچستر صاحب توپ بود،رونی بدونِ آنکه به توپ نگاه کند،چند متر میدوید تا نا‌ نزدیکی‌ِ زمینه بارسا برسد و در آنجا تک به تک کرده و با شوت شانس گلزنیِ خود را امتحان کند،چون می‌دانست که در برابرِ پیکه و پوژول این شانس را ندارد که اینها را جا بگذارد و به دروازه نزدیک تر شود،این تکنیک را بارها در طول امسال و سال قبل از منچستر شاهد بودیم اما در برابر تیمِ دونده یی مثل بارسا این سبکِ بازی راندمانِ کاملی ندارد !

وقتی‌ که به آمارِ بازی توجه می‌کنیم،میبینیم که منچستر در تمامِ بازی نتوانست بیشتر از ۳۵% میانه بازی را در دست بگیرد (تنها تیمی که توانست در برابرِ بارسا بازی کند و میانه بازی را در اختیار داشته باشد ،رئال مادرید بود با ۷۵% در سانتیاگو برنابئو که شاهد آن بازی بودم! )،این عدمِ همخوانی در میانه زمین همان نکته یی است که گواردیولا بدان شب قبل بازی اشاره کرده بود و دیشب بعد از بازی اذعان داشت که بارسا بهتر از فینال دو سال قبل بازی کرد و منچستر تنها درجا زد و هیچ گونه طرحی نوع برای شسکست بارسا در چنته نداشت !

حالا با این افتخار گواردیولا جز پر افتخارترین مربی‌‌های دنیا شد (۱۰ جامِ قهرمانی در ۳ سال !) .

دیشبِ زمین بازی حرف نداشت !

حالا کارشناسان می‌پرسند که آیا این بهترین تیمِ فوتبال ممکن در تاریخِ فوتبال است ؟

با این برد دیشبِ بارسا،تعداد کاپ‌های جام قهرمانیِ بارسا به ۴ می‌رسد و بعد از رئال مادرید (با ۹ جام قهرمانیِ اروپا) برترینِ تیمِ اروپا از این لحاظ است !

اسپانیا... جشن بزرگِ فوتبال امروز عصر در بارسلونا شروع میشود تا ... !

این قهرمانی را به تمام دوستانِ فوتبال دوست ایرانی تبریک می گوئیم.

فرشاد خان از دیدنت خوشحال شدیم،خدا تو را برای ما حفظ کند.

زنده باد فوتبال .