دوستان بدون تعارف میگویم که اشتباه میکنید! حداقل در مورد هاشمی اشتباه میکنید!


Share/Save/Bookmark

دوستان بدون تعارف میگویم که اشتباه میکنید! حداقل در مورد هاشمی اشتباه میکنید!
by farrad02
20-Jul-2009
 

در روزهای اخیر و همزمان با شکل گیری جبهه مخالفان دیکتاتوری که از درون نظام سر بر آورده اند (هاشمی، خاتمی، منتظری و ...) و هم صدا شدن آنها در این مقطع تاریخی (حدقل) با خواسته های 30 ساله مردم ایران بخصوص جوانان ایرانی، بر علیه خلافت علی خامنه ای و نظامیان سپاهی و بسیجی و روحانیون رادیکال، گروهی از دوستان دست به قلم و دست به نقاشی (نویسنده، نحلیل گر و کاریکاتوریست ) بدون شک با نیت خیر ولی با بی دقتی به موقعیت خطیر و حساسیت وضعیت فعلی دست به حملات بی فایده و یادآوری تاریخ عملکرد اصلاح طلبانی مانند هاشمی و خاتمی و دیگر فعالان در آمده و نیت این رهبران اصلاح طلب را با صدای بلند زیر سوال برده اند!

به این دوستان بدون تعارف میگویم که اشتباه میکنید! حداقل در مورد هاشمی اشتباه میکنید!  خاتمی که تکلیفی ندارد و از اول هم به دنیای سیاست تعلق نداشت. ولی خوب دم او هم گرم که این دفعه یک بیضه ای به نمایش گذاشته (تا حدودی البته!)  ولی هاشمی فعلاً در موقعیتی قرار گرفته که برای گذار از این مرحله بسیارجدی و خطیر برای حرکت جوانان ما ارزشمند است و باید او را در کنار خود تا آنجایی که امکان دارد نگاه داریم!

با آخرین سخنانش و جهتی که  انتخاب کرده، هاشمی رفسنجانی سرنوشت سیاسی و حتی زندگی شخصی و جان و مالش را در این مرحله با مبارزه مردم ایران برای آزادی و شرایط بهتر گره زده و هم سرنوشت کرده است. تا چه فاصله و زمانی این همسویی ادامه خواهد داشت ما نمیدانیم ولی فعلاً باید او را هم سنگر خود بدانیم! در تاریخ این بسیار اتفاق افتاده است. جنگ دوم جهانی را شما ببینید و بسیاری نمونه های دیگر!  همه ما گذشته هاشمی و کارهایی را که او و خانواده اش کرده اند میدانیم. درضمن همه ما میدانیم که شایعه و تهمت هم زیاد در ایران رسم است. این یک حقیقت تلخ است که یک کلاغ و چهل کلاغ در ایران خیلی مد است، حتی در مورد دیکتاتورهای فعلی هم! همه چیزهایی که به خامنه ای و ا.ن.  نسبت داده میشود هم حقیقت ندارد!

در مورد هاشمی  لطفاً مقاله ملیحه محمدی را در شماره فعلی روز بخوانید. نکته بسیار خوبی را بیان میکند! و با نظر ایشان کاملاً موافقم:

//www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/article/2009/july/19//-f9e2347dae.html

دید خود بنده هم این است که اولاً که بنده برای تغییر و تکامل فکری در هر کسی حتی هاشمی رفسنجانی امکان قایلم. هاشمی هم دوام و بقای این رژیم را به احتمال خیلی زیاد هم اکنون در بازگشت به دامان مردم میبیند. مگر این غیر ممکن است؟!  دوماً ، حتی اگر این تغییر تفکر اتفاق نیافتاده باشد و مواضع مترقی هاشمی در حال حاضر و دیگر روحانیونی که فعلاً در مقابل رهبر و رادیکالها ایستاده اند مصلحتی و جناحی باشد ، ولی در صورت پیروزی این جناح نمیتوانند به اعمال مردم ستیزانه نظام در این 30 ساله باز گردند.  این آبی است که از کوزه ریخته شده و انتظارات مردم کمتر نخواهد شد!

به قول غربی ها این جنی را که از بطری در آمده نه تنها خامنه ای و سپاه و بسیج نمیتوانند با زور مسلسل و زندان و شکنجه دوباره به بطری برگردانند، مسلماً و بدون شک معتدل ها و موسوی و هاشمی ها هم اگر در این جدال پیروز شوند و قدرت را در جمهوری اسلامی دوباره بدست بگیرند نه میتوانند و نه خواهند خواست که این جنی آزادی خواهی و عزت طلبی را به بطری باز بچپانند!

این است که بنده توصیه میکنم برای مصلحت این حرکت مردمی، دوستان ژورنالیست، خبرنگار، نویسنده و کاریکاتوریست در برون و درون مرز کمی از بحث ها و مطالبی که به دشمن فقط کمک میکند و کاری جز تضعیف جبهه مردم در این مقطعً نمیکند، خودداری کنند!


Share/Save/Bookmark

Recently by farrad02CommentsDate
یکی اینو بگیره!
1
Dec 07, 2009
Latest Russian snub reveals IRI regime's deception!
3
Nov 16, 2009
The 5 stages of Hoder's evolution!
2
Nov 04, 2009
more from farrad02
 
Anahid Hojjati

I agree with "farrad02' on this

by Anahid Hojjati on

Only in Iran and actually mostly from Iranian Diaspora, you can find people who don't want help from one of the most powerful leaders in country in order to achieve goals such as freedom of political prisoners and fair elections.  


fozolie

Actually I don't watch any satellite TV

by fozolie on

And the conclusions I have reached is based on what practically I can do from outside.  Talking about fluff, how does a blog on a site which is heavily blocked by the regime is going to move those people in Iran that you say are on the fence? (It's a rhetorical question). 


default

To Fozolie: Nice slogan but every little thing does matter!

by farrad02 on

We, Iranians, like to give nice slogans, but we also need to consider the actual situation on the ground where the struggle is happening which is the struggle to capture and win the public opinion of the portion of Iranian society that are still on the fence, still scared to come out or not sure if they should may be trust people like Hashemi.

You are watching too much sensational satellite TV! We haven't reached critical mass of support in the population yet!  This thing is far from being won yet! And every little bit helps.

Weakening key figures like Hashemi impacts their traction and effectiveness in gaining over the radicals. And at the end, it is far better for people's movement to have to deal with Hashemi and his sons who like to have a relationship with the rest of the world and believe in opening up the country than with Khamenei and Mesbah Yazdi and their crazy-eyed followers who think they should maximize crime and bloodshed to hasten the return of the 12th Imam!!!

Please stop the sensational slogans and consider the actual situation on the ground! 

 


fozolie

It doesn't matter

by fozolie on

The people in Iran are doing the resisting, they have made Mousavi and Hashemi who they are today. The only thing worth supporting is the plight of Iranian people, don't worry about the personalities, even worry less about views of thos outside unless it has to do with how to best support the people of Iran.

Mr. Fozolie