چگونه شو فارسي بسازيم


Share/Save/Bookmark

farrad02
by farrad02
26-Apr-2009
 

چگونه شو فارسي بسازيم

This item came through email (source unknown)

روش ساخت شو و کليپ به رسانه اي که قرار است کليپ را پخش کند و چند عامل ديگر بستگي دارد که بر اين اساس انواع مختلف آن را بررسي مي کنيم:

صدا و سيماي ايران

مواد لازم: تصاوير آرشيوي از طبيعت بي جان و دشت و صحرا و دريا، سي دي ترانه مجاز

ابتدا يک ترانه مجاز را انتخاب کنيد. با توجه به اينکه خوشبختانه در ايران کپي رايت وجود ندارد در اين زمينه دستتان باز است و مي توانيد هر ترانه اي را که خوشتان آمد براي ساخت کليپ انتخاب نماييد. براي قسمتهايي از ترانه که کلمات دلدار، دلبر، دلاور و مشتقات آن يا کلماتي نظير عشق و صفا و امثال آن به کار رفته از تصوير مقام معظم در حالات مختلف استفاده کنيد قسمتهاي خالي را با تصاويري از طبيعت بي جان مانند دريا و کوه و ابشار پر کنيد. خوشبختانه مقررات صدا و سيما پخش تصاوير درخت، درختچه، بوته و انواع سبزه و چمن را هم مجاز دانسته و مي توانيد با خيال راحت از اين قبيل تصاوير براي پر کردن فضاي خالي کليپ استفاده نماييد. توجه داشته باشيد که تصاوير جانداران بايستي با احتياط زياد مورد استفاده قرار گيرد. مخصوصن از به کار بردن تصاوير پرنده‌هايي نظير مرغ عشق که حرکات مبتذلي مانند مالاندن خود به جفتشان را مرتکب مي شوند خودداري نماييد. به جاي آن مي توانيد از تصوير حيوانات ارزشي نظير کلاغ استفاده کنيد.
 


شبکه هاي لوس آنجلسي

مواد لازم: بشکه، دوربين، رقاصه به تعداد کافي، تاپ و شلوارک، لوازم آرايش

ابتدا به گروه رقاصه‌ها تاپ و شلوارک بپوشانيد و انها را آرايش کنيد. برق لب و ناخن را فراموش نکنيد و در صورت لزوم جاهاي ديگر را هم برق بياندازيد. دوربين را روي يک بشکه رو به روي گروه قرار داده روشن کنيد و به گروه بگوييد رو به دوربين قر بدهند. زوم کردن تصوير روي باسن رقاصه ها در موفقيت کليپ نقش به سزايي داشته و نبايد فراموش شود. پس از اين کار کليپ تقريبن اماده پخش است اما بد نيست يک ترانه هم داشته باشد.

ساخت کليپ در دوبي

مواد لازم: دوربين، خواننده، ويزا، وثيقه در حدود سيصد ميليون تومان

اين روش يکي از بهترين راه هاي کسب درامد در ايام تعطيلات است. پس از گرفتن ويزا با يکي دو نفر از دوستانتان که صداي خوبي دارند به دوبي برويد و در يک خيابان ايستاده و آوازتان را بخوانيد. فراموش نکنيد براي اينکه دوبي بودن دوبي مشخص شود بايد تابلوي خوار و بار فروشي المغلوط يا المقروض در پس زمينه ديده شود.

چنانچه پس از اتمام کار قصد بازگشت به کشور را داريد قبل از هر چيز يک وثيقه معتبر فراهم کنيد تا پس از دستگيري بتوانند شما را از زندان آزاد کنند.
 


شبکه هاي ماهواره اي غير لوس آنجلسي

مواد لازم: همان مواد لازم براي کليپ هاي لوس آنجلسي به علاوه روسري يا کلاه

روش ساخت اين نوع کليپ ها مشابه انواع لس آنجلسي است اما بايستي يک عدد روسري يا کلاه به رقاصه ها اضافه شود. زومهاي کوتاه و گذرا روي باسن مانعي ندارد اما زياده روي نکنيد

روشي محتاطانه تر استفاده از دختربچه ها به جاي رقاصه است. به ياد داشته باشيد استفاده ابزاري از زنان بسيار ناپسند است بنابر اين بهتر است از کودکان استفاده ابزاري نماييد.

کليپ هاي زيرزميني

مواد لازم: زيرزمين، دختر/ ماشين ، پول

ساخت کليپ زيرزميني در ايران ريسک زيادي دارد و توصيه نمي شود اما مزيت اين روش در اين است که چنانچه ساخت کليپ با شکست مواجه شود مي توانيد از مواد لازم آن براي کار ديگري استفاده کنيد

براي ساخت اين نوع کليپ به يک دوست دختر يا ماشين نياز داريد. چنانچه دوست دختر نداريد بايد ماشين داشته باشيد تا در خيابان بگرديد و يک نفر را براي چند ساعت پر کردن کليپ اجاره کنيد. داشتن دوست دختر به اين دليل ارجحيت دارد که نوعي سرمايه گذاري دراز مدت محسوب مي گردد وچنانچه در اينده يک شبکه ماهواره اي راه اندازي کنيد مي توانيد از وي براي ساخت کليپ، اجراي برنامه، فروش دمپايي لاغري، کرم ترک اعتياد، و ارائه مشاوره تلفني به بينندگان هم استفاده کنيد.

اگر دوست دختر نداريد و ماشين هم نداريد يکي از دوستان پسر خود را که کمي خل وضع باشد راضي کنيد روسري سر کرده و قر و غمزه بيايد. اگر دوست دختر نداريد، ماشين نداريد و دوست پسر هم نداريد برويد بميريد.

پيوست

روش ساخت کليپ ترکيه‌اي

مشابه ساخت کليپ لوس آنجلسي است اما لباس رقاصه ها را در هر پلان فرت و فرت عوض کنيد از رنگ قرمز زياد استفاده کنيد و هر نوع افکت تصويري که دم دست داشتيد به کليپ اضافه کنيد. زوم روي باسن را طولاني‌تر کرده و تعداد باسنها را تا 15 الي 20 عدد افزايش دهيد

روش ساخت کليپ هندي

تعداد باسن‌ها را تا 250 تا افزايش دهيد. در لابه لاي صحنه‌هاي رقص، تصوير زن و مردي را نشان دهيد که دور يک درخت مي‌چرخند و مرد دست زن را گرفته و هي مانند يويو مي کشد و ول مي کند. فراموش نکنيد در صحنه هاي رقص مرد بايد چند بار مانند گاوچراني که گاوي را با حلقه طناب مي‌گيرد يک روسري را دور گردن زن بياندازد و به طرف خود بکشد

روش ساخت کليپ عربي

مشابه ساخت کليپ ترکيه‌اي است اما به اين نکته توجه داشته باشيد که در کليپ عربي هرگز از رقص عربي استفاده نکنيد چون ممکن است رقاصه‌هاي شما شبيه عربها به نظر برسند. به جاي اين کار به رقاصه‌ها بگوييد شبيه فرنگي‌ها جفتک بياندازند و موهايشان را رنگ کنند. استفاده از لنز آبي و سبز يکي از لوازمي است که نبايد فراموش شود

موفق باشيد


Share/Save/Bookmark

Recently by farrad02CommentsDate
یکی اینو بگیره!
1
Dec 07, 2009
Latest Russian snub reveals IRI regime's deception!
3
Nov 16, 2009
The 5 stages of Hoder's evolution!
2
Nov 04, 2009
more from farrad02