"آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو"


Share/Save/Bookmark

"آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو"
by dgolriz
14-Oct-2011
 

موضوع متهم کردن ایران توسط آمریکا به توطئه تروریستی، این روزها تنور داغی شده است برای پخت و پز رسانه ای و بحث در شبکه های اجتماعی در اینترنت. در همین ارتباط نوشته ای را خواندم از یکی از فعالین سیاسی در فیسبوک که نوشته است: «در روزها و هفته های آینده بسیاری از کسانی که توسط جمهوری اسلامی در ایالات متحده در آب نمک خوابانده شده بوده اند بیرون خواهند آمد و در رسانه ها از حکومت دفاع خواهند کرد. به نظرم باید این واکنشها را به دقت پیگیری کرد، چرا که به خوبی نشان خواهد داد چه کسانی تحت لوای متخصص امور ایران، استاد دانشگاه و حتی اپوزیسیون در واقع وظیفه دفاع از حکومت را بر عهده داشته اند چرا که جمهوری اسلامی در موقعیت دشواری است و به همه مهره هایش احتیاج دارد».

صبح امروز قبل از مشاهده این نوشته بطور اتفاقی مطلبی خواندم درروزنامه هلندی اسپیتز (ص.2) با تیتر «عجیبتر از فیلم» که تلاشی ناموفق! دارد در تجزیه و تحلیل اتهامات توطئه تروریستی سپاه قدس حکومت اسلامی حاکم بر ایران در خاک آمریکا. هنگام مطالعه برخوردم به صحبتهای پیمان جعفری فعال انترناسیونال سوسیالیست ها که در هلند اقامت دارد. موضعگیری های او در ارتباط با ایران اغلب شگفت انگیز است.

چندی پیش ایشان در مناظره ای در لاهه با استناد به اضحارات مدیر پیشین سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل (موساد) و گزارشات چند سازمان آمریکائی منکر تلاش جمهوری اسلامی برای تولید سلاح اتمی شد. دقیق یادم نیست که در آن مناظره آیا همین آقای جعفری بود که موضوع «فتوای خامنه ای درغیر اسلامی بودن سلاحهای هسته ای» را دلیل مضاعفی در اثبات حرف خود از صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران میدانست یا نه. به هر روی در همان بحث، ایشان آمریکا را «عنصر اصلی» ناکام ماندن اصلاحاتی بسوی دموکراسی پیش از انقلاب 1357 دانست!

البته اینبار پا را فراتر نهاده و در متهم کردن ایران توسط آمریکا به توطئه تروریستی در مصاحبه با اسپیتز میگوید: «این توطئه تروریستی ایران نیست، بلکه تئوری توطئه ساخته و پرداخته آمریکا برای منزوی کردن ایران از جامعه جهانی است».

سخنان جعفری: «این توطئه تروریستی ایران نیست، بلکه تئوری توطئه ساخته و پرداخته آمریکا برای منزوی کردن ایران از جامعه جهانی است».

واقعا ایشان این اطلاعات را از کجا آورده اند که آمریکا خود نویسنده این سناریوی تئوری توطئه میباشد؟ احتمالا از دید ایشان 11 سپتامبر نیز طرح خود آمرکائیها برای لشگرکشی به عراق و چپاول نفت خاورمیانه و پیشبرد استکبار امپریالیسم آمریکا است. لشکرکشی که تا کنون بیش از هزار میلیار دلار هزینه نظامی به اقتصاد آمریکا وارد کرده و همین حمله به عراق و افغانستان بعنوان دو دشمن جدی همسایه ایران در نهایت - خوشبختانه - بسود منافع استراتژیکی ایران تمام شده است.

واقعا بچه گانه نیست اگر تصور کنیم که آمریکا برای تحریم بیشتر ایران و جلب حمایت جامعه جهانی – بخصوص چین و روسیه – نیاز به چنین سناریونویسی دارد و در این سناریونویسی نیاز دارد تا پای اسرائیل و عربستان را نیز به میان بکشد. حتی اگر فرض کنیم که گروه خودسری از سازمان سیا طراح این توطئه است تا دنیا را گمراه کند و از این راه حمایت طرفداران سیاسی ایران یعنی چین و روسیه را جلب نماید، باز این پرسش باقی میماند: پس چطور است که پای اسرائیل و بویژه عربستان در این تئوری در میان است و نه خود چین و روسیه؟!

نهفته نیست دشمنی سرسخت عربستان و طرفداری پروپاقرص او برای حمله نظامی به ایران. (چندی پیش حتی عربستان سعودی اطمینان داد تا نیاز جامعه جهانی به نفت ایران را هنگام تحریم نفتی و یا حمله نظامی کاملا تامیین خواهد کرد).

موضع اسرائیل هم که مشخص است.

باعث تاسف است که اشخاصی همچون آقای جعفری بخاطر مخالفت ایدئولوژیک با اپریالیسم آمریکا خواسته یا ناخواسته در تطهیر جمهوری اسلامی میکوشند. بحث نیت پاک یا ناپاک ایشان نیست، بلکه تحلیلها و موضعگیریهای اشتباه و اغلب مخرب این افراد است.

بیشک همراه با جمهوری اسلامی میخوانند: "آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو":

دامون گلریز

//dgolriz.blogspot.com/2011/10/blog-post.html


Share/Save/Bookmark

Recently by dgolrizCommentsDate
The Green Wave
-
Oct 02, 2012
تهدید تکه تکه کردن ایران
25
Sep 17, 2012
حقوق بشر با جیگر طلا
-
Mar 23, 2012
more from dgolriz
 
Anonymous Observer

Don't need to go far to see evidence of what you wrote here

by Anonymous Observer on

just look at the commenters on this site!  They're already in overdrive.