Reza Pahlavi's Message In support to Recent Student Riots

Share/Save/Bookmark

Reza Pahlavi's Message In support to Recent Student Riots
by Darius Kadivar
12-Dec-2008
 

The Former Crown Prince of Iran Reza Pahlavi Letter of Support to Iranian Students Demonstrations in Tehran University and other towns in Iran.( Text in Persian).

I am not the Official Spokesman of Reza Pahlavi ( which does not mean I do not have an Opinion) nor belong to any political group or organization but am submitting this letter for general info and leave the pertinence or not of it and its interpretation to the sagacity and personal judgment of the Readers.

یام شاهزاده رضا پهلوی درپشتیبانی از اعتراضات دانشجویان در روزهای اخیر

 

هم میهنان عزیزم،

باردیگر فریاد آزادیخواهی و حق طلبی جوانان آزاده و آگاه ایرانی از سنگر فرهنگ ساز دانشگاه برخاست و بانگ رسای آن خواب سنگین سرکوبگرانِ «مردم ستیز و ایران خوار» را آشفته ساخت. آنچه در دانشگاه ها گذشت، جنبش فرزندانِ «انقلابی» بود که جز خفقان، فقر و ظلم ارمغانی دیگر برای آنها نداشت.

فریاد دانشجویان پیامی بود که از درون سینۀ مردم محروم جامعه برخاست و در سنگری قوی بنام دانشگاه نیرو گرفت و در این میان سرود آزادی و آگاهی دوباره خوانده شد و آوای آن از کوی و برزن دانشگاه به دامان شهر و روستای ایران روان گردید.

ایران خاستگاه آزادی است و آزادی «این ارمغان ایران به جهانیان» که با خوی ایرانی پیوندی دیرینه دارد، گمگشته ای است که از آن فرهنگ ما است و ناگزیر به همت شما جوانان دوباره به زادگاه خود بازخواهد گشت.

دانشجویان عزیز،

صدای حق طلبانۀ شما در سراسر جهان طنین انداز شده و نموداری از اراده و عزم راسخ نسلی است که تشنۀ آزادی است. اطمینان داشته باشید که مردم ایران در این راه با شما همگام خواهند بود و راه را برای استقرار یک حکومت دموکراتیک، سکولار و ملی هموار خواهند ساخت.

با درود فراوان به همۀ رهروان راه رهایی، من هم بنام یک ایرانی آزادیخواه در همه جا و به ویژه در سنگر دانشگاه با شما جوانان ایرانی که با اندیشه های نوین خود خون جوانی را در فرهنگ کهنسال ایران زمین می دمید، همراه و هم پیمان هستم.

خداوند نگهدار ایران باد

Share/Save/Bookmark

more from Darius Kadivar
 
Majid

Aboli

by Majid on

Great for you ! How did you get appointed to be the spokesperson for "WE"?

WE as ....."WE"??.......all of us ? or "WE" as...I'm self appointed to speak for ALL you people? 


mash mandali

Mr. Kadivar !! Only 2 today?

by mash mandali on

You posted 2 things today!! ONLY TWO!!!!!

 Are you OK? Is there anything we can do to help?

We're so SO used to 3 per day ! what happened?

We ALL hope you can overcome this shortcomings ASAP!  


default

Go Reza ,Go!

by Aboli (not verified) on

We support you and your message all the way!


I Have a Crush on Alex Trebek

Reza Pahlavi - Douche of the Day Everyday

by I Have a Crush on Alex Trebek on

That graphic is absolutely ridiculous. What boloney. Pictures of him signing autographs while those people are putting their collective arses on the line. What a piece of work.... He's really knocking himself out. Time for a cruise to the Bahamas.