HISTORY IN QUESTION: British Conspiracy Theory

HISTORY IN QUESTION: British Conspiracy Theory
by Darius Kadivar
06-Jan-2009
 

Examining Recent British Documents in Regard to 1979 Revolution. Bijan Farhoodi host of VOA-DO ROOZEH AVAL interviews Historian Majid Tafrashi (From London) on the reliability and significance of these documents in the light of current historical knowledge. They debate the roots of the Islamic Revolution through the correspondence between the British Foreign Office and British Embassy in Tehran.

Watch Interview & Q&A with viewers Here or visit the Official Website of VOA DOH ROOZEH AVAL (Under Sunday 4th Jan '09 Program)

Recommended Reading:

The Shah? He's as safe as houses ... (The Independant) 

Share/Save/Bookmark

more from Darius Kadivar
 
default

دروغ محض

امیر کبیر در حال بیلاخ دادن به اسناد دروغ انگلیس (not verified)


اولا تعجب میکنم از آقای تفرشی که چنین فرصتی را برای افشاگری جنایات انگلیس در ایران از دست داد. آن منطقه تفرش، آشتیان و اراک مردان بزرگی در تاریخ ما پرورش داده است و بندرت میتوان پیدا کرد که اهالی این خطه در حقیقت گویی و حقیقت جویی قصور کنند. حالا این آقای تفرشی بخاطر خوف سیاسی و خفقانی که در انگلستان جاری است مطالب خود را فقط در همان حدود دروغهایی که دستگاههای انگلیس بخورد بلبلان میدهند کفایت کرده است.

دو چیز طیره عقل است، دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی (سعدی)

دیگر هر ننه قمری کم و بیش میداند که براندازی رزیم سلطنتی صد در صد زیر سر انگلیس بود و با موافقت لات گردن کلفت بزن بهادری چون دولت آمریکا، که فقط بلد است از کون انگلیس بخورد.

اگر محققین تاریخ ما اینگونه زبان درقفا و طوطی وار سیاست انگلیس را هجی میکنند، دیگر وای بر حال ما ایرانیان، وای بر حال ما.

آن آرشیو آزاد شده انگلیس بعد از سی سال ارزشش به اندازه پشگل گاو و گوسفند و سنده شتر هم نیست که لااقل آنهارا توی باغچه بریزیم.

تفو بر تو ای چرخ گردن تفو

آخر مطلب هم تفرشی فلسفه توطئه را بکلی رد میکند! همان کاری که هر ننه قمری برای خوش خدمتی به انگلیس و آمریکا انجام میدهد.
------------------------------------------

سانسورچی عزیز: تو را به موسی ابن جعفر (که بنده کوچکترین اعتقادی به او و دارودسته اش ندارم) کلک نزن و مطالب رابدون سانسور چاپ کن.