داش آکل

داش آکل
by bahram9821
26-Feb-2011
 

Share/Save/Bookmark

more from bahram9821
 
Red Wine

...

by Red Wine on

فکر کنیم که داش آکل در اواخر سالهای ۵۰ شمسی‌ به صورت یک کتاب جیبی‌ مجزا چاپ شد اما این نوشته یک داستان کوتاه بیش نبود که از مجموعه ۳ قطره خون بود !


Majid

..........

by Majid on

 

 

گه گیجه گرفتم! داش آکل صادق هدایت؟ صادق چوبک؟ اشتباه میکنم اونم به این بزرگی؟ هدایت؟چرا فکر کردم چوبک و نه هدایت؟ گه گیجه گرفتم؟

از اینکه به رخم نکشیدین ممنونم ولی.........چطوری؟

ج د ، ممنون!


Jeesh Daram

......

by Jeesh Daram on

دوستی میپرسید کتاب صادق اثر چوبک هدایت راخوانده ای،  گفتم نه، آیا داستان دیگری هم نوشته؟ گفت آره کتاب دیگری دارد بنام "عنتری که محللش" گم شده بود

Majid

.......

by Majid on

داستان بر اساس کتاب داش آکل اثر صادق «چوبک» هست.

Red Wine

...

by Red Wine on

گفته میشد که یکی‌ از انقلابی‌‌ترین فیلمهایی بوده که در زمان خودش ساخته شده است،به خصوص که در دیالوگ‌های میانی هنرپیشه اوّل و دیالوگ‌های صحنه‌های آخر دست زیاد برده شده است و احتمالا تا به سر حد قیچی خوران سانسورچی هم رفته است ! (مشکل اساسی‌ در این بود که مسئولان سینمایی آن روزها بی‌ آنکه اطلاعی درست از متن داشته باشند،مجوز ساخت را دادند و بدن فهمیدن که عجب دسته گلی‌ به آب دادند اما با این حال کتاب مرحوم هدایت انگاری نوشته شده بود برای ساخت فیلم،با این حال احتیاج مبرمی به تغییر دیالوگ‌ها وجود داشت و مشکل از همین جا آغاز شده بود.)

شاید آن روزها اگر سیستم کاستینگ وجود میداشت،یا آقا بهروز را برای این فیلم انتخاب نمی‌کردند و یا به روی حرکت‌های میمیک ایشان بیشتر کار میکردند (بعضی‌ از صحنه‌های اصلی‌ فیلم از قدرت و صلابت هنرپیشه گی‌‌ آقا بهروز بهره می‌گیرد اما زود این حرکات زیبا در نقش‌ها و حرکت‌های دیگر ناپدید میشود!) ! با این حال باید توجه داشته باشیم که آن زمان انبوهی از فیلمهای آب گوشتی ساخته میشدند،فیلمهایی که هیچ برای تماشاگر سودی نداشت و تنها وقت ایشان را پر میکرد و شاید تلف و وجود همچین فیلمی نعمتی بزرگ بوده است.

از آقا بهرام برای ویدئو متشکریم.