رضا پهلوی من همبستگی‌ میان هم وطنانم را، کلید رهایی ایران خوانده ام


Share/Save/Bookmark

 رضا پهلوی من همبستگی‌ میان هم وطنانم را، کلید رهایی ایران خوانده ام
by arshan
06-Jul-2012
 

باور من این است که ملت آزاد نخواهد شد مگر همه ایرانیانی که به استقلال وطن خود و استقرار حکومت مردم و قانون معتقدند، هم دوش با هم در راه رسیدن به هدفهای مشترک گام بردارند. آینده ایران، آیندهٔ شایسته مردم ما، در گرو این همبستگی است. اما چگونه می‌توان نه تنها به آرمان و سخن بلکه بر عرصه پیکار و عمل، همبسته و هم دوش شد؟ به عقیده من، ما هنگامی همبسته خواهیم شد، که از خود بیرون آییم و غرق در ایران شویم. دیگر در برج عاج خود ننشینیم، یک بعدی نیاندیشیم، و تنها از دریچه محدود چشمان خود به ایران نگاه نکنیم. همبسته آنگاه خواهیم شد که خود را افراد تفکیک ناپذیر یک ملت، یک تاریخ و یک سرنوشت بدانیم. منطق خشک و حسابها و منافع گروهی و مسلکی را مهار بزنیم، و از احساسات غریزی خود، به عنوان یک ایرانی‌، به عنوان عضو یک خانواده بزرگ و کهن، الهام بگیریم. ملت“ را جانشین „من“ کنیم". بدانیم که تاریخ ما طولانی تر، هویت ما قویتر و تجربه‌های ما گوناگون تر از آن است که هیچ یک از ما بتواند به تنهايی یکه تاز عرصه پیکار و پرچمدار آینده ایران شود. آن هنگام همبسته خواهیم شد که بدانیم هیچ یک از ما، حتى بهترین و پاکترین میان ما، در برگیرنده همه حقیقت نیست. هر یک از ما بازتاب پاره‌ای از حقیقت و مظهر بخشی از گذشته و آینده ایران است. همبسته وقتی‌ خواهیم شد که بدانیم، بی‌ یک میهن آزاد و سربلند، هیچیم. و جدال ما بر سر آنچه که باید میشد و آنچه که باید بشود ما را به جایی نخواهد رساند. یقین داشته باشیم، که جدا از هم میراثی جز شکست برای فرزندان خود باقی‌ نخواهیم گذشت. بدانیم که، یا با هم آزاد خواهیم شد و آزاد خواهیم ماند، یا جدا از هم تا ابد بار سنگین استبداد را به دوش خواهیم کشید.

رضا پهلوی.


Share/Save/Bookmark

more from arshan
 
maziar 58

kellid

by maziar 58 on

vaghean !

az baa'zi Iranian gele mandam ke vel kon nistand

even after all these miserable years for many Iranian inside and maybe many even ouside of Iran

Don't want to put all differences aside and FOCUS on freeing IRAN And Iranians from these vultures with AABA va AAMAME.

Maziar


afshinazad

کلید رهایی ایرانیان

afshinazad


کلید رهایی ایرانیان

کلید رهایی ایران عبور از گذشته و از کینه و دشمنی است.
اگر واقیعتهای مخالفان اتحاد ملی را بشناسیم ، شاید یک قدمی برای اتحاد برداشته ایم.
اگر کسانی که مخالف اقای رضا پهلوی هستند، راه حلی برای نجات ایران دارند ؟ البته این مخالفان هدفشان مشخص است و ان هم قدرت شخصی است و اگر اقای پهلوی مهم نیست و هیچ طرفداری ندارند پس چرا این همه حمله و دروغ و دغدغه علیه ایشان. اگر رضا پهلوی با جمهوری ایران ۸۵ درصد به ارزویش میرسد، جمهوری خواهان با پادشاهی پارلمانی به چند درصد ارزوی خود خواهند رسید؟

ایا ایران مهم است ؟ یا به قدرت رسیدن شخص؟ حالا چه رضا پهلوی باشد و یا هر کسی که ادعای ازادی دارند.

اگر ما ایرانیان این را درک بکنیم که موضوع اصلی برای تمام ما ایران نباشد ، موافقت و مخالفت با هر گروه و یا شخصی بدرد ایران و ملت نمی خورد. چون قبل از نجات ایران از اخوندها ، هیچکسی مقامی و قدرتی نخواهد داشت.  خوب امروز ما میتوانیم به همدیگر لطمه بزنیم و حمله کنیم و از گذشته حرف بزنیم و به یکدیگر ایراد بگیریم  و کلأ  مورد اصلی ودشمن ایران که جمهوری اسلامی است فراموش کنیم.

این شرم اور است  انهایی که ادعای ازادی ایران هستند و مدعی دموکراسی هستند ، نمیتوانند یک لحظه از ان دموکراسی تعریف میکنند استفاده کنند برای همکاری با یکدیگر.

ایران در مرز نابودی است ولی ما هنوز دنبال لطمه و سیاه کردن مخالفان خود هستیم و این مخالفان کسانی نیستند جز خودمان از خودمان و از ان همان دموکراسی که شعار میدهیم.


Mardom Mazloom

Strange that when someone speaks of unity

by Mardom Mazloom on

The same old people come and spread chagrin and dispiritedness. Two suggestions come into my mind :

1- These people are really demoralized about the situation in Iran and they think that nothing or nobody can save the country,

2- These people have no interest that the satanic regime be removed, mainly because they take advantage of the situation one way or another.

For the first point the solution is however simple and it consists in not comparing the situation in Iran with their own depressive lives!


Ashk Dovom

همبستگی فکر خوبیه ولی...

Ashk Dovom


همبستگی فکر خوبیه ولی بین تمام ایرانیانی که حرف دل و حرف زبانشان یکیه وا ز صمیم قلب وبن دندان حاضر به اینکه کمترین جراحتی بر پیکر ملت و میهن شون وارد بیاد نیستند. آخه کدوم ایرانی وطن پرستی حاضر به همبستگی با فردی است که که پشت پرده دست در دست سناتور مک کین و سناتور لیبرمن و  جان بولتون آواز بمب بمب بمب ایران میخونه واز سوی دیگر  مزورانه و بیشرمانه پیام هاش رو با "خداوند نگهدار ایران باد" پایان میده. رضا پهلوی اول باید بیماری چند شخصیتی و شیزوفرنی سیاسی خودش رو معالجه کنه بعد دم از همبستگی بزنه.


anglophile

چرا اصل مصاحبه به انگلیسی‌ آنلاین نیست؟

anglophile


 

وگرنه ترجمه فوکوس آنلاین بدرد دلخواسته‌ها و رضائی‌ها میخورد و بس.


mahmood delkhasteh

کدام رضا پهلوی؟

mahmood delkhasteh


آقای رضا پهلوی بارها ثابت کرده اند که مانند آفتاب پرست در هر محیطی باشند هم رنگ آن محیط می شوند و حرفی را می زنند که آن محیط طلب می کند.  حال سوال اینست که رضا پهلوی واقعی کیست؟  مصاحبه آقا رضا پهلوی با مجله فوکوس که از معدود زمانهایی بود که به علت مهارت فوق العاده خبرنگار و آشنایی او به روانشناسی قدرت طلبان، باعث شد که ایشان حرف دل خود را بزند رضا پهلوی واقعی را نشان داد و از منظر آن رضا پهلوی می بینیم که تمام حرفهای ایشان که مثلا شهروند معمولی هستند و درد آزادی و دموکراسی دارند، نه بیانگر باور، بلکه بیانگر تنها نشانه بی اخلاق و قدرت پرستی کسی می باشد که برای نشستن بر تخت طاووس به هر دروغ  و فریب و خیانتی تن در می دهد

 البته این را ما از اول می دانستیم ولی عده ای بودند که باور کرده بودند که نکند ایشان تغییر کرده اند و با پدر و پدر بزرگ فرق دارند، ولی ممتوجه شدند که سیب درست زیر درخت افتاده  است


First Amendment

...

by First Amendment on

 

 

 

این شیکر خوریا به کسی‌ برازنده هستش که تونسته باشه خودش رو از بند تعلقات
خانواده کثیفش رها کرده باشه.........رضا پهلوی تا زمانیکه بدون اما و
اگر، بدون تردید و دو دلی، بدون ریا و تزویر و بی‌ توجه به اینکه خواننده
ایرونی‌ هستش یا آلمانی(!)، از اشتباهات سترگ پدرش، و جنایات خانواده هرزه،
فاسد، و تمامی خواه پهلوی فاصله نگرفته، از هرگونه مقبولیت ملی‌، تاریخی و
قانونی بی‌ بهره خواهد بود...