چند خبر جالب که در ایران منتشر شده


Share/Save/Bookmark

چند خبر جالب که در ایران منتشر شده
by acopier101
02-Aug-2010
 

مرغی که فکر می کند پنگوئن است!
یک کشاورز چینی در مزرعه خود مرغی دارد که فکر می کند پنگوئن است و به همین علت همانند پنگوئنها به صورت قائم راه می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر، نام این مرغ مجنون "مامبل" است که در یک مرزعه واقع در "ژیانگسو" در شرق چین زندگی می کند.
صاحب این مرزعه که "لو شی" نام دارد در خصوص مرغ خود اظهار داشت: "این مرغ فکر می کند پنگوئن است و به جای اینکه همانند همنوعان خود به صورت افقی راه برود همانند پنگوئنها به صورت قائم و با غرور راه می رود."
 مامبل نام پنگوئن قهرمان کارتون "خوش قدم" است. این پنگوئن به خاطر ویژگی خاصی که در حرکت دادن پاهایش داشت توانست با انجام رقص ویژه ای با انسانها ارتباط برقرار کند

<<<  

شغل داماد سر سفره عقد لو رفت
عروس جوان تحصیلکرده شب عقد، وقتی پی برد همسرش راننده مسافربر است با داماد به مشاجره پرداخت و محل برگزاری جشن را ترک کرد.
روزنامه ایران در این باره نوشت: همزمان با قهر نوعروس، اعضای دو خانواده به کتک‌کاری پرداخته و جشن به نزاع دسته‌جمعی مبدل شد. روز بعد نیز عروس، همراه پدرش به مجتمع قضایی خانواده ونک رفت و ضمن شکایت به اتهام فریب در ازدواج، خواستار دریافت مهریه 800 سکه طلا شد

<<<  

محلول نمک و نوشابه بود یا شامپاین؟
هفته گذشته رسانه های دولتی در ایران تصاویری از دوچرخه سواران ملی پوش منتشر کردند که روی سکوی قهرمانی، به شادمانی پرداخته و مایع درون بطری های مشروبات الکلی را می افشانند.
باز کردن بطری های شامپاین اگرچه در مراسم توزیع جوایز رشته های ورزشی دوچرخه سواری، موتور سواری و اتومبیلرانی مرسوم است اما بعد از انقلاب اسلامی هرگز سابقه نداشته که ورزشکاران ایرانی چنین کاری را انجام دهند.
دوچرخه سواران مزبور، قادر میزبانی و حسین عسگری قهرمانان آسیا و از پر افتخارترین دوچرخه سواران تاریخ ایران هستند

<<<  

ثبت دیزی در میراث معنوی ایران
«علی بلوک باشی» مردم شناس و عضو مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در مراسم رونمایی از 12 امین شماره از مجله سرزمین من با طرح جلد آبگوشت حضور یافت و در بخشی از صحبت هایش به بررسی ارتباط میان فرهنگ و خوراک ایرانی پرداخت.
بلوک باشی در خصوص ویژگی غذاهای ایرانی و ارتباط آن با فرهنگ عنوان کرد: هویت غذاهای ما وابسته به هویت فرهنگی مان است و غذا یکی از نمودهای فرهنگ است. می توان حتی برخی ویژگی های فکری و رفتاری یک جامعه را در شیوه پخت و پز و محصولی که ارائه می دهند هم مشاهده کرد. به عنوان مثال: رمز و راز، پوشیدگی و رندی از ویژگی های فرهنگی ماست که در غذاهای ما هم نمود پیدا کرده. غذاهای ما آنقدر با هم مخلوط می شود که دیگر مواد سازنده آن را از هم به راحتی تشخیص داد. غذاهایی مثل فسنجان و قرمه سبزی را ببینید ، چقدر از این نظر با غذاهای فرهنگی مثل استیک متفاوتند. علاوه بر این، در غذاهای ایرانی رمز و رازی هست که  در خوراک سایر ملت ها کمتر می شود سراغ آن را گرفت. آشپزی ایرانی را به راحتی نمی شود، آن را فرا گرفت و یک ادبیات شفاهی غنی پشت سر دارد

<<< 

طلاق سرانجام بنگاه داری كه همسر موقتش را مخفی كرده بود
مردی كه ازدواج موقت خود را ۲ سال از همسرش پنهان كرده بود، مجبور به طلاق همسر دائم خود شد.  زوج جوانی با مراجعه به شعبه ۲۶۸ مجتمع قضایی خانواده، دادخواست طلاق توافقی خود را به رئیس این شعبه ارائه كردند.  زن جوان به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه، گفت: ۲ سال بعد از ازدواج با شوهرم، متوجه ازدواج دوباره او شدم و دیگر نمی خواهم با او زندگی كنم.
وی ادامه داد: مدتی قبل یكی از اقوامم، همسرم را مقابل بنگاه املاكش، به همراه زنی دیده بود كه بسیار صمیمی با هم حرف می زدند. او موضوع را به من گفت و من هم شروع به تحقیق درباره آن زن كردم.  وی ادامه داد: بعد از انجام تحقیقات لازم متوجه شدم آن زن همسر موقت است و قبل از من، با شوهرم ازدواج كرده است. شوهرم نیز سرانجام به این رابطه اعتراف كرد

<<<


مادر داغدار برای پسرش حکم قصاص خواست

مردی که برادرش را قربانی دعوای خانوادگی کرد امروز در دادگاه کیفری پایتخت پای میز محاکمه ایستاد.به گزارش خبرنگار گروه حوادث ایسکانیوز : ماموران کلانتری 106 نامجو ، شامگاه 24 خرداد 1388 از
مرگ دلخراش مرد 35 ساله ای به نام «مهدی - پ» مطلع شدند و ماجرا را با دادسرای امور جنایی پایتخت در میان گذاشتند.
سپس محمد حسین شاملو - بازپرس کشیک وقت - به همراه افسران دایره 10 اداره آگاهی مرکز به نقطه مورد نظر رفت و با دیدن پیکر کاردآجین ، رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار داد.
تحقیق محلی نشان می داد «مهدی» به دنبال دعوا با برادر 45 ساله اش «رضا» کشته و
 با افشای این موضوع ، یک هفته بعد مجرم دستگیر شد

<<<

 


Share/Save/Bookmark

Recently by acopier101CommentsDate
Emam Zaman in Abadan
3
Jul 06, 2012
Socrates Is Dead
1
Dec 04, 2011
حمله‌ به علیا ماجده المهدی در میدان التحریر
21
Nov 24, 2011
more from acopier101
 
acopier101

I thought the story of the cyclist was the most interesting one

by acopier101 on

In case they are going to be prosecuted in court, the prosecutor has to bring evidence and testimonials to the trail.  How is anyone going to do that?  Are they going to find THE bottle of champagne and bring it back to Iran?  They have to test the liquid in the bottle and determine that it had alcohol in it.  How is that possible with all of it being spilled or drunken?  Are they going to bring the Chinese back to Iran to testify?  Or, are the people in the cycling team going to tell on each other?

I thought the story of the chicken was lame, but it had a good Blog Image.


Shifteh Ansari

Interesting selection

by Shifteh Ansari on

Thank you for your news blog.  The items are very interesting.  I find the story of the real estate agent most interesting and sad.  He should have stayed with the older woman who accepted and loved him the way he was, remaining his "tempoary wife."  However, I think that with all that has happened, the woman must learn something and move away as far as she can from this coward chicken.  He doesn't deserve her.

The story with the cyclists is funny and sad at the same time.  They weren't photographed drinking the champagne, so I don't understand what the big Islamic deal was.