ما و اوباما

تنها راه تاثیر در سیاست خارجی آمریکا داشتن یک نهاد فرا گیر است


Share/Save/Bookmark

ما و اوباما
by ocpersian
26-Oct-2012
 

آیا هیچ فکر کرده اید که پرزیدنت اوباما از دست ما ایرانیان چه میکشد؟ منظورم از ما ایرانیان فقط دولت و حکومت ایران نیست بلکه همه ما ایرانیان است چه در داخل و چه در خارج از کشور.

به نظر میرسد که در 3 سال گذشته که اوباما به ریاست جمهوری آمریکا رسید هیچکدام از سیاست های او و دولتش مورد پسند ما ایرانیان نیست. بیچاره اوباما اگر حرف از تهدید نظامی بزند، داد و فریاد میکنیم که نه، نه، جنگ بد است. اگر حرف از تحریم اقتصادی بزند، میگوئیم: تحریم بد است و در نهایت به ضرر مردم ایران است. اگر اصلا" هیچ کاری هم نکند، باز گله مندیم که چرا در مورد ایران کاری نمی کند. به علاوه لابی اسرائیل هم بیکار ننشسته و خواهان حرکت، یا سیاستی خصمانه علیه ایران است.

حال اگر بخواهیم کمی منصفانه قضاوت کنیم، باید به این نکته اساسی توجه کنیم که اصولا مردم آمریکا به اوباما و هر شخص دیگر که کاندید این شغل است رای نداده اند که مشکل ما ایرانیان را حل کند. وظیفه اصلی هر رئیس جمهور چه در آمریکا و در هر کجای دنیا پیشبرد منافع ملی آن کشور است. بنابراین بر خلاف خواسته ما ایرانیان، وظیفه اصلی آقای اوباما حفظ منافع ملی مردم و کشور آمریکا در جهان میباشد. حال اگر ما بتوانیم به او و دولتش بقبولانیم که دفاع از ملت ایران در درازمدت به نفع مردم و کشور آمریکاهم هست، آنگاه به نتیجه دل خواه خود خواهیم رسید.

اگر از اکثر ایرانیان بپرسید که آقای اوباما چه سیاستی باید در مورد ایران داشته باشد؟ بیشتر میگویند که "او باید از مردم ایران دفاع کند". این جمله به ظاهر خیلی ساده ولی در عمل بسیار مشکل وشاید غیره ممکن باشد.حالا بیاید فکر کنیم که آقای اوباما، به فرض محال، تصمیم گرفت که به مردم ایران کمک کند. راستی او و دولتش چگونه باید با نمایندگان مردم ایران تماس گرفته تا به خواسته آنها عمل کند؟ در داخل کشور که کسی جرات تماس با آمریکا را ندارد، چون بلا فاصله به همکاری با شیطان بزرگ متهم شده و اصولا چه کسی میتواند ادعا کند که از جانب مردم ایران حرف میزند؟ آقایان موسوی و کروبی؟ ما که ان ها را قبول نداریم و میگویم آنان به جنبش سبز ربطی ندارند و جزئی از دولت هستند راستی سخن گوی جنبش سبز کیست؟ و اما در خارج از کشور هم اوضاع بد تر است. بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، هنوز هیچ نهاد و سازمانی که بتواند به نمایندگی از اکثر ایرانیان خارج از کشور صحبت کند، وجود ندارد.

البته نا گفته نماند که در همین کشور آمریکا که ما زندگی میکنیم ده ها و شاید صد ها گروه، سازمان، نهاد، و شخصیت های سیاسی هستند که مدعی هستند که از جانب "مردم ایران " حرف میزنند ولی در عمل هیچکدام دلیل و یا آمار موجه ای برای ادعای خود ندارند. کافی است سری به دنیای اینترنت، فیس بوک و تلویزیون های ماهواره ای لس آنجلس بزنید تا ببینید چه میگذرد. از پایا و پاشا و نایاک و نمک گرفته تا گروههایی با نام های عجیب و غریب مانند کلاغ ایران، عقاب ایران، سازمان پادشاهی، طرفداران مجاهدین و مناادین، چپ میانه، چپ چپ،چپ راست، دوست داران زردشت، عاشقان ایران و خوزستان و کردستان و ایران بزرگ و خلیج فارس درفش کاویانی و شیر و خورشید با شیر و بدون شیر و ایرانیان آریایی, ما هستیم، ما نیستیم، و صدها نامهای دهان پر کن دیگر.

واقعیت تلخ این است که در همین آمریکا ما هنوز بر سر اینکه نوروز را با لاتین چگونه بنویسیم، و یا سیزده بدر را در چه روزی بر گذار کنیم، و یا در مراسم مختلف پرچم بیاوریم یا نه، و پرچم شیر و خورشید داشته باشیم و اگر داشتیم دست شیران شمشیر باشد یا خیر، جر و دعوا داریم چه رسد به این که بخواهیم آقای اوباما را در مورد ایران راهنمائی کنیم. البته مبارزین " اینترنتی و فیس بوکی " در حمله به یکدیگر و هرکسی که برخلاف میل آنها دست به کاری بزند، پیشتاز هستند و بلافاصله تهمت ها شروع شده و دیگران را متهم به همکاری با جمهوری اسلامی و یا طرفدارات مماشات کرده و به قول خودشان " افشاگری " میکنند، همگی هم مثلا" طرفدار آزادی و دموکراسی هستند.

در این میان حتی بیچاره هنرمندان هم از این تهمت ها بی نصیب نمی مانند. نمونه ان کنسرت اخیر آقای گلپا، ستار، و شاهرخ بود که به خاطر تقارن تاریخ آن به ۲۲ بهمن، سال روز انقلاب، مورد حمله شدید این به اصطلاح نمایندگان و نگاه داران "هویت ملی" قرار گرفت. جالب این جاست که این مبارزین فیس بوکی که به قول خودشان هزاران لیک (Like) و یا دوست (Friend) در صفحات خود دارند به زحمت می توانند ۵۰ نفر را برای اعتراض جلوی ساختمان فدرال در لوس آنجلس بیاورند.

خلاصه کلام این که آقای اوباما به هر حال سیاست خارجی خود در مورد ایران را با توجه به شرایط جهانی و مشورت با مشاوران آمریکای و ایرانی تبار خود به اجراء در آورده و در حال حاضر شاید هم تا حدی موفق بوده است. اما آیا این سیاست ها در نهایت سیاست ها به نفع یا ضرر مردم و کشورمان ایران خواهد بود، قابل پیش بینی نیست. همانطور که قبلا گفته شد تنها راه تاثیر در سیاست خارجی آمریکا توسط ما ایرانیان، داشتن یک سازمان یا نهاد فرا گیر است که بتواند بیانگر خواسته های اکثریت ایرانیان مقیم آمریکا باشد. تا زمانی که تا زمانی که ما چنین نهادی نداشته باشیم بیش از این نمی توان انتظار داشت. راستی اگر شما مشاور اوباما در مورد ایران بودید، به او چه پیشنهادی میکردید؟

به امید روزهای بهتر!


Share/Save/Bookmark

Recently by ocpersianCommentsDate
مرگ بر آمریکا، زنده باد دلار
-
Oct 02, 2012
U.S. & Iran Talks - No Thanks!
11
Dec 09, 2009
What's next for Rafsanjani?
5
Sep 01, 2009
more from ocpersian
 
masoudA

Good Piece OCIran

by masoudA on

But you offer no solutions......

Let me ask you a question - let me ask all of you a question.... Have you ever actually lived and worked in Iran under IR?   I am so frustrated with westernized Iranians who see Iran's problems through prisms which usualy apply to western societies.   It's time all of us recognize that....in fact it's time we understand Iran is not comparable to even Iraq, Afghanistan, Pakistan,.......There are factors in Iran that do not exist anywhre in the world......This is in many ways good news.   The uniqueness of Iran is why the world is still confused over 28-Mordad events......or why IR presidents all end up as IR opposition.    I think the situation in Iran is such that a "Charge" is needed and it must come from the outside.    Most people think USA, Russia, EU, England, China,......all want IR to remian in power.....and I for one think they are not that far off!!   Therefore, ANY action to topple IR MUST start with an action which would prove to the people and opposition, the world or the west wants IR gone.    Unfortunately, Obamas actions have all been contrary to what is actually needed.  


Darius Kadivar

Obama finds support among Chavez faithful in Caracas

by Darius Kadivar on

Chavistas back Obama (cnn) Venezuelan President Hugo Chavez has endorsed Barack Obama, calling him a "good guy" -- and leading to hopes of a fresh start between the two countries.


anglophile

اگر مشاور اوباما بودید به او چه پیشنهادی میکردید؟

anglophile


کودتای (جناح آمریکائی) پاسداران 

//iranian.com/main/2012/oct/mohammed-ali-jafari-push-compromise-over-nuclear-issue 

 

البته اگر نایاک گمراهش نکند.

 

 

 

 


Darius Kadivar

Fareed Zakaria's GPS: «Does America Need a Prime Minister ?»

by Darius Kadivar on