Ahmadinejad 22 Bahman Speech

Predicts what happened to Soviet Union will happen to US too

Part 1



Part 2



Part 3



Part 4



Part 5



Part 6



Part 7

11-Feb-2010
Share/Save/Bookmark

more from Shifteh Ansari
 
Khar

پیروز راهپیمایی بیست و دوم بهمن کیست

Khar


 نوشته: مسیح علی‌نژاد

 //masihalinejad.com/?p=1321

پنج شنبه، سی و یکمین  سالگرد انقلاب اسلامی ایران بود. باید یک راهپمیایی منظم بدون هیچ مزاحمتی در کشور برگزار می شد تا حاکمیت ایران فخر اقتدار خویش را به دنیا می فروخت. اساسا کارکرد راهپیمایی های اینچنینی در نظام سیاسی ایران  یعنی تبلیغات برای جهان و نشان دادن جشن و پایکوبی یک ملت راضی از نظام جمهوری اسلامی.  اما چه اتفاقی افتاد؟ راهپیمایی در چه شرایطی برگزار شد؟ انتظارات از راهپیمایی چه بود و چه نصیب جنبش و حاکمیت شد؟

هشت ماه از انتخابات ایران گذشته است. نزدیک به صد نفر کشته  و زخمی در گوشه بهشت زهرا هستند یا در اوج بیماری و افسردگی به سر می برند.  بیش از هزاران نفر، از مردم معمولی گرفته تا فعالان سیاسی  زندانی شده اند،  پاسپورت ها و سندهای ملکی بیش از هزاران ایرانی در مصادره حاکمیت است.  نزدیک به هفتاد روزنامه نگار در زندان هستند بیش از چهارصد روزنامه نگار و فعال اینترنتی ناگزیر به ترک ایران شده اند.  ایران  به گوآنتاناموی مردم  خودش تبدیل شده است.

ایران یک جنبش زخمی و رنج کشیده را در متن دارد و یک حاکمیت خشونت طلب را در راس.

شب قبل از راهپیمایی به بسیاری از یاران باقیمانده جنبش تلفن زده اند و تهدید کرده اند که اگر در حوالی راهپیمایی دیده شوند یا خبررسانی اینترنتی کنند، پرونده شان سنگین تر و زخمی سنگین تر بر پیکره جنبش و اعضایش خواهند نشاند. با همین رویکرد روزنامه نگاران قدیمی را هم یک هفته مانده به راهپیمایی بازداشت کرده اند.

با این همه اما جنبش مثل یک بره زخمی، که گرگی در کمین نشسته او را رصد می کرد، خود را برای راهپیمایی آماده کرد. اعضای اصلی جنبش، مردمی  در داخل ایران هستند و اعضای یاری رسان این جنبش، ایرانیان همه جای دنیا هستند که همپای آنان میدان اعتراض را ترک نکرده اند.  معترضان و اعضای داخلی جنبش  همه چیزشان را در برابر خشونت طلبان در قدرت از دست داده اند، عزیزانشان، امینت جانی و روانی شان، اموال و اسنادشان و گاهی امیدشان را نیز.

حاکمیت، با بی رحمی و وحشی گری تمام، صدای هر مخالفی را با اتکا به خشونت و تجاوز و تعرض و تهدید ساکت کرده است( به زعم خویش) و تقریبا بر  چنین حاکمیتی آشکار بود که از این جنبش ضعیف شده هیچ باقی نمانده است و پس از این به آسانی می تواند یک راهپیمایی بزرگ را تدارک ببیند که در آن با حمایت نیروهای امنیتی و نظامی و ایجاد رعب و وحشت کامل ، حاشیه امنی بیابد تا بلاخره بعد از هشت ماه یک راهپیمایی همانند راهپیمایی های سالهای گذشته برگزار کند که در آن نه آدمی کشته شود، نه نماد سبزی به مزاحمت بر آید نه مجبور به استفاده از گاز اشک آور شود که در عیر اینصورت می پنداشت رسوای خاص و عام جهان می شود اگر کماکان مردم معمولی یک کشور را همچنان مقاوم و استوار در خیابان های تهران و در برابر یک دولت متقلب ببینند.

کارکرد اصلی راهپیمایی که تبلیغات برای اقتدار نظام بود باز هم توسط همین جنبش زخمی و بی سلاح مخدوش شد.  اگر واقع بین باشیم و سطح انتظارات و توقعات خودمان را از جنبشی که هیچ نیروی نظامی و سازماندهی قوی در یک نظام دیکتاتوری در اختیارش نیست بالا نبریم، حاکمیتی که تا دندان مسلح است و به ابزار خشونت هم مسلح است در راهپیمایی بیست و دوم بهمن به یک بره زخمی باخته است. اینها را برای دلداری و ایجاد امید نمی نویسم.

به همان اندازه که برای جنبش سبز مهم بود تا راهپمیایی بیست و دوم بهمن را برنده باشد به همان اندازه برای حاکمیت هم مهم بود که این راهپیمایی را با دورخیزی که برای اعدام های افراد بی گناه برداشته بود، برنده باشد.

به همان اندازه که اعضای معمولی جنبش سبز، شبهای قبل از راهپیمایی بی خوابی کشیدند و در خلوت نا امن خویش برنامه برای حضور تدارک دیدند، طرفداران حاکمیت و دولت  نیز در حاشیه امن خود برنامه داشتند، بی خوابی ها کشیدند، سطل آشغال ها عوض کردند، گاردها مستقر کردند تا مبادا دودی از مراسم جشن سی و یکمین سالگرد انقلابشان بلند شود و رسوای جهان شان کند.

اما چه شد؟ مجبور شدند  دوتن از روحانیون و سردمداران سابق قوه مجریه و مقننه کشور ، خاتمی و کروبی را به باد کتک بگیرند  تا بتوانند برای نظام اسلامی خودشان جشن  بگیرند. مجبور شدند گاز اشک آور و اسلحه را بار دیگر از غلاف بیرون بکشند و مردم را تنبیه و تحقیر کنند و بدین ترتیب  جشن شان بوی دود و اشک و زخم به خود گرفت.

آنها از یک راهپمیایی تبلیغاتی چه نتیجه ای گرفتند وقتی با آن همه تدارکات امنیتی و نظامی ، باز هم ناگزیر شدند پشت دوربین های رسمی و دولتی، دندان های خشم خود را به مردم و معترضان نشان دهند تا دنیا باور کند که خنده ها و کلمات درشت و گنده رئس دولت شان در برابر دوربین ها واقعی است. یعنی در چند قدمی خودشان قادر به کنترل خیابان های کشور نبوده اند اما برای جهان شاخ و شانه می کشیدند و پز تجهیزات هسته ای خود را می دادند.

با نصب هزاران بلندگو در سطح شهر باز هم از صدا و سیمای رسمی شان فریاد مرگ بر دیکتاتور مردم به گوش می رسید.

جنبش از یک راهپیمایی تبلیغاتی چه نتیجه ای گرفت؟ به گمانم توقع فتح صدا و سیما و بیت رهبری و سرنگونی  احمدی نژاد در یک راهپمیایی که برگزار کننده آن حاکمیت بوده است و نه جنبش معترضان، یک شوخی است که بعضی ها مطرح می کنند.  با مردم بی پناهی که به اندازه کافی در طی هشت ماه گذشته بی رحمی دیده اند، بی رحم نباشیم و حاصل حضور شان را با آیه های یاس خود نادیده انگاریم. آنها به اندازه بضاعت خود به نتیجه مطلوب دست یافته اند.

برای من مردمی که شب توسط گرگهای وحشی تهدید می شوند و روز به بیابان نا امن مراسم حکومتی شان پا می گذارند، پیروز هستند.  برای من که تقریبا تمامی همکاران و دوستان صمیمی ام را یا در اوین حبس کرده اند و یا در ایران  محبوس و ممنوع الخروج ، همین یک پیروزی بزرگ است که به ثانیه نرسیده خبر وحشی گری حاکمیت که لباس اسلامیت از تن روحانیون اش می کند تا سالگرد انقلاب اسلامی اش را جشن بگیرد به گوش دنیا می رسد. برای من همین که تک تک روزنامه نگاران را تهدید و حبس می کنند اما قادر نیستند خبرها را زندانی کنند، این بزرگترین پیروزی است. با خودمان بی رحم نباشیم .

مردم  ایران بعد از هشت ماه  برای حضور در یک راهپیمایی حقیقی نا امید نبودند و بعد از هشت ماه به خیابان آمده اند کاش برخی از کاربران دنیای مجازی هم با امید همین مردم همراه شوند و  تخم نا امیدی در مزرعه سبز و پر امید یک جنبش نپاشند.

ما با دست های خالی بردیم و آنها با دست های پر باختند وقتی باز هم  در داخل شاخ و شانه کشیدند  و برای خارج لبخندهای مصنوعی حواله کردند تا بگویند هیچ خشونتی در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی ایران وجود نداشت در حالی که دنیا دروغ آقایان را از زبان مردم معمولی شهر گزارش داده است.


AMIR1973

IRI is evolving alright

by AMIR1973 on

IRI is evolving towards an Islamic "people's democracy" one killing, raping, stoning, hanging, and flogging at a time. In another 31 years, I figure Iran will be as democratic as Syria and N Korea and as prosperous as Botswana or Gabon (whose GDP per capita currently exceeds that of IRI). With a country headed by akhoonds and their executioners (aka Pasdaran), how can things not go right? I'm a little worried what will happen to IRI cyber groupies residing in the US when Dr. Ahmadinejad's prediction comes true and the US collapases, as the USSR did. Oh dear, that is worrying...


Jaleho

' mornin' Marhoum jan

by Jaleho on

(is that good cost?)

AS you know, I attribute ALL of these expressions of Iranian people as a WIN for Iranian people. Be it the pro-government demonstration that frustrates the ill-wish of foreigners and their $400 million propaganda spent to overthrow of a democratically-elected regime in Iran.....or the fantastic expression of the Iranian youth, in particular the women,  who demand their trampled rights that have been put in the back burners of the revolution for so long.

I consider all of these as reflection of fantastic EVOLUTION of Iranian revolution, and the fact that the revolution and the people of Iran are getting politically very mature and savvy. They PERFECTLY know their priorities, they fight for their rights inside Iran as they have been doing for 30 years, and at the same time the minute some shabaan bi mokhs try to hijack their cause, they pour in the street with ever-so-vigilance! I care as little for the leaders of the "Green" movement as for Khamenei. I think time is against both and is favor of Iranian people majority. These events solidify my belief in that.

mokhleseem.


marhoum Kharmagas

good greens didn't loose, Sazegaraists lost (to Jaleh)

by marhoum Kharmagas on

Jaleh jaan, doroud bar tou (*), I too am more than happy to see that Sazegara and Sazegaraists were clear losers of 22 bahman events. However, note that this wasn't a loss for patriotic progressive greens.

 

(*) Cost of Failure aka CoP, I also used 'doroud', dame aghaaye Avaznia garm!


Cost-of-Progress

I always knew this Manoucher guy

by Cost-of-Progress on

is another regime apologist and bache akhund.

Funny how these people "durood" each other. That's Farsi you know, you should try "assalamu alaeykum" instead; more appropriate for your kind.

____________

IRAN FIRST

____________


Jaleho

درود بر منوچهر گرامی‌،

Jaleho


شما خلاصه کلام  را زیبا بیان کردید. ولی‌ تو رو خدا به لینک این آقا که پیش از "انقلاب" دیروز این حرفها را میزد گوش کنید. عجیب نیست که دو باره چند روز دیگر   "خاله موشه" و "آقای شپش" و آقای "خر" در همین Iranian.com دستور عمل های همین آقا را برای انقلاب بعدی پست خواهند کرد و هورا خواهند کشید! آنوقت به میلیون‌ها ایرانی‌ اصیل  که حالشان از این احمق‌های ینگه دنیا به هم خورده است اهانت کرده و آن‌ها را "گاو" خطاب میکنند! 

جالب اینجاست که خود فریبی کسانی مثل سازگارا به حدّی است  که بر اساس آن خود فریبی و مردم فریبی، پیش بینی‌‌های آن‌ها هر روز احمقانه تر میشود! آخر شما را چه به شعار دادن در روز قدس، و یا روز عاشورا، و یا روز سالگرد انقلاب...روز‌هایی‌  که برای اکثریت مردم ایران مهم  و با ارزش است ؟!

 

این خنگ‌ها نمی‌‌فهمند که بهترین شانس آنها برای شلوغ بازی و تحریک  چند تا بچه از هم تیپ‌های خودشان "Valentine Day" است، نه روز سالگرد انقلاب؟! 


Zeynab

jaleo just think about this one:

by Zeynab on

today you feel that you did win the battle well true but you and your bosses have lost the war.you may say why?let me tell you why because you and your kind are out of young generations hearts.do you GET IT??????????so in 30yrs there will be non of this islamic thing left in Iran now go and bend for that long prayer.


Manoucher Avaznia

ژاله ی گرامی؛

Manoucher Avaznia


ژاله چندان بشنیدم از این قصۀ خام

کعاقبت لنگر این زورق را

با دل و جان که فرو افکندم.

جان من؛ تو خودت این نیک بدان

که ز روز ازل این شخص چنین مهمل گفت.

 

درود بر تو


Arthimis

پروردگارا،

Arthimis


پروردگارا، میهن ما، ایران و ما ایرانیان را از این بی‌ وجدانان اسلامی و شیطان پرست رهایی بخش. آمین.


Amir19

اگر احمقی نژاد یک جو شرف داشت

Amir19


دولت کودتا بخوبی میداند که اکثریت مردم مخالف آن هستند و فقط بخش کوچکی از مردم طرفدار وضعیت فعلی هستند.  در غیر اینصورت این همه از حضور مسالمت آمیز مردم ایران  وحشت نداشت و این همه خفقان و سانسور را به مردم سبز ایران تحمیل نمیکرد.  آقای خامنه ای و احمدی نژاد اگر یک جو شرف داشتید و راست می گفتید اجازه
میدادید یک رفراندوم آزاد در کشور برپا شود تا متوجه می شدید که بیش از نود درصد از مردم از شما و حکومت خودکامه شما متنفرند.  جنبش سبز مردم ایران تا پیروزی نهایی
و استقرار دمکراسی و آزادی و جدایی دین از دولت ادامه خواهد داشت


Milan

The journey continues

by Milan on

Whether certain plans and strategies worked or failed yesterday does not matter. What's certain is that a free, secular Iran will rise from beneath all this reesh, pashm, b.o, and b.s.


Irooni

دمت گرم حاج

Irooni


دمت گرم حاج محمود


Arthimis

Jaleho

by Arthimis on

Forget about Sazgara! True and Courageous Iranians will throw you Arab Mercenary Terrorists out of Iran, OK!

Now go drink your camel milk and bend over for long prayers, God knows you'll need it...

You, Tahgord and other Islamic/ Satanic Rapists agents on line are not Iranians. Everybody here knows that...  Some of you can't even write in Persian. Booroo, Jamesh koon, Badan behet megam!!! Hezbolahi be-aberoo!!!


mehdi2009

Apologists it would be good if you look at other reports

by mehdi2009 on

It is so funny how the Murderous Regime's apologists whom most of them have not been to Iran recently, and in most cases for many years, to have very Selected options when reporting our Imprisoned Country's news links to suit their TWISTED Mind Set. As we all know IRIB, the Propaganda Arm of the Murderous Regime, reports fairly (LAUGHABLE INDEED) all of the news from all sides, therefore the Apologists always use that as their standard. 

However, if they take a look at other sources who at least show both sides' gatherings, they will see that their beloved Murderous Regime has been portrayed in quite different light:

//www.cnn.com/2010/WORLD/meast/02/11/iran.revolution.anniversary/index.html?hpt=T1

If they read more from the sources that do not agree with their point of view, then and only then they will develop an open and broad point of view. Otherwise they will be quite content and Happy with the Garbage that their beloved Khamenie's Mlijak's has been spewing.

Salutations to ALL the TRUE Sons and Daughters of Iran.

Mehdi2009

 


Jaleho

What happened to "whistles" and "cotton balls"?!

by Jaleho on

I thought Mr. Sazegara instructed people to whistle en masse to prevent the "mozdoor loud speakers" letting Ahmadinejad's voice be heard? H ealso provided the brilliant idea of people stuffing their ears with "cotton balls" to protect themselves, what gives?

//iranian.com/main/2010/feb/tips-22-bahman

Oh well, I guess his most recent calls went the same place that his calls for other "revolutions" on the Election Day, Revolution at Majlis, Revolution on Qods Day, Revolution on Ashura....and his calls for general strike s went!


R2-D2

Kooft, Zahr-e Mar, Mozakhraf ...

by R2-D2 on

More Mozakhraf, More Mozakhraf, More Mozakhraf

More Mozakhraf, More Mozakhraf, More Mozakhraf

                      More Mozakhraf, More Mozakhraf, More Mozakhraf

 P.S. Khejalat Ham Khoob Chiziye' ...