جشن های سالگرد انقلاب ایندولند

همه این بی نظمی ها شلوغی هایی پدید آورد که تا امروزه که من این سطور را می نویسم در کشور ایندولند ادامه داشته و پایانی بر آن متصور نیست


Share/Save/Bookmark

جشن های سالگرد انقلاب ایندولند
by cyrous moradi
21-Jun-2009
 

این حادثه در اوایل دهه 1960 میلادی در یکی از جمهوری های موز آمریکای لاتین به نام ایندولند اتفاق افتاده و اصلاً هیچ ربطی به کشور ما ندارد.

ژنرال خوزه آلفونسو ولادیمیار دل کاریو دو لا مادرید که به اختصار عنوان فرزند ملت و قهرمان انقلاب حماسی 11 فوریه سال 1979 لقب گرفته تصمیم دارد جشن بزرگی برای بزرگداشت سی امین سال ریاست جمهوری خود و بزرگداشت یاد و خاطره کودتای 11 فوریه (این حادثه رسماً انقلاب خوانده می شود) بر پا دارد. همه وزراء و بادمجان دور قاب چینان ژنرالیسمو فرزند ملت کشور ایندولند، پیشنهادات عجیب و غریبی را به عنوان اوج و یادگار بزرگداشت این جشن ها پیشنهاد کردند و سرانجام  طبق معمول حرف باجناق فرزند ملت ، خوزه ماریو دل لا والنسیا که در سی سال گذشته همه معادن مس و طلا و نفت ایندولند را توانسته به مالکیت خود در بیاورد، به کرسی نشست. قرار شد مجسمه ای از فرزند ملت به وزن سی تن از برنز خالص سوار بر اسب ، توسط هنرمند و مجسمه ساز ایتالیایی آلفردو سامپیانی ساخته شود. طبق طرح تصویب شده ، فرزند ملت سوار بر اسب سفید و در حالی که شمشیری را که در کودتا (به بخشید انقلاب) بر کمر دارد ، به افق ها خیره شده و در زیر آن جمله معروف " تو حتی در دستشویی نیز به فکر ملتی "با حروف زرین در پای مجسمه حک شود.

این پیشنهاد خیلی بهتر و عملی تر و به نسبت ارزانتر از پیشنهاداتی است که از سوی مثلاً فیدل کاسترو رهبر کوبا به ریو دوسپتامبرو پایتخت ایندولند رسیده بود. در پیشنهاد کوبائی ها قرار بود ، مجموعه سخنرانی های 30 سال گذشته فرزند ملت در دو میلیون نسخه برای چاپ فاخر به اطریش فرستاده شده و بین مستمندان و نیازمندان سراسر جهان توزیع گردد. این پیشنهاد از سوی وزیر فرهنگ ایندولند به دلیل آنکه سخنان فرزند ملت ممکن است توسط دشمنان انقلاب به عنوان کاغذ توالت استفاده شود، مسکوت ماند. فیدل کاسترو ، سخنان فرزند ملت را دستورات عینی برای انقلاب در همه زمانها و همه کشورها نامیده است. پیشنهاد هوگو چاوز از این هم مسخره تربود. چاوز پیشنهاد کرد که فرزند ملت و هوگو چاوز مشترکاً  تفاسیری بر همه کتب ضد امپریالیستی نوشته و ضمن  رد مستدل سرمایه داری، نسخه ای از 20000جلد کتابی را که برای این منظور فراهم شده برای همه سران کشورهای سرمایه داری از جمله آمریکا بفرستند. این پیشنهاد  در لحظات نهایی به علت اصرار فرزند ملت که در چاپ نهایی باید اسم ایشان جلوتر از هوگو چاوز  نوشته شود، عملی نگردید. فرزند ملت در لحظه خدا حافظی با هوگو در حالی که دو قدم از وی دور شده بود برگشته و ناسزای بدی در مورد چاوز گفته بود که چاوز عصبانی شده و تصمیم گرفت  با شمشیر سیمون بولیواری خود به فرزند ملت حمله کند ، فرزند ملت توانست به سرعت خود را به اتومبیل بی ام وی خود رسانیده و از مهلکه بگریزد. در ریو دو سپتامبرو پایتخت ایندولند و کاراکاس همه می دانند که بین فرزند ملت و هوگو چاوز اختلافات عقیدتی زیادی وجود دارد و بحث های ایدئولویکی زیادی بینشان درگرفته است. پاوز لحظه سقوط آمریکا را فصل بهار آینده و فرزند ملت با محاسبات دقیق ، آن را شروع زمستان امسال می داند.

ستاد برگزاری سی امین سالگرد انقلاب نه تنها پیشنهادات بالا بلکه  مجموعه ای از احمقانه ترین پیشنهادات دیگر برای بزرگداشت جشن های انقلاب دریافت کرده بود. یکی از فرمانداران که خواستار اعطای موز و ذرت مجانی به همه نیازمندان شده بود، بلافاصله از کار برکنار و در دادگاهی انقلابی محاکمه صحرایی  و اعدام گردید. نامبرده یادش رفته بود که  فرزند ملت تنها شش ماه بعد از جلوس بر اریکه  قدرت ، طی بخشنامه ای فقر را در کل کشور ریشه کن کرده بود.

در محدوده کاخ ریاست جمهوری و وزراتخانه ها در ریو دو لا سپتامبرو، همه ساختمان ها به رنگ سفید در آمدند. 300000شاعر بیکار و بدبخت از همه کشورهای اسپانیایی زبان اشعار حماسی زیادی را در مدح فرزند ملت سرودند و هر کدام مبالغی بین دویست هزار تا دویست میلیون پزوتانوس (واحد پول ایندولند که در سی سال گذشته 200000درصد کاهش ارزش پیدا کرده) جایزه گرفتند. تعدادی افراد حقه باز و شارلاطان هم از بالاترین قلل کوهستانهای آند برای گرفتن کمک مالی به منظور انجام انقلاب به پایتخت ایندولند آمدند و فرزند ملت آنها را با توصیه نامه ای به خدمت معمر قذافی رهبر لیبی فرستاد ، چون خودش توان مالی لازم را در این مورد نداشت.

روزنامه های ایندولند مراحل پیشرفت ساخت مجسمه فرزند ملت سوار بر اسب را هر روز در صفحات اول خود پوشش می دادند.  به نوشته اینها ، مردم بی صبرانه منتظر بودند تا این مجسمه در ریور پلاتا بزرگترین میدان پایتخت نصب و رونمایی شود. سرانجام روز 12 ژوئن که از مدتها قبل برای رو نمایی مجسمه تعیین شده بود فرارسید. همه جا پرچم های راه راه آبی رنگ و همچنین عکسهای فرزند ملت در یونیفرم کامل نظامی که تمام سینه وی را مدال های رنگارنگ پر کرده بود، فرارسید. فرزند ملت سوار بر اتومبیل اختصاصی بنز خود که برای رعایت تدابیر امنیتی 92 ماشین مشابه ، آن را همراهی میکردند به میدان مرکزی شهر آمد. همه 500000 نفری که در میدان بودند به سبک سان و رژه های پیون کیانگ به پا خاسته و با صورتهای تکیده که کاملاً مشخص بود مدتها غذای درستی نخورده اند درحالی که یونیفرم های یک دستی را پوشیده بودند، با اشاره دست وزیر امنیت داخلی ، به مدت 20 دقیقه هورا کشیده و کف زدند. در این مدت 120900 نفر به علت ضعف شدید غش کرده و زیر دست و پا ماندند.ماموران امنیتی ضمن بیرون بردن جنازه ها، هوراکشان حرفه ای زبده  را جانشین آنها کردند. دو کودک که ازبین خانواده های متمول ایندولند انتخاب شده بودند هر کدام دسته گل هایی را تقدیم فرزند ملت کرده و سرود " کودکان ایندولند   فرزند ملت را بیشتر از سیب زمینی سرخ کرده دوست دارند" را به مدت 12 دقیقه و سی ثانیه اجرا کردند.

و سرانجام لحظه موعود فرارسید، بعد از نواختن سرودهای ملی ، انقلاب فوریه، زنده باد فرزند ملت، سرزمین مادری، به یاد پدر، شهدای انقلاب، به هنگام دروی ذرت  و دهها سرود دیگر که به مدت سه ساعت و ده دقیقه طول کشید و همه در حال سکوت آنها را می شنیدند، نطق افتتاحیه مراسم شروع شد. فرزند ملت  مدت سه ساعت و بیست دقیقه را صرف تشریح پیشرفتهای کشور در سی سال گذشته و حمله به روسای جمهور آمریکا که در مدت زمامداری طولانی شاهد حضور آنها در کاخ سفید بود اختصاص داد.  فرزند ملت و قهرمان انقلاب فوریه آمریکا را کشوری در حال مرگ و  باراک اوباما رئیس جمهور آن را فردی دقیقاً نظیر روسای جمهور سابق آمریکا نامید و ضمن دادن آمارهایی در خصوص رواج بیکاری و فساد در آمریکا، سقوط قریب الوقوع این کشور را پیشبینی کرد. در پایان فرزند ملت ملتمسانه از واشنگتن خواست تحریم هایی را که علیه ایندولند وضع کرده لغو و سیب زمینی  ایندولند را با قیت مناسبی خریداری کند. هر ده دقیقه هم بااشاره وزیر امنیت داخلی مردم به مدت 2 دقیقه هورا کشیده وکف زده و مرگ بر آمریکا و مرگ برامپریالیسم می گفتند. فرزند ملت با این سخنرانی رکورد فیدل کاسترو را به مدت 20 دقیقه شکست .  با توجه به وضعیت مزاجی فیدل کاسترو انتظار نمی رود رکورد سخنرانی فرزند ملت در آینده نزدیک در بین رهبران کشورهای مترقی شکسته شود.

سرانجام فرزند ملت با کشیدن طنابی روپوش فیروزه ای رنگ (فرزند ملت به قدری رنگ فیروزه ای را دوست دارد که حتی زیر پوشش هم فیروزه ای است) را به کناری زد و مجسمه وی سوار بر اسب پدیدار شد و موزیک ویزه تفنگداران دریایی که تازه بعد از فرو نشاندن شورش معدنچیان مس  به پایتخت آمده بودند، سرود "ای فرزند ملت تو بهترین اسب سواری" را به مدت 20 دقیقه نواخت. بلافاصله بعد از فرو افتادن پوشش مجسمه حرفهای درگوشی در خصوص وضعیت دم اسب و همه آن چیزهایی که در پائین شکم اسب قرار دارد و معمولاً در مجسمه ها به آنها توجهی نمی شود، آغاز گردید. از همین فاصله دور هم به خوبی مشخص بود که اسب نر است  و همین دو دقیقه قبل اسب ماده ای توانسته توجه وی را به خود جلب کند. دم اسب به حالت افقی بوده و مثل پرچم ملی در حال اهتزاز بود. زیر دم اسب را هنرمند ایتالیایی چنان به خوبی در آورده بود که همگان خیال میکردند که اسب فرزند ملت تا ثانیه های دیگر بی تربیتی بزرگی را مرتکب خواهد شد.

همه میدان را سکوت سنگینی فرا گرفته بود. فرزند ملت به وزیر فرهنگ چشم غره ای رفت. همان کافی بود که ماموران امنیتی وی را به بیرون هدایت کرده و با یک اتومبیل ساخت روسیه به بازداشتگاه خورخه ویدلا ببرند. در ایندولند شایع بود که کسی از این بازداشتگاه جان سالم به در نبرده است.

همه حضار به مواضع اسب فرزند ملت که درارتفاع 20 متری بالاتر از سطح زمین نصب شده بود با چشمانی از حدقه در آمده نگاه میکردند. انگار همگی منتظر حادثه ای در سی امین سالگرد انقلاب بودند. سرانجام اسب فرزند ملت مثل کوه آتشفشانی به خروش آمد. از سوراخ زیر دم ، گلاب به رویتان، کثافتهای دقیقاً کوانتیزه شده و قالبی به بیرون می ریخت و در همان زمان، از همان آلتی که در زیر شکم قرار داشت، شاشیدن اسب فرزند ملت شروع گردید. باران کثافت و ادار اسب از ارتفاع بالا بر سر شرکت کنندگان میریخت و بوی گند آن همه فضای پایتخت و کشور را فرا گرفت.  شبکه های خبری بین المللی ، به پخش مستقیم این رویداد پرداختند. مجسمه فرزند ملت وضعیت مضحکی یافته بود. همه اهالی پایتخت بعد از مدتها فرصتی برای خندیدن پیدا کرده بودند. فرزند ملت در جای خود میخکوب و همه یونیفرم شیک و براقش پر از کثافت اسب شده بود. نیروهای امنیتی هم دیگر کاری از دستشان ساخته نبود. انگار پایانی بر گه کاری اسب فرزند ملت متصور نبود.

همه این بی نظمی ها صحرای محشری ساخت و شلوغی هایی را پدید آورد که تا امروزه که من این سطور را می نویسم در کشور ایندولند ادامه داشته و پایانی بر آن متصور نیست. شبکه های خبری بین المللی این مراسم را مستقیماً پخش می کنند. در کشورهای سوئد و نروژ و فنلاند به دلیل نا مناسب بودن صحنه کثافت کاری اسب، برنامه پخش مستقیم قطع گردید.  فرزند ملت که تا کمر در کثافت غرق شده  هنوز فرصت هیچ عکس العملی را پیدا نکرده است. وزیر داخله در حال تماس با هاوانا است تا با مشورت مقامات حزب کمونیست کوبا ، راه حلی برای این مشکل پیدا شود. علی الحساب تمام کارها در ایندولند خوابیده. روزنامه ارگان حزب ترقیخواه کارگران و دهقانان به چاپ گزارش هایی در خصوص برگزاری باشکوه سی امین سالگرد انقلاب ایندولند ادامه می دهد. تلویزیون دولتی هم برای دهمین بار بنا به تقاضای بینندگان خود متن سخنرانی فرزند ملت را پخش و همچنان تصاویری از پیشرفت کشور در زمینه های مختلف را نشان می دهد. هر از چند گاهی هم فرزند ملت در حال آغوش کشیدن بچه ها نشان داده شده و گزیده هایی از سخنان فرزند ملت که همگی بی سر و ته و مزخرف هستند پخش می گردند.

رادیو ونسه رموس (ما پیروز خواهیم شد) نیز به 209 زبان زنده و مرده دنیا ، برای هزارمین بار متن سخنرانی فرزند ملت در مراسم سی امین سالگرد پیروزی انقلاب را پخش  و به تکرا پیام های تبریکی که از سوی رائول کاسترو ، هوگو چاوز، معمر قذافی، بشار اسد، کیم ایل سونگ، روسای جمهور کومور، بورکینافاسو ،ماداگاسکار، سوازیلند، زیرکونیومانیا، مجمع الجزایر مارشال، میکرونزی، رئیس قبایل بدوی استرالیا، رئیس آخرین قبیله آدم خور آرژانتین و دهها شخصیت معروف بین المللی دیگر پرداخت. همزمان  رئیس قبیله سرخ پوستی آپاچی که از سال 1719 با سفید پوستان آمریکا می جنگد برای افتتاح دفتر فرهنگی این قبیله و همچنین دریافت کمک های مالی برای مبارزه به منظور بازپس گیری ایالت کلورادو وارد ریو دو سپتامبرو، پایتخت ایندولند گردید.

قرار است روز یکشنبه راهپیمایی بزرگی از کلیسای بزرگ پایتخت به سمت میدان بزرگ ریور پلاتا در حمایت از قبیله آپاچی با حضور هزارن نفر پیراهن قهوئی ها (سازمان شبه نظامی طرفداران فرزند ملت) صورت گرفته و برای ده هزارمین بار یک میلیون شعار بر علیه باراک اوباما و هیلاری کلینتون داده شود. این راهی پیمایی با سخنرانی وزیر فرهنگ ایندولند که قبلاً مسئولیت کشتارگاه بزرگ صنعتی پایتخت را بر عهده داشته و دارنده رکوردکشتار بیشترین خوک 4 ساله در مدت یک ساعت است، به پایان برسد. تظاهر کنندگان سپس  در مقابل سفارت سابق آمریکا که در حال حاضر به عنوان مزرعه پرورش اسب و آزمایشگاهی برای تست روش های نوین شکنجه از آن استفاده می شود، حاضر شده و 22000 شعار ضد امپریالیستی داده و 170 سخنران گردهم آیی ،سقوط آمریکا را با توجه به بحران جهانی اقتصاد در دو هفته و سه روز و چهار ساعت و ده دقیقه آینده پیش بینی کردند. این مراسم در میان شور و هلهله پیراهن قهوئی ها و توزیع بن های دریافت ذرت و شکر مجانی بین همه شرکت کنندگان به پایان رسید.


Share/Save/Bookmark

Recently by cyrous moradiCommentsDate
به صندوق رای ایمان آوریم
3
Nov 04, 2012
چه باید کرد؟
9
Oct 02, 2012
سازش تاریخی
2
Sep 03, 2012
more from cyrous moradi