من جنده نیستم

اگر یک زن با چند تا مرد بخوابد جنده است؟


Share/Save/Bookmark

من جنده نیستم
by Parinaz Samii
07-Feb-2009
 

پذیرای خانم مسنی از اقوام بودم.  دو سه ماهی در منطقه’ ما بین فک و فامیل زندگی می کرد تا کار اقامتش درست شود.  به تماشای سریال های زنانه’ وسط روز تلویزیون علاقمند شده بود.  یک روز که منزل بودم گفت میشه لطفا برام بگی این خانمه توی این سریال چرا گریه می کنه؟  خوب دقت کردم ببینم قضیه چیست.  تا آنجا که سر درآوردم برایش تعریف کردم.  گفتم این خانم که الان یک مدیر موفق در یک شرکت است ، در دوره’ دیگری از زندگیش گویا جنده بوده.  بعد آمده به این شهر و رفته درس خوانده و در شهرش آدم سرشناسی شده و با یک مرد بسیار خوب خیال عروسی دارد.  حالا کسی که در شهر دیگر جاکش او بوده او را پیدا کرده و آمده سراغش و از او اخاذی می کند.  او هم گریه می کند چون نمی خواهد راز سر به مهرش فاش شود و آبرویش برود.

خانم مسن به من گفت:  پریناز خانم چرا گریه می کند؟  این جور که من دیدم توی شهر اینها همه جنده هستند!  همه’ زنهای این فیلم با همه’ مردهای این فیلم می خوابند و برنامه دارند.  این طفلکی را چیکارش دارند؟  خنده ام گرفته بود.  گفتم حاج خانم!  اینجا توی خارج با ایران یک کمی فرق داره.  اینجا فقط اگر زنی در ازا’ سکس از مردها پول بگیره فاحشه محسوب میشه.  اگر برای دلش با کسی بخوابه، هر چند بار هم که بخوابه، باز جنده نیست..

حاج خانوم و همه’ کسانی که مثل او فکر می کنند، فکر می کنند برای یک زن سکس فقط با شوهر آدم مشروعه و بس.  هر نوع رابطه’ جنسی نوع دیگر با فحشا’ براشون فرقی نمیکنه.  چطور اگر یک مرد با زنهای زیادی بخوابه، "دون ژوانه" ،  "جذابه" یا "سوکسه داره"؟  چطور مردی که همه’ زنهایی رو که باهاشون آشنا میشه بکنه، موفق و مثبت تلقی میشه، بهش آفرین میگن و بهش حسودی می کنن؟  اما اگر یک زن با چند تا مرد بخوابد جنده است؟  فاسد و فاحشه است؟  "سهل الوصول" و "لاشی" است؟

یادم افتاد که بچه که بودم، می شنیدم سالها پیش در همسایگی مان دختر جناب سرهنگی بوده که یک بار همسایه ها او و پسری را در تپه های قیطریه مشغول معاشقه می بینند و بعد هم با افتخار با تهیه’ استشهاد محلی با امضا’ تمام اهالی محله، جناب سرهنگ و خانواده اش را وادار می کنند از آن محله بروند.  یادم افتاد که گلی، گل سر سبد فامیل تیمسار ناصری، چون با پسرک ژولیده موئی خوابیده بود و بند را به آب داده بود، ناچار به ازدواج با پسره’ کون لخت شده بود و فامیل دیگر طردش کرده بودند.  هم دختر جناب سرهنگ و هم دختر تیمسار ناصری لای پچ پچ های اطرافیان، خراب و جنده اطلاق می شدند.  یادم افتاد که بار آخری که رفته بودم تهران، دکتر زرافشان می گفت دیگه توی مطبش زیاد زن حامله و نازا ویزیت نمیکنه، چون پول آسان الان بین دکترای زنان تهران همه اش پیش مرمته.  "مرمت" یعنی دوختن پرده’ بکارت دخترانی که جهت ازدواج و در راستای تقویت تفکر "باکره یعنی پاک و غیر باکره یعنی جنده" دارند پس انداز خودشان و پدر و مادرشان را خرج دوخت و دوز پرده هاشون می کنند.  آقای دکتر با خنده می گفت که حتی در چندین مورد، همزمان هم کورتاژ کرده، هم پرده’ بکارتو دوخته!

به حاج خانوم گفتم، حاج خانوم، اگه من با یک مردی که شوهرم نیست بخوابم مثلن چی میشه؟  جنده میشم؟  خندید و گفت استغفرالله ربی وتوب الیه!  این چه شوخی ای است که می کنی پریناز جان؟  اصرار کردم.  گفتم حاج خانوم اگه به شما بگم که چند تا دوست مرد دارم و هیچ کدامشان را هم انقدر دوست ندارم که بخواهم زنشان بشوم، اما باهاشون می خوابم، شما چی میگین؟  لبهاش خنده’ کمرنگی می کرد اما چشمانش جدی و نگران شده بود.  باز هم گفت پریناز جان شما از بچگی ات هم خیلی شیطون و شوخ بودی ها!  نه، شما هیچوقت خراب نمیشید.  شما از خانواده’ اصیل و خوبی هستید و پای سفره’ پدرتون بزرگ شدید.  من مطئنم اینها که شما میگید همه ش شوخیه!  خیلی دلم می خواست بحثو ول نکنم و براش چند تا خاطره تعریف کنم، بهش بگم به شوهرم خیانت کردم، با مردای غریبه خوابیدم، و از سکس لذت می برم، اما جنده نیستم.  اما نمیشد.  فکر نکنم قلبش طاقت میاورد.  حالا شاید برای شما یکوقت تعریف کردم.


Share/Save/Bookmark

Recently by Parinaz SamiiCommentsDate
تلفن زدم
21
Oct 26, 2009
معاشرت کردم
42
May 01, 2009
مذاکرات سکس
26
Mar 22, 2009
more from Parinaz Samii
 
default

feshangi

by maziar CVIII (not verified) on

actually according to the legend jendegi was counted as the first professional paying job.


default

Dear Flying Solo

by Passing Through (not verified) on

That was a "VERY NICE" response to Parinaz. Very well written and argued :)

I leave it at that .......


Flying Solo

.

by Flying Solo on

.


Ari Siletz

I've slept with Haaj Khanoum

by Ari Siletz on

If dokhtar sarhang had Haaj Khanoum's concealment skills, she wouldn't have been caught by the neighbors. There's a lot more to traditional women than they feel prudent to share. Thanks; great read. Earthy, engaging, conversational prose.

default

Such a sad commentary about

by Kianoosh, San Francisco, CA (not verified) on

Such a sad commentary about the Iranian culture. It begs the question "is it rooted in our Persian heritage, or is it a byproduct of the Islamic thinking? Certainly being judgmental has been a deeply rooted aspect of the Iranian culture.


default

Woman infedilty

by Shohar (not verified) on

Woman who sleeps around outside of her married life is doing it for the thrill of sleeping around to "experience life" while the husband is still believe in this broken union not knowing that the wife is living a double life! The wife doesn't have the decency to end her marriage first perhaps for the purpose of keeping the life that she has grown accustom to, meaning, husband providing for her and she doesn’t want to lose that safety net yet she still want to "experience life". A Roospi or Jendeh is doing it for money there's no feeling no love, the same applies to a woman who no longer loves her husband and the only reason she keeps him around is for the money (a John), therefore if a woman sleeps around with other man before ending her marriage to the her clueless husband is a JENDEH!!!

-----Infidelity hurts people------


deev

well said

by deev on

زنده باد آدمه رو راست و پر جرات


Ostaad

No, you're not a jendeh if you're not charging for sex,

by Ostaad on

and nothing wrong with being a jendeh either. I personally like to call women who have sex with other men or women "tak paroon" which denotes choice and sexual freedom. May god make more of them.


hadi khojinian

تیماری از روح خسته و یا تنوع طلب

hadi khojinian


این روزها این قاعده که اگر زنی با چند نفر بخوابد اسمش جنده خواهد بود در حال آشنا زدایی شدن است و اینکه اگر یک مرد این کار را بکند اسم کارش جذاب بودن و یا دون ژوان بودن است و غیره ! برای من این سوال همیشه بوده یک زن کی به مردش خیانت می کند حتی اگر بداند مردش با زن دیگری هم نمی خوابد و یا حتی نقشه اش را هم ندارد .به نظرت اگر یک زن حس کند که مردش دیگر جواب گوی نیازهای روحی و فیزیکی اش نیست باید با کس دیگری هم خوابگی کند .دلیلی هم نمی بینم که مسئله را ایرانیزه بکنیم .در همین غرب هم این کارها انجام می شود .به نظرت این فقط ما ایرانی ها هستیم که نگاهمان به زن نگاه اثیری و یا ستنی هست و اینکه در نگاه دیگر سکس و عشق بازی کردن در این برهه از زمان که همه ی ما محتاج کسی هستیم که به تیماری روحمان بپردازد چقدر متراژ و مقیاس واقعی دارد .و اینکه خیانت برای یک زن چه معنایی خاصی دارد از این زاویه نگاه کن که یک زن به مردش خیانت کند .. د همین جزیره که من هستم ادم های دور و برم دائما در حال پیدا کردن کسی هستند که روز و شب شان را عوض کند .دخترک همکارم به دوست پسرش خیانت می کند چون فکر می کند به اندازه کافی در رختخواب کارش را درست انجام نمی دهد ومایکل همسایه ام به زنش خیانت می کند چون اریکا زنش هم در تخت خواب عمل کرد خوبی ندارد و هم در زندگی روزانه .همه اینا را بگذاریم به یک طرف !  در داخل کشور اسلامی مان ماشالله انقدر اقسام خیانت زیاد شده که گذاشتن یک اسم برایش کافی به نظر نمی رسد .در پایان پرحرفی ام ممنونم که این قدر راحت و سهل فکرهای انباشته در ذهنت  را به  نوشته نزدیک می کنی .آخر هفته خوبی داشته باشی رفیق !


default

What if you are married?

by Shohar (not verified) on

and sleep with another man who is not your husband.