نامه ای ....منسوب به امير کبير به ناصرالدين شاه

نامه ای ....منسوب به امير کبير به ناصرالدين شاه
by MM
28-Dec-2010
 

Absolute power corrupts absolutely. Fortunately, there have been those public servants who really want to serve the country. This is why the power cannot be with only a selected few, especially without oversight //www.facebook.com/photo.php?pid=495034&l=fdc49133b8&id=100000254996389

 

 قربانت شوم الساعه که در ايوان منزل با همشيره همايوني (همسر امير کبير) به شکستن لبه نان مشغولم، خبر رسيد که شاهزاده موثق الدوله حاکم قم را که به جرم رشاء و ارتشاء معزول کرده بودم به توصيه عمه خود ابقاء فرموده و سخن هزل بر زبان رانده ايد. فرستادم او را تحت الحفظ به تهران بياورند تا اعليحضرت بدانند که اداره امور مملکت با توصيه عمه و خاله نمي شود. زياده جسارت است، تقي

 

 

Red Wine just commented that the letter is a fake.  I take Red Wine's comment seriously, believe him and thank him for correcting any mistakes.  But, the jest of the blog remains the same and that is: W/O proper oversight, a group of unelected officials can run amock of a country, be it monarchy or theocracy....., and that the system is doomed to fail.

Thanks Red Wine.


Share/Save/Bookmark

more from MM
 
Red Wine

این نامه جعلی است/سندسازي و تحريف تاريخ

Red Wine


دوست عزیز،جناب م م .

این مطلب بارها از طرف افرادی بیسواد و معلوم الحال بی‌ اصل و نسب چاپ شده است اما چندی است که به واسطه چند عالم بزرگ نا واقعی‌ بودن این نامه را به مورد اثبات قرار داده است.

خوب بود حضرت عالی‌ قبل از اینکه این بلاگ را باز کنید،یک جستجوی کوچک در منابع گوگل میکردید تا احیانا سو تفاهمی پیش نیاید و خلق الله از شما نرجند که این روز‌ها دیگر جای محل گذاشتن به افرادی که میخواهند بین ما ایرانیان را تفرقه بیندازند،نیست !

این مطالب را در اینجا می‌گذاریم تا حضرات بخوانند و بلکه اندکی‌ عبرت و کمی‌ احترام که وگرنه برخورد به پیش آید و دیگر خواص خشمگین و آنگاه بحث جدل و صد شکوه دیگر !

به امید پیروزی حق بر باطل و لعنت بر آنکه بخواهد دشمنی بیافکند و تبلیغ غیر کند و داستان حسین کرد سیاسی دهد.

زنده باد ایران و مردمان پاکش.

از شما جناب م م سپاسگزاریم.خدا حفظتان کند که قطعاً منظوری نداشتید.

//www.ettelaat.com/etbarchive/2010/02/01/P6.pdf

//www.cibloggers.com/?p=4223