!پول نفت غیب شده!


Share/Save/Bookmark

Kamangir
by Kamangir
15-May-2008
 

 //www.peiknet.com/

محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس هفتم و عضو فراکسیون اصلاح طلب این مجلس روز گذشته در نطق پیش از دستور خود ضمن تشکر از مردم حوزه‌ انتخابیه‌اش برای شرکت در انتخابات، رای مردم یزد به اصلاح‌طلبان را تبریک گفت و سپس در باره وضع مملکت گفت:

امسال یکصد سال از استخراج نفت در ایران میگذرد. درآمدهای نفتی کشور به طور تصاعدی بالا و به همان میزان قدرت خرید مردم پایین می‌رود.

جریان یکپارچه‌ای، قدرت اجرایی کشور را در دست دارد و مسائل معیشتی، اجتماعی و فرهنگی مردم و تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی را برای ایران اسلامی نمی‌توان پنهان کرد.

نرخ تورم حدود 20 درصدی اعلامی توسط بانک مرکزی ایران در سال گذشته و گرانی‌های سرسام‌آور امان از مردم بریده است،‌ مردم با خط فقر كه در كشور به میزان 400 هزار تومان و در تهران 770 هزار تومان است، چگونه زندگی خود را اداره کنند؟

آیا تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت شش میلیونی از سوی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، شش میلیون نفر در نوبت و زیر خط فقر مطلق بودن 35 درصد جمعیت کشور، باعث تاسف نیست؟ حذف فله‌ای هزاران نفر از مدیران مجرب و کارشناسان نخبه اصلاح‌طلب کشور، ردصلاحیت گسترده نسل انقلاب در انتخابات، تنگ کردن دایره امنیت فکر، ترویج روزافزون خرافه و تحجر در سطوح رسمی، کشانیدن پای نهادهای فراگیر ملی و انقلابی به میدان مداخله‌های جناحی و سیاسی، بخشی از واقعیت‌های نگران‌کننده پیش‌روی کشور ماست.

بر اساس محاسبات انجام شده، درآمد کشور در سال‌های 84، 85 و 86 از محل فروش نفت، گاز و میعانات گازی حدود 200 میلیارد دلار بوده است و بنا بر گزارش‌های رییس جمهور هنگام تقدیم لوایح بودجه، ظرف سه سال گذشته منابع ارزی خرج شده توسط دولت، 85 میلیارد دلار عنوان شده است که مجلس و منتقدین دولت، رقم خرج کرد دولت طی این سه سال را حدود 150 میلیارد دلار می‌دانند، بنابراین حق طبیعی مجلس و مردم است که از ریز هزینه‌های دولت آگاهی یافته و توضیح داده شود مابه‌التفاوت رقم 85 میلیارد دلار تا 200 میلیارد دلار و یا 150 میلیارد دلار تا 200 دلار از کجا ناشی می‌شود.


Share/Save/Bookmark

Recently by KamangirCommentsDate
Tahmineh Milani criticizes gender separation (clip!)
1
Jun 26, 2008
Interesting Reza Pahlavi clip!
16
Jun 23, 2008
Who belongs to IRI regime?
19
Jun 22, 2008
more from Kamangir
 
samsam1111

It,s gone to Dubai to enrich Mullahs and

by samsam1111 on

"Dubai type" Iranis.The type you see here often.


default

what's another

by MRX1 (not verified) on

couple hundred million or even billions among friends? After all it's better to spend oil revenue on hezbolah, syria, venezual, russia , china. we really should give more of the wealth of Iran to mullah's and aghazadeh's after all they worked 7/24 for the past thirty years to make our society such a prosperous, open and a great society.