شغالی که امام را خورد!


Share/Save/Bookmark

Ali Ohadi
by Ali Ohadi
24-Sep-2011
 

عنوان خبر را چند بار با حیرت خواندم. سرم را که بالا کردم، آقایی که چند متر آنطرف تر روی مبل نشسته بود، پرسید؛ حالتان خوب است؟ گفتم بله... گفت راستش فکر کردم ناراحتی قلبی دارید و... با خنده گفتم چیزی شبیه به همین. هم چنان پرسشگرانه نگاهم می کرد. گفتم تا لحظه ای پیش خیال می کردم سه میلیارد دلار از خانه مان دزدیده اند، اما همین الان خواندم که رییس دزدها گفته "دروغ" است، چند میلیون دلار بیشتر نبوده! با تعجب نگاهم می کرد. خبر را که به فارسی بود، برایش توضیح دادم. چند ثانیه ای مبهوت ماند و ناگهان به قهقهه خندید. بحثمان گل انداخت و دیگر فرصتی نشد تا اصل فرمایشات مقام معظم رهبری را بخوانم. همین قدر معلومم شد که ایشان اختلاس سه میلیارد دلاری را یک "دروغ" قلمداد کرده اند!
 
فکر به مساله تمام شب ذهنم را مشغول کرده بود. به دستاوردهای سی و چند ساله ی جمهوری اندیشیدم؛ یکی هم کشف عنصری به مراتب سخت تر و غیر قابل نفوذتر از "سنگ پای قزوین"، که نزد اعوان و انصار جمهوری به حد وفور یافت می شود! معروف است که سیاحی فرنگی با مترجمی سنی مذهب در شهر قم می گشت. هنگام ظهر بود، صدای اذان از مناره برخاست. سیاح از مترجم پرسید چه خبر است؟ گفت اذان می گویند. سیاح کنجکاو خواست ترجمه ی عباراتی را که با صدای بلند از بالای مناره جار می زنند، در دفتر یادداشتش بنویسد. مترجم جمله ی اول "الله اکبر" و جمله ی دوم "اشهد ان لااله الی الله" و جمله ی سوم "اشهد ان محمدن رسول الله" را ترجمه کرد اما به جمله ی چهارم؛ "اشهد ان علی ان ولی الله" که رسید، ساکت شد. سیاح کنجکاو با اصرار از او خواست ادامه دهد. تا این که مترجم در مقابل پافشاری سیاح، به زبان آمد و گفت؛ آخر این جمله دروغ است. من چگونه یک دروغ را برای شما ترجمه کنم؟ سیاح که پاک از کوره در رفته بود، از روی منطق فرنگی خود مترجم را به باد ناسزا گرفت که مردک! تویی که داری افترا می زنی، وگرنه کدام ابلهی دروغ را بالای مناره جار می زند؟
 
دیشب تا همین امروز صبح فرمایشات این چند روزه ی یکایک مسوولان جمهوری را در ذهنم مرور می کردم. پس این آقای "ا. خ." (امیر منصور خسروی معروف به "آریا"، چهل ساله، صاحب کارخانه های آب معدنی "داماش"، رییس هیات مدیره ی تیم فوتبال "داماش" و...) که می گویند با آقای محمدرضا رحیمی، معاون اول آقای احمدی نژاد و متهم ردیف اول پرونده ی بیمه ی ایران (معروف به "باند خیابان فاطمی")، ارتباط نزدیک داشته، و در طی پنج سال (1385 تا 1390) از سربازی به سرداری رسیده و ... با استانداران گیلان، لرستان، تهران، همدان و استان مرکزی روابط نزدیک داشته و گرداننده ی پروژه هایی نظیر "طرح توسعه ی شرکت شفاف شیمی پلاست"، "طرح توسعه ی کارخانه ی آهن و فولاد لوشان"، "پارکینگ طبقاتی ماسوله"، "سنگ شکن لوشان"، "مجموعه ی ورزشی کوچصفهان" در استان گیلان، "پروژه ی کارخانه ی شرکت صنایع غذایی گل گهر" لرستان، "کشت وصنعت شیروان اشترانکوه"، "کارخانه ی تولید سیلیکون" بروجرد، "مجتمع ورزشی دورود"، "پروژه ی کارخانه ی فرآوری لاستیک شهرک صنعتی زاویه" و... بوده، این آقا یک شخصیت کارتونی ست که از قصه ی کودکان گرفته شده؟ پس وام گرفتن های پی در پی این حضرت تا سقف سه میلیارد دلار و... اینها همه کشگ بود؟
 

 پس آقای علی اکبر ترکان، وزیر اسبق راه و ترابری دچار اختلال حواس بوده که گفته "اختلاس سه میلیارد دلار نمی تواند کار یک نفر باشد و حتمن گروهی از مسئولان بالا رتبه ی دولتی به آنها کمک کرده اند"؟ این نامه ی آقای اسفندیار رحیم مشایی در مورد واگذاری شرکت "تراورس" به آقای "ا. خ." و شراکت غیر قانونی آقایان حمید بقایی و ابراهیم عزیزی در تسهیل این گونه معاملات، و همکاری سردار قالیباف، شهردار تهران در یک فقره از این پرونده های مشهور و ... دروغ بوده؟
 
حرف های آقای محمد دهقانی عضو هیأت رئیسه مجلس که فساد تیم احمدی نژاد را بی سابقه ترین فساد در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و گفت؛ "اینها که بیشترین شعارهای عدالت خواهی را سر دادند، بیشترین مفاسد را مرتکب شده اند" و در جواب آقای رییس جمهور که اتهام نزدیکان خود در اختلاس را، رد کرد و "بدخواهان" را به "دروغ پراکنی" متهم نمود، گفت؛ "دادن شعارهای بی اساس فایده ندارد چرا که مدارک دال بر فساد، افشا شده و با مظلوم نمایی نمی توان خود و دوستان را از مفاسد وحشتناک اقتصادی تبرئه کرد"، یا آقای محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که فرمودند؛ نمی شود همه چیز را به گردن "جریان انحرافی"  بیاندازیم و... چرا در این مملکت همیشه با آفتابه لگن دزدها برخورد شده نه با کشتی دزدها! ... بلوکه کردن دارایی افراد که هنر نیست... خیلی ها برای یک وام یک میلیون تومانی حیثیتشان را بر باد می دهند اما برخی بیت المال را به حراج می برند"... پس این آقایان چرتکه هاشان نقص فنی داشته؟
 
آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد که اعلام کرد متهم اصلی اختلاس سه میلیارد دلاری بانک صادرات دستگیر شده، یا غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور که گفت؛ "تا اینجا ۱۹ نفر در ارتباط با پرونده ی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات دستگیر شده اند ... تعدادی از متهمان ممنوع الخروج شده اند (و نفهمیدیم دستگیر شده ها ممنوع الخروج شده اند یا دستگیر نشده ها!) و برخی ممنوع المعامله شده اند و حساب هایشان بلوکه شده (روشن نیست که دستگیر شده ها "ممنوع المعامله" شده اند یا "دستگیر نشده ها"!)، یا آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی که اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را "بی سابقه ترین" پرونده ی فساد اقتصادی در جمهوری خواند و از "ارتباطات پشت پرده"ی این اختلاس خبر داد ... و محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد که در مظان اتهام اند، و درخواست کرده اند "به آنها وقت داده شود تا در باره این گزارش توضیح بدهند".. اینها همه چشم هایشان آلبالو گیلاس می چیده و رقم را اشتباه خوانده اند؟ یا چه؟
 
پس همه ی این اطلاعات، شایعه بوده که هسته ی اصلی گروه متشکل از 4 برادر و 1 خواهر به نام های: امیرمنصور، مسعود، مرداویج، مهرگان، مهین و مه آفرید امیر خسروی هستند که "مه آفرید" قبلن قصاب بوده و... چند تن از مهره های سوخته ی نظام بانکی و مالی کشور هم در این محفل راه داشته اند، رفقای دزد و شرکای قافله، نظیر آقایان بهمنی (مدیر عامل فولاد لوشان) – افتخاری (مدیر عامل شرکت پخش امیر منصور) – سیروس ( معاون طرح و برنامه آریا) – شجاعی (معاون سرمایه گذاری و طرح ها) – بهزادی (معاون حقوقی) – عاشوری (رئیس هیات مدیره درفک)- اسپیتکار ( مدیر عامل سیمان خزر) – غلامی (مدیر عامل معدن شکاف تهران)–کنعانی (مدیر عامل جهانگردی ستاره درخشان) – تجلی (مدیر عامل پی سنگ) – موجودی (مدیر عامل میثاق)- رژیمند (مدیر عامل آب معدنی داماش) – عابدینی (مدیر عامل باشگاه داماش)- نجیب (مدیر عامل ایمن ترابر)- نجیب (مدیر عامل نمونه منصور) – افتخاری (مدیر عامل مارلیک) – دبیرچی ( مدیر عامل کیمه) و ... همین طور بشمار تا برسی به خود خدا ...
 
این افراد که با تاسیس شرکتی به نام "درفک" در صدد بوده اند بلند ترین تله کابین دنیا را با کمک یک شرکت آلمانی بسازند! قصد خشکاندن چشمه های آب معدنی و فروختن آن به مردم، نابود کردن جنگل های هزاران ساله ی ارتفاعات رستم آباد، خرید نازل هزاران هکتار زمین از مردم، خشکاندن مردابی معروف به کیاکلایه لنگرود...را داشته اند و برای پیشبرد اهداف خود؛ راه اندازی کارخانجات ماشین سازی و آب معدنی و فولاد و ... در رودبار و اهواز و سمنان و لرستان و… خرید کارخانه های ورشکسته از سازمان خصوصی سازی بدون طی مراحل قانونی، تصاحب هزاران هکتار از زمین های با ارزش گیلان و... با شرکت های آلمانی، ایتالیایی، چینی و عربی قرارداد ورود کالا و خدمات بسته اند و از این راه ارز هنگفتی از کشور خارج کرده اند، و قرار بوده در صورت وخامت اوضاع، جملگی به خارج بگریزند، و تنها مهرگان خسروی به همراه همسر و فرزندانش موفق شده به کانادا برود و مسعود امیر خسروی و همسر و فرزندانش نیز ساکن آمریکا بشوند و... پس آقای احمد توکلی حرف مفت زده که گفته "فردی که در دهه ۸۰ یک گاوداری داشته به جایی می رسد که ۳۸ شرکت تاسیس کرده، ۳۸ کارخانه دارد و ۱۸ پروژه در حال اجرا نیز در اختیار گرفته" ... یعنی همه ی این بریز و بپاش ها شامل چند میلیون دلار ناقابل می شده؟ حالا چرا مقام معظم رهبری مامور ماله کشی روی این کثافتکاری چند میلیاردی شده اند؟ خدا پدر و مادر آقای حمید رضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس را نمرده بیامرزد که گفت این اختلاس "مسئله ی مهمی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می افتد" و اختلاس کننده (آقای ا. خ.) را "قهرمان صنعتی کشور" خواند که بانی ایجاد ده هزار اشتغال شده ... (لابد باید از بنیان گذار "بسیج" هم که سبب اشتغال چند میلیون قاتل چاقوکش و چماقدار شده، تشکر کرد. روی این حساب رییس مافیا هم باید نشان لژیون دو نور اقتصادی بگیرد، نه؟)
 
البته قوه ی قضائیه و قوه ی مجریه بر سر این که چه کسی "اول" دزدی را کشف کرده، دعوا هم دارند. آقای رییس جمهور که گفت؛ "اصلن خود بنده به بانک مرکزی گفتم... یک گروهی به نام تاسیس بانک، کارهای خلاف می کنند"! کار دعوا بر سر این که کی "اول" بوده به آنجا کشید که محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور گفت؛ "هر که کشف کرده خدا به او خیر دهد، اما باید آخر آن را دید"! (یعنی "آخرش" فرمایش مقام معظم بود، یا هنوز هم مانده تا به "آخرش" برسیم؟) یا آقای احمد توکلی که گفته وقتی دولت "خط قرمز برای همکاران خود قائل می شود (و سبب می شود) تا قوه قضائیه به اتهامات آنها رسیدگی نکند.."، یا آقای رضا فاطمی امین، رئیس ستاد تحول صنایع که گفته؛ با گذشت ۹ ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اکثر تولیدکنندگان از عدم پرداخت تسهیلات یارانه ای گلایه مندند و مشخص نیست ۷۷۰۰ میلیارد تومان یارانه بخش تولید، به چه کسانی پرداخت شده است... پس لابد اینها همه از دارالمجانین فرار کرده اند، نه؟
 
در مورد اظهارات چند روز پیش آقای خباز چه بگوییم؟ در پاسخ فرمایش رییس جمهور که دولت خود را "پاک ترین دولت تاریخ" نامید، آقای محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت؛ "اگر با وجود این اختلاس، این دولت پاک ترین دولت است، پس دولت ناپاک را چگونه باید شناخت؟" (پیدا کنید پرتقال فروش را)، یا آقای تابش رییس فراکسیون اقلیت مجلس که گفت؛ "وقتی  بدنه ی دستگاه های تخصصی از افراد متخصص تهی شود، وقتی رسانه ها قدرت نقدشان را از دست بدهند، وقتی منتقدان اجازه نقد دلسوزانه پیدا نكنند، وقتی مجلس نتواند كاركرد طبیعی خود در دفاع از حقوق ملت را ایفا كند؛ و حتی  وقتی مسوولان قضایی تحت فشار قرار گیرند و نتوانند به پرونده های مهم رسیدگی كنند، انتظار وقوع چنین رویدادهایی بسیار طبیعی است" و... پس اینها همه مغز خر خورده اند و پرت و پلا گفته اند، هان؟
 
باری، در حالی که دولت مدعی ست نمی گذارند فساد اقتصادی را ریشه کن کنیم، مسئولین امنیتی از دستگیری متهم اصلی و بلوکه کردن اموال شرکت "امیرمنصور آریا" خبر می دهند، مجلس کمیسیون ویژه تشکیل می دهد و روز یکشنبه با حضور برخی مقامات دولتی و اقتصادی جلسه ی محرمانه (4 ساعته) می گذارد و آقای علی لاریجانی رییس قوه ی مقننه، از اخوی شیخ صادق در قوه ی قضائیه تشکر می کنند که "این اختلاس با هدف ضربه زدن به اقتصاد ملی و اعتماد عمومی صورت گرفته و باید با جدیت رسیدگی شود" (احسنت). و آقای پورمحمدی مدعی می شود که سه سال است مشغول مکاتبه با رییس جمهور و وزراء هستیم و بیش از ۱۰۰ نامه در مورد قانون شکنی بانک ها به رئیس جمهور داده ایم و مجموعه ی عملکرد اختلاس گران در سه بانک، نشانگر حمایت دفتر رئیس جمهور از آنها است. و تأکید می کند که موضوعات این قانون شکنی ها و تخلفات مالی را افشا نکردیم چون نمی خواستیم به نظام لطمه وارد کنیم. (بابا گلی به جمال این "نظام") و آقای تابش رییس فراکسیون اقلیت هم تایید می کند که بله؛ "شبیه به تخلف سه هزار میلیارد تومانی باز هم وجود دارد، ولی چون گفته اند سخنی نگوییم، از بیان آنها صرف نظر می کنیم" و اضافه می کند؛ "به عقیده بنده مطرح شدن این تخلف در شرایط فعلی كشور، انحراف افكار عمومی از بسیاری از وقایع پشت پرده است"! حیرتا! یعنی هنوز هم "اقتصاد ملی" ضربه ندیده و "اعتماد عمومی" خدشه دار نشده است؟ 
 
آقای محمد خباز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت در چهار دوره ای که در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور دارم شاهد اختلاسی بزرگ تر از مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان نبوده ام. ۳ هزار میلیارد تومان ریشه در ضعف ما در نظارت دارد، و این اختلاس را "شوک آور و باورنکردنی" توصیف کرد ... و ناگهان هذا حبیب الله! رهبر معظم مساله را از اصل "دروغ" می نامند، یعنی که انشاء الله بز است...! من البته در این دو روزه هرچه سعی کرده ام این خبر را در سایت ها پیدا کنم، تیرم به سنگ خورده و هیچ جا صحبتی از بیانات رهبر معظم در این مورد دیده نمی شود. با این همه تردید ندارم که این خبر را در یکی از سایت های مهم خوانده ام. وگرنه چه دلیلی دارد با این همه سند و اظهار نظر و مصاحبه، دیروز، مخبر کمیسیون اصل 90 بفرمایند؛ ما برای یک میلیارد دلار اختلاس، سند و مدرک داریم. اگر کسی مدعی ست بیشتر بوده، بیاید سند و مدرکش را رو کند! معلوم می شود حق با آقای خباز بوده که گفته؛ "مبلغی در حدود هزار تا دو هزار میلیارد تومان آن از کشور خارج شده" یعنی برخی مرغ ها از قفس پریده اند! امان از دست این "دشمنان نظام" که از کاه، کوه می سازند و یک دزدی ساده ی چند میلیون دلاری را "میلیاردی" جلوه می دهند و "قهرمان اقتصاد کشور" را "دزد" می نامند و ...
 
یکی گفت شنیده ام در زمانی دور، شغالی در بصره امامی را خورده. شنونده گفت؛ امام نبوده و پیغمبر بوده، بصره نبوده و کنعان بوده، شغال نبوده و گرگ بوده، نخورده و فقط دریده، تازه تمامش هم "دروغی" بیش نبوده که "برادران" ساخته اند! بیچاره گرگ یوسف ندریده ی دهن آلوده!


Share/Save/Bookmark

Recently by Ali OhadiCommentsDate
بینی مش کاظم
-
Nov 07, 2012
"آرزو"ی گمگشته
-
Jul 29, 2012
سالگرد مشروطیت
2
Jul 22, 2012
more from Ali Ohadi
 
Multiple Personality Disorder

اصلاً "کشکی" نبود

Multiple Personality Disorder


بسیار عالی بود.   واقعا حظ کردم.


Maryam Hojjat

Mr. Ohadi, thanks for creditable information

by Maryam Hojjat on

IRR/IRI and his thugs have b


Maryam Hojjat

Mr. Ohadi, thanks for creditable information

by Maryam Hojjat on

IRR/IRI and his thugs have b


divaneh

آقا شما چقدر دیر باوری

divaneh


ما که خودمان این خبر را ندیده ایم اما اگر امام گفته حتماَ راست گفته. از خودش که در نمی آورد. وقتی می شود که کسی با خر به آسمان پرواز کند چطور نمی شود که چند تا صفر اشتباه شده باشد؟ خودتان که در این تحقیق استادانه فرمودید که دروغ را نمی شود بالای منبر جار زد. اما هم که خودشان فرمودند که اگر صحبت از یک یا دو میلیون رای دزدی بود می گفتیم یک چیزی، اما بیست سی میلیون خیلی دروغ گنده ای می شود. آخه شما چقدر دلیل لازم داری که یک چیزی را باور کنی؟