انتظار بیشتری داشتم

نگاهی کلی به برنامه ی "آکادمی موسیقی گوگوش"


Share/Save/Bookmark

انتظار بیشتری داشتم
by flertishia11
06-Dec-2011
 

بالاخره بعد از یکی دو هفته کلنجار با خودم تصمیم گرفتم ترس و محافظه کاری را کنار گذاشته و آن چه که در این مدت در برنامه ی گوگوش موزیک آکادمی دیدم و درک کردم را بیان کنم. قبل از شروع می خواهم از تمام دوستان خوبم که از طرفداران خانم گوگوش هستند خواهش کنم یا این مطلب را نخوانند یا سعی کنند با دیدگاهی منطقی به کلیت داستان فکر کنند.  اینجا هدف تخریب شخصی فرد خاصی مد نظر نیست و همه ی ما می دانیم که هنرمندانی همچون خانم گوگوش اسطوره های هنر ایران هستند و ستاره هایی که هیچ نیرویی جز تصمیمات فردی غلط خودشان قابلیت افولشان را ندارد. پس نگارنده به هیچ عنوان قصد تخریب یا توهین به ایشان را نداشته و ندارم.

اما همه می دانیم که این برنامه جدای ظاهر بسیار شیک و جذابش اشکالات بسیاری نیز داشت که قابل انکار نیست.  قبل از هر چیز باید اعتراف کنم که انجام چنین برنامه ای اگر به واقع هدف مثبتی را دنبال کند بسیار بسیار قابل تقدیر است. اما باید دید به واقع هدف چیست؟ چه سیستمی بر فضای کار حاکم هست؟ انتخاب ها بر چه اساسی صورت می پذیرد؟ آیا واقعا قابلیت های فردی در نظر گرفته می شود یا فقط صرف اینکه فلانی نوه ی خاله پسر عمه ی فلان شخص است که قبلا در یک مهمانی همدیگر را دیده اند و. . . مبنای انتخاب باشد جای بسی تاسف دارد. حالا فرض می کنیم این نوه ی خاله ی پسر عمه ی فلانی اندک استعدادی هم دارد. خب اینجا دیگر هیچ جای بحثی نیست اما روی سخن من با دوستانی است که از این حرکت حمایت می کنند و می گویند مثلا چه اشکالی دارد فلانی که آشنای من هست و در این زمینه استعداد دارد در این جمع نباشد؟ هیچ اشکالی ندارد دوست من! اما فرض کن خود تو یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه باشی و واقعا هم استعداد و قابلیت فراوانی از هر جهت داشته باشی اما به جای تو کس دیگری انتخاب شود که حداقل تو و حتی اطرافیانت می دانید که این فرد به اندازه ی تو این شایستگی را نداشته. . . خب چه حالی به تو دست می دهد؟؟؟ بیایید با خودمان رو راست باشیم. آیا واقعا کسی شایسته تر از این آشنایان وجود نداشت؟ بگذریم که به هر حال بحث هنر سلیقه ای است اما ما اینجا نام آکادمی را یدک می کشیم که شایستگی فنی را مقدم بر سلیقه می داند.

نکته ی بعد که واقعا برایم جالب بود این است که هر بار که سری های مختلفی از این برنامه پخش می شود به عنوان یک بیننده از همان ابتدای کار حدس می زنم که برنده کیست و دقیقا نیز همین اتفاق می افتد. چون کسی را برنده اعلام می کنند که شخصا و قبل از ورود به آکادمی حداقل اگر حرفه ای نبوده ـ که معمولا هستندـ لااقل نیمه حرفه ای بوده و اصولا چه لزومی دارد چنین فردی در آکادمی شرکت کند؟ آکادمی جایی است که فرد در آن آموزش می بیند. فرد با حداقل ها وارد می شود و با حداکثرها ـالبته بسته به توان و تلاش خودش ـ خارج می شود. ولی کاری که در حال حاضر در این "شو" انجام می شود فقط و فقط "پروموت "کردن افراد سابقه دار و حرفه ای این کار است. پس ناگزیر باید اهداف و حتی نام انتخاب شده برای این برنامه را از "آکادمی" به "شو" تغییر داد.

نکته ی جالب تر اینکه با توجه به اینکه در حال حاضر ما با کمبود خواننده ی خانم مواجه هستیم هر بار برنده ی این آکادمی  - ببخشید "شو" - یک آقاست و همه می دانیم از بحث داخل کشور که خارج شویم در همان خارج از کشور هم فضا و بستر مناسب تر و راحت تر برای آقایان مهیاست پس چرا نیاییم با توجه به خانم بودن خود صاحب برنامه فرصتی هم به خانم ها بدهیم؟ چرا؟ گاهی حتی برای یک فرد ممکن است این ذهنیت پیش بیاید که شاید 1٪ به عمد این کار صورت نمی گیرد و به نظرم بهتر بود برای رفع این شبهه این بار به خانم ها فرصت بیشتری می دادند.

نکته ی جالب دیگر این است که در هر سری خواننده ی خانمی با لهجه اتنخاب می شود که از قضا واقعا برای صحنه ساخته شده اند و بدون اغراق شایسته هستند اما بیشتر به درد مارکت خارجی می خورند تا مارکت ایرانی با این فضای بسته و محدود. عملا هم دیدیم که خواننده ی سری قبل اکنون همچنان در مارکت خارجی فعالیت می کند و مسلما هم این امر به نفع او تمام خواهد شد.

سئوال دیگری که ذهن من و بسیاری از اطرافیانم را به خود مشغول کرده این است که بچه های این برنامه بعد از یک سال چه می کنند؟ جز دو یا نهایت سه نفر بقیه ناپدید می شوند و هر کس به حرفه ی سابقش باز می گردد! پس واقعا هدف از اجرای این برنامه و انجام این همه هزینه چیست؟ جز اینکه سالی یک مرتبه مردم یک شوی پر طمطراق ببینند و از دکور و لباس و صحنه آرایی و تجملات موجود تعریف کنند! یا تبلیغی باشد برای صاحب برنامه برای کنسرت های نوروزی. واقعا هدف از اجرای این برنامه چیست؟

و بدترین و سخیف ترین بخش ماجرا که واقعا جای تاسف دارد نحوه ی اطلاع رسانی به برندگان مسابقه بود که توسط مجری برنامه به ضعیف ترین و کودکانه ترین شکل ممکن انجام شد و همین کار سبب شد بعد ها که ماجرای آشنایی او با یکی از اعضای گروه پیش کشیده شد این نمایش مضحک تر به نظر برسد. درد من این است چرا اسطوره ای مانند خانم گوگوش باید اختیارش را دست جوانی جویای نام بدهد که هر طور می خواهد از نامش استفاده کند. چه کسی می داند که شاید یک سال بعد یا بیشتر همین خانم گوگوش در یک برنامه ی تلویزیونی دیگر ظاهر شده و از شیطنت های همین فرد یا افرادی چون او شکایت کند! کاری که بارها

شاهدش بوده ایم منتها به انحائ مختلف نه به یک شکل و فرم خاص.

یکی دیگر از زننده ترین صحنه ها نحوه ی انتخاب هنرجویان توسط آقایان خلعتبری و سعیدی بود که به بعضی از هنرجویان نگاه مسخره واری داشتند و بعد نوعی رفتار تحقیر آمیز " که حالا به خاطر شما قبولش می کنیم" و...  جملاتی از این دست که واقعا برای من به عنوان یک بیننده ناراحت کننده بود چه برسد به آن شرکت کننده ی بیچاره . بماند که بعضی از انتخاب ها کاملا بر عکس تصور شما به عنوان یک بیننده ی نیمه حرفه ای بود!

و نکته ی پایانی و  جالب تر ماجرای اجرای نهایی آهنگ بسیار زیبای گروه توسط شخص خانم گوگوش بود. در زیبایی شعر و آهنگ و تنظیم و حتی اجرای خود هنرجویان حداقل من به شخصه نقصی نمی بینم و این آهنگ به حدی زیباست که خودم از طرفداران آن هستم ولی واقعا از اجرای ضعیف خانم گوگوش در عجبم و برایم جالب است که تا به امروز هیچکس در این فضای مجازی به خودش اجازه نداد در این باره چیزی بگوید. همه به به و چه چه! واقعا آن اجرای منقطع و بریده بریده ی همراه با نفس نفس زدن و خوردن انتهای کلمات از هنرمندی به این بزرگی و قدمت بعید بود. جالب است عده ای مدعی هستند که اجرای زنده بود و بالاخره این اشکالات هست. واقعا این حرف در مورد هنرمندی مثل گوگوش صدق می کند که روی صحنه بزرگ شده؟ مگر چقدر بیننده آنجا حضور داشت؟ تازه اکثریت همان بچه های تلویزیون و خانواده هایشان بودند به علاوه خانواده های هنرجویان. آیا چنین محیط کوچکی برای خواننده ای همچون گوگوش استرس زاست؟ معمولا این حالت نفس نفس زدن چند دلیل دارد: یکی رقصیدن هنرمند همزمان با خواندن. یکی استرس داشتن و دیگری آماده نبودن صدای هنرمند به دلیل بیماری و... حالا نکته اینجاست کدام یک از عوامل فوق باعث این اتفاق شده؟ من حدس می زنم پشت صحنه به موقع آماده نبوده و این را نقص برنامه ساز می بینم تا نقص خواننده. نکته ی خنده دار تر زدن گیتار توسط آهنگساز و زوم دوربین روی او در صحنه هایی است که نوای تار به گوش می رسد. یعنی ما هنوز فرق این دو ساز را نمی دانیم! و انتهای آهنگ در شوی گذاشته شده در اینترنت کاملا مشکوک به پلی بک بودن است. چون خانم گوگوش خواننده ای کاملا حرفه ای است از پس این صحنه خوب بر آمده اما نحوه ی لب زدن هنرجوها اندکی مشکوک به نظر می رسد که باز هم تکرار می کنم در این باره به هیچ وجه مطمئن نیستم و ترجیح می دهم قصاص قبل از جنایت نکنم.

در مورد تک تک هنرجوها معتقدم به جز دو یا سه نفر بقیه بسیار بهتر از سال گذشته بودند و در این میان صدای بسیار یونیک و منحصر به فردی بود که نادیده گرفته شد. به عقیده ی من صدای "آوا" همان صدایی است که اکنون در میان خانم های خواننده جایش خالی است و اجراهایش به خصوص در دو آهنگ "مرد من" و "هیچکی مثل تو نبود" بی اغراق عالی بود. هنوز صدایش جای کار دارد و هنوز باید پخته تر شود اما حیف بود که او برنده نباشد چرا که موسیقی ایرانی به چنین صدا و چنین سبکی نیاز دارد. امیدوارم او نیز همچون هنرجویان سال گذشته ناگهان ناپدید نشود و این عرصه را جدی بگیرد.

اما با تمام این حرف ها به عنوان کسی که صدای گوگوش و ترانه هایش را دوست دارد از او انتظار بیشتری داشتم تا نظارت بیشتری روی اتفاقات پیش آمده داشته باشد چون هر چه باشد نام او روی این برنامه است و نام او ارزشش بیشتر از این هاست. چون برای بدست آوردن این نام و جایگاه مسلما بهای زیادی داده است که حیف است با ندانم کاری یک سری جوان تازه کار از دست برود.

در انتها باز هم از این حرکت و نحوه ی برنامه ریزی دکور و صحنه آرایی و هزینه هایی که شد حمایت می کنم اما از نحوه ی اجرای برنامه به عنوان یک بیننده راضی نیستم و فکر می کنم می تواند بسیار بهتر از این باشد. اگر اهداف تعیین شده ی درستی داشته باشد و واقعا نقش "آکادمی" داشته باشد نه صرفا یک "شو" ی سرگرم کننده.

باز هم از تمام طرفداران خانم گوگوش خواهش می کنم که به این متن به دیده ی کلی نگاه کنند و با تعصب قضاوت نکنند و در غیر این صورت اصلا متن را نخوانند که ناراحت شوند. چون قصد من به هیچ عنوان تخریب هیچ فرد یا شخصیت خاصی نیست و در کل این نگاهی کلی است بر دو سری از برنامه ی "آکادمی موسیقی گوگوش"

همین و بس!

این موزیک ویدئوی خانم گوگوش که آهنگ مورد علاقه من از آثار ایشان است تقدیم به همه دوستداران این هنرمند.


Share/Save/Bookmark

Recently by flertishia11CommentsDate
مسخ شدگان
4
Jan 25, 2012
بند 2 تلیفیزیون
-
Jan 11, 2012
چاره حتما جز اینه که ناله ی شبگیر کنیم!
16
Jan 07, 2012
more from flertishia11
 
default

CHILL OUT,,,,,

by sam jade on

THOSE
PROGRAMS SUPPOSED TO BE ENTERTAINING, SINCE "AMERICAN IDLE” WE HAVE PROGRAMS LIKE THIS ALL
OVER THE WORLD FROM AFGHANISTAN TO JAPAN,

ENTERTAINMENT , JUST WATCH IT AND ENJOY IT , THIS PROGRAM SUPPOSED TO BE
FUN , HAS NOTHING TO DO WITH WHO DID  IT ,OR WHAT THEY SAID OR HOW THEY SAID IT ,, , SOME COMMENTS ARE FUN SOME NOT SO FUN ,
SO WHAT ,, WHEN ARE WE GOING TO LEARN  TO ENJOY , THE FUN PART OF LIFE !!! , AND LOOK FOR FUN
IN IT ,, NOT HE SAID SHE SAID , NONE OF THOSE WINNERS OR LOSERS WOULD HAVE ANY
AFFECTS ON OUR CULTURE OR OUR LIVES,,LIKE OLD AMERICAN SAYING , THOSE ARE GAMES
AND GAMES ARE SUPPOSED TO BE FUN........ I AM NOT SURE IF THIS IS A CRITICISM OR
PERSONAL AGENDA, OR JUST SIMPLY BECAUSE
THE PROGRAM DOES NOT SERVES AN INDIVIDUAL TASTE, NOW THEY HAVE TO SHUT IT
DOWN???? CHILL OUT , LET'S FIND POSITIVE STUFF ON THIS TOO ,, WHERE ELSE OUR
YOUTH CAN SHOW THEIR TALENT , AND EXPRESS THEMSELVES ARTISTICALLY??, GOOD OR BAD
, WHO CARES AS LONG AS THEY CAN BE SEEN AND BE HEARD , PEOPLE WOULD BE THE
ULTIMATE JUDGE , BY PROMOTING NEW ARTISTS VIA BUYING THEIR MUSIC CD's ,WATCH
THEIR CLIPS , GO TO THEIR CONCERTS IF ANY,,, OR JUST LET THEM SING OR DANCE IN
THEIR OWN WORLD , YOU EXPECT WHAT ,, THOSE PROGRAMS HAVE TIGHT BUDGET LACK OF MANY THINGS  THEY DO NOT HAVE ENOUGH COMMERCIAL BACK UP OR ANY GOVERNMENT MONEY TO BRING IT UP TO YOUR "EXPECTATION" AND MAKE IT  YOUR WAY, GIVE THEM A BREAK , THUMBS UP AND KHASTEH NABASHID,,,, CHILL....


zanerooz

جانا سخن از زبان ما میگویی!

zanerooz


بسیار عالی.....تک به تک انتقاد ها همه به جا بود.....از نگاه نکته بین و دقیق شما هم ممنون....

به نظر من هم این برنامه بیشتر به یک نمایش تلویزیونی برای نشون دادن چهره های نیمه حرفه ای و شناسوندن اونها به مردم هستش تا یک مدرسه ی موسیقی

کسی که قبل از اینکه وارد آکادمی بشه سالها موسیقی کار کرده و کلیپ داده بیرون انصاف نیست در کنار کسی که خوانندگی کار نکرده و با دست خالی اومده بایسته و بخواد رقابت کنه.....که بی شک اینطوری نتیجه از اول مشخص هستش

بازم ممنون از انتقادهای به جا 


Esfand Aashena

عجب گرفتاری شدیم ها!

Esfand Aashena


خوب این خانوم هم اول مقاله شون، هم آخر مقاله شون گفتند دوستان از انتقاد به خانوم گوگوش ناراحت نشید.  خوب من هم گفتم وقتی‌ دو بار درخواست کردند لابد کاسهٔ زیر نیمکاسه است و لابد از خانوم گوگوش انتقاد کردن خوب نیست!  خوب من هم گفتم که انتقاد نکنند دیگه، خودشون گفتند، دو بار هم گفتند! ‌ای بابا!  اگه اینجور نیست پس چرا ۲ بار تذکر دادند؟

حالا هی‌ تو این i.com وامونده برچست reformist به ما بزنید!

Everything is sacred


flertishia11

dear Vildemose

by flertishia11 on

this is our way for finding freedom!!! we don't have even freedom of speech in this virtual place...Iranian type of democracy! :) thank you for your comments.


flertishia11

Thank you so much Anahid joon:

by flertishia11 on

I love yours too. :)


comments

در مورد خلعتبری با شما موافقم

comments


در مورد خلعتبری با شما موافقم اگر چه در کل ازش خوشم میاد.  دقیق یادم نیست ولی یادمه که بعضی وقتا عقلش رو در صحبت کردن بکار نمیبره. 

flertishia11

red wine aziz:

by flertishia11 on

دوست خوبم.دقیقا با شما موافقم.حرف من هم همینه که باید کار رو به کاردان سپرد.شاید این مثالم به نظر خیلی ها منطقی نیاد اما واقعیت اینه که سالها پیش فردی به نام محمود قربانی داشتیم که میشه گفت تقریبا بیشتر افرادی رو که به این عرصه معرفی کرد جزو بهترین ها شدند و ماندند و آنهایی هم که نماندند به دلیل بی فکری های فردی خودشون بود و بس.این برنامه باید به دست کسانی مثل ایشون (البته نه لزوما شخص ایشون چون شنیدم جدیدا به علت کهولت سن و... دچار توهماتی شده اند) اداره می شد.اونوقت مسلما شاهد نتایج بهتری بودیم.در مورد خانم گوگوش هم واقعا چیزی نمی تونم بگم.فقط اینو می دونم که ایشون به همون اندازه که گرفتاری کشیدند به همون اندازه هم خوش شانس بودند که از بعضی موارد به خوبی استفاده کردند و از برخی دیگه نه.اما به هر حال در بهترین بودنشون در سال های گذشته !!! هیچ تردیدی نیست.بابت این ویدئوی زیبا هم ممنونم.


vildemose

Esfand: Do writers ever

by vildemose on

Esfand:

Do writers ever stop writing because they get old? do painters stop painting because they get old?? Do musicians stop playing because they get old? do poets stop writing because they get old??

Your ageism and sexism are very unbecoming of a 'reformer'. Is that how reformers want to run Iran?? 

 

Separation of Church and State AND Corporation


Esfand Aashena

آخه گوگوش تا کی‌ باید فقط بخونه؟

Esfand Aashena


شما خودتون تو مقاله‌ٔ قبلی‌ تون، که خیلی‌ هم خوب بود، گفتید اون مقاله مخصوص متولدین دههٔ ۵۰ و حد اکثر ۶۰ می‌باشد.  حالا چطور در مورد خانوم گوگوش که باید حداقل متولدین بین دههٔ ۳۰ و ۴۰ باشند، متولدین ۵۰ نظر میدند؟!  آخه این چه وضعیه؟!

خانوم گوگوش از ۵ سالگی داره میخونه و الان هم وقت باز نشستگی باز هم باید بخونه؟  خوب نمی‌شه دیگه، من اصلا این برنامهٔ Iranian Idol را ندیدم فقط شنیدم.  درضمن خانوم گوگوش یک fashion line یا makeup line هم باز کرده.  حالا باید زود پرید و ایراد ازش گرفت؟!  خوبه آخه؟

من روزی به این رضا پهلوی کم شعور پیشنهاد دادم بیا و یک fashion line با این اسم پهلوی درست کن.  مثلا یک cologne درست کن مثل مرحوم Bijan و برای تبلیغات و یک شعار تبلیغاتی هم بهش دادم Pahlavi - scent of an empire که حتما کارش می‌گرفت ولی‌ گوش نکرد.

حالا این خانوم گوگوش بد بخت که می‌خواد یک لقمه نون بخوره، ببین چه علم شنگه راه افتاده!  حالا گیرم که نوه عموش خواننده شد، خوب به بشه ما که بخیل نیستیم.  این همه خواننده بیخود یکی‌ دیگم روش.  اصلا اگه شما بذارین شاید همه خواننده بشین بنوبت، اون رفیق شما هم که شما میگین صداش خوبه انشا‌اللّه میشه.  اصلا اگه صداش خوبه خوب خودش شروع کنه، چیکار به خانوم گوگوش داره؟

 

Everything is sacred


vildemose

 Man ta hala in barnamaro

by vildemose on

 Man ta hala in barnamaro nadidam vali fekr konam, ke in naghd ro baraye khanoom googgoosh befrestid ta motvajeh besheh va ghabas az inkeh bishtar az in eshtebahat nakoneh.

 

Separation of Church and State AND Corporation


Anahid Hojjati

Dear flertishia11

by Anahid Hojjati on

I enjoyed reading your article. Even though I have not watched this program, but I liked that your review had specific points and to me, it seemed like a fair review. Thanks for sharing.


flertishia11

thanks COMMENTS

by flertishia11 on

I didn't mean at all Singer with accents as a negative point my friend.

faghat ehsas kardam in kar 1 shegerde vasashoon.az nazare man har2ta honarjooei ke lahje dashtand che parsal , va che emsal az ghaza baraye sahne sakhte shode boodand va jozve khoobha boodand.

 


flertishia11

dooste man chera khoondin?

by flertishia11 on

man hadeaghal 2bar tozih dadam maghsoodam chie.zemnan khanoome googoosh ham khoda nistan, dar hamin 10, 11 sal eshtebahate faheshi dashtand.agar kasi ro doost dashte bashi behtare eshkalesho behesh begi, na inke sokoot koni ke be kare ghalatesh edame bede.mamnoon.


comments

My view to your view.

by comments on

I am glad that you wrote about Academy Googoosh.  TV shows are meant to entertain people; that's why, almost all Iranians watched the show, and addressed Manoto as their favorite channel.  We have no doubt that all Manoto shows are copies of their non-Persian channels.  Similar shows are broadcasted almost in all languages with the unique culture of their own country.  We didn't have them in Persian.  I personally appreciate Manoto with their initiatives. 

Your criticisms make sense; all the same, we have to remind ourselves that we don't have a considerable dance, music or art school in Iran.

Singers with accent is the "one thing" that you reviewed as a negative while I consider as a positive attribute of the show.  People in Iran, an isolated country, has to know that perfection in a language is not the only skill that differentiates people.  Sometimes individuals with accent express themselves more efficient and beautifully. 

Being a performer is important on the stage.  Isn't it?  I am not sure if I could call someone a singer who just stands up and rehearse.  Limitations of Islamic republic should have something to do with our criticism since we lived in Iran years of our life under IRI.  So it's nice to have a candidate with an extent of an Iranian gene who has not lived and been influenced with rules of IRI. 

"It's not about what we believe. It's more about how we behave and influence." Comments


Esfand Aashena

خانم شما به دیواری از دیوار گوگوش کوتاه تر گیر نیاوردی؟

Esfand Aashena



من نمیفهمم خانم گوگوش چیکار باید بکنه که مورد ضرب و شتم قرار نگیره؟  آخه این چه وضعیه، از قدیم گفتند در دیزی بازه حیای گربه کجا رفت؟  حالا چون این آقای editor آزادی داده دلیل نمی‌شه که آدم با طناب مجانی‌ خودشو دار بزنه!

حالا این خانوم گوگوش خواسته یک Iranian Idol درست کنه اگه گذاشتید.  تو همون American Idol چقدر از این شمسی‌ کوره آاّر و اوره جایزه بردند؟  آخه بابا من چی‌ بگم ....

Everything is sacred


Red Wine

...

by Red Wine on

نویسنده گرامی‌،نیکو نگاشتی.نکته اینجاست که افرادی که در طرح ریزی و ساختِ این برنامه دست دارند،آنچنان پخته به نظر نمیرسد،کارِ تلویزیونی سخت و طاقتفرسا است،اما انتظاری بیش از این نمی‌رود،تنها یک برنامه ساعت پر کن است،نمونه واقعی‌ و فرنگی‌ آن به همین منوال پیش می‌‌رود،این چنین آکادمیها تنها نامی‌ از مدرسه دارند و در واقعیت هیچ به نو آموز نشان نمیدهند،خوانندگی هزار و یک جریان و داستان دارد که به ندرت در این جوانان بینی‌ ! آن زمان ،در ایران هیچ خواننده پیدا نمی‌کردی که با نغماتِ موسیقی‌ آشنائی نداشته باشد،حتی موسیقی‌ِ پاپِ فرنگی‌ نیز که به مملکت پای گذاشت،افرادی را به درون می‌طلبید که سوادِ موسیقی‌ داشته باشند،از کسی‌ تقلید نکنند و شیوه خود به پیش گیرند،در هیچ جایِ دنیا مقلدین اسطوره نمیشوند و شاید چند صباحی اسمی به جای گذارند اما با نامِ دگر خواننده..از یادها پاک شده و انگار هیچ ! اینجور برنامه‌ها میبایستی به خوبی‌ ریشه یابی‌ شوند و کار را به کاردان بسپارند و ایرانیِ ایران دیده را به عمل و طرب دعوت کنند و بچه بازی‌هایِ خارجی‌ را به کناری گذارند.

تکلیفِ خانم گوگوش خانم نیز مشخص است،هر چند که ایشان از بزرگان است و از طلایه دارانِ موسیقی‌ِ ایرانی اما به خوبی‌ عیان است که ایشان نیز آفتابی کم رنگ بیش در این مغلطه هنری نیستند.خداوند بدینشان سلامتی دهد که بسیار دوست داشتنی هستند.

از نبشتارِ شما سپاسگزاریم .

این ترانه را به شما تقدیم می‌کنیم.

//www.youtube.com/watch?v=unLy_Ey2iq0