بیگ اچیومنت

مردم ایندولند چقدر باید دستشویی بروند و چقدر فضولات تحویل نیروگاه بیوترمال بدهند تا کل کشور آباد بشود؟


Share/Save/Bookmark

بیگ اچیومنت
by cyrous moradi
05-Dec-2010
 

کسی اصلاً نفهیمد که چطور این دو کلمه لعنتی یعنی; بیگ اچیومنت ناگهان در ادبیات مردم ایندولند پیدا شدند. در زبان بومی جزیره بیشتر از عبارت gran logro و " گل کاشتی!"، " بابا ایول!"،;;;;;; " دمت گرم!"کاری کردی کارستان!"،" جمالتو عشقه!"، " بزنم به تخته"، " تا کور شود هر آنکه نتواند دید"، " بابا تو دیگه کی هستی ؟"و دهها واژه رسای دیگر برای بیان مفهوم موفقیت بزرگ استفاده می شد ولی از وقتی که رهبر انقلاب فوریه در سخنرانی 12 ساعته خود به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد اعمال تحریم های آمریکا علیه ایندولند، ضمن آوردن 22598 دلیل بر اینکه این تحریم ها کوچکترین تاثیری در اراده رهبران ایندولند در پیمودن مسیر سوسیالیستی نخواهد داشت، از رهبران واشنگتن درخواست کرد که به عنوان نشانه ای از ابراز حسن نیت آمریکا در کاستن از ارتفاع و ضخامت و طول دیوار بی اعتمادی بین دو کشور، دیگر بر ادامه تحریم ها اصرار نکنند.; در همین سخنرانی اعلام شد، تاسیس نیروگاه های بیو ترمال در همه روستاهای بالای 2000 نفر سکنه از اهداف دویست و ده سال آینده دولت ایندولند و بعد از تحقق اهداف یاد شده می توان از موفقیت بزرگ و یا همانطوریکه رهبر انقلاب به زبان آورد از Big Achievement صحبت کرد. البته معاندان و بدخواهان شایع کرده اند که وقتی رسانه های آمریکا برای بیان مهمترین موفقیت رئیس جمهورشان در صد روز اول زمامداریش، قلم فرسایی کرده و راه به راه این واژه ها را به کار بستند، رهبر انقلاب هم; ازآنها یاد گرفت و در سخنرانی های خود به کرات از آنها استفاده نمود. حالا دیگر در کوره دهات ایندولند هم کدخدا و دهدار و بخشدار و رئیس پاسگاه در تمام حرفهای روزمره از این دو واژه استفاده می کنند. البته هر کسی هر طوری دلش خواست آنها را تلفظ میکند: بیوک آچلیق، بیغ آشیویمان و.... حتی زنانی هم که عادت دارند هرروز با شوهرشان بجنگند معمولاً دعوای خود را اینطوری آغاز می کنند: ببینم بیگ اچیومنت تو چیست و کجاست؟ هرکس تصور خاص خود را از بیگ اچیومنت دارد. حتی عده ای آن را نوعی ناسزا تفسیر می کردند. البته این تنها واژه ای نبود که توسط رهبر انقلاب فوریه از زبانهای خارجی وارد ادبیات ایندولند می شد. چند سال قبل هم با کپی برداری از ایده WAWASAN 2020 دکتر ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، ناگهان; Indoland 2525 وارد زبان بومیان ایندولندشد که خوشبختانه یخش نگرفت و همانگونه که خیلی سریع استفاده از آن مد شده بود، به همان سرعت هم از به اصطلاح فرهنگ روزانه مردم ایندولند حذف شد. حالا دیگر در مجامع بین المللی و فقط برای رو کم کنی دیگران، رهبران ایندولند از این عبارت استفاده می کنند.

عده ای از ادبای بادمجان دور قاب چین و سبزی پاک کن که خوب می دانستند مجبورند از این واژه ها استفاده کنند، با هزار دلیل و برهان بنی اسرائیلی ثابت کردند که این واژه ها اساساً اسپانیائی هستند و بعداً وارد زبان انگلیسی شده و رهبر انقلاب با هوشمندی و به جا از این دو واژه استفاده کرده است.

ایده تاسیس نیروگاه بیو ترمال را یکی از جنگجویان قدیمی انقلاب بعد از آنکه در 66 سالگی با پارتی بازی; برنده بورس تحصیلی در دانشگاه غازان روسیه شد و در هشتاد و یک سالگی مدرک کارشناسی خودرا در رشته مهندسی انرژی های غیر متعارف دریافت کرد، به عنوان پایان نامه برای نجات جزیره ایندولند از بحران انرژی به آلفونس علی رهبر مادام العمر انقلاب ارائه نمود. رسانه های ایندولند ماه ها از مایکل نرون ارائه دهنده این طرح به عنوان سمبل موفقیت; های انقلاب یاد و به این نکته تاکید می کردند که اگر انقلابی رخ نمی داد مایکل نرون آدمی عامی و بی سواد باقی میماند و چه بسا به قاچاق هروئین و کوکایین از کلمبیا به کالیفرنیا و فلوریدا کشیده می شد و در درگیری با گارد ساحلی آمریکا و یا شلیک; پلیس در عبور از ریو گرانده; کشته می شد ولی حالا، نقشی تاریخی ایفاء و اقتصاد جزیره را نجات داده است.;

البته شب نامه هایی در همه جزیره توزیع شد و طی آن فکر تولید گاز از فضولات انسانی و حیوانی موضوعی قدیمی عنوان شده بود که حتی از 2537سال پیش در برخی از روستاهای آفریقائی نیز به آن عمل شده و از حرارت و گاز حاصل از فساد طبیعی زباله های انسانی و حیوانی گاز; و انرژی به دست می آمده است. همه اهالی ایندولند طبق قراری نا نوشته; مهندس مایکل نرون را به عنوان ارائه دهنده وآلفونس علی رهبر انقلاب فوریه را; پشتیبان; اصلی تولید انرژی از فضولات دانسته و این کار را بیگ اچیومنتی نه تنها برای ایندولند بلکه همه جمهوری های موز حوزه دریای کارائیب عنوان کردند.

هوگوچاوز رئیس جمهور ونزوئلا از هول هلیم در دیگ افتاد و اعلام کرد که همه تولیدات گاز حیوانی استرالیا (آروغ و گوز صدها میلیون کانگارو و گاو و گوسفند) برای مدت بیست سال آینده را از دولت این کشور پیش خریداری می کند. قذافی به رقابت با هوگو چاوز پرداخته و پیشنهاد بهتری در این مورد به دولت استرالیا فرستاد. هنوز دعوا بین این دو ادامه داشت که دولت کانبرا، همه گاز و گوزهای تولیدی کانگاروهای این کشور را جزوی از دارائی های ملی و پشتوانه دلار استرالیا اعلام کرد.; بورس هنگ کنگ هم طبق معمول زرنگی کرده و شرکتهایی را که در کار داد و ستد و ذخیره سازی و انتقال گازهای انسانی و حیوانی به منظور استفاده در نیروگاه های بیو ترمال هستند، رسماً پذیرفت.

وقتی گرد و خاک مربوط به تاسیس نیروگاه های بیوترمال در کشور خوابید، عده ای شروع کردند تا هزینه هایی را که در این خصوص لازم است، محاسبه کنند. طبق معمول روسها اعلام کردند که از زمان ایوان مخوف و پتر کبیر نیروگاه های بیو ترمال می ساختند و چینی ها هم برای اینکه کم نیاورند، تاریخ را اندکی تحریف کرده و سابقه ساخت نیروگاه های بیو ترمال در این کشور را به 6000 سال قبل رساندند. در نقاشی های دیواری شهر ممنوعه پکن که مختص اقامت خانواده سلطنتی چین بود، مردی با ظرفی نظیر شیر جوش به دنبال شاهزاده کوچولوئی است تا هر گاه دست به آب خواست برود، خروجی را جمع آوری کند. اقتصاد دانان حزب کمونیست چین، به سادگی اینگونه استدلال کردند که این یعنی وجود نیروگاه های بیوترمال در چین باستان. اگر چنین نیروگاهی نبود، جمع آوری فضولات شاهزادگان به چه دردی می خورد.

سرانجام، طبق معمول، روسها برنده مناقصه شدند و قرار شد، ظرف 52 سال آینده اولین نیروگاه را به همراه سیستم دفاع موشکی Who Is Who 300; برای دفاع از آن به ایندولند بفروشند. انگلیسی ها هم; طبق سنن موجود،ساخت سامانه های کنترل و دستگاه های اندازه گیری نیروگاه رابر عهده گرفتند. طرفه اینکه هزینه نصب سامانه موشکی 21 برابر هزینه تاسیس نیروگاه بود و لی چون ممکن است این نیروگاه توسط کشورهایی که چشم دیدن پیشرفتهای ایندولند را ندارند بمباران شود، مقامات ایندولندی خرید آن را لازم دانسته و تصویب کردند. درست یک روز بعد از امضای قرارداد خرید کارخانه بود که وزیر صنایع دستی محاسبه کوچکی را انجام داد و اعلام نمود با توجه به جمعیت ایندولند، فضولات انسانی و حیوانی کافی برای تغذیه نیروگاه فراهم نخواهد شد و کارخانه بعد از شروع به کار مجبوراست با 33 درصد ظرفیت کارکند و این یعنی ضرر.

;کابینه ایندولند با حضور مهندس مکایکل نرون که حالا دیگر وزیر انرژی شده بود تشکیل جلسه داد و دو راه برای ادامه کار نیروگاه های بیو ترمال پیشنهاد کرد. واردات فضولات انسانی و حیوانی از کشورهای همسایه. وزیر دارایی توضیح داد که از سال 1959 به دنبال تحریم های اعمالی از سوی آمریکا ورود مواد شیمیایی از همه جزایر دریای کارائیب به ایندولند ممنوع است و این موضوع شامل فضولات هم می شود. تنها یک راه حل باقی میماند و آن اینکه خود مردم ایندولند بر تلاش هایشان دایر بر افزایش تولید فضولات بیفزایند و مواد اولیه نیروگاه های بیوترمال را تامین کنند. همه مردم از این راه حل حمایت کردند. هم اکنون سالهاست که دستشویی رفتن تبدیل به ورزش ملی درایندولند شده است. شعارهای زیادی دیوارهای پایتخت را پر کرده است و با نقل جملاتی از مشاهیر کشور، رفتن به دستشویی اقدامی در جهت تقویت همبستگی ملی و رسیدن به خود کفایی و تو دهنی زدن به آمریکای جنایتکار تفسیر شده است.

رهبر انقلاب فوریه و دیگر مسئولان دولتی هنوز واژه های کلیدی بیگ اچیومنت را فراموش نکرده و آن را در مفهوم تازه ای به کار می برند. حالا دیگر بیگ اچیومنت معنای تازه ای یافته است. دولت ایندولند کنتورهایی را در دستشویی تمام خانه ها برای سنجش میزان بیرون رویی همه افراد نصب کرده و با اعلام اسامی برندگان از بخش های خبری تلویزیون ملی، مردم به مشارکت در این امر خیر تشویق می شوند. به عنوان مثال گوینده اخبار، با افتخار اعلام میکند که اهالی روستای سانتا دومینگو در نزدیکی پایتخت بیگ اچیومنت انجام و با تحویل سرانه روزانه 2/3 کیلوگرم فضولات به نیروگاه بیو ترمال کشور; سهمی مهمی رادر آبادانی میهن عزیز ایفاء خواهند نمود.

در این میان پلیس پایتخت از افزایش میزان دزدی هایی که اهالی ایندولند به منظور افزایش بیگ اچیومنت خود می کنند و به دستشویی های همسایگان در غیاب آنها دستبرد میزنند خبر داده است. روزنامه های دولتی ایندولند گزارش داده اند که مایکل نرون وزیر انرژی، با همتای ونزوئلایی خود در این خصوص صحبت و خواستار استفاده از تجربیات دولت دوست و برادر; و بولیواری ونزوئلا در این خصوص شده است. رئیس جمهوربورکینا فاسو نیز در این مورد قول همکاری داده است.

رییس جمهور ایندولند در سخنرانی سالیانه خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اکتبر سال گذشته، اعلام کرد که طبق برآوردهای سازمان ملل 6/2 میلیارد از ساکنان کره زمین به توالت دسترسی ندارند و کاهش پنجاه درصدی جمعیت آنها، از اهداف توسعه هزاره است. دبیر کل سازمان ملل بلافاصله این آمارها را جعلی خواند. رییس جمهور ایندولند به عنوان ابراز حسن نیت اعلام داشت که برای همه بی توالت های جهان، دستشویی ساخته و خروجی آنها را برای تولید انرژی به ایندولند خواهد برد. حسن البشیر رئیس جمهور سودان به این موضوع اعتراض و اعلام کرد، سودان به زودی به هاب تولید انرژی بیو ترمال در آفریقا تبدیل خواهد شد.معمر قذافی بلافاصله شش گارد ویژه را مامور جمع آوری تپاله های شترهایی کرد که با صرف هزینه 322 میلیون دلار برای دوازده ساعت; اقامت قذافی به نیویورک آورده شده بودند.;

اصرار مقامات ایندولند بر ساخت و راه اندازی نیروگاه های بیوترمال فقط روسیه و چین را خوشحال کرده است. سازمان ملل، انباشت منابع عظیم فضولات انسانی در نزدیکی نیروگاه را تهدیدی برای همه; جزایر همسایه ایندولند; تلقی می کند ولی آلفونس علی و مهندس مایکل نرون میگویند مرغ یک پا دارد و باید هر چه زود تر این نیروگاه راه اندازی شود. حالا دیگر موضوع حیثیتی شده و تحقق راه اندازی و تولیدانرژی از این نیروگاه بیگ اچیومنت رهبران ایندولند خواهد بود. در حال حاضر فقط به اندازه مصرف شش; ماهه نیروگاه بیو ترمال، فضولات ذخیره شده است. طبق برآورد کارشناسان ایندولند در بیست سال آینده باید 32میلیارد دلار صرف واردات فضولات انسانی از روسیه و چین و حتی سودان و نیجریه بشود. رفتن به دستشویی تبدیل به شغل پدرآمدی در ایندولند شده است. اغلب آژانس های مسافرتی با تقبل هزینه سفر از مسافران اسکاندیناوی و روسیه و ایرلند و اسکاتلند درخواست می کنند به ایندولند آمده و ضمن استراحت برای مصرف نیروگاه بیوترمال این کشور سوخت تهیه کنند. هم اکنون کمیسیونی از سوی پارلمان ایندولند مشغول محاسبه و بررسی این نکته است که برای آبادانی کل کشور چقدرباید مردم فداکاری کرده و دستشویی بروند.

سوالی که توسط دولت ایندولند مطرح و به موسسات مهم پژوهش های بین المللی ارائه شده، این است که مردم ایندولند چقدر باید دستشویی بروند و چقدر فضولات تحویل نیروگاه بیوترمال بدهند تا کل کشور آباد بشود؟ عده ای از دانشمندان و فلاسفه بیکار ایندولند در برآوردهای اولیه خود به اصل عدم قطعیت هایزنبرگ Werner Heisenberg Uncertainty Principle اشاره و اعلام کرده اند که همزمان نمی توان هم تعداد کل دستشویی رفتن های مردم و هم مقدار فضولات تحویلی را با اندازه گیری دقیق معین کرد. آنها از آلفونس علی رهبر انقلاب فوریه خواسته اند که اولویت اصلی کشور را تعیین کند: تعداد و یا مقدار؟ کدامیک برای برنامه ریزی های دراز مدت کشور مهمتر هست.

مقامات سازمان جهانی توالت و یا همان WTO (World Toilet Organization; ) از اقدام ایندولند کلی تقدیر و اظهار داشته اند که به احتمال زیاد ایندولند برنده جایزه مستراح طلایی این سازمان غیر انتفاعی در ده سال آینده خواهد بود. به قول جیمی کارتر رییس جمهور سابق آمریکا: حالا من دیگر به عنوان یک مذاکره کننده صلح مشهور نیستم، بلکه توالت سازی معروفم. مقامات ایندولند امیدوارند میزبانی اجلاس جهانی توالتWTO در سال 2014 میلادی را از آن خود سازند. رئیس سازمان ورزش ایندولند به خبرنگاران گفت، برگزاری این کنفرانس در ایندولند باعث افزایش اعتبار و پرستیژ کشور در سطح بین المللی و جبران شکست های ورزشی ایندولند خواهد بود. اولین دوره المپیاد توالتی در فوریه سال آینده میلادی در پایتخت ایندولند گشایش خواهد یافت. از هم اکنون همه کشورهای جنوب صحرای آفریقا اعلام کرده اند که در تمام رشته های; اعلام شده شرکت خواهند کرد. این بازیها توسط رابرت موگابه رئیس جمهور مادام العمر زیمبابوه و قهرمان WTO سال 2010 افتتاح خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایندولند هم از دیپلماسی توالتی به عنوان ابزاری برای گسترش روابط ایندولند با دیگر کشورها یاد کرد.وی در پاسخ خبرنگاران یادآور شد که طبق پژوهش های انجام شده 64 درصد از مذاکرات مهم سیاسی ایندولند با دیگر کشورهای جهان در حالی صورت می گیرد که سیاستمداران در صف دستشویی ایستاده اند و از درد به خود می پیچند. به گفته متخصصان، موثرترین و نتیجه بخش ترین گفتگو ها معمولاً در صف های بلند دستشویی; انجام میگیرد.

قرار است رئیس جمهور ایندولند در سخنرانی امسال خود در جریان برگزاری اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توضیحات بیشتری در خصوص چشم انداز رسیدن به بیگ اچیومنت و تسری آن به همه کشورهای جهان را اعلام نماید.


Share/Save/Bookmark

Recently by cyrous moradiCommentsDate
به صندوق رای ایمان آوریم
3
Nov 04, 2012
چه باید کرد؟
9
Oct 02, 2012
سازش تاریخی
2
Sep 03, 2012
more from cyrous moradi