پرونده استات‏اویل به جریان افتاد
rajanews / Mohammad Mehdi Tehrani
30-Apr-2010 (2 comments)

گروه سیاسی- محمد مهدي تهراني: اگر چه تا پیش از این برخی پرونده استات اویل و ماجرای رشوه گیری در این پرونده را مختومه تلقی می کردند اما اطلاعات دریافتی حاکی از به جریان افتادن دوباره این پرونده در قوه قضائیه است.

ابهاماتی که پایان نیافت

مطبوعات نروژ ماجرای شرم آوری از رشوه گیری از سوی مقامات یک کشور مسلمان شیعی(ایران) را منتشر می کنند، مسئولین شركت استات اويل به رشوه دادن اعتراف می کنند و یکی بعد از دیگری از مقام خود استعفا می دهند، رئیس بخش عملیات‌های بین‌المللی در پی این رسوایی شرکت را ترک می کند، مدیر اجرایی شرکت از سوی هیئت مدیره اخراج می شود و در نهایت حتی رئیس هیات مدیره هم استعفا می کند، نامه ریچارد هوبارد مدیر مستعفی استات اویل به هیئت مدیره این شرکت که در آن از يك مقام ايراني، سخن به میان آمده در اختیار افکار عمومی دنیا قرار می گیرد، در آمریکا، نروژ و سوئیس تحقیقات گسترده ای در خصوص اتهامات استات اویل صور... >>>

recommended by No Fear

Share/Save/Bookmark

 
Jahanshah Javid

News & Comments

by Jahanshah Javid on

Please do not post news and articles in the comment box. This is the link for posting news & articles:
//iranian.com/main/node/add/contrib_news


No Fear

Related update

by No Fear on

آيا پسر هاشمی به انگلیس پناهنده مي‌شود؟

شبکه ايران: در حالی که نمایندگان مردم در مجلس و بخشی از فعالان سیاسی و دانشگاهی همچنان خواستار بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی به ایران هستند، یک منبع آگاه خبر داد که اعضای خانواده پسر آقای هاشمی هم چند روز پیش کشور را ترک کرده و به وی ملحق شده اند.

بر پایه این گزارش، خانم "فرشته هاشمی" همسر مهدی هاشمی به همراه دو فرزندش به لندن رفته و قبل از پیوستن به همسر، به برخی اطرافیان خود اعلام کرده است که قصد بازگشت به ایران را ندارد.

گفته می شود که وی به درخواست مهدی هاشمی عازم لندن شده است.

خانم هاشمی پیش از سفر به لندن، از قول شوهرش گفته است که "فعلا" نمی خواهد به کشور برگردد.

گفتنی است، عروس آقای هاشمی رفسنجانی در جریان ناآرامی های روز 12 مرداد سال 88، در اطراف میدان ونک دستگیر شده بود. البته‌ وی اندکی بعد و با وساطت های صورت گرفته آزاد شد.

اما اخبارتاییدنشده درباره مهدی هاشمی برای سکونت همیشگی در لندن در حالی منتشر شده که حدود یک ماه پیش، قوه قضائیه حکم جلب وی را صادر کرده است.

پسر دوم رئیس مجمع تشخیص متهم به هدایت بخشی از آشوب های سال گذشته و برخی محافل مخالف نظام است. عملکرد مشکوک اقتصادی هم از دیگر اتهامات وی عنوان شده است.

حکم بازداشت مهدی هاشمی پس از حدود 9 ماه مطالبه تشکل‌های سیاسی و دانشجویی صادر شده است.

به دنبال این موضوع برخی نمایندگان مجلس خواستار تعقیب فرزند چهارم رئیس مجمع تشخیص مصلحت از طریق پلیس بین الملل(اینترپل) شدند اما برخی دیگر احتمال دادند که وی خودش به کشور بر می گردد.

اکنون با توجه با تصمیم مهدی هاشمی برای عدم بازگشت به ایران، به نظر می رسد تعداد کسانی که کمک گرفتن از اینترپل را گزینه مناسب عنوان کنند، افزایش یابد